Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Din favoritt te?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-10-04, 10:47   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Din favoritt te?

Jeg sitter å koser meg, fyrer i ovnen, har tent stearinlys, hekler og drikker te. Jeg er ikke en stor tedrikker men skulle gjerne vært det.

Dette er mine favoritter for tiden.

Celestial Seasonings, Mandarin Orange Spice (Orange peel, hibiscus, roasted chicory root, rosehips, blackberry leaves, chamomile flowers, hawthorn berries, cinnamon, natural mandarin orange flavour and other natural flavours, cloves and coriander seeds)

Celestial Seasonings, True Blueberry (Hibiscus, rosehips, orange peel, natural blueberry flavour with other natural flavours, blackberry leaves, blueberries and blueberry leaves)

YogiTee Classic, Cinnamon Spice (Cinnamon, cardamom, ginger, cloves, black pepper, cinnamon extract, ginger extract)

Confecta, Nypete (soltørkede nyper 60%, vill hibiscus 40%)




Tedrikking må gi gode antioksidanter?



Hva er deres te favoritter?

__________________
-lig hilsen Guro

Sist redigert av guro : 13-10-04 kl 21:51.
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 11:33   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg drikker for det meste Sove og beroligende te... (til måren og kveld...) Den inneholder Humle, melisse, lavendel,pepermynte,pomerans,kamilleblomst og lakrisrot.

også er jeg glad i kinesisk balansete, mne den har jeg ikke kunne drikke på over et halvt år nå... (håper jeg snart kan begynne igjen,- kansje etter jul? )

Også drikker jeg kamille, lakrisrot og fennikel, enten sammen i en god mix eller hver for seg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 14:11   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

London

Nype-te er jo klassisk, det har vært en favoritt i alle år. Kjempegod uten søtstoff i, og det er jo en stor fordel.

Har nå fått en ny favoritt, som heter "LONDON fruit & herb company"
Er ikke tilsatt sukker, og er kjempegod slik som der er. Trenger ikke tilsettes noe søtt. Finnes i minst 30 forskjellige smaker og fås på Helsekost-butikk, husker ikke hvilken kjede.

Av smakene kan jeg anbefale:



Strawberry & vanilla
Peach Paradise
Apple and cinnamon
Raspberry Rendezous
det er også en veldig god en med sotron, men husker ikke hva den heter

kan få kjøpt mixer med forskjellige smaker

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 14:13   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Ja, de er kjempegode Nalana!

Jeg har laget iste av sterk peach, sitron og rasberry sammen med stevia. Nyyyydelig

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 14:15   #5
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Har også oppdaget London-teene.

Orange spicer er kjempedeilig!

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 21:42   #6
Nutte
Juniormedlem
 
Nutte sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 49
Innlegg: 41
Nutte er ny på veien

Jeg drikker mye Rooibus te. I sommer når det var varmt, så avkjølte jeg den i kjøleskapet - veldig godt! Drikker også en del av Rooibus/Kvede, men den blir mer en kopp, ikke i "bøtter" som den vanlige.

Nutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 21:45   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nutte

Jeg drikker mye Rooibus te. I sommer når det var varmt, så avkjølte jeg den i kjøleskapet - veldig godt! Drikker også en del av Rooibus/Kvede, men den blir mer en kopp, ikke i "bøtter" som den vanlige.

Hvilket merke? Jeg har drukket K link sin og den er bare helt nyyydelig, men siden vi må bestille den selv, så har det liksom rent ut i sanden....

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 22:55   #8
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Favorittene mine varierer, men ofte er de:

Yogi Forever Young - fantastisk god med melk i. Inneholder masse krydder.

Yogi Echinacea - fabelaktig om morgenen med sitron og søtt i. M/solhatt.

VATA-TE var i mange år min favoritt, men de siste årene har jeg vært lei - den inneholder lakris, ingefær, kardemomme og kanel. Veldig varmende. Med melk.

Nå i det sist har jeg drukket mest Lipton grønn te med peppermynte. Nam !

Ellers har alltid vanlig gul Lipton med melk og søtt i vært favoritt, og det er rart at favoritt-te-tråden kommer i dag, for jeg drakk to store kopper etter jobb. Jeg var sliten og frysen - og det var kjempegodt !!!

Jeg kjøper også Lipton vaniljete (svart te) i Sverige - og den er mmmm!


Ha en søt og varm kveld!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 22:56   #9
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Hvilket merke? Jeg har drukket K link sin og den er bare helt nyyydelig, men siden vi må bestille den selv, så har det liksom rent ut i sanden....

Jeg er egentlig selger for K-link...

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 22:57   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

Jeg er egentlig selger for K-link...

marianne

Jeg også....

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-10-04, 02:14   #11
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Mmmmmm...TE!!

London Fruit & Herb Variety Pack med Strawberry & Vanilla Fool, Raspberry Rendezvous, Blueberry Bliss, Peach Paradise

Celestial Seasonings Bengal Spice (den med tiger på, lukter som risengrynsgrøt og smaker søtt og godt - ikke søtet altså)

Celestial Seasonings Madagascar Vanilla Red (Rooibos-te, den med løve på)

Rooibos-te fra Confecta (med elefant på )

Og svart te (IKKE fra pose, men ordentlige teblader)... Twinings Earl Grey, Prince of Wales, pasjonsfruktte, bringebærte, bjørnebærte, blåbærte, eple & kanelte, karamellte (men den er det små biter av karameller i så den er jo ikke lov...)

Og grønn te ("gunpowder") med fersk mynte eller salvie i...

Og så drakk jeg en nydelig te i Nederland for mange år siden som ble kalt "Stjernemix-te", med stjerneanis i, og kamille. Men hva mer som var i vet jeg ikke... (har prøvd med de to, men noe manglet liksom) Den var god!! Høres litt ut som mix'en til Lise i grunnen...

Mmmmmm... te...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt! Summer Smoothies / drikke 199 04-02-15 11:51
Når avslapping er farlig for helsen din... Summer Artikler 3 16-03-05 21:08
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31
Blodtypedietten – spis riktig for din blodtype Summer Blodtypedietten 0 28-02-04 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no