Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-08, 16:10   #1
høna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 22
høna er på en erverdig vei

Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?

Lurer på hvor syk man blir.... Høres jo ikke godt ut å utsette kroppen for dette...

høna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo...prøver hvertfall! Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:17   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?

Nei, det er bare de som ikke tåler det så bra og som går for hardt til verks (det skal være minst 15KH, under 20, trappe ned i dagene før) som blir skikkelig dårlige. Var litt trøtt.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:19   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?

Jeg merker ikke noe negativt Om du blir veldig dårlig er det nok lurt å droppe ketose

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:25   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?

Jeg ble veldig dårlig første gangen (skikkelig hodepine, kvalme og oppkast)men etter noen dager var det over og det var halsbrannen jeg har slitt med i mange år, oppblåstheten, hodepina og gasskraftvverket også

det er verdt det lykke til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 17:42   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?

Det er forskjellige aspekter som avgjør hvor dårlig du blir når du går inn i ketose.
Det mest avgjørende er hvordan du spiste før, om du spiste mat med mye stivelse og sukker, mye godteri etc, så vil kroppen reagerere sterkere. Men DET er langt verre å utsette kroppen sin for, enn noen dager pluss minus med karboabstinenser.
Det er veldig forskjellig som sagt, men det Megvel sier er klokt, om du trapper ned med å kutte ut brød, sukkerholdige varer, ris, pasta, poteter og gulerøtter etc etc en liten stund mens du setter deg inn i ketolysekurens elementer, så tror jeg at det skal gå relativt smertefritt, og det er SÅ verdt det når du kommer "på den andre siden"

Jeg for min del spiste generell lavkarbo i flere måneder før jeg gikk over til ketogen kost (når du er ketose), og merket bare at jeg ble littegrann slapp noen dager, før energienivået steg. Jeg har det egentlig best i ketose.

Lykke til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 17:49   #6
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?

Jeg har vært litt kvalm den første dagne og ganske slapp, så går det bare en vei.. Oppover!!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 19:25   #7
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?

kvalm og slapp og en fryktelig hodepine

men det er jo bare karbslageret mitt som tømmes så...

nå er jeg helt fin

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 20:25   #8
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?

Har vært trøtt, slapp og hatt hodepine, men aldri følt meg noe særlig dårlig nei.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 10:23   #9
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?

Bare hodepine. Den kommer hver gang jeg går inn i ketose og varer i tre dager.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 20:21   #10
totitten
Medlem
 
totitten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Nordland
Alder: 43
Innlegg: 128
totitten er ny på veien

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?

Jeg var skikkelig kvalm og kastet opp første dagen på ketolyse, men spiste generell lavkarbo en uke før jeg prøvde igjen, og da gikk det knirkefritt å komme i ketose

__________________
Ketolyse/LKHF start 18. Februar 2016

totitten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no