Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-11, 21:24   #851
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Søndag kveld - endelig!!!!
Har ryddet, vasket, brettet klær og er endelig ajour med husarbeidet
Dessverre har jeg ikke vært like flink med dietten, spesielt i dag - har nok blitt noen mandler og litt sukkerfri sjokolade (merker det på en romlende mage....)
Men nå er jeg klar for kjærestetur!!
Har pakket penkjolen jeg kjøpte til jul (som faktisk begynner å bli for stor) og skal nå bare finne fram ED-kjeks til frokost og mellommåltider så er jeg klar til avgang
Skal bli deilig med noen fri-dager, så får jeg bare gå litt ekstra inn for å holde meg unna alle fristelsene ombord - taxfri er farlig det

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:14   #852
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Eurojente, her.

Prøvde meg på en varm kakao, men den ble litt rar... Gjorde som det sto, blandet først med litt kald melk, men det ble jo så tykt. Når jeg tømte på den varme melka var det litt vnaskelig å få rørt det ur ordentlig og den ble litt tykk. Endte med at jeg varmet en ekstra liten skvett med melk og tømte på... Skal prøve på nytt en annen dag, men det er kanskje meningen at den skal være så tykk?

Jeg fikset ikke den kakaoen! Men fant ut at hvis jeg drakk den kald, akkurat som sjokolade-frokost blandingen ble den mye bedre. jeg må bruke melk i de...så alle har sin favoritt-blandings metode.

Det står på pakkene til omelett at man kan ha litt skinke, cottage cheese, eller ost...det gjelder i alle fasene. Gjør det så godt som mulig! Lykke til videre! Høres ut som du er godt igang! Kank ikke få sagt nok at det er viktig med salt (flaksalt) og å drikke nok grønn te og vann!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:15   #853
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Søndag kveld - endelig!!!!
Har ryddet, vasket, brettet klær og er endelig ajour med husarbeidet
Dessverre har jeg ikke vært like flink med dietten, spesielt i dag - har nok blitt noen mandler og litt sukkerfri sjokolade (merker det på en romlende mage....)
Men nå er jeg klar for kjærestetur!!
Har pakket penkjolen jeg kjøpte til jul (som faktisk begynner å bli for stor) og skal nå bare finne fram ED-kjeks til frokost og mellommåltider så er jeg klar til avgang
Skal bli deilig med noen fri-dager, så får jeg bare gå litt ekstra inn for å holde meg unna alle fristelsene ombord - taxfri er farlig det

God, velfortjent tur!!!!!!!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:18   #854
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Helgen ble ikke helt som planlagt, men store mengder kos ble det ikke. Hadde en fantastisk hyggelig kveld på lørdag, fikk himmelsk Tiramisu til dessert! Det smakte godt, tok ikke noe mer resten av kvelden av verken konfekt og sjokolade. Jeg er fornøyd. Ble litt hvete bakst idag, men det også i små mengder!

Så er det trening imorgen og inn i rytmen igjen! Så tror ikke store skaden er skjedd!

Hvordan er helgen deres vært?

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:26   #855
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Høres ut som en fin helg, og jeg er enig i at det nok ikke har blitt den helt store "skaden" av de utskjeielsene.
Du er jo tilbake allerede, og trening i morgen vil jo motvirke det meste..

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:31   #856
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Monica, jeg signerer Grotingeling.Jeg "skeiet" ut i dag, med kinamat-noen biter var frityrstekt-ingen ris da, selv om det fristet veldig og hadde med meg ED vennlig(under tvil som grotingeling la ut oppskrift på)kakestykke til meg selv, i barselbeøket.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:36   #857
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

eurojente: hehehe de kakaoene ga jeg opp ganske kjapt. men det ar mange som liker de tror jeg. kanskje det er mulig å lage en slags mokka? blande med varm melk og kaffe? Greit til frokost sikkert? Jeg har et begrenset antall produkter jeg liker. Viktig å finne de man liker ganske godt, og ha nok av de, så er man "safe" om man skal prøve noe nytt. Har du kjøpt startpakken? Barer og kjeks og brownie er vel en gjenganger for de fleste ihvertfall. Gratulerer med å ha startet. Tøffe er det vi er!!

Grotingeling: Kos deg så masse!!!! Slapp av, og OM du skulle skli litt av, ikke la det ødelegge

Monica: saltflak??? bruker vanlig blå jozo jeg. tenkte den var billig og grei? Håper du mener det ble store mengder kos, bare ikke iform av sukkerkos? Du har ihvertfall vært KJEMPEFLNK

Min helg har bestått av jobb på lørdag, og så innflyttingsfest hos en kompis. Hadde sååå lyst på vin hele kvelden, men jeg holdt meg til et par små smaksprøver. Og det lønte seg, idag var vekten på 86,8! Idag har dagen gått med på å gjøre halvparten av det som var planlagt. Men jeg ble også med en venninne på visninger, og det var jo egentlig ikke med i planen. Såh imorgen er det 8 timer matte, for meg er dette mye

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:45   #858
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Herlighet Mille som du fyker ned i vekt! Masse gratulere! Du er strålende god

Streber, tenk så flinke vi er....i forhold til hvordan vi holdt på i vårt "gamle" liv......dette her er ikke en kjapp "60-meter" vi er med i et langt maraton og skal holde ut lenge!
Klemmer herifra....

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:04   #859
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

hehe jeg vet. pass deg monica, snart tar jeg deg igjen
tror ed er det rette for min kropp og er veldig glad for at jeg begynte påan igjen.

Men det neste er treningen da. begynt å miste vel mye muskler nå,,,sukk

men, hva var dette med saltflak du snakket om? er det forskjell? og denne woken med karri, har du oppskrift?

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:11   #860
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

He,he,he!!!!!!

Jeg tok rett og slett de grønnsakene jeg likte best fra listen. Stekte de i litt meieri smør...noen ganger litt mer enn litt. Før jeg puttet grønnsakene oppi smøret i pannen, freste jeg karri et minutt i smøret. Da setter det seg en fantastisk smak på grønnsakene i forhold til å krydre etterpå. Løste opp en halv grønnsaks buljong i en tekopp. Helte bare over, lot det putre i 3-5 minutter. Smakte supert! Du bruker selvfølgelig det du liker av krydder. Jeg elsker karri!

Salt ja....har bare lært at vanlig bord salt er syrebehandlet og bleket. Syre er ikke bra for miljøet i kroppen. Flaksalt (jeg kjøper Maldon salt på Kiwi hos oss) er ikke behandlet på noe måte og er bevart slik at alt er inntakt av mineraler og salter. Det smaker ikke så salt som vanlig bord salt. Les på pakken om det du bruker er bahandlet eller ikke. jeg er nimen ikke sikker på Jozo.....

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:12   #861
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei. Synes dere er flinke jeg.
Tenk på hva andre spiser i løpet av en helg.

Vi har hatt en superkoselig helg. Fikk litt barnefri fra lørdag til søndag, det gjorde godt for en nyetablert familie med mine og dine barn. Var lenge siden sist nå.
Vi koset oss bare hjemme og utover kvelden fant vi frem sjampisen vi glemte til nyttår og satt på karaoken. Var helt sår i halsen her til slutt, ble bare et glass på meg, det andre klarte jeg å velte i konkurransen hete her.
Det ble litt nøtter i helgen, ikke etter planen, men de var usaltede og jeg spiste kanskje 10-20 til sammen, ikke det verste å skeie ut med kanskje.

Det beste synes jeg er at det går så greit å hente seg inn igjen. I dag har det vært helt i ED sin ånd igjen...men jeg må si jeg gleder meg til å begynne å eksprimentere med lavkarbo-oppskrifter igjen. Kjøpte nye boken til Sofie Hexenberg på fredag og har siklet meg gjennom oppskrifter og menyer, gleder meg til å ta fatt på dette. Men først skal jeg ned noen kilo til gjennom ED. Vekta står på stedet hvil, nå har jeg plutselig begynt å veie meg hver dag igjen. Bare tullete Så nå skal jeg ikke veie meg før onsdag igjen. Og til uka kommer jeg endelig i gang med trening igjen.
Nå har jeg også fått Zumba-dvdene i posten, så jeg slipper ikke unna uansett....

God tur, Gro og grattis med nedgang Mille.

Enig med dere, den varme kakaoen er ikke noe god, jeg drakk den også kald som shake. Men har ikke bestilt mer av den for å si det sånn.

Da er det snart natti her, skal bare lese gjennom litt uleste tråder her først.

Ha en ny strålende uke.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:23   #862
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Det er nettopp det: Det er så mye lettere å hente seg inn! Helt fantastisk!

Hørtes herlig ut med barnefri! Den boken fikk jeg lyst på også. Kjenner jeg må ha litt nye innspill og litt impulser. Hva heter boka? Hva koster den?

Natta alle sammen, nå skal jeg hoppe til køys

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:26   #863
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Skal forresten på min første skikkelige trenings time imorgen. Gleder meg utrolig Jeg er at annet menneske når jeg trener regelmessig! Vil fortsatt gjerne ikke miste noe av muskelmassen min. Det er målet mitt til jeg er i mål!
...natta da....

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:46   #864
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Så bra - håper dagen har gått bra, og at du har fått i deg nok væske (og salt) slik at du unngår den hodepinen mange av oss har i oppstarten.



Væskemengden som er oppgitt på drikkene (og suppene) tar jeg med en veeeeldig stor klype salt.... Bruker sjeldent melk i kakaoen, men uansett så blander jeg ut med kald væske til drikken er litt tyktflytende, så tilsetter jeg varmt vann litt og litt (rører masse for å røre ut klumper) til jeg får den konsistensen jeg liker. Kanel, kardemomme, allehånde eller vanlije er godt i både kakaoen, sjokolade-/vaniljepunddingen og frokostblandingen.


Ååååå Trondheim (savner by'n litt ja ) Kan være enig i at oppfølgingen på Fedon-klinikkene nok er bedre, men etter 3-4 oppfølgingstimer kan fastlegen være like nyttig.
Da har en jo vært i gang i en del måneder, og vet jo hvordan dietten fungerer. Men jeg er uansett mer førnøyd med legen min på klinikken enn med fastlegen, så jeg er ikke interessert i å bytte....

Takk for tipsene!

Er du fra Trondheim? Det er uansett en fin by og lett å savne! Bor litt utenfor jeg da, men det er nå Trondheim som er Byen.

Jeg synes dagen har gått bra... men har nok drukket for lite, og kanskje for lite salt og, vet ikke helt, men har i allefall ordentlig hodepine nå...
Godt å høre at det kanskje ikke er så ille om jeg fraviker instruksene litt, med en liten skvett ekstra melk feks, eller litt ost eller skinke i omeletten... Jeg blir litt for opptatt av å følge til punkt å prikke. Men det er vel bedre å fravike litt og klare det enn å sprekke fordi man er for striks.

En ting jeg har lurt på, og ikke finner svar på noe sted: Er alle ED-produktene likeverdige i næringsinnhold? Sånn at en kan sette sammen akkurat som man vil? Eller bør man spise middagsrett til middag, det som står under mellommåltid som mellommåltid, osv.?
Bare lurer, sånn i tilfelle en del av produktene blir for vanskelige å få i seg. Kan man feks spise kun barer, soyanøtter og kakao hver dag, for å sette det litt på spissen, og likevel få i seg det nødvendige?

Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:55   #865
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Du skal bare ha en bar per dag, Eurojenta. Og helst to salte måltider per dag, dvs omelett, supper o.l. Mulig man går ned bare på barer og f.eks kjeks, men det er ikke helt etter boka hvertfall.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:57   #866
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Her er boka, Monica. :

http://www.cappelendamm.no/main/Kata...=9788202336974

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 00:03   #867
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

eurojente: hehehe de kakaoene ga jeg opp ganske kjapt. men det ar mange som liker de tror jeg. kanskje det er mulig å lage en slags mokka? blande med varm melk og kaffe? Greit til frokost sikkert? Jeg har et begrenset antall produkter jeg liker. Viktig å finne de man liker ganske godt, og ha nok av de, så er man "safe" om man skal prøve noe nytt. Har du kjøpt startpakken? Barer og kjeks og brownie er vel en gjenganger for de fleste ihvertfall. Gratulerer med å ha startet. Tøffe er det vi er!!

Yes, kjempetøffe!!
Det med å blande kaffe i kakaoen skal jeg jammen prøve! Da blir den ikke så tykk heller, og sikkert litt mindre kvalm.

I morgen skal jeg prøve pannekaka til frokost! Og risotto'en til middag. Kjenner jeg blir litt kvalm når jeg tenker på omeletten, men skal prøve den igjen om noen dager...

Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 00:05   #868
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Du skal bare ha en bar per dag, Eurojenta. Og helst to salte måltider per dag, dvs omelett, supper o.l. Mulig man går ned bare på barer og f.eks kjeks, men det er ikke helt etter boka hvertfall.

Takk for svar Har fått med meg det med bare en bar, ja. Men skal prøve å få i meg et par salte måltider og ja. Er vel viktig å få i seg nok salt ja!

Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 00:29   #869
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg elsker prailine bar, liker ikke de andre noe særlig, blir noen dager ingen barer noen ganger 2 , har gått finfint for meg. Men jeg tar ekstra salt da-rent sådann, skyller ned med vann og salter grønnsakene. Ble jo fryktelig syk da jeg glemte å salte og ta ekstra.Middagsrettene er jeg ikke særlig glad , bruker dem egentlig bare i fase1.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 00:29   #870
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Håper Grotingeling KOSER seg på turen sin

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 00:49   #871
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

du får si ifra hvordan kaffe og kakao smaker, har igrunn ikke prøvd det selv! og tips il omeletten er å steke de med masse grønnsaker, da blir de absolutt spiselige. om jeg en dag kun får i deg kjeks barer og nøtter og slikt, lager jeg meg gjerne grnnsakssuppe. masse løk og chilli og hvitløk og gjerne sopp og paprika osv. og da salt og pepper. da får man jo i seg middag, og kan f.els ta kjeks som en dessert. lett å lage mye også, så er det bare og varme opp =)
selv spiser jeg kun pasta av middagene. lager saus av en boks hermetiske tomater og masse grønnsaker, da blir dette saus for to dager

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 00:50   #872
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

karaoke er kjekt! men da trenger jeg som regel mer enn ett glass finns det rosa champagne??

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 00:58   #873
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Det finnes ja ble et glass vin til maten og et glass sukkerfri cider før glasset med sjampis, billig i fylla på Ed-diett.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 18:13   #874
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Eurojente, her.

Takk for tipsene!
Godt å høre at det kanskje ikke er så ille om jeg fraviker instruksene litt, med en liten skvett ekstra melk feks, eller litt ost eller skinke i omeletten... Jeg blir litt for opptatt av å følge til punkt å prikke. Men det er vel bedre å fravike litt og klare det enn å sprekke fordi man er for striks.

En ting jeg har lurt på, og ikke finner svar på noe sted: Er alle ED-produktene likeverdige i næringsinnhold? Sånn at en kan sette sammen akkurat som man vil? Eller bør man spise middagsrett til middag, det som står under mellommåltid som mellommåltid, osv.?
Bare lurer, sånn i tilfelle en del av produktene blir for vanskelige å få i seg. Kan man feks spise kun barer, soyanøtter og kakao hver dag, for å sette det litt på spissen, og likevel få i seg det nødvendige?

Jeg vet ikke med innholdet i maten, men protein mengden skal være veldig lik og hvis du ser på innholdsfortegnelesen ser du mengder av mineraler, vitaminer, karber osv. så kan du sammenligne å se.
Husk at du gjør ingen ting "galt" med å ta litt ost eller skinke i omeletten. Det står jo på pakken!
Jeg klarte selv ikke ham-omeletten. Den har en annen konsistens enn oste-omeletten. Jeg stekte ofte champignon og litt av løk rasjonen i smør før jeg helte over blandingen. Da ble omeletten kjempe god. Pluss masse pepper og salt!
Pastaene er også gode til grønnsaks wok.
Må si meg enig med Streber...det var mest i Fase 1 jeg spiste de varme måltidene. Kun pastaen jeg hadde i Fase 2. Ikke bestill for mye middager...heller kjeks, barer, sjokoladefrokostbl. (min favoritt til frokost, spiser med skje så tok det lang tid og jeg ble god og mett. Følte jeg spiste frokostblanding) creme brulee. Den stivner etter den har kokt et par minutter! Herlig med karamelisert sukker på!

Takk for linken Titti! Du er toppen

Deilig å være ferdig med fase 1 Streber?!?

Grotingeling er super heldig...håper hun koser seg for oss også!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 18:29   #875
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Her er boka, Monica. :

http://www.cappelendamm.no/main/Kata...=9788202336974

Da er boken bestillt! Gleder meg skikkelig. Dette er jo en varig forandring i livet mitt. Da er det på rett plass med en egen god bok med oppskrifter!

Sparte over 40 kr. på å kjøpe den på bokkilden.no....bare tips hvis noen vil kjøpe de også!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no