Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-09, 15:52   #1
Arteju
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 28
Arteju er på en erverdig vei

Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Det er utfordringen min snart.

Skal offshore på jobb.

Og da blir utfordringen å kunne holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lagematen selv :O

Er hele tiden på forskjellige steder. Så det er umulig å forutse hva jeg får servert.

Protein inntak er intet problem.

Tror det skal være oppnålig å holde seg unna karbohydratene. Ikke lett, men muligens oppnålig.

Men de salatene og grønnsakene de serverer på plattformene er slikt som blir lagret lenge. Og smaker ganske uggent Gleder meg ikke.
Blir lange 14 dager.

Og jeg har ingen ide om hvordan jeg skal holde fettinntaket høyt nok.

Er ikke så mye oljer man kan bruke som man vet hva inneholder.
Er nok av gode sauser, men da er karb innholdet ukjent.
Har ikke tilgang på cottage cheese eller creme fraiche.



Noen offshore folk her som har gjennomført dette, og kan dele erfaringer?

Og sist, men ikke minst :

Hva skjer om man spiser for lite fett?
Forbrenningen stopper opp?
Man forbrenner muskler?

Arteju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 18:46   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av
Wink

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Opprinnelig lagt inn av Arteju, her.

Det er utfordringen min snart.


Og sist, men ikke minst :

Hva skjer om man spiser for lite fett?
Forbrenningen stopper opp?
Man forbrenner muskler?

Forbrenningen stopper ikke opp, kroppen finner alltid noe å ta av, og da er muskelmassen det som det går ut over, dessverre.

Jeg vil anbefale deg å ta med et glass cocosa, da kan du ha det i kaffe eller te.

For stort proteininntak kan føre til at proteinet omdannes til glukose... som jo igjen fører til blodsukkerstigning, insulinutskillelse og fettlagring. Så pass på at du ikke spiser for mye proteiner.

Ellers er det vel mye bra pålegg på offshoreanleggene? Og smør? Lag deg osteskiver med smør på.

Jeg er ofte i en lignende situasjon som deg, jeg er nødt til å spise all mat i messe i opp til en uke av gangen. Jeg spiser sauser og dressinger selv om jeg vet at de inneholder melk og sukker. Det er bare å ikke ta så mye... Går i alle fall ikke ut av ketose.
Noen ganger har jeg med meg en pakke eller to med kremfløte som jeg har i kaffe/te eller bare drikker. Babybeloster og nøtte/mandelposer er også greit å ha med seg.

Lykke til.

(tror det var Tundeh (eller noe slikt) som skrev om "livet på et anlegg", han fikk heller ikke bestemme maten sin selv. Du får lete her inne.)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 19:08   #3
Arteju
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 28
Arteju er på en erverdig vei

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Får ikke ta med ut annet enn nødvendig medisin på plattformene.

Og kun hvis det enten er forseglet, eller ligger i blister pakninger.

Kan være jeg klarer å få med meg noe omegapro vitaminer.
Ettersom de ligger i blister pakninger.

Men kan bare glemme å ta med meg noe som helst av matvarer.

Arteju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 19:14   #4
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Det kan da ikke være mulig at det er så fastlåst? Finnes det ikke muligheter for å søke om disp heller? Evt. med legeerklæring?

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 19:40   #5
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Snakk med kokken Jeg er sikker på at de samarbeider om du spør

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 23:13   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

de har vel fet ost, salami o.l??

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 23:15   #7
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Kjøtt. Fisk. Sauser. Grønnsaker. Oster. Dressing. Rømme.....

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 08:33   #8
Mt2t
Medlem
 
Mt2t sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 215
Mt2t er ny på veien

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Opprinnelig lagt inn av Arteju, her.

Får ikke ta med ut annet enn nødvendig medisin på plattformene.Og kun hvis det enten er forseglet, eller ligger i blister pakninger. Kan være jeg klarer å få med meg noe omegapro vitaminer.
Ettersom de ligger i blister pakninger. Men kan bare glemme å ta med meg noe som helst av matvarer.

Hæ? virkelig? Hmmm, ble nysgjerrig på hvilket firma du jobber for.

Som Amariel sier; snakk med kokken(e). H*n/de kan helt sikkert hjelpe deg, iallefall med å finne frem ekstra fett, f.eks smør og fløte.

__________________


Start 17.06.09
Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26533
Mt2t er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 09:11   #9
Kanutta
Juniormedlem
 
Kanutta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 43
Kanutta er på en erverdig vei

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Det er som Arteju sier, man får ikke ta med seg hva man vil ut! Og det er ikke firmaet man jobber for som som sjekker det, det blir tatt under innsjekkingen på helikopteret før man dra ut.

Gjør som flere tipser om her: Prat med kokken, de aller fleste setter pris på en utfordring i en ellers rutinepreget arbeidsdag.

__________________



Kanutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 13:43   #10
Arteju
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 28
Arteju er på en erverdig vei

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Å komme ut offshore er strengere enn enhver flyplass.
Det eneste man får med ut er medisin, og naturmedisin innepakket i blisterpakninger.
Dette blir registrert og lagt i en forseglet konvolutt, som må opnes av medic offshore.
Kan bare glemme å få med meg noe annet.

Sjekket grundig på riggen jeg var på, før jeg begynte på kuren, hva som var tilgjengelig.

*Står ikke utplassert fløte eller liknende. Kun melk.
*Det finnes ost, men det er vanlig norwegia eller brunost.
*Smøret som står rundt forbi har en tendens til å være plantemargarin :/
*Dressingene som er tilgjengelige er vanlige Thousand island ol med ganske høyt karbo innhold.
*Grønnsaker eller salat er tilgjengelig hele tiden. Desverre ikke av den velsmakende sorten, men slike vakumpakkede greier som skal holde seg lenge.
*Kokken hadde fint lite peil på hva som egentlig var i sausen(e).
Somregel så var det vist halvfabrikat som de varmet opp, og kanskje hadde litt ekstra stash oppi for smakens skyld
*Er ganske sikker på at man får ikke spesiallagd noe måltid. Ikke uten å kjenne kokken personlig iallefall. Og desverre så er jeg somregel på forskjellige rigger hele tiden
En kokk + medhjelpere som skal lage mat til 2-400 personer, med 4 måltider daglig, er en av de travleste personene på hele riggen.
*Tilgang på, og kvalitet på råvarene man får servert(Tenker salater og grønnsaker ol) varierer fra sted til sted.
Synes selv at Statoil Hydro holder høyere stand på maten enn mange av de andre selskapene. Og alle SH rigger jeg har vært på har hatt bedre utvalg.


Så jeg sliter med å tenke meg hva jeg skal spise for å få ett høyt nok fett inntak

Vil det være bedre å gå ut av ketose, og heller spise veldig moderat med karbo mat.??
Bare for å unngå å begynne å tære på muskler.

Arteju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 16:29   #11
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Dette hørtes virkelig vanskelig ut. Hva gjør de som er allergiske mot noen matvarer?

Serveres det egg til frokostene?

Hvor lenge er du offshore, og hvor lenge er du på land? Det kan hende den beste løsningen er å gjøre det beste du kan få til, så lavkarbo som mulig (for at svigningene ikke skal bli for store), og så virkelig følge kuren når du er hjemme? Du må jo ha nok mat og nok energi!

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 17:53   #12
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Her tror jeg det foreligger en misforståelse.
Ketose medfører ikke at du tærer mer på muskler, det er heller omvendt. Når du er i ketose kan kroppen lettere nyttegjøre seg det lagrede fettet og forbrenne det.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 18:03   #13
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Har aldri jobbet offshore før, men har jobbet i bedriften som forsyner en god del av plattformene der ute og når jeg tenker over hva som ble kjøpt inn av forpleiningsleder så kan ikke jeg se at det kan være vanskelig å leve lavkarbo. Kanskje ikke like lett med ketosen alltid, men lavkarbo bør ikke være noe problem og eg tror at hvis du snakker med kokken om hvilke varer som du kan tenke deg så hjelper personen til. Trenger ikke kjøpe creme fraiche i 2 liters spann hvis det kun blir brukt av deg, grossisten på land får tak i de forpakninger du ønsker.

Prøv denne gangen du skal ut å fortelle om hva du trenger og i det hele tatt så ser du om de samarnbeider med deg.
Ønsker deg masse lykke til

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 20:17   #14
Arteju
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 28
Arteju er på en erverdig vei

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

xtra :
Her er det snakk om ketose uten nok fett i kosten.
Er visst da kroppen begynner å tære på musklene.


Vaffel :
Har aldri møtt noen matallergiker offshore. Så vet ikke hva de gjør.
Kanskje de ikke jobber offshore :P

Er offshore 14 dager i strekk. Og så vanligvis 3 uker hjemme.

Frokosten er grei. Det kom jeg på når du nevnte egg. De serverer eggerøre og sprøstekt baconhver morgen. ¨Tonnevis. Morgensmat til 200+
Men eggerøren er ikke fetet opp med ekstra smør, rømme ol selvfølgelig.
Hva er fettinholdet i sprøstekt baxcon, ser ut some noe ala first price baconen. Lange og tynne baconskiver.
Finner ikke det via mat på data :/
50% så hadde fett og prot til morgens vært fikset....

Fungirl :
Har aldri sett Creme Fraiche offshore..
Hva kan jeg bruke creme fraiche til? Spise tonnevis fra boksen for å holde fettinntaket oppe?
Høres lite godt ut :P
Hvordan bruker du CF? Kunne trengt noen tips for land også jeg

Hvilke matvarer mener du jeg kan spørre om å få, som jeg kanøke fettinntaket med?

Kan ikke lage noe på rommet. Ingen kjøkken fasiliteter der.
Og slipper garantert ikke inn på kjøkkenet uten å jobbe i catering.

Tviler også på at de gidder å få spesialleveranser av varer for en enkelt person. Blir nok for dyrt. Og krever for mye arbeid av folk som ikke har tid.

Og hadde jeg fortalt dem der ute om ketolysekuren og 75% fett. Så hadde de ledd av meg. Stor fokus på lite fett i kosten som er fokuset.
Fra ting blir bestillt, til de finnes ute å plattformen tar fort flere uker.

Og neste gang er jeg trolig på ny plattform. Aldri plaget meg før, det å hoppe mye rundt. Men det gjør ikke ting lettere nå :/
Hadde jeg vært fast på en plass, så hadde det vært lettere å snakke med kjøkken personalet.

Arteju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 20:30   #15
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

hmmm ikke lett når det virker som du blir motarbeidet.
Men det jeg kanskje ville spurt etter er mandler, det spiser eg til frokost sammen med ketolysetabletten og det holder frem til lunsj. Da spiser eg salat.

Creme fraiche bruker eg i sauser, men ser at det ikke blir lett når de ikke slipper deg inn på kjøkkenet.
Der som jeg har jobbet, har vi mottatt bestillingen på mat for alle 7 plattformene vi leverte til på mandag, onsdag var alt på vei ut i nordsjøen og onsdag kveld/torsdag formiddag var varene på plass. Men nå vet jeg selvsagt ikke hvor du er og hvilket firma du jobber i. Men vi har faktisk sendt ut en container med en 6-pakning med shampoo fordi kiosken var tom for det så er du i samme selskap så skal ikke penger ha noe å si

Men send meg gjerne en PM hvis det er noe eg kan hjelpe med.
Spør om de kan kjøpe inn selskapsdressing istedenfor vanlig thousand island, denne inneholder mye mindre karbs enn thousands island.

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 00:18   #16
Arteju
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 28
Arteju er på en erverdig vei

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Jobber overalt der de trenger meg.
Ingen fast plass. Og det har passet meg utmerket, fram til nå.
Nå hadde det vært veeldig greit å vært godvenn med kokken :P

Hjelper meg jo desverre lite om de bestiller noe på den riggen jeg er på neste tur.
Sannsynligvis ny rigg igjen neste tur :-(
I det siste har jeg vært på haugevis av forskjellige ekofisk plattformer.
Får sjelden vite hvilken jeg skal på før jeg er praktisk talt på vei ut :P
Ekofisk er feltet utenfor stavanger. Rundt 300 km eller noe sånn ut i havet.


Har jo tilgang på en god frokost iallefall. med egg og bacon.
Håper den sprøstekte bacontypen er veldig fet :P
Noen som har noen ide hva slags bacon de legger til grunn i mat på data?
Bacon med svor der står med ett fettinhold på nesten 50%..

Arteju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 00:32   #17
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Spiser du deg riktig god og mett på egg og bacon til frokost... så er nesten halve dagen reddet.

Hva slags mat pleier å bli servert til de andre måltidene? Sannsynligvis blir det fett du kommer til å finne litt for lite av. Men det kan jo tenkes at det fungerer greit allikevel? To uker av gangen på moderat-fett lavkarbo, for så å kjøre på når du har fri? Har du prøvd? Forskjellen fra et standard høykarbokosthold er jo fortsatt formidabel.

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 15:09   #18
Arteju
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 28
Arteju er på en erverdig vei

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Pleier aldri orke å stå opp for frokosten. Er et skikkelig B menneske, og det å stå opp 06.00 er et slit :P

Men det skal jeg iallefall gjøre noe med. Må ha en god keto frokost

De serverer varme måltider 4 ganger om dagen.

Morgensmat 05.30 - 07.30 :
egg,bacon,Trolig laks!!! .mer fett ,pølser,kjøttboller osv

Lunch 11.30-13.30,
Vanligvis 2-3 retter. Ofte en fisk, en kjøtt og en suppe rett.
God tilgang på salat og grønnsaker. Ingen god smak i grønnsakene. Og ingen gratinering. Men får vel tvinge det i meg. :P
Ukjent karbinnhold i sauser og dressinger.

Middag -18.00-20.00
Tilsvarende som for lunch. Bare andre retter.


Nattmat - 23.00-24.00
Litt rester. Aldri spistnattmat. Vet ikke om de serverer egg og bacon da også.
og så en merkelig tradisjon på de fleste reiggene jeg har vært på, med å servere pølse i brød.

Arteju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 15:14   #19
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Opprinnelig lagt inn av Arteju, her.

xtra :
Her er det snakk om ketose uten nok fett i kosten.
Er visst da kroppen begynner å tære på musklene.

Dette kommer ikke til å bli et problem i løpet av 14 dager. Bare pass på å spise nok.

  Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 15:23   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Kan man sende pakker til seg selv? I såfall, kan du sende en pose mandler og ett glass cocosa til deg selv før du drar ut? Siden du ikke får det med i helikopteret.
Det er ganske vanlig med gluten eller melkeintoleranse, jeg kan ikke tenke meg de aldri har hatt noen med det i systemet? Eller sukkersyke?
Det er alltid kjipt å be om særbehandling, men man har faktisk rett til å styre over egen kropp...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 16:12   #21
nanban
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 11
nanban er på en erverdig vei

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Hei!
Jeg jobber også offshore- i cateringa faktisk, og jeg skjønner problemet ditt Reiser ofte selv også rundt, og tilbudet er veldig forskjellig fra rigg til rigg. Dessuten er det jo et problem allerede på reisen til og fra, må ofte overnatte på hotell, vente lenge på flyplasser etc..
Sånn har jeg løst dette; Spiser STOR frokost! Masse egg og litt bacon, er ikke så glad i det offshore-baconet, så hvis de har noen stekte pølsebiter tar jeg heller det. Alle riggene jeg har vært på har tilbud om meierismør i småpakninger. Rapper med meg ett eller to kokte egg som jeg spiser til ti-kaffen, med smør eller majones til. Enig i at salatbarene ofte ikke er helt "ship-shape", vi har alltid instruks om å bytte bakker / vaske hver dag, men det kommer også an på varelevering og stuert. Noen steder er det jo veldig bra, med fin olivenoljeflaske til og alt! Hvis salaten ikke er ok, er det ihvertfall ofte reker, så jeg kan lage meg lunsj av det, litt oliven osv. matlysten blir jo litt mindre også etterhvert synes jeg. Man holder seg mett lengre. Lunsjen er ofte det vanskeligste, velge mellom pizza og komle... Da tar jeg pizza, og spiser bare toppen. De andre får tro hva de vil. Er det bare innbakt fisk eller kjøtt, så skraper jeg av og prøver å gjøre det beste ut av det.
Rømme har vi nesten aldri nok av offshore, så det kan du nesten bare glemme. Men majones og smør er det alltid. Når det er tacodag, så er det jo bare å ta masse kjøtt og ost og grønnsaker.
Jeg har ofte tatt med meg "mat" / nøtteposer / atkins-sjokolade etc. ut, i uåpnede forpakninger, og aldri fått problemer i heliporten noe sted. Du kan jo prøve, det er ikke værre enn at de tar det fra deg. Men det er mange som har med seg "godis" ut. Kose seg med brie / camenbert og paprika / agurkbiter er også godt. Lage en rull av ost og skinke?
Det blir nok ikke perfekt, men når jeg er på reise og offshore, så tenker jeg heller "omvendt"; Ikke hva jeg må ha, men hva jeg ikke skal ha, holder meg helt unna brød, potet, pasta, sukker osv. Tar litt saus, pølser osv. selv om det kanskje ikke er perfekt, men det er det beste alternativet. Tar "grytemat" og spiser bare kjøttbitene. Mannen min jobber også offshore, og følger samme opplegg, og vi har begge likevel mistet vekt, og ikke minst ikke gått opp i vekt når vi har vært på jobb. De fleste riggene lager jo deilige svære grønnsaksbakker (løk, champignon, paprika, squash, broccoli etc.) til måltidene også, og da er det bare å forsyne seg grovt! Og når det er noe som passer perfekt, så kan du jo ta en ekstra tallerken med deg på lugaren eller i skapet ditt, så har du til neste måltid. Det gjør jeg selv om alle synes jeg er rar Ofte kan du spørre oss i cateringa om noe også. (Men under måltidene har vi alltid dårlig tid som du sa.)
Lykke til videre

nanban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 17:49   #22
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kan man sende pakker til seg selv? I såfall, kan du sende en pose mandler og ett glass cocosa til deg selv før du drar ut? Siden du ikke får det med i helikopteret.
Det er ganske vanlig med gluten eller melkeintoleranse, jeg kan ikke tenke meg de aldri har hatt noen med det i systemet? Eller sukkersyke?
Det er alltid kjipt å be om særbehandling, men man har faktisk rett til å styre over egen kropp...

Har man sukkersyke så mister man helsekortet sitt og da kan man ikke reise ut i hele tatt. Man kan ta med seg forseglet ting og tang. Om det er baconrull eller godteri eller hva det må være. Jeg legger alltid oppi ting og tang til mannen min når han drar hver 4 uke. Og det får han alltid med seg. Kiosken selger også endel ting og tang også der kan man jo kjøpe noe man finner.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 21:22   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

Har man sukkersyke så mister man helsekortet sitt og da kan man ikke reise ut i hele tatt.

Hmm, sambo's onkel jobber på plattform med både dia 2 og et par andre ting de holder på å utrede. Ikke i Norge, da men likevel...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 21:28   #24
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

Dia 2 trenger ikke insulin. Vet ikke hvordan det fungrer i utlandet. Det er strenge krav å komme seg ut i nordsjøen. Helsekortet må bli oppdatert og godkjent hvert andre år. Veldig greit sånt sett, man blir jo sjekket topp til tå.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 22:20   #25
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv

middager og sånn bli vell kansje kjøttkaker, fiskeboller, kansje kjøtt og lignende?

vansklig.. for og være ærlig , give it a try. det er nok en del karbo , men du kommer i ketose igjenn når du kommer hjem?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lage melblanding selv mrfree Lavkarbo generelt 44 16-02-11 00:59
Lage sjokolade selv guro Generell ernæringsdebatt 45 16-03-10 15:49
Vi kan jo lage pølser selv Adriane Middag 10 07-09-08 21:25
Lage is selv? Bathory Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 07-05-08 18:35
Går dere ned selv uten trening? Joika Trening 20 16-11-07 10:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no