Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva er årsaken

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-10, 18:28   #1
Hilde<3
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 3
Hilde<3 er på en erverdig vei

Hva er årsaken

til at du nettopp valgte den "filosofien" du følger hvis du følger noen da.
Sitter her å prøver å lese meg til hva som kunne passet meg best og hvilken bok jeg skal lese, men alt går liksom i surr.

Hilde<3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: .... Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 18:33   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva er årsaken

Jeg foretrekker ketolyse fordi det er ganske klare regler og at det å skeie ut får så store konsekvenser.
Kan jeg skeie litt ut, gjør jeg det, og så litt til og litt til.......

Bedre uten slingringsmonn for meg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 18:36   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er årsaken

Jeg har prøvd Atkins, Ketolyse og Lindberg og endte opp på Lindberg fordi at det funker best på meg Går lettere ned på Lindberg og trives ikke med å spise så mye fett som de ketogene diettene krever

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 19:38   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er årsaken

Jeg begynte på Lindberg pga PCOS og insulinresistens. Etter noen år her på forumet har jeg konvertert til Ketolyse. Gikk ikke ned på Fedon, selv om ejg følte meg bedre. Ketolyse hjelper mer både på vekta og blodsukkeret

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 08:02   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva er årsaken

Jeg lever sånn noenlunde etter ketolyse-prinsipper fordi det er effektivt og veldig enkelt å forholde seg til. - Å ikke spise mer enn 15-20 karbs om dagen og ellers pøse på med maks mengde fett - sånne retningslinjer klarer jeg å huske

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 08:06   #6
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hva er årsaken

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg lever sånn noenlunde etter ketolyse-prinsipper fordi det er effektivt og veldig enkelt å forholde seg til. - Å ikke spise mer enn 15-20 karbs om dagen og ellers pøse på med maks mengde fett - sånne retningslinjer klarer jeg å huske

Jeg er også der, men det passer meg veldig dårlig å veie maten - så jeg bestreber i å få i meg mest mulig ren mat, grønsaker osv

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 09:16   #7
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Hva er årsaken

Begynte med egenkomponert og kutta mer og mer karbo til jeg tilslutt var i ketose. Da var det enkelt å starte med Ketolyse siden jeg trivdes så godt med maten allerede!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 09:20   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva er årsaken

Nå står det Skaldeman i min filosofi, men jeg spiser nok hakket mere grønt enn Skaldeman anbefaler. Jeg ligger på 15-20g karbo om dagen og de kommer fra maks 1dl fløte, spiser jeg cottage chesse er min personlig grense for en dag 50gfløte/rømme + 150g cottage cheese. Og resten av karbene er fra grønnsaker som saltblader, agurk, paprika, stangselleri, minimais, asparges, vårløk, blomkål og brokkoli.

Jeg foretrekker ketogen kost fordi jeg fungerer best på alle måter å¨det. Jeg har jevnmere blodsukker, mindre cravings etter søtt, færre blodsukkerfall, mindre sult og jeg elsker smør,fløte, biff med bearnaise osv.

Jeg har prøvd Lindbergmat som avveksling og det fungerer, men det blir for lite av det gode jeg vil ha. Skal jeg kutte pastaen vil jeg gjerne beholde gräddosten og smøret

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 09:56   #9
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Hva er årsaken

Jeg valgte Ketolyse fordi det er enkelt å følge reglene. I begynnelsen veide jeg maten men det gjør jeg ikke lengre (fordi det stresser meg) men tar en kontroll i mellom. Ligger som regel rundt 20 g karbo per dag, noen dager littegrann over men ikke sånn at jeg faller ut av ketose. Har vurdert å skrive ketolyse/LCHF i filosofien min, fordi jeg heller mer og mer mot å innføre dette som et varig kosthold heller enn en slankekur

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 10:20   #10
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hva er årsaken

Jeg startet med South Beach, for jeg trodde jeg ikke ville klare meg uten mer karber. Men fant ut at jeg ikke var så karb-avhengig alikvel, men mer glad i koteletter, kjøttdeig, pølser, rømme/creme fraiche og ikke minst ost! Så da gav jeg heller avkall på c-måltidet (som det heter hos Lindberg, litt fullkornspasta, eller et knekkebrød, etc).

Nå er jeg på et matnivå som er lett å tilpasse til familien, det er enkelt og følge for alle (altså mannen som av og til lager mat), jeg veier ikke mat eller teller karber. Noen dager er jeg i ketose, andre dager antagligvis ikke.

Dessuten skeier jeg planlagt ut en dag i uka, feks med en sjokolade croissant. Har forsøkt ha ingen dager med utskeielser, men da havner jeg helt ut på viddene!

Litt mer fett enn SB/Lindberg gjør meg mettere, mindre blodsukkersvingninger.
Men for glad i salater og grønnsaker til Ketolyse.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er årsaken til at man kommer i ketose?? blomkarse Spørsmål og svar 1 17-01-10 20:35
Ny forskning: Fruktose årsaken til fedmeepidemien HP Fysisk og mental helse 2 12-12-05 19:19
Hva er årsaken... Strutsen Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 4 09-10-05 23:14
Stadig flere er enige om at raffinerte karbohydrater er årsaken til hjerteproblemer. Kristian Generell ernæringsdebatt 0 23-05-05 12:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no