Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Kjapp fiskesuppe

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-12, 11:49   #1
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Kjapp fiskesuppe

Kjapp fiskesuppe (1 porsj)

Ingredienser

  • 1ss rapsolje/smør
  • 1ss vårløk
  • 1ss rødløk
  • 1ss rød paprika
  • 1 fed hvitløk
  • 1 dl kremfløte
  • 2-3 ss rekeost
  • 100g fisk etter eget ønske, jeg bruker laks
  • salt + pepper (1ss reker)
Slik gjør du
Varm oljen i middels varm, liten stekepanne. Tilsett finhakket vårløk, rødløk, paprika og hvitløk og la det frese et par minutter. Hell over fløte og la det få et oppkok. Tilsett rekeosten og la denne smelte mens man skjærer fisken i terninger. Skru av platen, tilsett fisken og la den trekke noen minutter! Smak til med salt og pepper og tilsett evnt noen reker rett før servering!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 22:19   #2
bojose
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 9
bojose er på en erverdig vei

Sv: Kjapp fiskesuppe

Dette hørtes enkelt og godt ut. Må prøve denne en dag

bojose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 22:34   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kjapp fiskesuppe

Det er veldig fort gjort. Jeg har som regel oppkuttete grønnsaker i små bokser i kjøleskapet og tar bare det jeg har lyst på den dagen, men dette er liksom det som går igjen.
Har også laget varianter med skinke og baconost feks på akkurat samme måten. Like enkelt og godt!

Hihi, passer såååå bra med Salma- laks reklamen i midten her. Brukte Salma til frokosten i dag!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 22:37   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Kjapp fiskesuppe

Åååååååååååååååååååååå - denne var genial Kitt

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 23:00   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kjapp fiskesuppe

Kjapp og enkel grunnoppskrift som har vært frokosten min store deler av den tiden jeg kjørte streng ketolyse!
Har en del kjøtt- rester fra helgen og noen reker så blir nok en frokost/lunsj eller tre denne uken også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 23:04   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Kjapp fiskesuppe

Ikke sant. Jeg er også velig glad i slike grunnoppskrifter som man kan variere i det uendelige etter hva man har i kjøleskapet

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 22:50   #7
bojose
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 9
bojose er på en erverdig vei

Sv: Kjapp fiskesuppe

I dag har jeg lagd denne fiskesuppen til middag og den ble kjempegod
Hadde litt mer fisk i og en neve aspargesbønner. Til og med mannen min likte den og han har ikke spist fiskesuppe på mange, mange år.

bojose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 23:30   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kjapp fiskesuppe

Så gøy å høre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjapp og god Tunfiskrøre! only39 Frokost og kveldsmat 2 08-10-10 00:00
Kjapp og god lunsj Pipp Lunsj 5 08-10-08 20:57
Kjapp dessert Grovsnus Kake/dessert og snacks 19 28-08-08 18:58
Kjapp småmat willow Lavkarbo generelt 2 07-08-07 10:14
Kjapp leveranse Maz Lavkarbo generelt 6 20-02-04 09:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no