Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Cesar Millan

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-11, 15:37   #26
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Interessant det du sier om matforsvar... jeg leste mye om Nordenstam før jeg kjøpte meg valp som 15 åring... Valpen knurret EN gang over maten - og jeg tok den fra henne. Hun fikk vente til hun roet seg ned før hun fikk maten tilbake. Siden hadde jeg aldri problemer med matforsvar.

Jeg liker Cesars metoder svært godt. Det er sjeldent han bruker så krasse metoder som strømhalsbånd og pigghalsbånd, og det er nok i sære tilfeller der hunden må ha kraftigere korrigering enn en dult i siden som han vanligvis bruker.

Jeg skulle likt å se dere som er så i mot Cesar når han i sjeldne øyeblikk bruker så krasse metoder og sett om "dempende signaler" ville fungert med en hund som har kommet så langt ut å kjøre...

Jeg har gått kurs selv i dempende signaler og synes det er en eminent måte å oppdra hunder på. I de fleste tilfeller vil de fungere på hunder med andre erfaringer også - men jeg ville nok ikke stolt på at disse fungerte overfor hunder som rett og slett ikke har LÆRT dempende signaler mellom hunder og mellom mennesker. Der må man bruke andre metoder. Det finnes nemlig en masse hunder som ikke forstår dette naturlige språket som de har mellom seg når de får lære seg det i feks en flokk eller av mennesker som kan.

Jeg passet en fantastisk cocker en gang som kunne disse signalene. Vi møtte en svært aggressiv hund som hang i båndet og bjeffet og knurret til han. Istedet for å reagere på samme måte tilbake, snudde han brått rumpen til denne hunden og satte seg rett ned *ler*. Angrer fremdeles på at jeg ikke beholdt denne omplasseringshunden selv...

Det er vel ikke vanskelig å forstå at jeg har svært stor sans for Cesar Milan - kjekk er han også


Nok et fantastisk innlegg fra NerthusSynes jeg ser cockern for meg

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:58   #27
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Jeg har en hund som har vært igjennom slike metoder, svært likt det Cæsar Millan bruker. Det hjalp ikke. Han ga blaffen i pigg, han fikk gnagsår på snuten av Halti, han driter i smerten og går på. Ikke mennesker, men de fleste andre hunder. Han ble MYE bedre da jeg sluttet å høre på slike råd og begynte med dempende signaler (snu ryggen til f.eks og positiv trening). Han kan fremdeles utagere mot andre hunder, men det unngår vi som regel. Og han går selvsagt aldri løs der det er mulighet for at han kan skade andre hunder.

Og jeg hadde nok heller avlivd hunden enn å bruke sånne metoder - for de lærer hunden passivitet, ikke trygghet. Det kan faktisk skape en tikkende bombe som plutselig angriper en dag eieren tror den er trygg.

Ta et eksempel - en hund begynner å knurre når den har et tyggeben i munnen og noen nærmer seg (forøvrig en helt adekvat adferd for en hund, men ikke noe vi ønsker i vårt hundehold). Dette vil vi jo ikke ha noe av! Røsk hunden i nakkeskinnet og ta fra den tyggebenet, legg inn en dominansrulle (hunde på rygg for å overgi seg). Hunden lærer kanskje å ikke knurre, eller at eieren kan ta fra den tyggebenet (hvis ikke så blir han jo slengt i veggen!) Hva tror du skjer den dagen et barn kommer nær denne hunden med tyggeben? Den har jo lært at den ikke skal knurre (varselssignal), og kan gå rett på angrep. Dette er jo ikke eieren, barnet kan ikke slenge hunden i veggen.

En annen måte å gjøre det på - lær hunden at det er positivt at noen kommer nær når den har tyggeben! Gå så nær at hunden ikke har begynt å knurre, kast til den noe BEDRE enn tyggebenet. Gjør dette nærmere og nærmere, til slutt ser man at hunden ser forventningsfullt opp når noen kommer nær når den ligger med benet sitt, man kan bytte med en annen godbit og hunden er hverken redd eller kuet. Dette kan ta noen dager å lære inn, men man får en hund som syns det er helt greit at noen nærmer seg maten dens. Jeg har praktisert dette på mine hunder, og kan ta fra dem maten deres, men gir ALLTID noe tilbake. Jeg hadde også blitt rasende om noen kom og tok min mat under et måltid, men det er greit om noen gir meg en ekstra godbit...

Hvilken metode tror du er best for hunden? Hvilken tror du egner seg best på TV? Og så kommer man jo langt med et bredt smil, OK utseende og en søt aksent...

ja vi har jo ikke samme syn på dette,men forsvarer han alikevel.
nå vet ikke jeg om du er hundepsykolog , men om du ikke er det så er det kanskje ikke så rart at det ble vanskelig med din hund.
kanskje skulle du startet i en annen setting enn å bruke halsbåndet,kanskje skulle du slitt han ut først.de fleste hunder som er ustoppelige fysisk, får etter min mening for lite mosjon.jeg tror neppe du ville valgt å avlive hunden din.en hund er som ett familie medlem.hadde du gitt opp barna dine om de ikke lystret.du ville gjort hva som helst..tror jeg da. hunder som er trygge er ingen bomber.de som har vært rolige hele sitt liv og ikke vist noen tendenser til sinne,de kan klikke de oxo.det er det samme som ett menneske det.tror ingen drapsmann er det ved fødselen,engang er den første og noe er utløseren for dette.en hund kan oxo få psykiske problemer,slag el annen form for sykdom som gjør at de angriper.men liker at ikke alle er enige

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:12   #28
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

nå vet ikke jeg om du er hundepsykolog , men om du ikke er det så er det kanskje ikke så rart at det ble vanskelig med din hund.

Skjønte ikke hva du mente med dette jeg? At man må være hundepsykolog for å ha hund? Jeg kan forsåvidt godt kalle meg det, det er ikke noen beskyttet tittel. Jeg har trent en hund med svært høye drifter i over 12 år pluss noen andre hunder og har mine erfaringer.

Jeg melder meg ut av denne diskusjonen, vi blir ikke enige uansett.

Fortsett å beundre dyremishandleren dere

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:14   #29
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.


Fortsett å beundre dyremishandleren dere

Det var nå veldig harde anklager... vi trenger vel ikke bli usaklige og ufine selv om vi er uenige?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:18   #30
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det var nå veldig harde anklager... vi trenger vel ikke bli usaklige og ufine selv om vi er uenige?

Nja, jeg følte vel at jeg ble anklaget for å ikke ha oppdratt min egen hund i innlegget over, det er vel like usaklig.

Beklager hvis dere følte dere støtt, men i mine øyne driver Cæsar Millan med dyremishandling. Det er min mening, jeg må vel få lov til å mene det selv om dere andre syns han er fantastisk?

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:23   #31
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Jeg har overhodet ikke peiling på hund, siden jeg synes de er utrolig skumle. Men jeg ser mye på TV og har sett type alle episodene av showet hans. Sitter overhodet ikke igjen med inntrykk av at hans "metode" går ut på å bruke strømhalsbånd og slike ting. Har sett han bruke det maks 2-3 ganger og da med veldig spesielle tilfeller, ja. Og ikke noe sånn ubegrensa villmannbruk heller.. Han legger mye vekt på å behandle HELE situasjonen og ikke bare hovedproblemet og det må være en bra ting!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:31   #32
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Nja, jeg følte vel at jeg ble anklaget for å ikke ha oppdratt min egen hund i innlegget over, det er vel like usaklig.

Beklager hvis dere følte dere støtt, men i mine øyne driver Cæsar Millan med dyremishandling. Det er min mening, jeg må vel få lov til å mene det selv om dere andre syns han er fantastisk?

Det er vel ikke slik at om man oppfatter andre som usaklige så er det fritt fram for å være usaklig selv?

Føler meg slett ikke støtt - reagerer på at du anklager en mann med stor sukess innen rehabilitering av såkalt vanskelige hunder som "dyremishandler" ...

Når det gjelder din egen hund vet ikke jeg hva som skjedde i forbindelse med bruk av de noe krasse hjelpemidlene, ble de brukt feil av andre som ikke kunne særlig om når og hvordan de burde brukes?

Synes du skal være stolt av å ha en fin hund som i dag fungerer godt - for meg betyr det at du har gode instinkter i forhold til hunden din og at dere stoler på hverandre

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:33   #33
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har overhodet ikke peiling på hund, siden jeg synes de er utrolig skumle. Men jeg ser mye på TV og har sett type alle episodene av showet hans. Sitter overhodet ikke igjen med inntrykk av at hans "metode" går ut på å bruke strømhalsbånd og slike ting. Har sett han bruke det maks 2-3 ganger og da med veldig spesielle tilfeller, ja. Og ikke noe sånn ubegrensa villmannbruk heller.. Han legger mye vekt på å behandle HELE situasjonen og ikke bare hovedproblemet og det må være en bra ting!


Veldig enig

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:38   #34
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Cesar Millan

Jeg har selv hund, og jeg tror jeg befinner meg ganske på midten i forhold til Milan. Jeg har bodd i US, og hverdagen til og behandlingen av mange hunder der borte er ganske forskjellig fra det vi er vant med i Norge. Det er veldig mange flere hunder som blir forlatt og vanskjøttet enn det vi er vant til. Jeg tok blant annet et fag, Animal Law, hvor det ble snakket mye om dyrs rettigheter ol. Mitt inntrykk er at i USA er de både langt foran og veldig langt bak når det gjelder behandling av dyr (og barn og mange andre forskjellige saker). Jeg tror nok at denne settingen gjør at Milans tanker får mer feste.

Jeg er ikke uenig i at han får til veldig mye bra med hunder som ser ut til å være veldig skadet. Dette med fokus på aktivitet og helse er jo veldig positivt. Jeg er likevel skeptisk til en del av metodene hans, blant annet var det en gang en hund som bet han, hvorpå han slår/stikker hunden og sier at han må gjøre det siden den bet han. Jeg kjenner at jeg får en litt ekkel smak i munnen når jeg ser sånt. Jeg er klar på at det ikke er lov til å slå, uansett hvilket dyr det gjelder.

Jeg tror også hunder skjønner at mennesker er mennesker og at man dermed ikke kan overføre alt av metoder hunder ville ha brukt. Når det er et menneske som utfører handlingen tenker jeg at det aldri vil bli det samme som om en annen hund hadde reagert på den måten. Vi kan ikke kopiere hele settingen som hundene selv lager, og vi må forholde oss til det.

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:48   #35
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har overhodet ikke peiling på hund, siden jeg synes de er utrolig skumle. Men jeg ser mye på TV og har sett type alle episodene av showet hans. Sitter overhodet ikke igjen med inntrykk av at hans "metode" går ut på å bruke strømhalsbånd og slike ting. Har sett han bruke det maks 2-3 ganger og da med veldig spesielle tilfeller, ja. Og ikke noe sånn ubegrensa villmannbruk heller.. Han legger mye vekt på å behandle HELE situasjonen og ikke bare hovedproblemet og det må være en bra ting!


Ja, og han rehabiliterer svært vanskelige tilfeller, bruker sine egne hunder i jobben. Og han rettleder eierne! Er ofte deres væremåte som skaper problemer.
Alle de tilfellene han har reddet, hunder med redsel for lyder, kjøkkenskap, spisevegring, glatte gulv, trapper osv osv.....Har ikke sett noe straff der!!
Det er klart at de vanskeligste tilfellene med rødsonehunder - har han måttet gripe fysisk inn. Det er vel to-tre stykker han har måttet gi opp? Jeg vil ikke si at hundene hans ser kuet ut? Derimot de nye han skal rehabilitere er det i begynnelsen. Etterhvert blomstrer de opp. Hadde han vært dyremishandler - hadde vel ikke resultatet blitt lykkelige hunder.

Bare min mening

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:49   #36
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Tasja, her.

Jeg har selv hund, og jeg tror jeg befinner meg ganske på midten i forhold til Milan. Jeg har bodd i US, og hverdagen til og behandlingen av mange hunder der borte er ganske forskjellig fra det vi er vant med i Norge. Det er veldig mange flere hunder som blir forlatt og vanskjøttet enn det vi er vant til. Jeg tok blant annet et fag, Animal Law, hvor det ble snakket mye om dyrs rettigheter ol. Mitt inntrykk er at i USA er de både langt foran og veldig langt bak når det gjelder behandling av dyr (og barn og mange andre forskjellige saker). Jeg tror nok at denne settingen gjør at Milans tanker får mer feste.

Jeg er ikke uenig i at han får til veldig mye bra med hunder som ser ut til å være veldig skadet. Dette med fokus på aktivitet og helse er jo veldig positivt. Jeg er likevel skeptisk til en del av metodene hans, blant annet var det en gang en hund som bet han, hvorpå han slår/stikker hunden og sier at han må gjøre det siden den bet han. Jeg kjenner at jeg får en litt ekkel smak i munnen når jeg ser sånt. Jeg er klar på at det ikke er lov til å slå, uansett hvilket dyr det gjelder.

Jeg tror også hunder skjønner at mennesker er mennesker og at man dermed ikke kan overføre alt av metoder hunder ville ha brukt. Når det er et menneske som utfører handlingen tenker jeg at det aldri vil bli det samme som om en annen hund hadde reagert på den måten. Vi kan ikke kopiere hele settingen som hundene selv lager, og vi må forholde oss til det.

Har sett masse på Milan men aldri sett at han slår hundene.Han pirker borti dem slik som hunder gjør med hunder for å sette dem på plass.
Synes han er veldig flink det er vi mennesker som ikke alltid er så flinke å lese språkeet til hundene.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:52   #37
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Cesar Millan

En tanke som slo meg kan være at det har vært en viss endring i programmene mot mer positiv innlæring heller enn fysisk avstraffelse. Og det synes jeg er veldig bra!! Min tanke er at de tidlige programmene var mer preget av fysisk avstraffelse.

Og ja, jeg synes også at hans hunder ser ut til å ha det bra.

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:54   #38
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Har sett masse på Milan men aldri sett at han slår hundene.Han pirker borti dem slik som hunder gjør med hunder for å sette dem på plass.
Synes han er veldig flink det er vi mennesker som ikke alltid er så flinke å lese språkeet til hundene.

Dette var anderledes enn den korrigeringen han pleier å bruke (at han dytter litt i hunden med to-tre fingre for å få den ut av den "state of mind" ) Jeg husker bare at jeg reagerte på den situasjonen der han ble bitt.

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:57   #39
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Tasja, her.

Dette var anderledes enn den korrigeringen han pleier å bruke (at han dytter litt i hunden med to-tre fingre for å få den ut av den "state of mind" ) Jeg husker bare at jeg reagerte på den situasjonen der han ble bitt.

Ok ja det har ikke jeg sett når han ble bitt, så kan ikke utale meg om detMen om en hund hadde bitt meg hadde jeg klabba til den i ren refleks
Jeg har hatt hund hele livet og elsker hunder men da hadde jeg smelt til

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 17:04   #40
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Ok ja det har ikke jeg sett når han ble bitt, så kan ikke utale meg om detMen om en hund hadde bitt meg hadde jeg klabba til den i ren refleks
Jeg har hatt hund hele livet og elsker hunder men da hadde jeg smelt til

En ting er i refleks, og en annen ting er en overveid handling av en som skal være ekspert. Og det er også en stor forskjell på selvforsvar og oppdragelsesteknikk. Jeg synes ikke det er greit å slå som oppdragelse.
Jeg vet ikke selv hva jeg hadde gjort. Antagelig hadde jeg blitt så sjokket at jeg bare hadde stirret på den

Kan forsåvidt nevne at jeg har en kjempegrei hund som går godt overens med andre hunder og mennesker. Og jeg har aldri vært fysisk med henne.

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 17:12   #41
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Skjønte ikke hva du mente med dette jeg? At man må være hundepsykolog for å ha hund? Jeg kan forsåvidt godt kalle meg det, det er ikke noen beskyttet tittel. Jeg har trent en hund med svært høye drifter i over 12 år pluss noen andre hunder og har mine erfaringer.

Jeg melder meg ut av denne diskusjonen, vi blir ikke enige uansett.

Fortsett å beundre dyremishandleren dere

jo du trenger å kunne gå inn i hundenstanker for å kunne hjelpe den når den er helt ute å kjøre. det er national geographic som har gått inn i ett samarbeid med Millan.
som mange vet så har oxo programmer som redder hunder oxo ett samarbeid med national geographic. Millan er så godt som verdens kjent,tror du virkelig at dyrevernet ville latt dette passere om de mente det var dyremishandling.
nei du må ha tro på de som kan jobben sin.
tross alt går ikke Millan hjem etter en arbeidsdag,han har jobben sin hjemme 24 timer i døgnet,han bruker oxo sin familie til å hjelpe seg.


å ja han er kjekk hehe

dumt at du melder deg ut av diskusjonen kun fordi du ikke er enig el at du synes resten av oss holder med Millan.tross alt har han vel reddet en haug av hunder fra å bli omplassert til avlivning.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 17:18   #42
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Tasja, her.

Jeg har selv hund, og jeg tror jeg befinner meg ganske på midten i forhold til Milan. Jeg har bodd i US, og hverdagen til og behandlingen av mange hunder der borte er ganske forskjellig fra det vi er vant med i Norge. Det er veldig mange flere hunder som blir forlatt og vanskjøttet enn det vi er vant til. Jeg tok blant annet et fag, Animal Law, hvor det ble snakket mye om dyrs rettigheter ol. Mitt inntrykk er at i USA er de både langt foran og veldig langt bak når det gjelder behandling av dyr (og barn og mange andre forskjellige saker). Jeg tror nok at denne settingen gjør at Milans tanker får mer feste.

Jeg er ikke uenig i at han får til veldig mye bra med hunder som ser ut til å være veldig skadet. Dette med fokus på aktivitet og helse er jo veldig positivt. Jeg er likevel skeptisk til en del av metodene hans, blant annet var det en gang en hund som bet han, hvorpå han slår/stikker hunden og sier at han må gjøre det siden den bet han. Jeg kjenner at jeg får en litt ekkel smak i munnen når jeg ser sånt. Jeg er klar på at det ikke er lov til å slå, uansett hvilket dyr det gjelder.

Jeg tror også hunder skjønner at mennesker er mennesker og at man dermed ikke kan overføre alt av metoder hunder ville ha brukt. Når det er et menneske som utfører handlingen tenker jeg at det aldri vil bli det samme som om en annen hund hadde reagert på den måten. Vi kan ikke kopiere hele settingen som hundene selv lager, og vi må forholde oss til det.

jeg tror..bemerk deg, jeg tror at det med at han resgerte som han gjorde da hunden bet er det samme som en annen hund hadde gjort.biting viser veldig ofte makt,biting er den siste utveg for en redd og ustabil hund. jeg hadde iallefall ikke snudd det andre kinn til om noen hadde flydd på meg.må jo vise at man ikke er svak,da har du tapt.

bare mine tanker da.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 17:21   #43
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Ok ja det har ikke jeg sett når han ble bitt, så kan ikke utale meg om detMen om en hund hadde bitt meg hadde jeg klabba til den i ren refleks
Jeg har hatt hund hele livet og elsker hunder men da hadde jeg smelt til

hehe enig

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 17:23   #44
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Tasja, her.

En ting er i refleks, og en annen ting er en overveid handling av en som skal være ekspert. Og det er også en stor forskjell på selvforsvar og oppdragelsesteknikk. Jeg synes ikke det er greit å slå som oppdragelse.
Jeg vet ikke selv hva jeg hadde gjort. Antagelig hadde jeg blitt så sjokket at jeg bare hadde stirret på den

Kan forsåvidt nevne at jeg har en kjempegrei hund som går godt overens med andre hunder og mennesker. Og jeg har aldri vært fysisk med henne.

noen hunder er født med godt lynne..andre ikke.
du har nok vært heldig med din hund, vel de fleste har jo det.
men noen har dessverre ikke det
blandingsraser er verst siden de har flere gener å vise til.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 17:24   #45
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

herreminn å jeg skriver..hehe er skikkelig i draget i dag
skulle vært politikker jeg tror jeg

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 17:34   #46
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

herreminn å jeg skriver..hehe er skikkelig i draget i dag
skulle vært politikker jeg tror jeg

Helt enig,det er skikkelig kjekt med en god diskusjon

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 17:35   #47
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

Millan er så godt som verdens kjent,tror du virkelig at dyrevernet ville latt dette passere om de mente det var dyremishandling.

Det mange, inkludert det store American Humane Association, som er skeptisk til det han driver med.

Det viktigste poenget mitt her er at han kanskje har en særs egen evne til å forstå seg på dyr, og at han kan gjøre disse tingene på en slik måte at hundene skjønner hva han mener. Jeg mener, og det er også mye dette kritikken ellers har gått ut på, at det er mange med begrenset kunnskap og evner som prøver seg på dette med sine hunder hjemme uten veiledning. Og at med mindre man er helt sikker på hva man holder på med så er ikke dette måten å oppdra/rehabilitere hunder på.

Jeg synes at denne artikkelen gir et innblikk i kritikken. http://www.4pawsu.com/cesarfans.htm
Men man har jo likevel all rett til å være uenig i kritikken.

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 17:39   #48
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Tasja, her.

Det mange, inkludert det store American Humane Association, som er skeptisk til det han driver med.

skjønner hva du vil fram til.Det viktigste poenget mitt her er at han kanskje har en særs egen evne til å forstå seg på dyr, og at han kan gjøre disse tingene på en slik måte at hundene skjønner hva han mener. Jeg mener, og det er også mye dette kritikken ellers har gått ut på, at det er mange med begrenset kunnskap og evner som prøver seg på dette med sine hunder hjemme uten veiledning. Og at med mindre man er helt sikker på hva man holder på med så er ikke dette måten å oppdra/rehabilitere hunder på.

Jeg synes at denne artikkelen gir et innblikk i kritikken. http://www.4pawsu.com/cesarfans.htm
Men man har jo likevel all rett til å være uenig i kritikken.

å det står jo klart å tydelig med stor skrift før programmet starter at "ikke gjør dette hjemme uten veiledning av en proffesjonel"står sikkert noe mer men det er det jeg får med meg hehe.man kan jo ikke plutselig hoppe opp av sofaen etter programmet å starte med rehabilitering av hunden din,det må jo bare bli fiasko.


Sist redigert av Tittit : 03-03-11 kl 17:46.
  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 17:40   #49
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Helt enig,det er skikkelig kjekt med en god diskusjon

ja ikke sant
da får vi brukt de små grå
viktig å trene dem så vi ikke blir demente før vi må hehe

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 17:41   #50
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

ja ikke sant
da får vi brukt de små grå
viktig å trene dem så vi ikke blir demente før vi må hehe

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no