Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-11, 20:22   #801
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Grattis Mille - minstenotering og greier!!!
En plan er i alle fall for meg et veldig godt hjelpemiddel til å holde meg til ED-opplegget.
Nå har jeg lagd meg et regneark hvor jeg har satt opp hva jeg skal spise til de ulike måltidene, det hjelper meg også til å vite når jeg må bestille neste forsyning

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 20:50   #802
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei alle sammen!

Siden jeg er ny her tenkte jeg at jeg kan fortelle litt om meg selv

Jeg tar en kjapp oppsumering av min slankehistorie... Jeg var av typen som kunne spise en hest uten at jeg gikk opp et gram (men aaaante ikke hvor heldig jeg var) Jeg var i relativt god form og hadde, når jeg ser på bilder, en veldig fin kropp....men det var den gang da. Jeg ble gravid for første gang i 2002 og tenkte ikke noe på hva jeg spiste, så det endte med at jeg satt i en stol (hadde bekkenløsning) og spiste stort sett hele dagen Som dere skjønner gikk jo ikke det så bra. Jeg la på meg 25kg og fikk rimelig "hetta" når babyen kom ut og det jeg trodde bare var vann i kroppen ikke forsvant. Etter noen måneder begynte jeg på Grethe Roede kurs og tok av hele 800 gram på 8 uker! (tror nesten det må være ny rekord...) Etter flere måneder i desperasjon gikk jeg til legen og fikk tryglet ham til å godkjenne Eurodiett for meg (jeg lå to kg under bmi-grensen). Jeg fulgte opplegget slavisk og gikk ned 20kg på 3,5 mnd Dette kunne jo endt som en soskinnshistorie, men så ble jeg gravid igjen, og tenkte at jeg hadde lært fra sist gang; "Det kommer til å bli heeelt annerledes denne gangen, for nå skal jeg leve sunt!" Igjen- som dere skjønner gikk jo ikke det så bra Det er nå fire år siden og minst fire misslykkede forsøk. Jeg orket ikke enda en runde med trygling hos legen, derfor går jeg nå på Allevo kombinert med opplegget til Eurodiet. Denne gangen SKAL det gå!

Håper dere ikke hiver meg ut herfra selv om jeg ikke går på Eurodiet! Gleder meg til å bli kjent med dere!

Ps: fatte meg i korthet er desverre ikke en av mine beste sider, så her har dere den "kjappe" oppsumeringen

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:05   #803
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Heisann Ada, velkommenPssst dere Bergensfolka, jeg går også til dr Hetland i Bergen. Hun ville ha meg dit i april, men jeg må prøve å få det utsatt til i høst, så mye utgifter dette året schø.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:57   #804
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Wow, grattis Mille.

Har du lagt ut planen tidligere, Grotingeling?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:58   #805
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Velkommen Ada.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 22:42   #806
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

takk grotingeling og titti. ja tenkte også det. si 14 dager og hold deg til det. og si 30 dager og hold deg til det. håper jeg klarer det denne gangen. er så teit å ødelegge fin forbrenning med ost og slikt,,,
streber: du pleier å ha telefontimer ikke sant? føler du du får nok ut av det? Uansett synes jeg hetland er flink, og dømmer ikke. nesten hver gang har jeg gått derfra med en selvtillitsboost og nytt pågangsmot.

Velkommen Ada og lykke til. hvordan funker det med eurodiet + allevo? Tenker du å følge "løpet" til eurodiet, i fht fasene, og ende på et fedonkosthold? Ps: denne tråden er ikke laget for å fatte seg i korthet Og det er alltid kjekt med flere.

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:06   #807
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei Jeg er ny her på forumet, og fikk lyst til presentere meg selv!
Skal i samråd med fastlegen min starte på eurodietten, og har fått bestilt produkter i dag.
Gleder meg veldig til å komme i gang, men er veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Har vært overvektig nærmest hele livet, hatt noen yoyo-kurer i mine yngre dager, men aldri klart å endre livvstilen så det har ikke vart. Nå er jeg 34 år, tyngre enn noen sinne, og redd for helsa mi om jeg ikke klarer å gå ned i vekt og klare å leve sunnere. Har en bmi på over 40!
Har klart å komme godt i gang med trening, er på treningsstudio to ganger i uka (målet er tre ganger...) og prøver å gå tur et par ganger i uka.

Men så var det kostholdet da... Jeg spiser vel egentlig forholdsvis sunt, men det er overspising av sjokolade og andre godsaker som er problemet mitt... Noen andre som har det sånn?

Sånn egentlig har jeg ingen tro på at jeg skal klare å gå ned i vekt og bli der, men tenker at jeg uansett må prøve, og at om jeg bare går ned fem kilo og, så er det bedre enn ingenting!

Flott med dette forumet, skal sette meg til å lese og lære av deres erfaringer nå!

Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:16   #808
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Velkommen til oss i ED gjengen, dette blir bra vet du, vi greier det sammen

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:21   #809
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Mille: Det var virkelige kjekke nyheter! Veldig godt men minstenotering. Det trengs virkelig når man detter litt av. Jeg også syntes det er veldig oppmuntrende etter time på klinikk! Sånn skal det jo være Veldig glad på dine vegne!!!!!!!!!!!

Titti, så deilig å se samme tall igjen...jeg glemte å veie meg idag morges, skal gjøre det imorgen...gru-gleder meg
Men gikk på vekten idag med klær og da så dt ikke helt galt ut....sannhetens øyeblikk imorgen.
Jeg blir så godt humør av at alle er "back on track"......kjempe kult! Vi er dronninger på slanking alle sammen, bare ikke til enhver "høytid"

Samme med deg Grotingeling....gøy når vekta er grei under mensen, da blir det alltid ennå mye greiere når den er over. Lykke til!

Ada, velkommen skal du være Her liker vi mye info og engasjement! Måtte le av setningen hvor du hadde gått ned 800 gr.på 8 uker....ja det må være rekord, he,he,he!

EN RESOLUSJON FØR DØGNET SKIFTER DAG....:
NÅ SKAL VI KNUSE OG FJERNE ALLE FETTCELLENE I KROPPEN SOM GJEMMER DEN VI EGENTLIG ER......

(...er i skikkelig fighte-humør idag....sitter her og ler litt av meg selv....men det er så deilig å bare skrive det man tenker....)

Jeg har aldri før vært så ærlig med meg selv eller noen andre i en slanke situasjon. Det tror jeg er et godt tegn. For nå må jeg innse hva jeg gjør og hvordan det påvirker meg. Da er det mye lettere å hente seg inn istedenfor å prøve å lure de rundt meg til å tro at jeg er god! (...og jeg lurer jo bare meg selv når jeg snoker rundt i skaper og stapper i meg godteri)
Denne perioden på ED har ikke det skjedd! Ennå en ting jeg kan klappe meg selv på skulderen for! Så øker selvfølelsen og selvtilliten på at jeg klarer dette!!!!

Unnkyld at jeg skravler sånn idag, men kjenner meg positiv

....nå må jeg legge meg.....skravles imorgen folkens....zzzzz

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:23   #810
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

velkommen og lykke til =)
jeg hadde det også slik, mye sjokolade og øl. Første uken er værst. Jeg slet som bare f*** med søtsuget. men hold ut, det blir mye lettere etter hvert =)
Jeg drakk/drikker en del lettbrus, og om søtsuget blir virkelig ille kan det hende det hjelper med selleri(av alle ting) det demper faktisk mitt sug.

Jeg falt av i fase2 i desember, men er nå påaan igjen på fase en. Så vi får støtte hverandre.

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:24   #811
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Eurojente, her.

Men så var det kostholdet da... Jeg spiser vel egentlig forholdsvis sunt, men det er overspising av sjokolade og andre godsaker som er problemet mitt... Noen andre som har det sånn?

Sånn egentlig har jeg ingen tro på at jeg skal klare å gå ned i vekt og bli der, men tenker at jeg uansett må prøve, og at om jeg bare går ned fem kilo og, så er det bedre enn ingenting!

Flott med dette forumet, skal sette meg til å lese og lære av deres erfaringer nå!

Velkommen i gjengen Eurojente!!!!! Her er det mange sjokoholikere.....men det skal bort! Jeg har klart det, du klarer det også. Det tar tid, men det har vi nok av. Her skal vi skravles og støtte hevrandre. Jeg har masse oppmuntring og støtte her!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:28   #812
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

ehehehe jeg liker instillingen monica

husker ikke hvor jeg hørte det, men noen sa en gang at slanking er å spise usunt når ingen ser det. Det er jo faktisk litt sånn. Fikk dårlig samvittighet ovenfor dere når jeg spiste ost hver dag (OK da, og chips nå i helgen. whyyyy)

men spist er spist og jeg har faktisk spist akkuratt det jeg har lov til i TO dager. ikke så lenge men er egentlig litt overrasket. nå går det veien JUHU. høy på nedgang her høhøhø. nei nå er det natta

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:30   #813
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hadde noen sagt til meg for et halvt år siden at jeg kome til å veie 15 kilo mindre i januar hadde jeg ledd høyt....det skjer liksom med alle andre, bare ikke meg. Men hopp i det. Det er hardt i fase 1, men da forsvinner søtsuget og det er deilig å ikke være sulten mens man går ned i vekt! Husk å vær ærlig med deg selv....klag til oss og mas om oppmuntring når du trenger det. Selv om vi har forskjellig kilo igjen til mål, er vi alle overvektige og sliter med de samme dårlige vanene vi har hatt i mange år. Det skal litt til å bare kvitte seg med de i en fei......vi gjør det heller sammen....så får det ta så lang tid det tar.
Lykke til, både Ada og Eurojenta.

Gøy med 2 nye på tråden idag da! Nå MÅ jeg legge meg altså.....

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:32   #814
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

ehehehe jeg liker instillingen monica

husker ikke hvor jeg hørte det, men noen sa en gang at slanking er å spise usunt når ingen ser det. Det er jo faktisk litt sånn. Fikk dårlig samvittighet ovenfor dere når jeg spiste ost hver dag (OK da, og chips nå i helgen. whyyyy)

men spist er spist og jeg har faktisk spist akkuratt det jeg har lov til i TO dager. ikke så lenge men er egentlig litt overrasket. nå går det veien JUHU. høy på nedgang her høhøhø. nei nå er det natta

....ja enig....men godt å vite at ingen av dere kaster meg ut av forumet fordi jeg havner på galeien av og til. De fleste opplever vel oppturer og nedturer.....det er godt vi får hverandre til å le og komme oss videre.....så var det å legge seg da....

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:03   #815
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Tusen takk for fin velkomst!

Mille89, jeg har tenkt å bruke Allevo pulveret som om det var Eurodiet, følge fasene og samme mat som dere I morgen begynner jeg på fase 2 etter en uke i fase 1! Skal veie meg for første gang, og er så stolt over at jeg har klart å holde meg unna vekta hele uka

Monica31: Ja de 800 grammene var virkelig en høydare... Det var i 2003, så hvis jeg hadde fortsatt ville jeg kanskje vært i mål snart!

Må bare få si at jeg er så imponert over det dere får til!! Dere er en gjeng med VINNERE! Kjenner motivasjonen stiger når jeg ser alle dere andre få det til

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 08:42   #816
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Ada/80, her.

Håper dere ikke hiver meg ut herfra selv om jeg ikke går på Eurodiet! Gleder meg til å bli kjent med dere!

Ps: fatte meg i korthet er desverre ikke en av mine beste sider

Her blir ingen kastet ut kjære deg , og du kan selvsagt skravle så mye du lyster (det er vi andre gode på også )

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Pssst dere Bergensfolka, jeg går også til dr Hetland i Bergen. Hun ville ha meg dit i april, men jeg må prøve å få det utsatt til i høst, så mye utgifter dette året schø.

Du får gi beskjed i god tid før neste Bergens-tur, så fikser vi et treff schø

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Har du lagt ut planen tidligere, Grotingeling?

La ut et foreløpig utkast her, men kan legge ut planen min slik den nå ser ut hvis det er interessant.

Opprinnelig lagt inn av Eurojente, her.

Hei Jeg er ny her på forumet, og fikk lyst til presentere meg selv!
Skal i samråd med fastlegen min starte på eurodietten, og har fått bestilt produkter i dag.
Gleder meg veldig til å komme i gang, men er veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Har vært overvektig nærmest hele livet, hatt noen yoyo-kurer i mine yngre dager, men aldri klart å endre livvstilen så det har ikke vart. Nå er jeg 34 år, tyngre enn noen sinne, og redd for helsa mi om jeg ikke klarer å gå ned i vekt og klare å leve sunnere. Har en bmi på over 40!
Har klart å komme godt i gang med trening, er på treningsstudio to ganger i uka (målet er tre ganger...) og prøver å gå tur et par ganger i uka.

Men så var det kostholdet da... Jeg spiser vel egentlig forholdsvis sunt, men det er overspising av sjokolade og andre godsaker som er problemet mitt... Noen andre som har det sånn?

Sånn egentlig har jeg ingen tro på at jeg skal klare å gå ned i vekt og bli der, men tenker at jeg uansett må prøve, og at om jeg bare går ned fem kilo og, så er det bedre enn ingenting!

Flott med dette forumet, skal sette meg til å lese og lære av deres erfaringer nå!

Velkommen Eurojente
Her er vi alle i samme båt, så har du spørsmål er det sikkert noen av oss andre som har et svar.
Vi har en god base med flotte damer som kan myyyye om ED, både bivirkninger, oppturer og nedturer.
Hadde forøvrig selv en BMI på over 45 da jeg startet opp i 2009......

Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.

EN RESOLUSJON FØR DØGNET SKIFTER DAG....:
NÅ SKAL VI KNUSE OG FJERNE ALLE FETTCELLENE I KROPPEN SOM GJEMMER DEN VI EGENTLIG ER......

(...er i skikkelig fighte-humør idag....sitter her og ler litt av meg selv....men det er så deilig å bare skrive det man tenker....)

Jeg har aldri før vært så ærlig med meg selv eller noen andre i en slanke situasjon. Det tror jeg er et godt tegn. For nå må jeg innse hva jeg gjør og hvordan det påvirker meg. Da er det mye lettere å hente seg inn istedenfor å prøve å lure de rundt meg til å tro at jeg er god! (...og jeg lurer jo bare meg selv når jeg snoker rundt i skaper og stapper i meg godteri)
Denne perioden på ED har ikke det skjedd! Ennå en ting jeg kan klappe meg selv på skulderen for! Så øker selvfølelsen og selvtilliten på at jeg klarer dette!!!!

Unnkyld at jeg skravler sånn idag, men kjenner meg positiv

....nå må jeg legge meg.....skravles imorgen folkens....zzzzz

Samme her Monica, ærlig så det svir til tider - men det funker jo

Måtte nesten innom vekta i dag også, stolte ikke helt på tallet i går....
Men under over alle under (eller blir det litt for sterkt??), jeg er ned 300g fra i går
Ja da - dette går veien dere, 2011 ER mitt år!!!!!

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:44   #817
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei dere. Og velkommen til Eurojenta også. Koselig med nye EDere!

Jeg var på vekta i dag, det raser jo ikke akkurat ned, men nå er det "bare" 300 gram igjen før jeg er på minstenoteringen før jul. Vekta viste 76,8 i dag og jeg så 78,5 en gang mellom julog nyttår, så da har jeg vel egentlig tatt av 1,7 sånn sett. Det er jo forsåvidt bra, men litt irriterende at det skal ta sånn tid før en får av de få tullekiloene etter jul. Men det er på rett vei hvertfall.

Har fått sendingsnummeret fra Eurodiet, så da får jeg hentet pakka mi senere i dag. Er hjemme med syk gutt i dag også, men håper vi kan ta en luftetur til butikken i dag. Det ble to kokte egg til frokost i dag, har bare brownie og pasta igjen nå. Og sikkert noen supper.

Ada, så spennende med Allevo, håper det funker på deg. Jeg hadde også en periode med den kuren og den fungerte omtrent som Eurodiett, men jeg hadde ikke noen å følge meg opp og ble fort fornøyd med fem kilo ned og så kom jul osv....
Lykke til. Det hjelper å rapportere her. Vi følger med vettu.

Gro, vil gjerne se planen hvis du har lyst å legge den ut.

Ha ha, du er fin, Monica, og veldig ærlig og reflektert.

Å ja, Mille, det er jammen sant det med å spise i skjul, kjenner meg nok litt igjen der, utrolig hva man kan putte i munnen som man ikke regner med fordi det gikk så fort at en nesten ikke la merke til det selv engang. Derfor jeg opprettet tråden hva har du spist i dag, for å være helt ærlig med meg selv, og da kan en også se hva en evt. gjør "feil".

Ha en fin torsdag, alle sammen. Dere er så gode.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:05   #818
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Da har jeg endret tickeren. 1,7 kilo til neste delmål, jeg kan ikke ha for høye mål siden denne kroppen har vanskelig for å slippe kiloene og nå som det nærmer seg hovedmålet vet jeg jo at det går senere og senere. Har som mål og gå ned 1.7 kilo før valentinshelgen. Det er fire uker til. Det er ca 400 gram per uke. Satser på å gå på fase 2 i denne perioden.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:11   #819
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Heihei! Nå har jeg løpt frem og tilbake og oppdatert meg å forumet mens jeg steker EDpannekaker, blir faktisk varm herPrøver å overtale meg selv til at jeg kan kutte ned på noe av ukesrengjøringen min i dag, for jeg orker egentlig ingenting dag. Lurer på om tvangstankestreber eller harsålyståslappeav delen vinner?

Treff høres bra ut Gro!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:14   #820
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

He he, synes jeg ser deg, Streber.

Jeg har det på samme måten og har vanskelig for å slappe av før husarbeidet er gjort. Men en trenger å slappe av også, vi jenter er så lite gode til det. Du har vært mye sliten i det siste, synes du trenger en fortjent hvil nå.
Og om du ikke klarer det helt, så prøv å gjøre en avtale med deg selv om at du skal gjøre det og det også slappe av. Jeg har f.eks nå vasket badet og ryddet kjøkkenet. Så hadde jeg en avtale med meg selv om å slappe av foran pcen en times tid. Nå skal jeg fortsette med støvsugeren og støvkluten her.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:27   #821
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Godt å høre det er flere, ja jeg ER en god del sliten å behøver mye søvn for tiden ja- vinteren pleier å være litt ekstra tøff for meg(mindre lys antageligvis er det grunnen) og så har man det der med kroniske smerter som kan være bra utmattende.Men synes alle er så flinke med å holde husene rene og pene rundt meg, så jeg synes jeg må ta ei storøkt hver uke.Jeg har jo bare fått vært oppe litt med ungene, sovet en stund til, laget og spist edpannekaker og passet to vedovner. Har så jæsklig mye igjen og ingen "futt"Får bare sette igang når kaffekoppen er tom.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:33   #822
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Ta litt om gangen og tenk ikke på alle andre. Husk det er bare når du er der og de venter besøk at det ser slik ut. Vi er alle menneskelige og har det (veldig) rotete innimellom.

Jeg har vært litt panisk med dette i høst når jeg har jobbet redusert, føler jeg må gjøre noe fornuftig hver fridag og får sjelden slappet av. Best på å slappe av når jeg er hjemme med sykt barn faktisk.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:37   #823
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Jobber bare 50-70(noen ganger mer) hver måned jeg også, så jeg føler liksom ikke jeg fortjener å ha fri når jeg er hjemme, må gjøre noe fornuftig hver dag.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 15:08   #824
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Ja da ble det ned 200 gr. siden forrige uke. Men samlet på to uker er det ned 2,5 kg...med en stor utskeilelse, så jeg er fornøyd!

Jammen er vi blitt en sammensveiset gjeng! Koselig det!
Kjenner meg igjen i det store husarbeid som aldri tar slutt.....jeg er veldig effektiv av meg. Det å bli mamma hjelper vel heller ikke på, jeg er ikke flink å sette meg ned! Men hjalp ,med en influensa, da orket jeg bare ikke og har ikke helt kommet igang! Men imorgen skal jeg støvsuge og vaske alle gulv og ta badet. da skal jeg være fornøyd!
Streber: det er faktisk hardt å ta seg fri med god samvittighet, men det må vi trene på. Det er kun oss selv det går utover hvis vi ikke sier nei til andre, og dermed ja til oss selv......som Titti sier er det ikke ALLTID ryddig hos andre...men kanskje alltid når vi er der....

Så flott at alle går nedover...ser dere andre har satt dere et delmål....hvis jeg regner 400 gr.per uke i 5 uker...la meg se...da er det 2.0 kg. til. Den 18 februar er det, da skal jeg også på kontroll! Det syntes jeg var et fornuftig mål

Ellers var det styr på jobben min idag, en kunde av meg fikk noe som gjorde at ambulansen kom å hentet henne. Litt styr og de andre kundene måtte vente! Men damen kom i trygge hender, jeg fikk gjort alle behandlingene og dagen endte i ro. Alle var forståelsesfulle og hjelpsomme!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 16:22   #825
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk for oppmuntringen dere, jeg har hatt/har en tøff dag. Jeg har virkelig ingen glede av å ta ukesvasken, ingen. Jeg HATER det, blir ofte sur og tverr den dagen jeg tar dette, men i dag har jeg følt jeg ikke hadde krefter heller.Fikk tilbud fra mannen om at han hadde tid på lørdag til å ta noe av vasken-hva hjelper det når minsta har overnatting fra fredag til lørdag?Så mitt reelle valg var da ha rent hus til overnatting eller ikke ha detVanlig husarbeid og rydding er ikke gøy, men mye kjekkere og det går fint å ta litt av det hver dag. MEN jeg er ryddighetsfreak samtidig og bor med 3 rotekopper i et stort hus, det kan være en av grunnene til at jeg føler meg overveldet av ukesrengjøringen. Kommet langt nå da, men endel igjen.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no