Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Migrene- andre?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-10, 13:23   #1
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Migrene- andre?

Jeg har hat konstant migrene i 1 uke og 1 dag nå, har aldri opplevd ligneden. Går derfor ut i fra at det har noe med kostholde og gjøre.

Jeg vurdere å hoppe av og gå videre på vanlig "sunn" mat siden det holder migrenen min i sjakk. Erfaringer?

Har til nå brukt opp hele boksen med smertestillende og føler meg helt "lama" får jo ikke gjort noe med disse smertene.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 14:09   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Migrene- andre?

De fleste opplever stor forbedring i migrene anfall på dette kostholdet. Har du spist mye av noe du ikke pleier siste uka? Lite vann? Tatt kosttilskudd?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 14:34   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Migrene- andre?

Oi! Det kan ikke være særlig behagelig! Før jeg la om kostholdet hadde jeg en migrene som begynte å bli invalidiserende, og jeg måtte slutte i jobben min på grunn av den i hin tid.
Etter to måneder på lavkarbo så forsvant migrenen helt, og de eneste gangene jeg har hodepine nå er selvforskyldt (Les: Litt for mye rødvin ... ).
Får du i deg nok vann? Det har litt å si, for hjernen kan utvide seg om man er dehydrert.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 15:17   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Migrene- andre?

Hei
Migrene er pr definisjon mindre enn 72 timer (3 døgn). Altså er det neppe migrene du har, og flere blir faktisk bedre i ketose når det gjelder migrene.
Det finnes andre hodepinetyper som kan gi ukelang hodepine. 'Har du ikke prøvd det vil jeg foreslå 600 mg ibux, det er av og til det hjelper veldig bra på langvarig hodepine.
Håper du snart blir bra.,
MVH
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 17:13   #5
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Migrene- andre?

Har hatt hodepine av typen 4+ ganger pr måned, garantert i forbindelse med eggløsning og mens. Begynte å spise lavkarbo pr definisjon ifjor sommer, fikk hodepine den første uka da jeg gikk inn i ketose, og har ikke hatt hodepine mer enn en, kort, periode siden, og det var i forbindelse med bihulebetennelse.. Gi deg selv en uke eller to til, og se om det ikke letner da. God bedring

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 19:44   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Migrene- andre?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Migrene er pr definisjon mindre enn 72 timer (3 døgn). Altså er det neppe migrene du har, og flere blir faktisk bedre i ketose når det gjelder migrene.
Det finnes andre hodepinetyper som kan gi ukelang hodepine. 'Har du ikke prøvd det vil jeg foreslå 600 mg ibux, det er av og til det hjelper veldig bra på langvarig hodepine.
Håper du snart blir bra.,
MVH
Torkil

Jeg tror det skal litt mer til å definere migrene enn hvor lenge det varer. Jeg har hatt i hvert fall ett migreneanfall som varte i minst fire dager ved ett tilfelle. Men migrene kan slå ut på mange måter. Jeg får fortsatt sideflimmer på øynene om jeg sover for lite og drikker for mye kaffe, men hodepine har jeg ikke lenger. Migrene er en blodåresykdom, og selv om man ikke vet hva det kommer av, så vil man få anfall når blodårene i hjernen strekker seg fram og tilbake. (Men det vet du sikkert, Torkil ).
Det som legen min definerte min migrene ut i fra var vel helt klassiske symptimer, ved siden av hodepine. Som kvalme, lys- og lydømfintlighet, synsforstyrrelser etc.

Det eneste som hjalp for meg utenom foreskrevet medisin var fenazon i korte perioder. Det er visst viktig å få i seg nok d-vitamin om man har migrene. Mye kommer gjennom kosten, men det er også viktig å få en dose dagslys hver dag, f.eks.

Åh, når jeg snakker om det nå, så kjenner jeg hvor utrolig glad jeg er for å ikke ha det lenger.

Håper det går over!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 20:00   #7
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Migrene- andre?

Jeg har også migrene, av den invalidiserende typen. Jeg ble bedre etter to år på epilepsimedisiner, men ikke kvitt det.

Det som kan utløse migrene av matvarer er bl.a sukker, mørk sjokolade og ost/melkeprodukter. I tilegg til stress for lite søvn, uregelmessige måltider osv.
I boken "helse på grønn resept" anbefales de med migrene å ta:
To ganger dagsdose av omega 3
Kalsium 500 mg en til to ganger daglig
Magnesium 500 mg daglig

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 20:29   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Migrene- andre?

Jeg ser jo i ettertid at min migrene ble mer og mer invalidiserende i takt med økt sukkerinntak. Hadde migrene i mange år, men det eskalerte ikke virkelig før jeg på den tiden ble samboer, og dermed adopterte hans elendige kosthold ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 21:21   #9
irjan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Nøtterøy
Alder: 51
Innlegg: 28
irjan er på en erverdig vei

Sv: Migrene- andre?

Hei. Jeg hadde konstant hodepine i 3 og en halv uke etter at jeg la om til Ketolyse kosthold. Jeg merket ingen bedring av paracet o.l. Jeg er ikke plaget med migrene til vanlig.
Jeg drakk masse vann, men det hjalp ikke. Jeg lurte på om det var en reaksjon på at jeg plutselig begynte med ost, fløte div fra kua - men det var det ikke.
Plutselig en dag var det over! Tror kroppen min var skikkelig avhengig, og at jeg hadde abstinenser etter karbo lenger enn vanlig. Jeg har ikke hatt problem med dette etterpå og jeg startet aug 09.

Lykke til!

__________________


irjan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 08:33   #10
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Migrene- andre?

Håper du blir kvitt hodepinen din snart!

Jeg har ikke hatt ett eneste migreneanfall etter at jeg la om kosten for 2,5 år siden. Hodepine har jeg dog av og til, særlig i forbindelse med stress, for lite mat eller for lite søvn.

__________________
http://kaffedamen.blogg.no/
Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 14:23   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Migrene- andre?

Hei
Diagnosen av migrene har som et kriterium et maks på 3 døgn, men det er ikke noe absolutt. Mange andre symptomer er listet opp over, og jeg skal ikke dra diagnostikken, mye riktig er allerede nevnt.
Noen, som kutter ut kaffe kan få kraftig hodepine av koffeinabstinens.
Jeg har selv migrene og får også koffeinabstinens hvis jeg ikke drikker kaffe daglig. Endelig kan spenningshodepine gå over i migrene. Og så er det Hortons hodepine og medikamentindusert hodepine og mye mer.
Nei, hodepine er ikke helt enkelt.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:27   #12
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Migrene- andre?

jeg er MYE plaget med migrene, og da jeg byttet over til ketogent kosthold, så vekslet jeg mellom vanlig hodepine og migrene den første uka.

Men, når jeg spiste høykarbo så hadde jeg mye oftere migreneanfall. DEn perioden jeg ikke spiste lavkarbo, så testet jeg litt ut hva jeg kunne spise for å unngå migrene. Jeg fant kjapt ut at jeg likegjerne kunne gå tilbake til lavkarbo. Fikk migrene av det meste.

Ja, jeg har migreneanfall nå også, men de er skjeldnere. Tidligere var jeg oppe i 9-10 anfall pr mnd, nå er jeg nede i 1-2 pr mnd.

Det jeg vil frem til er at det går over. Kroppen din trenger å omstilles til lavkarbokosthold. Kroppen din har tidligere fått sin dose med karbohydrater, og nå får den plutselig ikke det lenger, da vil den trenge litt omstilling.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 20:26   #13
Cambeth
Nytt Medlem
 
Cambeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 8
Cambeth er på en erverdig vei

Sv: Migrene- andre?

Jeg hadde mye migrene før. Ble anbefalt av migreneinstituttet i Oslo å ta 600 mg magnesium (dette påvirker blodårene). Etter ca en måned merket jeg STOR endring! Og etter at jeg begynte på ketolysekuren har jeg ikke hatt anfall i det hele tatt. Verdt å prøve, og ikke skadelig.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wWzVdSi/]
Cambeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 20:37   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Migrene- andre?

Jeg er også blitt kvitt migrenen etter at jeg begynte på lavkarbo. Men jeg kjenner det godt i hodet hvis jeg IKKE spiser nok magnesium; da kommer migrenelignende smerter. Det er ingen smertestillende som funker på meg, kun magnesium og et kaldt mørkt rom.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 20:55   #15
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Migrene- andre?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Og så er det Hortons hodepine og medikamentindusert hodepine og mye mer.
Nei, hodepine er ikke helt enkelt.
Vennlig Hilsen
Torkil

Jeg lider av cluster (klase - Hortens)hodepine. Før lavkarbo hadde jeg 7 ukers perioder med anfall hvert andre år. Etter at jeg la om til lavkarbo har det gått 6 år mellom anfallsperiodene Tildeldig ? Hm....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 21:12   #16
kizza_24
Medlem
 
kizza_24 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Karmøy
Alder: 38
Innlegg: 78
kizza_24 er på en erverdig vei

Sv: Migrene- andre?

Hei Kansje litt seint å svara på detta innlegge, men har ikje vært her så lenge. Jeg har hatt konstant hodepine i snart 7 år, kom plutselig og vil ikke forsvinne. Jeg har prøvd alt så er og får beskjed i fra legene at du er frisk, men har vondt i hodet. Jeg sendte ein mail til migrene forbundet for då var jeg så langt nede og visste ikke hva jeg skulle gjøre. De anbefalte masse medisiner men de anbefalte også lavkarbo kosthold. Etter jeg begynte har jeg merket en liten forandring, har mer energi å klare å rydde litt på en dag. Før jeg begynte på kuren klarte jeg bare å stå opp å gå å sette meg i sofaen. Og det er ikke noe liv. I skrivende stund så er jeg midlertidig uføre i en alder av 24 ikke bra, men jeg setter min tro å håp på at denne kuren kan hjelpe meg med å bli bedre.

Og så skal jeg begynne på Ritalin, har nettopp fått diagnosen ADD. Så jeg håper at dette kostholde også hjelper mot ADD-en.

Så til alle dere med migrene som har blitt bedre, Kjempe bra for dere håper dere aldri får kraftige migrene anfall igjen

Men hadde litt mer vondt i begynnelsen av kuren, siden kroppen ikke var vante med så lite mat i løpet av en dag.

Lykke til alle sammen og håper alt blir bedre for dere

Klem..

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wLdHyfE/]
kizza_24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 10:35   #17
Florence123
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 57
Florence123 er på en erverdig vei

Sv: Migrene- andre?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Diagnosen av migrene har som et kriterium et maks på 3 døgn, men det er ikke noe absolutt. Mange andre symptomer er listet opp over, og jeg skal ikke dra diagnostikken, mye riktig er allerede nevnt.
Noen, som kutter ut kaffe kan få kraftig hodepine av koffeinabstinens.
Jeg har selv migrene og får også koffeinabstinens hvis jeg ikke drikker kaffe daglig. Endelig kan spenningshodepine gå over i migrene. Og så er det Hortons hodepine og medikamentindusert hodepine og mye mer.
Nei, hodepine er ikke helt enkelt.
Vennlig Hilsen
Torkil

Jeg begynner på min 3 uke idag på Ketolyse, og har hatt konstant hodepine i denne tiden så jeg er overbevisst om at det har noe med kostomleggingen å gjøre.

Eller kan det være at man tenker så mye på hvilken mat man skal spise, regne ut karbo og lese alt av informasjon ang Ketolyse at man rett og slett får hodepine av dette ?

Jeg kjenner at det letter nå, men jeg slapper mere av nå en i starten i forhold til denne dietten som tok all min fokus i den første tiden.

Drømte om lavkarbo mat og ketoseutslag den første tiden gjorde jeg også

Florence123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 16:56   #18
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Migrene- andre?

Jeg har migrene både på høy og lavkarbokosthold. Hver gang jeg har falt ut av ketose og skal inn igjen får jeg en intens hodepine over flere dager som migrenemedisine mine ikke virker på. Jeg leste et innlegg av Fetpåmidten som skrev noe om at hodepine kan komme av for mye protein i forhold til fett. (Det var iallefall slik jeg tolket det). Så denne gangen da jeg skulle inn i ketose brukte jeg ekstremt mye fett og var forsiktig med både protein og karbohydrater. Det virket altså. Ikke på de vanlige migreneanfallene, men på overgangshodepinen fra lavkarbo til ketosekosthold. Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men dette skal jeg gjenta neste gang.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Migrene og ketolyse! tufsa83 Ketolysekuren 16 11-02-09 07:54
Migrene og kosthold dingpot Fysisk og mental helse 39 09-02-09 12:31
Svimmel og migrene? Karbokarbo Ketolysekuren 0 25-12-08 12:50
Til dere med migrene xtra Fysisk og mental helse 10 31-03-08 20:04
Migrene borte? Photobscura Fysisk og mental helse 13 19-05-07 14:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no