Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nybegynner LCHF- kan dere hjelpe meg?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-11, 13:29   #1
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei
Smile

Nybegynner LCHF- kan dere hjelpe meg?

Jeg blir litt sjokkert når jeg leser trådene deres her, ser dere bruker uhyrlig mye fett til måltidene! Nøyaktig HVOR mye fett spiser en LCHFér i løpet av en dag vil dere si? Jeg har akkurat kastet meg på LCHF-toget, men ser her ut til at jeg bommer grådig!

Om flere har tips til måltider- gjerne frokost, må dere gjerne slenge med de og, jeg fikk ingen aha-opplevelser i frokosttråden som sluttet fryktelig brått

Takker og bukker,

hilsen Karianne

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:17   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner LCHF- kan dere hjelpe meg?

Kan du ikke lese gjennom nybegynnertråden til arnakristin som jeg linker til i signaturen min først nå - også spør du om det er noe du lurer på etter å ha lest den?

Hele lavkarboprinsippet hviler på at man erstatter karbohydratene med fett, så jeg er litt usikker på hvor du har hentet informasjonen din fra, og hvordan du har funnet ut hvordan du skal spise på LCHF - når du ikke er klar over dette med fett-inntaket?

Low Carb High Fat er betydningen av LCHF

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:21   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner LCHF- kan dere hjelpe meg?

Har du sett det her inne? At folk spiser uhyrlig mye fett til alle måltider?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 20:26   #4
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nybegynner LCHF- kan dere hjelpe meg?

Og husk at det finnes mange retninger, med ulike mengder fett. Fedon Lindberg innebærer f.eks. ikke noe unormalt stort fettinntak.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 22:07   #5
Manx
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 3
Manx er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner LCHF- kan dere hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Og husk at det finnes mange retninger, med ulike mengder fett. Fedon Lindberg innebærer f.eks. ikke noe unormalt stort fettinntak.

Men da er vel ikke Fedon Lindberg en LCHF diett?

Manx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 22:36   #6
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner LCHF- kan dere hjelpe meg?

Hvis det er den nybegynner-tråden som ligger i starten av LCHF sin side, så har jeg lest den- men er fremdeles forvirret. Jeg tenker et normal-kosthold på maks 25KH om dagen, og mer enn det vet jeg ikke....

Ja jeg har sett at folk spiser innmari mye fett; de har masse fløte i kaffen, spiseskjeer med cocosa i teen osv.... Jeg spiser fett jeg også- røkelaks, fløtesauser, cottage cheese med pisket krem, creme fraiche til så og si alle måltider. Men det begynner å trøtne på meg, så jeg kunne hatt behov for et par tips før de to bøkene jeg har bestilt om LCHF kommer i posten......

Jeg beklager om jeg ikke har nok grunnlag for å være en LCHF-er, men har sett mange gode oppskrifter på LCHFmåltider på nettet, og bestemte meg deretter, etter en bomtur med Lindberg!

Noen som kan hjelpe meg?

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 22:49   #7
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner LCHF- kan dere hjelpe meg?

Søtningsmidler: Sorbitol, xylitol og lignende søtningsmidler skal unngås da de ikke er ”sukkerfrie” i lavkarbo forstand. Splenda, Natreen og Sukrin er noen av de som blir brukt. …men husk at for eksempel aspartam ikke er bra for kroppen og av noen sett på som rein gift. Prøv og hold bruken av søtningsmidler til et minimum da det kan være med på å trigge søtsuget og det er for noen også en partystopper. Mange reagerer med mageknip/diare på maltitol som finnes i mye av de sukkerfrie godteriene.

Denne har jeg også lurt på. Jeg vet at sukrin er lov, men er splenda og natreen også "lovlige" søtningsmidler?

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 22:54   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner LCHF- kan dere hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av FakeSmile, her.

Søtningsmidler: Sorbitol, xylitol og lignende søtningsmidler skal unngås da de ikke er ”sukkerfrie” i lavkarbo forstand. Splenda, Natreen og Sukrin er noen av de som blir brukt. …men husk at for eksempel aspartam ikke er bra for kroppen og av noen sett på som rein gift. Prøv og hold bruken av søtningsmidler til et minimum da det kan være med på å trigge søtsuget og det er for noen også en partystopper. Mange reagerer med mageknip/diare på maltitol som finnes i mye av de sukkerfrie godteriene.

Denne har jeg også lurt på. Jeg vet at sukrin er lov, men er splenda og natreen også "lovlige" søtningsmidler?

Ja, men de inneholder litt karbohydrater. Flytende natreen mindre enn strø-natreen. Dessuten trenger man små mengder

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 23:10   #9
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner LCHF- kan dere hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ja, men de inneholder litt karbohydrater. Flytende natreen mindre enn strø-natreen. Dessuten trenger man små mengder

Supert, takk! Flytende natreen er det beste uansett- og jeg bruker helst Sukrin

Sitter å ser på før og etterbilder nå, og blir så motivert av alle de fantastisk flinke menneskene!!

__________________




FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelpe en nybegynner? Olivia82 Spørsmål og svar 2 01-09-11 22:02
Hjelpe en sulten nybegynner noen? miss sophie Generell diskusjon 5 11-09-10 15:01
Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner? Trolla Lavkarbo generelt 19 15-06-07 15:25
Kan dere hjelpe meg? Albertine Lavkarbo generelt 6 31-01-06 00:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no