Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Travel og fattig student, middagsforslag?

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-14, 23:18   #1
Tropicana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 29
Tropicana er på en erverdig vei

Travel og fattig student, middagsforslag?

Hei, jeg er en travel student som sliter mye økonomisk i det siste. Jeg ser etter enkle og helst billige oppskrifter på middagsretter. Har dere noen forslag til meg? :-)

Tropicana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 06-06-14, 23:30   #2
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Travel og fattig student, middagsforslag?

Ymse curries! Ymse billiggrønnsaker, kylling/svin/vegetar, kokosmelk, krydder. Lager du stor porsjon første gangen har du til flere måltider (frys gjerne ned)! Det er avsindig mange oppskrifter på curry (og du trenger ikke risen!). Supper, wok, tunfisk/majo/løk... Kjøp store og billige kvanta, dropp meieriprodukter - det gir lite for pengene sammenlignet med f.eks kokosmelk, en klatt smør, olje, noen oliven...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 06-06-14, 23:32   #3
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Travel og fattig student, middagsforslag?

Du kan også se i oppskriftsforumet her som du har posta i - det er nesten endeløst med oppskrifter!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 06-06-14, 23:42   #4
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Travel og fattig student, middagsforslag?

disse tre årene som student så har det gått mye i gryter, men foreksempel torsk eller sei(Kjøp frossen fra first price) med kokosmelk eller hakka tomater og frossene grønnsaker. Det kan også lønne seg og sjekke tilbudsaviser og se hva butikkene har til halvpris pga dato. Jeg kjøpte 2 kg kjøttdeig og 4 kg kyllingfile her om dagen hvor alt var satt ned til halvpris. Lag mat i stor kvanta og frys ned. Ulike type gratenger er også en gjenganger her.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 07-06-14, 01:17   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Travel og fattig student, middagsforslag?

Lever, høne og oksehale er billig. Om du liker det/lærer deg å like det er dette fin og næringsrik mat til lav pris. Lag store porsjoner og frys ned eller iallfall lær deg å like rester.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 00:25   #6
brdmnd
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 64
brdmnd er ny på veien

Sv: Travel og fattig student, middagsforslag?

Frossen brokkoli er veldig billig og sunt, og passer til det meste. Og på Europris selger de egg til 80 kroner brettet (30 egg, er det vel?). På Rema selger de "avskjær" av spekemat som selv i små mengder setter fin smak på grønnsaks- og eggeretter.

brdmnd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 00:38   #7
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Travel og fattig student, middagsforslag?

Kjøp first pirce produkter. Makrell i tomat er bedre enn stabburet sin. Og i frysedisken selger de billige koteletter. Langtidsstekte koteletter er kjempegodt. Lag stor posjon og frys ned. Kyllingkjøttdeig er også billig.

Ellers så følg med på tilbud og når de selger varer med kort holbarhet til halv pris.

Lykke til!

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 10:14   #8
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Travel og fattig student, middagsforslag?

Supper av forskjellige slag (tomatsuppe, kyllingsuppe, fiskesuppe, blomkålsuppe) som du kan lage mye av og fryse ned. Om du bare lager basen (buljong + vann + fett (olje/smør) + f.eks tomat) og fryser, kan du krydre den etter humør og lyst når du senere skal spise den. Suppe er dessuten mye enklere å ta med seg på skole og jobb om den er frossen, og den tiner ganske fort. Den lager seg selv, og tomatsuppe blir i alle fall bedre jo lenger den får stå og putre.
Frosne koteletter er billig. Kyllingfiletene er også billige, men de inneholder ofte glukose pga "marinaden", så det får være ei avveining du må ta selv.
Avskjær av bacon er også billig (har funnet det på Rema) og kan brukes til veldig mye.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 09:05   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Travel og fattig student, middagsforslag?

Opprinnelig lagt inn av brdmnd, her.

Frossen brokkoli er veldig billig og sunt, og passer til det meste. Og på Europris selger de egg til 80 kroner brettet (30 egg, er det vel?). På Rema selger de "avskjær" av spekemat som selv i små mengder setter fin smak på grønnsaks- og eggeretter.

Det var dyre egg. Innvandrerbutikker selger brett med 30 egg til en femtilapp her. Vi kjøper direkte hos eggebonde for den prisen også. Med 80,- for 30 egg er du jo oppe i butikkpris for de temmelig overprisede eggene omtrent. Man får jo 18 egg for noenogtyvekroner på butikken.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fettrik, men fattig på proteiner - mat torgn Generell diskusjon 14 26-07-11 00:44
Tips og råd til en travel hverdag? Sorgfri Lavkarbo generelt 5 08-09-10 23:08
Middagsforslag HP Barns kosthold 0 01-03-04 15:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no