Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gamle synder. ... ikke synder?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-08, 12:53   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Alt handler jo om mengder. Jeg spiser ikke sjokolade som er lysere enn 70 % kakao nå, og synes melkesjokolade ikke smaker noe spesiel godt lenger. Og det holder med mindre mengder av den mørke sjokoladen.

Jeg hadde pollenallergi, pelsallergi og nøtteallergi. Etter en stund på lavkarbo forsvant alle allergiene mine. Jeg får litt lyst til å si halleluja, fordi det betyr at jeg kan nyte våren som alle andre uten høysnue, og jeg kan endelig skaffe meg katt som jeg har drømt om lenge, og besøke mamma og pappa og kose masse med hunden deres, og jeg kan kos meg med alle type nøtter.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 18:23   #27
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Sitat:

eller var det sprøyta som gjorde at de konstant kommer til å slite med vekta seinere i livet.

Dét kan jeg iallefall svare på: P-sprøyten vil ikke påvirke vekten din utover den perioden virkestoffene fortsatt er i kroppen din. Så den kan du nok ikke skylde på.


Ang. å gå over til Grete Roede igjen- du behøver ikke nødvendigvis ikke gå opp mer enn 2-4 kg (vann). Hvis du foretrekker den type kosthold, så kan du godt gå over til det igjen. Lavkarbo er ikke den eneste muligheten, selv om vi her inn vil hevde at det er den beste.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 20:58   #28
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Hei du, vil bare ønske deg lykke til med bryllupet!
Også ville jeg si at jeg går ned mye tregere enn deg

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 21:26   #29
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Hvis du bare har ca 3 kg å gå ned, vil du oppdage at det ikke er enkelt på ketolyse. Ketolyse funker best for de med 10 kg eller mer.Kroppen har gjerne sin egen oppfatning om hva som er den idielle vekt. De siste kiloene kan derfor bli sinnsykt seige.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 22:33   #30
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Hei du, vil bare ønske deg lykke til med bryllupet!
Også ville jeg si at jeg går ned mye tregere enn deg


Awww, takk!

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 22:35   #31
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av raptor, her.

Hvis du bare har ca 3 kg å gå ned, vil du oppdage at det ikke er enkelt på ketolyse. Ketolyse funker best for de med 10 kg eller mer.Kroppen har gjerne sin egen oppfatning om hva som er den idielle vekt. De siste kiloene kan derfor bli sinnsykt seige.


Hvor har du lest det?

Da jeg startet på ketolyse hadde jeg akkurat 10 kilo å gå ned. Nå som jeg hadde tatt 10 dager pause og jeg er på min tredje dag inn i ketosen, så har jeg 5.9 kilo igjen!

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 22:43   #32
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Det er jo da litt annerledes!
For om du allerede er inne på ketolyse så...er det jo annerledes!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 23:11   #33
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.

Hvor har du lest det?

Da jeg startet på ketolyse hadde jeg akkurat 10 kilo å gå ned. Nå som jeg hadde tatt 10 dager pause og jeg er på min tredje dag inn i ketosen, så har jeg 5.9 kilo igjen!


At de siste kiloene ofte er veldig vanskelige å få av, spesielt når man allerede er innenfor normalvekt-området, som deg, er allmennkunnskap.

Av de 4.1 kg du har gått ned er minst to-tre kg vann, så når du øker karbohydrat-inntaket, hvilket du i noen grad vil gjøre før eller senere , vil du nødvendigvis legge på deg- hvor mye avhenger av hvor mye du øker karbohydratinntaket. Hvis du går over til Grete Roede, vil du legge på deg alt.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 23:40   #34
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

At de siste kiloene ofte er veldig vanskelige å få av, spesielt når man allerede er innenfor normalvekt-området, som deg, er allmennkunnskap.

Av de 4.1 kg du har gått ned er minst to-tre kg vann, så når du øker karbohydrat-inntaket, hvilket du i noen grad vil gjøre før eller senere , vil du nødvendigvis legge på deg- hvor mye avhenger av hvor mye du øker karbohydratinntaket. Hvis du går over til Grete Roede, vil du legge på deg alt.

Ok, nå skal ikke jeg si at jeg vet alt, men jeg vet mye, og veldig mye om meg!

Jeg er svært uenig i om at de første kiloene jeg tapte var bare vann! For det første spiser jeg ikke salt, og dermed lagres ikke det på den måten i kroppen min. For det andre har jeg ikke vært solbrent, eller hadde besøk av tante rød da jeg startet. For det tredje, så hadde jeg akkurat gått ned 6 kilo, og bestemte meg for å gå ned litt raskere. Har jeg da tapt 9 kilo i vann? Jeg syntes det høres merkelig ut for min del. Og hvordan kan du være sikker på at jeg kommer til å legge på meg igjen hvis jeg går over til GR? Hva om jeg gjør det veldig gradvis? Hvorfor skal man absolutt legge på seg når man bytter diett? Da hadde jeg jo lagt på meg da jeg startet på denne dietten!

Jeg vet godt dette med de siste kiloene og er veldig klar for å jobbe for det. (Og NEI, det er ikke allmennkunskap. En 18 åring som aldri har slanket seg før vet kanskje ikke dette, så det er ingen vits i å anta at alle vet det) Men spørsmålet mitt var egentlig hvor du har lest at jeg bare skal ned 3 kilogram? Og uansett syntes jeg heller ikke at det er på sin plass å fraråde noen å gå ned i vekt, uansett hvor lite, eller mye de har å gå ned. "Nei, du skal bare ned 5 kilo, så denne dietten passer ikke deg, bare gi opp du" Man skal passe seg med hvem man sier slike ting til, selv om jeg tåler å høre det! Men jo, jeg syntes det er feil å si det!

Og legger ALLE på seg etter endt kur? Kan man da kalle dette for en suksessfull kur? Jeg mener at en diett/kur er suksessfull når man har gått mye ned i vekt, og man ikke trenger å jobbe for hardt med å holde seg der etterpå. Da blir det en jojo - kur da! Hva er vitsen med det? Men av hva jeg har hørt om ketolyse de siste dagene så klarer de fleste å holde vekten! Jeg tror ikke at jeg er en av de, men det er kun hvis jeg går tilbake til min gamle gamle livsstil. (MYE karbo, MYE fett og MYE mat!) Går jeg sakte tilbake igjen til GR, (og ikke brått begynner på) så tror jeg at man vil kunne kontrollere vekten - et skritt av gangen.

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 00:16   #35
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Ketogene dietter (altså dietter hvor du er i ketose, som Ketolyse og Atkins) er vanndrivende i seg selv, det er også derfor vi oppfordrer folk til å øke væskeinntaket (folk drikker generelt for lite vann ellers også). Derfor er det en viss muliget for at de kg du mista i forkant av ketolyse er fett, muligens også noe muskler etc, men kroppen slipper overhodet ikke vannet som kroppen holder på om du spiser etter GR-prinsippene i forhold til hva den gjør om du spiser ketogent.

Det er ingen som fraråder deg fra å gå på ketolyse, det er min ærlige mening at ketogene dietter ikke skal være skadelige i seg selv, men det er ikke alle som klarer å være like restriktive, å ha f.eks tretti kg overvekt kan virke uvoerkommelig i forhold til det å ha ti, og derfor er det motiverende med såpass effektive dietter. Når man har er ferdigslanket velger mange å øke karbohydratene gradvis, og i denne prosessen hender det at vekta kan svinge litt oppover, inntil man finner sitt trivselsnivå. Det er ikke snakk om at man går opp alt igjen, men at man kanskje går opp et par kg.
Om du vil over til GR igjen, så bør du i alle fall ta det veldig gradvis, da GR bygger på helt andre prinsipper, og er temmelig annerledes satt sammen enn ketolyse.

Om man stiller spørsmål her inne, så vil gjerne folk svare for å være til hjelp, det er veldig mange kunnskapsrike mennsker her inne, så benytt deg av det

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 02:13   #36
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Herregud...ingen grunn til å bli sur selv om du ikke liker det du får høre. Karbohydrater binder vann, som lagres i musklene. Når du kutter i karbohydratinntaket, forsvinner vannet, uavhengig av de andre fakorene du har nevnt. Og ingen har sagt at du har gått ned 9 kg vann. Jeg sier at de aller fleste går ned minst et par kg i ren vannvekt den første uken. Google i vei, eller spør Torkil, hvis du ikke tror meg. Hvis du (som man virkelig bør gjøre før man forandrer kostholdet sitt så radikalt som du har gjort), hadde lest boka ordentlig, ville du visst det vi forsøker å fortelle deg allerede.

Og med mindre du vil gjøre deg veldig upopulær her inne, skill mellom brukerene som svarer deg. Det var ikke jeg som snakket om hvorvidt du skulle ned 3 kg! Rett den kjipe attituden din mot rett person.


Mer kalorier gidder jeg ikke bruke på deg, angrer virkelig på at jeg forsøkte å hjelpe i utgangspunktet- det er jo tydelig at du allerede har bestemt deg for at du har rett. Og mennesker som ikke gidder å høre på fakta, fortjener de ubehagelige overraskelsene de får.

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.

Ok, nå skal ikke jeg si at jeg vet alt, men jeg vet mye, og veldig mye om meg!

Jeg er svært uenig i om at de første kiloene jeg tapte var bare vann! For det første spiser jeg ikke salt, og dermed lagres ikke det på den måten i kroppen min. For det andre har jeg ikke vært solbrent, eller hadde besøk av tante rød da jeg startet. For det tredje, så hadde jeg akkurat gått ned 6 kilo, og bestemte meg for å gå ned litt raskere. Har jeg da tapt 9 kilo i vann? Jeg syntes det høres merkelig ut for min del. Og hvordan kan du være sikker på at jeg kommer til å legge på meg igjen hvis jeg går over til GR? Hva om jeg gjør det veldig gradvis? Hvorfor skal man absolutt legge på seg når man bytter diett? Da hadde jeg jo lagt på meg da jeg startet på denne dietten!

Jeg vet godt dette med de siste kiloene og er veldig klar for å jobbe for det. (Og NEI, det er ikke allmennkunskap. En 18 åring som aldri har slanket seg før vet kanskje ikke dette, så det er ingen vits i å anta at alle vet det) Men spørsmålet mitt var egentlig hvor du har lest at jeg bare skal ned 3 kilogram? Og uansett syntes jeg heller ikke at det er på sin plass å fraråde noen å gå ned i vekt, uansett hvor lite, eller mye de har å gå ned. "Nei, du skal bare ned 5 kilo, så denne dietten passer ikke deg, bare gi opp du" Man skal passe seg med hvem man sier slike ting til, selv om jeg tåler å høre det! Men jo, jeg syntes det er feil å si det!

Og legger ALLE på seg etter endt kur? Kan man da kalle dette for en suksessfull kur? Jeg mener at en diett/kur er suksessfull når man har gått mye ned i vekt, og man ikke trenger å jobbe for hardt med å holde seg der etterpå. Da blir det en jojo - kur da! Hva er vitsen med det? Men av hva jeg har hørt om ketolyse de siste dagene så klarer de fleste å holde vekten! Jeg tror ikke at jeg er en av de, men det er kun hvis jeg går tilbake til min gamle gamle livsstil. (MYE karbo, MYE fett og MYE mat!) Går jeg sakte tilbake igjen til GR, (og ikke brått begynner på) så tror jeg at man vil kunne kontrollere vekten - et skritt av gangen.


Sist redigert av Sugarpill : 19-08-08 kl 02:25.
Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 09:25   #37
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Du skrev at du ønsket å komme inn i brudekjolen , og da var det snakk om 3 kg. Men skjønner ærlig talt ikke helt hva du ønsker å oppnå? Det er himmelvid forskjell på gr og ketolyse! Om det viktigste er å gå fort ned i vekt, kan du like gjerne velge nutrilett, og om 2 uker er kiloene en saga blott! Tror de fleste her inne har gjort seg opp en mening når det gjelder kosthold, vi har funnet en filosofi som vi ønsker å leve etter for resten av livet. Vi har valgt bort karbohydrater fordi vi har erfart at det er det som skal til for at kroppen vår funker optimalt. Vektnedgang er en bivirkning av dette kostholdet.Synes du skulle sette deg ned og tenke over hva du vil, gå ned noen kilo i full fart for å komme inn i en kjole, eller om du ønsker en varig kostholdsendring av helsemessige årsaker. Dette at du har adhd kan kanskje tale for et karbofattig kosthold? Kjenner flere med adhd som har blitt lavkarbere, og som føler seg enormt mer velfungerende på et slikt kosthold. Men dette er opp til deg å avgjøre. Avslutter med å si at jeg ønsker deg alt vel.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 10:37   #38
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ketogene dietter (altså dietter hvor du er i ketose, som Ketolyse og Atkins) er vanndrivende i seg selv, det er også derfor vi oppfordrer folk til å øke væskeinntaket (folk drikker generelt for lite vann ellers også). Derfor er det en viss muliget for at de kg du mista i forkant av ketolyse er fett, muligens også noe muskler etc, men kroppen slipper overhodet ikke vannet som kroppen holder på om du spiser etter GR-prinsippene i forhold til hva den gjør om du spiser ketogent.

Det er ingen som fraråder deg fra å gå på ketolyse, det er min ærlige mening at ketogene dietter ikke skal være skadelige i seg selv, men det er ikke alle som klarer å være like restriktive, å ha f.eks tretti kg overvekt kan virke uvoerkommelig i forhold til det å ha ti, og derfor er det motiverende med såpass effektive dietter. Når man har er ferdigslanket velger mange å øke karbohydratene gradvis, og i denne prosessen hender det at vekta kan svinge litt oppover, inntil man finner sitt trivselsnivå. Det er ikke snakk om at man går opp alt igjen, men at man kanskje går opp et par kg.
Om du vil over til GR igjen, så bør du i alle fall ta det veldig gradvis, da GR bygger på helt andre prinsipper, og er temmelig annerledes satt sammen enn ketolyse.

Om man stiller spørsmål her inne, så vil gjerne folk svare for å være til hjelp, det er veldig mange kunnskapsrike mennsker her inne, så benytt deg av det

Takk for et hyggelig svar.

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 10:46   #39
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Herregud...ingen grunn til å bli sur selv om du ikke liker det du får høre. Karbohydrater binder vann, som lagres i musklene. Når du kutter i karbohydratinntaket, forsvinner vannet, uavhengig av de andre fakorene du har nevnt. Og ingen har sagt at du har gått ned 9 kg vann. Jeg sier at de aller fleste går ned minst et par kg i ren vannvekt den første uken. Google i vei, eller spør Torkil, hvis du ikke tror meg. Hvis du (som man virkelig bør gjøre før man forandrer kostholdet sitt så radikalt som du har gjort), hadde lest boka ordentlig, ville du visst det vi forsøker å fortelle deg allerede.

Og med mindre du vil gjøre deg veldig upopulær her inne, skill mellom brukerene som svarer deg. Det var ikke jeg som snakket om hvorvidt du skulle ned 3 kg! Rett den kjipe attituden din mot rett person.


Mer kalorier gidder jeg ikke bruke på deg, angrer virkelig på at jeg forsøkte å hjelpe i utgangspunktet- det er jo tydelig at du allerede har bestemt deg for at du har rett. Og mennesker som ikke gidder å høre på fakta, fortjener de ubehagelige overraskelsene de får.

Jeg har lest boka, men det var for 7 uker siden, så jeg husker ikke alt i hodet!

Greit, jeg var litt krass i går, men jeg opplever veldig ofte at folk i.r.l ikke har tro på meg. De dømmer alle prosjektene mine nedenom og hjem, og 90% av gangene, så fullfører jeg prosjektene med gode resultater. Derfor ble jeg irritert da noen frarådet meg å gå på ketolyse! Ingen her inne kjenner meg, og da føler jeg at det er feil å si dette med at jeg ikke skal bruke ketolyse for å gå ned i vekt. Beklager at jeg blandet deg og den personen som gjorde det!

Grunnen til at jeg tror at jeg ikke har gått ned vannvekt i begynnelsen, er som sagt fordi jeg hadde gått på GR før. Jeg gikk rett fra GR til ketolyse, og da tenkte jeg at den vannvekta hadde jeg mistet på GR da jeg begynte der. Jeg sier ikke at det ikke stemmer, jeg sier bare at jeg syntes det høres rart ut!

Til sist, beklager igjen for at jeg var krass. I tillegg til det jeg nevnte ovenfor er jeg også vant til å være i et annet forum, der uansett hva du skriver, så er det alltid en eller annen tulling som skal ødelegge det for hovedinnlegger. Derfor går jeg i forsvarsmodus med en gang valgene mine/det jeg skriver blir kritisert. Jeg kjenner fremdeles at jeg er i forsvarsmodus, men jeg skal jobbe med å legge det fra meg! Og skal jeg fra nå bruke flere smileys og håpe at jeg blir mindre misforstått!

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 10:57   #40
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av raptor, her.

Du skrev at du ønsket å komme inn i brudekjolen , og da var det snakk om 3 kg. Men skjønner ærlig talt ikke helt hva du ønsker å oppnå? Det er himmelvid forskjell på gr og ketolyse! Om det viktigste er å gå fort ned i vekt, kan du like gjerne velge nutrilett, og om 2 uker er kiloene en saga blott! Tror de fleste her inne har gjort seg opp en mening når det gjelder kosthold, vi har funnet en filosofi som vi ønsker å leve etter for resten av livet. Vi har valgt bort karbohydrater fordi vi har erfart at det er det som skal til for at kroppen vår funker optimalt. Vektnedgang er en bivirkning av dette kostholdet.Synes du skulle sette deg ned og tenke over hva du vil, gå ned noen kilo i full fart for å komme inn i en kjole, eller om du ønsker en varig kostholdsendring av helsemessige årsaker. Dette at du har adhd kan kanskje tale for et karbofattig kosthold? Kjenner flere med adhd som har blitt lavkarbere, og som føler seg enormt mer velfungerende på et slikt kosthold. Men dette er opp til deg å avgjøre. Avslutter med å si at jeg ønsker deg alt vel.

Ok, så nå har jeg skrevet en lang avhandling på hvorfor jeg var krass sist, og denne gangen skal jeg bruke masse smileys for å ikke bli misforstått på tonen i det jeg skriver.

Hvem vil ikke gå raskt den i vekt? Eneste forskjellen på folk er de som vil gjøre det på en sunn måte, og de som vil gjøre det på en ufornuftig måte. Suppekurs feks, der man blir lovet å gå ned 7 kg på en uke, det er jeg uenig i. Men ketolyse, der jeg ville gå ned så mye som mulig på fem/6 uker, det var mer realistisk. Jeg var ikke helt ukjent med karbo-dietter da jeg startet. Mamma har gått på fedon så lenge jeg kan huske nå, og har hatt noe suksess der. Så jeg visste at det var om å gjøre å legge om spisevaner blant annet! Jeg hadde ikke som mål at "jeg skal gå ned 3 kg til bryllupet". Det var mer "jeg skal gå ned så mye jeg kan til bryllupet, og etter det er det tilbake til GR igjen". Jeg VET at det ikke var noe smart tankegang, men hva gjør vel ikke en brud for at dagen skal være perfekt? Skyt meg!

Men så fant jeg ganske raskt ut at dette var noe jeg trivdes med. Derimot ville jeg allikevel spise det jeg fikk servert i bryllupet, og kose meg litt ekstra på bryllupsreisen og bestemte meg for det at det var noe jeg skulle gjøre, og når jeg kom tilbake igjen, så skulle jeg begynne på ketolyse, og ikke GR!

Når jeg nå er ferdig med denne kuren for godt, så er jeg mer og mer intressert i å enten følge South Beach eller Fedon, og se hvordan det går. Jeg har begge bøkene deres, men jeg syntes det er utrolig vanskelig å skaffe ingrediensene der, rett og slett fordi jeg bor på en øy uten innvandrerbutikker og eksklusive matbutikker!

Men jeg lurte på, kunne du utdype denne litt: Dette at du har adhd kan kanskje tale for et karbofattig kosthold?

Mener du at karbofattige kosthold hjelper på adhd? Hvilken del av adhd da isåfall? (konsen eller hyperaktiviteten?)

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 11:49   #41
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Jeg har selv 3 barn, hvorav 2 av de har adhd. De har ikke kunnet bruke medisiner pga alvorlige bivirkninger av disse. Så vi har vært tvungen til å se etter alternative metoder. De bruker iq med bra effekt. Men etter vi kuttet ut det meste av sukker og raske karbs i deres kosthold, har vi merket en markant forskjell på adferden deres. De er generellt roligere og mer konsentrerte, klarer seg bedre på skolen, og vennene kommer tilbake. Har nok en meget privat teori om at min fett-forbi under svangerskapet med de to eldste kan ha bidratt til at de utviklet adhd. Man vet jo at fett er uhyre viktig for utviklingen av hjerne, nervesystem og syn. Særlig er fiskeolje og andre flerumettede(kaldpressede) oljer veldig gunstig. Lurer bare på om ikke samfunnets fettforbi de siste 20 årene har bidratt stort til at så eksplosjonsartet mange barn og unge får denne diagnosen? Kanskje en enkel forklaring, men jeg mener bestemt at det kan være en sammenheng her. Har to voksne venner av meg som faktisk har kuttet ut sin medisin etter 1 år på lavkarbo, og synes det går veldig bra. Dette må du gjøre deg opp en egen mening med selv, og kanskje prøve deg fram.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 12:16   #42
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av raptor, her.

Jeg har selv 3 barn, hvorav 2 av de har adhd. De har ikke kunnet bruke medisiner pga alvorlige bivirkninger av disse. Så vi har vært tvungen til å se etter alternative metoder. De bruker iq med bra effekt. Men etter vi kuttet ut det meste av sukker og raske karbs i deres kosthold, har vi merket en markant forskjell på adferden deres. De er generellt roligere og mer konsentrerte, klarer seg bedre på skolen, og vennene kommer tilbake. Har nok en meget privat teori om at min fett-forbi under svangerskapet med de to eldste kan ha bidratt til at de utviklet adhd. Man vet jo at fett er uhyre viktig for utviklingen av hjerne, nervesystem og syn. Særlig er fiskeolje og andre flerumettede(kaldpressede) oljer veldig gunstig. Lurer bare på om ikke samfunnets fettforbi de siste 20 årene har bidratt stort til at så eksplosjonsartet mange barn og unge får denne diagnosen? Kanskje en enkel forklaring, men jeg mener bestemt at det kan være en sammenheng her. Har to voksne venner av meg som faktisk har kuttet ut sin medisin etter 1 år på lavkarbo, og synes det går veldig bra. Dette må du gjøre deg opp en egen mening med selv, og kanskje prøve deg fram.


Wow! Så stilig da! Ja, dette skal jeg prøve meg frem til! Tusen takk!

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 13:37   #43
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Veldig glad for måten du tar det på Folk er veldig snille og hjelpsomme her inne, jeg tror det handler om at overvekt og sykdom er en følsom og privat ting, og at folk dermed trår en del varsommere her inne enn på andre fora du er vant med.

Jeg håper du får full uttelling av kostholdet! Selv er jeg kvitt allergi, migrene, søvnproblemer, depresjon/lettere mani, og tjue kg på toppen av det

Lykke til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 13:52   #44
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Veldig glad for måten du tar det på Folk er veldig snille og hjelpsomme her inne, jeg tror det handler om at overvekt og sykdom er en følsom og privat ting, og at folk dermed trår en del varsommere her inne enn på andre fora du er vant med.

Jeg håper du får full uttelling av kostholdet! Selv er jeg kvitt allergi, migrene, søvnproblemer, depresjon/lettere mani, og tjue kg på toppen av det

Lykke til


Tusen takk, og gratulerer til deg som har kvittet deg med så mange plager!

Jeg håper at jeg klarer å komme ned til der jeg ønsker å være og holde meg der. Jeg misunner de tynne 40 åringene som ser så spreke ut og ikke har løftet en finger for å holde seg der! Desverre ligger ikke det i min fremtid på den naturlige siden, men jeg skal jammen jobbe hardt for å at det skal være sånn!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 13:58   #45
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Men å være slank er ikke nødvendigvis det samme som å være sunn eller i god form

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 14:00   #46
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Du er tilgitt, darling. Blir bare svært provosert når folk blir sinte når en forsøker å hjelpe.

Om du går over til Fedon vil du legge på deg mindre vann enn om du går over til Grete Roede, siden du da går over til et kosthold som har mer karbohydrater en ketolyse, men forsatt få (det blir vel rundt en tredjedel av vanlig).

Jeg har også ADHD, og stadig flere eksperter i land som har kommet litt lenger i ADHD-forskningen enn oss, presiserer hvor viktig det er å leve på en diett med mye protein og minst mulig raske karbohydrater. Mange her inne har peiling, det er for øvrig et hyggelig forum for folk med ADHD.

Har dere helsekostbutikk på øya? Der får du jo kjøpt en del, som f.eks. bønner og linser. Hvis ikke har Kinsarvik helsekost nettbutikk, trorr du finner dem på www.kinsarvik.no.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 14:05   #47
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av raptor, her.

Lurer bare på om ikke samfunnets fettforbi de siste 20 årene har bidratt stort til at så eksplosjonsartet mange barn og unge får denne diagnosen?

Det er vel å ta superduperekstremt hardt i, selv om det kan være en forbindelse der.. Mye av grunnen er nok at denne lidelsen ikke var særlig kjen for 20 år tilbake, selv for ti år siden var kompetansenivået t er det forsåvidt enda. Hvilket er grunnen til at jeg selv ikke fikk diagnosen før i fjor, i en alder av 24.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 14:26   #48
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Kan nok ligge sannhet i begge deler, kosthold har mye å si.
Snakka faktisk om akkura det med sambo i går, ettersom en trommis vi vurderer i bandet er sterkt preget av ADHD. ADHD er en ganske ny diagnose, hva man før kalte ugangskråker, problembarn eller klassens klovn

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 15:32   #49
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Hei Rosa Skydott.
Jeg vil sterkt anbefale deg ala Fedon når du er ferdig med Ketolyse.
Trenger ikke være så vanskelig. Jeg ligger ganske tett opptil det, men spsier ikke brød/ pasta eller ris.
Etterhvert skal jeg prøve med litt knekkebrød og sånt.
Du har sikkert mye tilgang på fisk på den øya de? Det er jo topp. Og i stedet for poteter lager du masse grønnsaker, gjerne frosne.
Middagen min i dag er f eks steinbitkaker med salat og fetaost. Til kvelds skal jeg ha cottage chees med bær og mandler.
Når du kommer så langt kan jeg godt gi deg noen tips for noen dagsmenyer man fint kan leve med på en øye ute i havet

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 17:26   #50
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kan nok ligge sannhet i begge deler, kosthold har mye å si.
Snakka faktisk om akkura det med sambo i går, ettersom en trommis vi vurderer i bandet er sterkt preget av ADHD. ADHD er en ganske ny diagnose, hva man før kalte ugangskråker, problembarn eller klassens klovn

Nå bør vi ikke gjøre dette om til en ADHD-tråd, men det vi på norsk kaller ADHD inkluderer også det de som kalles ADD på engelsk. Ikke alle med ADHD passer til noen av beskrivelsene dine, spesielt mange jenter med ADHD er innesluttede, stille- de sliter først og fremst med oppmerksomheten. De er ikke hyperaktive overhodet.

Jeg har den hyperaktive varianten, og var heller aldri verken ugangskråke, problembarn eller klassens klovn i mer en minimal grad.

Er litt lei av at folk alltid assosierer ADHD med den typen oppførsel.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor gamle er vi? Max Generell diskusjon 47 12-09-08 08:13
I dag føler jeg at jeg "synder" Millsi Ketolysekuren 3 03-02-08 18:24
Steinalder mennesker ble jo ikke gamle.. Anitave Atkins kosthold 7 06-07-04 15:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no