Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Mitt aller beste brød

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-11, 22:37   #426
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Mitt aller beste brød

Takk fra meg også!! Etter litt uttesting her og der har jeg landet på dette brødet og baker det ca 1 gang i uken. Deilig brød

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 17:36   #427
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Er det noe man kan erstatte glutenmel med? Blir en stund til jeg skal til byen igjen. Kanskje bakepro??

Jeg bakte det for noen dager siden, og var tom for gluten. Jeg prøvde med en ekstra ts fiberhusk og 3 ss ketolyse-bakemiks i stedet. Det ble brød av det, men det var ikke så godt som originalen. Jeg gjør ikke det flere ganger.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 23:35   #428
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Karin, her.

Jeg bakte det for noen dager siden, og var tom for gluten. Jeg prøvde med en ekstra ts fiberhusk og 3 ss ketolyse-bakemiks i stedet. Det ble brød av det, men det var ikke så godt som originalen. Jeg gjør ikke det flere ganger.

Ok. Da venter jeg til jeg har vært i byen å handla inn gluten

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:58   #429
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Mitt aller beste brød

Kan man bytte ut splenda med sukrinmelis?
Jeg har ikke Splenda og vet ikke om jeg vil kjøpe en hel pakke kun for brødets del :P

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 23:49   #430
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Kan man bytte ut splenda med sukrinmelis?
Jeg har ikke Splenda og vet ikke om jeg vil kjøpe en hel pakke kun for brødets del :P

Det går helt sikkert helt fint! Er bare for å få den bittelille sødmen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 19:23   #431
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt aller beste brød

Jada, bare bruk det søtstoffet som passer deg. Og mengden søtt/salt må man bare finne ut av selv - jeg liker det sånn som jeg har skrevet i originaloppskriften, da syns jeg det smaker mest som "ekte" brød. Men smaken er forskjellig.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 13:52   #432
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Mitt aller beste brød

Ok
Tusen takk for svar!
Skal se om jeg får bakt brød i helgen da ^^

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 00:05   #433
friskis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 2
friskis er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Tusen takk for oppskriften! Brødet ble supergodt, og smakte som vanlig brød.

friskis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 21:43   #434
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt aller beste brød

Da er brødet bakt og smakt. Har ikke fått tak i glutenmel enda, men brukte bakepro i stedet.
Nyyydelig

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 19:43   #435
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Nå står dette brødet i ovnen, dog med glutenfritt mel... Leste nemlig feil og klarte å kjøpe to kartonger glutenfritt mel til nesten 70 kr til sammen. Jadda...

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 21:42   #436
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Veldig godt! Spiste skalken med fyldig norvegia og agurk. Mmmmm...

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 23:56   #437
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Mitt aller beste brød

Dette må jeg prøve..

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:34   #438
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Dette må jeg prøve..

Det må du! Spiser et par skiver til frokost hver dag med makrell i tomat og er mett LEEEEEEENGE selv med bare et par små skiver!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 22:07   #439
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Takk Karin for et supergodt brød med SKORPE! Har lenge tenkt på å bake dette og heiv meg til i ettermiddag. Dette brødet skal bakes flere ganger, har savnet grovbrød!

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 14:26   #440
Himaele
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Lindesnes
Alder: 45
Innlegg: 101
Himaele er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Nå står brødet til avkjøling.
Er utrolig spent på hvordan det smaker!
Har bare smakt 2 lavkarb. brød, og de var ikke veldig gode. Kjøpte et ferdigbrød på en lavkarbo butikk. det smakte PY! Kjøpte en brødblanding på helsekosten i går. det smakte ikke SÅ mye py men ikke veldig godt. kommer nok ikke til å spise det opp. Så nå er jeg spent!

Hilde

Himaele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 15:36   #441
Himaele
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Lindesnes
Alder: 45
Innlegg: 101
Himaele er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Et virkelig godt brød ja! *hurra*
Jeg kommer nok til å kutte en del av saltet siden jeg ikke er så glad i det, men brødet i seg selv var en sukses! Kommer til å bli bakt mer
All ære til deg Karin som har klekt ut denne gode oppskriften Tusen takk for at du deler med oss!!

Himaele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 19:50   #442
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Mitt aller beste brød

Nå har jeg etter hvert prøvd mange lavkarbo brød, å ingen har til nå smakt noe godt. Var veldig optimistisk til Møllerens nye brød, men det smakte helt pyton.

Hadde egenlig gitt opp all brød, men prøvde denne oppskriften som et siste forsøk. Og e bare helt hekta nå, dette var super godt

Tilogmed en kjempe skeptisk mann spiser dette hver morgen nå

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 21:20   #443
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Mitt aller beste brød

Nok engang et av Karins underverk i ovnen. Jeg har blitt avhengig av brød igjen. Har beggynt å fryse ned skiver i par slik at ikke jeg overspiser dette

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 22:30   #444
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: Mitt aller beste brød

Dette brødet er fantastisk godt, og smaker virkelig omtrent som grovbrød. Jeg varierer på å ha i nøtter/frø hele og å male de helt fint. Det gjør at brødet smaler litt forskjellig fra gang til gang også, noe jeg liker.

__________________


vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 21:54   #445
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Mitt aller beste brød

Dette brødet bakes nå fast her hjemme! Barna foretrekker "vanlig" brød, men jeg og mannen spiser KUN dette

Er så fornøyd med at jeg nå faktisk kan ha med meg noen enkle skiver på jobb, og at jeg kan ta en kjapp brødskive sammen med ungene!

Hipp hipp hurra, tusen takk Karin!

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 22:56   #446
plast
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 31
plast er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

For pokker, dette smaker jo brød, jo! Bedre enn brødet fra Lavkarbopikene også, og mye drøyere. Må bare huske å ta ut noen skiver kvelden før, klarer ikke kaldt brød.

Det eneste var at jeg bare fikk 29 skiver ut av det, da... :-)

__________________


plast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent - prøver igjen... Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 15:30   #447
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av plast, her.

For pokker, dette smaker jo brød, jo! Bedre enn brødet fra Lavkarbopikene også, og mye drøyere. Må bare huske å ta ut noen skiver kvelden før, klarer ikke kaldt brød.

Det eneste var at jeg bare fikk 29 skiver ut av det, da... :-)

Jeg skal begynne og lage 1.5 porsjon av originalen så det blir litt større skiver tenkte jeg 30 skiver er jammen meg maks hos meg også - og da er det tunga rett i munnen når det skjæres opp

Brødet er genialt godt med makrell i tomat og majones på...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:50   #448
Charente
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 2
Charente er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Hva i alle dager er blitzet?????? Forklar please Regner med at det er miksing av ingrediensene det menes, eller?

Charente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 15:07   #449
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Charente, her.

Hva i alle dager er blitzet?????? Forklar please Regner med at det er miksing av ingrediensene det menes, eller?

Blitzet - dvs kjapt kjørt sammen på høy fart. Dette for å få vekk klumpene i CC hovedsaklig (antar jeg) Mulig også at man gjør dette flere ganger - slik som blitzen blinker? Ikke vet jeg

Poenget er vel og kjøre ingrediensene som skal blitzet på full guffe før man tilsetter det tørre

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 22:09   #450
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Charente, her.

Hva i alle dager er blitzet?????? Forklar please Regner med at det er miksing av ingrediensene det menes, eller?

Hehe, har leet meg skakk over dette artige uttrykket. Vil tro det er sammenblanding av ingredienser i meget høy fart!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Svar

Emneord
brød, brøderstatning


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nannahs beste brød! Nannah Bakst 13 25-05-11 22:49
Hva er din aller beste induksjonssnack? mofe Induksjonen 29 08-08-07 22:31
Verdens aller beste guro Kake/dessert og snacks 20 19-05-07 01:35
Mitt beste motivasjonstips Eva Fysisk og mental helse 18 14-08-06 23:17
Mitt beste tips mot godtesyke. :) Iset Lavkarbo generelt 12 19-09-04 02:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no