Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fedonburgeren på burger king!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-08, 21:40   #1
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Fedonburgeren på burger king!

Er den veeeldig FY FY? Spes på ketolysa da selvsagt. Skal til byen på torsdagen,og regner med guttungen min vil spise burger Og det er ikke ofte vi er i byn akkuratt.

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 21:43   #2
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Er vel hamburgerbrød til?..Da er den fy...
Jeg ville spist burger med salat jeg, uten brød

__________________


Sist redigert av Hyper : 05-02-08 kl 21:52.
Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 21:43   #3
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Den med kylling er veldig god hvertfall. :nikker:
Tipper det er litt for mye karber på en Ketolyse, men jeg hadde nok tatt sjangsen. Kan vel ikke skade så mye...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 21:45   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Kan ikke guttungen få burger? :fårvirret:

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 21:49   #5
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Vekt: 245 gr
Næringsverdi pr 100 grr:

Protein: 14,1 gr
Fett: 3,1 gr
Karbohydrater: 10,7 gr
Fiber: 3,3 gr

Så om du ikke vil falle ut av ketose så burde du holde deg langt unna denne! Men du kan jo heller holde deg unna brødet. Eller så kan du bestille en vanlig hamburger (eller cheeseburger) og ta vekk brødet. Da får du i alle fall ingen ekkel lett-majones på.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 22:38   #6
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedonburgeren på burger king!

10,7 gram karbo, er det så forferdelig mye da?
På Eurodietten og EAT kan man jo spise 50 gram karbo og fortsatt være i ketose.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 22:38   #7
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Men er det bare litt over 10 karber i den kan jeg nok klare å holde meg i ketose LIgger på ca 20 nå og kroppen klarer det fint.Og jo,guttungen skal nok få favorittmaten (som forresten er nuggets..) men jeg har jo lyst på noe annett enn salat.. Blir det ikke litt lite igjen om jeg tar vekk brødet? Hmm.. Må vurdere saken. Har noen dager å tenke på :P

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 22:41   #8
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

10,7 gram karbo, er det så forferdelig mye da?
På Eurodietten og EAT kan man jo spise 50 gram karbo og fortsatt være i ketose.

For å si det sånn så ligger vi på ketolyse på 15 kh om dagen. Å kaste bort 10 på en burger er jo noe hver enkelt får ta stilling til.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 22:44   #9
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Opprinnelig lagt inn av Millsi, her.

Men er det bare litt over 10 karber i den kan jeg nok klare å holde meg i ketose LIgger på ca 20 nå og kroppen klarer det fint.Og jo,guttungen skal nok få favorittmaten (som forresten er nuggets..) men jeg har jo lyst på noe annett enn salat.. Blir det ikke litt lite igjen om jeg tar vekk brødet? Hmm.. Må vurdere saken. Har noen dager å tenke på :P

Du får jo vurdere selv hvor mye du vil ha. Men kan du heller ikke spise en dobbelburger av noe slag? Da får du jo masse kjøtt.

Ser at big king og big king xxl har begge 2x114 gram kjøtt. Det er jo ikke lite.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 22:49   #10
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

For å si det sånn så ligger vi på ketolyse på 15 kh om dagen. Å kaste bort 10 på en burger er jo noe hver enkelt får ta stilling til.

Jeg skjønner, men da kan man vel la være å spise det meste av annen karbo den dagen, hvis det var veldig viktig å spise en burger liksom.
Men enig i at det bare er å la være å spise brødet, ikke noe problem det, smart å kjøpe en dobbel burger med mye kjøtt, blir litt søl men.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 23:07   #11
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Opprinnelig lagt inn av Millsi, her.

Men er det bare litt over 10 karber i den kan jeg nok klare å holde meg i ketose LIgger på ca 20 nå og kroppen klarer det fint.Og jo,guttungen skal nok få favorittmaten (som forresten er nuggets..) men jeg har jo lyst på noe annett enn salat.. Blir det ikke litt lite igjen om jeg tar vekk brødet? Hmm.. Må vurdere saken. Har noen dager å tenke på :P

Helt enig
Hadde sikkert gjort det samme.
1 dag av 100 andre dager hadde jeg ikke brydd meg om at jeg kasta bort 10 kh, om det ikke er noe som skjer hver uke.
Bare å spise 2 ziggeylapper med nesten karbofritt pålegg så har du 1 karb, med burgeren 12 karb, da har du 8 igjen til en salat eller noe resten av dagen
Ligger også på 20 karber pr dag.

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 23:21   #12
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Vekt: 245 gr
Næringsverdi pr 100 grr:

Protein: 14,1 gr
Fett: 3,1 gr
Karbohydrater: 10,7 gr
Fiber: 3,3 gr

Ville bare OBS'e litt:
Vekten er jo 245 gr, og verdiene er per 100 gr. Hvis jeg har lært å regne riktig,er det vel ca 25 gr med karbohydrater i en hel sånn en, og ikke 10,7..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 23:37   #13
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Aha, hehe.
Tenkte jeg ikke over engang.
Leste bare svaret til Millsi og husket å ha sett 10.7 i tabellen.
jaja, sånn kan det gå
Nei da hadde jeg nok holdt meg unna brødet, ellers hadde jeg ikke vær i ketose hvertfall.




Gleder meg til jeg skal begynne på Fedon g kan spise en fedonburger MED brød en gang i blandt. Bare må få Halden til å satse på burger king, eller kanskje burger kin til å satse på Halden

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 08:40   #14
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Jeg pleier å bestille en burger med bacon på salatseng når jeg er på burger king med familien. Jeg har aldri hatt problemer med å få laget en slik selv om det ikke står på menyen. Forøvrig er også kylling salaten ok.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 09:15   #15
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Fedonburgeren på burger king!

...hihi, masse forslag her - og, jeg må jo bare innom med ett jeg også:

Ta med Ziggy-lapper og ha rundt burger'n!!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 09:53   #16
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Ville bare OBS'e litt:
Vekten er jo 245 gr, og verdiene er per 100 gr. Hvis jeg har lært å regne riktig,er det vel ca 25 gr med karbohydrater i en hel sånn en, og ikke 10,7..

Stemmer det.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 10:48   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Selges de ennå? Trodde de var borte for lengst. Jippi.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 10:50   #18
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Fedonburgern selges enda, men jeg slår et slag for kyllingsalat. Dropp dressingen og du spiser kun 4 - 5 karbo.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 10:59   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Ja om man går på ketolyse bør man nok holde seg unna. JEG, derimot, skal jafse i meg en svær (eller, jeg klarer nok bare en halv haha) Fedonburger så snart jeg får kommet meg til BK. :hyper:
Har aldri smakt den.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:07   #20
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Vekt: 245 gr
Næringsverdi pr 100 grr:

Protein: 14,1 gr
Fett: 3,1 gr
Karbohydrater: 10,7 gr
Fiber: 3,3 gr

Så om du ikke vil falle ut av ketose så burde du holde deg langt unna denne! Men du kan jo heller holde deg unna brødet. Eller så kan du bestille en vanlig hamburger (eller cheeseburger) og ta vekk brødet. Da får du i alle fall ingen ekkel lett-majones på.

Så flott - hjertlig!

Må innrømme at jeg også har prøvd med på denne en gang eller to - og likevel gått ned i vekt... men vanlig burger uten brød høres definitivt mye smartere ut!

Sjefen er amerikansk og takler ikke norsk brød-lunsj fem dager i uka, så det gjelder å ha en backup-plan klar...

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:11   #21
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Fedonburgeren er skikkelig god, faktisk, mye bedre enn annen junk food! Nå er ikke jeg noe fan av verken MacDonalds eller BK, men Fedonburgeren liker jeg virkelig

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 22:47   #22
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedonburgeren på burger king!

Samme her, Enid. Ble positiv overrasket.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Arabisk burger, Hot. Labomba Middag 1 30-07-07 17:07
"En Fedon King med ost takk!" HP Lavkarbo generelt 5 16-05-05 00:44
Lavglykemisk burger kommer til Norge! Fedonisten Nyheter / media 25 30-04-05 16:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no