Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo og trening!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-12, 14:19   #1
Hero
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 2
Hero er på en erverdig vei

Lavkarbo og trening!

Hei!

Snubla akkurat over dette forumet etter å ha lest meg litt rundt om hva Lavkarbo kostholdet går ut på, med tanke på at det har vært mye prat om det i det siste.

Selv om jeg interesserer meg veldig over å ha et sunt kosthold, må jeg si at jeg stiller meg litt usikker ovenfor Lavkarbo. Men isteden for å kverulere er vel det beste jeg kan gjøre å forhøre meg litt og kanskje få noen andre synspunkter selv!


Hvordan er formen etter lengre tid med dette kostholdet? Vil du ikke føle deg slapp og ukonsentrert? For utifra det jeg har hørt er karbohydrater kroppens hovedkilden til energi - Så ved mindre inntak av dette, vil du ikke føle deg ganske trøtt og umotivert for en treningsøkt også?

Hero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Athleanx Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 15:03   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og trening!

Hei,
Velkommen hit til forumet… regner med at du nå er i ferd med å få ett litt mer nyansert syn på hva lavkarbo egentlig går ut på.

Jeg pleier å anbefale alle å ta seg en tur inn treningsdelen av forumet,
MÅ LESE: innlegg skrevet av brukernavn: Pål, BitTorres… (det er noen flere gode, men husker ikke hvem de er akkuart nå)

I tillegg så ligger det linker til mye nyttig informasjon i nybegynnertråden

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 15:20   #3
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Lavkarbo og trening!

Nei lavkarbo er og blir fantastisk. Formen er på topp hele tiden, og jeg lager meg masse god mat uten å ha dårlig samvittighet for at buksene blir for små. Tidligere så har jeg slitt veldig med formen. Orka ingenting og sov mye. Men etter jeg startet på lavkarbo så er energien uendelig nesten. Neida jeg overdriver ikke. Jeg sitter nesten ikke på baken for hele dagen. Og lager meg masse deilig. Det er desidert det beste som har hendt meg iallefall.....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 16:02   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og trening!

Jeg for min del har gått ned 15kg på lavkarbo, og har aldri hatt så mye energi eller trent så mye som jeg gjør nå. Så at man liksom skal bli slapp og ukonsentrert har jeg ingen tro på!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 16:22   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og trening!

Om du fra den ene dagen til den andre legger om til streng lavkarbo vil formen være dårlig fordi kroppen er vant til karbo som energikilde. Etterhvert vil den skjønne at den får masse fett jevnlig og kan bruke det og du vil føle deg pggere. En sakte omlegging er derfor bedre for å ikke bli så tappet i en overgangsfase.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 18:50   #6
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og trening!

Nei, jeg merker ikke noe forskjell på hverken økter eller innsats. Det jeg merker mest til er økt energi og mindre søvnbehov. Slettes ikke gæli serru! I år starter jeg på Gjøvik og skal sykle til Oslo, jeg er ikke redd!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 19:12   #7
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Lavkarbo og trening!

De første 14 dagene var til tider slitsomme med hodepine og en Sliten kropp, men nå har jeg Masse overskudd! Jeg gikk fra høykarbo og rett på streng lavkarbo så jeg ser jo at kroppen fikk sjokk, men jeg syntes det var lettere å forholde meg til på samme måte som røykesslutt.

Det jeg har merket meg mest ved trening er at jeg ikke er tørst lenger. Kan trene masse, men higer ikke etter vann som de jeg ser rundt meg.
Regner med at det er fordi kroppen henter det den trenger av cellene og ikke hyler etter sukkerholdig væske.

Prøv lavkarbo. Men gi det minst to mnd. Å si det ikke funker etter ei uke går ikke!

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 22:47   #8
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Lavkarbo og trening!

Jeg er langt fra så utholdende når jeg har fått for mye karbohydrater som når jeg er i ketose....Jeg jogger flere kilometer hver kveld, og kjenner tydlig forskjell de dagene karboinntaket har vært høyere enn det vanlige......
Og jeg får aldri gangsperre eller melkesyre i musklene lenger...Det var det slutt på da jeg gikk over til LCHF fra høykarbo for 1,7 år siden.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 22:58   #9
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Lavkarbo og trening!

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Og jeg får aldri gangsperre eller melkesyre i musklene lenger...

...så da er det ikke bare jeg som ikke blir støl etter trening altså? . Jeg har ofte vært veldig forundret over at jeg etter tøffe treningsøkter ikke merker noe som helst etterpå. Tidligere i livet var jeg jo "ødelagt" i minst et par dager! Jeg elsker dette kostholdet! .

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 23:13   #10
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Lavkarbo og trening!

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

...så da er det ikke bare jeg som ikke blir støl etter trening altså? . Jeg har ofte vært veldig forundret over at jeg etter tøffe treningsøkter ikke merker noe som helst etterpå. Tidligere i livet var jeg jo "ødelagt" i minst et par dager! Jeg elsker dette kostholdet! .

Jeg har ikke spurt andre på forumet, men siden jeg aldri har sett at noen har klaget over stølhet, har jeg bare gått utifra at det er en fellesnevner for oss uten for mye glykogen i musklene Jeg skryter av det til andre trimmere, men de ser bare misstroisk på meg...de er såklart høykarbere da...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 09:09   #11
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og trening!

Jeg blir fortsatt støl etter en tung treningsøkt, men om det er mer eller mindre enn det ville ha vært på høykarbo aner jeg ikke. Det var jo lavkarboen som ga meg overskudd til å begynne å trene aktivt, så da er sammenligningsgrunnlaget ikke så veldig godt..

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 10:47   #12
Hero
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 2
Hero er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og trening!

Dette høres ihvertfall veldig lovende og interessant. Jeg får lese meg igjennom forumet og se etter flere fantastiske innlegg som kan få meg på en litt annen tankegang!

Jeg er en stor treningsnarkoman selv etter en kronisk sykdom jeg fikk for et års-tid tilbake, nå ser jeg etter alt som kan hjelpe meg å komme i god form igjen. Og etter lengre tid med trening, har jeg i de siste månedene bryd meg mer og mer om å ha et bedre kosthold, så skal tenkte igjennom dette og se om det er noe som passer for meg og min sykdom.

Hero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Athleanx Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 11:13   #13
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Lavkarbo og trening!

Jeg har vært støl!!!!!
Var så støl på første kettelbelltrening at jeg måtte slippe meg ned på toalettet fra "fri høyde". Trappene fra soverommet til stuen var ett rent hel....

Men ikke støl etter det, ikke sånn som jeg pleide. Har heller ikke melkesyren i musklene og det kommer vel direkte av karber eller?

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 01:46   #14
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo og trening!

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Jeg har vært støl!!!!!
Var så støl på første kettelbelltrening at jeg måtte slippe meg ned på toalettet fra "fri høyde". Trappene fra soverommet til stuen var ett rent hel....

Men ikke støl etter det, ikke sånn som jeg pleide. Har heller ikke melkesyren i musklene og det kommer vel direkte av karber eller?

Støl blir du uansett karb eller ikke så lenge du gjør noe nytt for musklene.... Gått på lavkarb lenge nå, trener MYE og blir fremdeles støl når jeg varierer.
Men mindre støl for hver gang...men bevares det kommer jo av at jeg er gjennomtrent ikke fordi jeg spiser lite karbs...

  Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 02:40   #15
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo og trening!

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

...så da er det ikke bare jeg som ikke blir støl etter trening altså? . Jeg har ofte vært veldig forundret over at jeg etter tøffe treningsøkter ikke merker noe som helst etterpå. Tidligere i livet var jeg jo "ødelagt" i minst et par dager! Jeg elsker dette kostholdet! .

Bli med meg på en treningsøkt som jeg har så kan jeg love deg du blir støl. Like støl som jeg vil bli om jeg skulle fulgt ditt opplegg en dag ;-)

  Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:46   #16
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og trening!

http://fitnessbloggen.no/stol-av-trening/

"De fleste av oss har opplevd å være stiv, støl og sår i muskulaturen dagene etter trening. Dette er i treningslitteraturen bedre kjent som «Delayed Onset Muscle Soreness» (DOMS). Begrepet beskriver fenomenet hvor sårhet i muskulaturen oppstår i dagene etter trening. For noen kan dette være svært plagsomt, mens andre merker lite til det."

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:06   #17
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Lavkarbo og trening!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Bli med meg på en treningsøkt som jeg har så kan jeg love deg du blir støl. Like støl som jeg vil bli om jeg skulle fulgt ditt opplegg en dag ;-)

Det kunne ha vært skikkelig artig! Jeg er dog ikke så sikker på om jeg blir særlig støl uansett altså. Jeg trener så variert og med ulik intensitet på ulike muskelgrupper og dette med å bli støl merker jeg svært lite til for tiden. Mulig jeg bare er heldig, for det å jobbe skikkelig på trening vet jeg jo at jeg gjør.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 13:55   #18
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Lavkarbo og trening!

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Det kunne ha vært skikkelig artig! Jeg er dog ikke så sikker på om jeg blir særlig støl uansett altså. Jeg trener så variert og med ulik intensitet på ulike muskelgrupper og dette med å bli støl merker jeg svært lite til for tiden. Mulig jeg bare er heldig, for det å jobbe skikkelig på trening vet jeg jo at jeg gjør.

Og jeg føler jeg har vært sammenhengende støl fra august...

Ikke helt da, men det gir seg ikke, tar det som et godt tegn at jeg stadig tropper opp utfordringene jeg...

Melkesyre UNDER trening er derimot sjelden...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 23:54   #19
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Lavkarbo og trening!

Opprinnelig lagt inn av Hero, her.

Hei!

Snubla akkurat over dette forumet etter å ha lest meg litt rundt om hva Lavkarbo kostholdet går ut på, med tanke på at det har vært mye prat om det i det siste.

Selv om jeg interesserer meg veldig over å ha et sunt kosthold, må jeg si at jeg stiller meg litt usikker ovenfor Lavkarbo. Men isteden for å kverulere er vel det beste jeg kan gjøre å forhøre meg litt og kanskje få noen andre synspunkter selv!


Hvordan er formen etter lengre tid med dette kostholdet? Vil du ikke føle deg slapp og ukonsentrert? For utifra det jeg har hørt er karbohydrater kroppens hovedkilden til energi - Så ved mindre inntak av dette, vil du ikke føle deg ganske trøtt og umotivert for en treningsøkt også?

Nå svarer jeg kun fra min egen erfaring. Jeg spiser lavkarbo og trener tung styrketrening, splittprogram hvis det sier deg noe? Mitt mål er økt muskelmasse, lavere fett% og en gang om noen år iallefall ha muligheten til en styrkeløft-konkurranse. Kostholdet mitt fører ikke til at jeg er trøtt og umotivert, ei heller slapp, ukonsentrert osv. Faktisk er det motsatt. Slapp og full av "dagen derpå"-følelse hvis jeg spiser karbohydrater. Skikkelig dårlig blir jeg

Og jeg vet om mange med samme erfaring

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 13:38   #20
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og trening!

Jeg var skikkelig dårlig til å begynne med - men etter en stund ble formen bedre og bedre. Jeg trener godt og har det godt. Ingen vondter - og når jeg spiser sukker nå blir jeg et øyeblikk kvikk og rask, for så å gå rett i kjelleren og det er vondt.

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og MYE trening Anos Lavkarbo generelt 28 18-05-11 19:54
Lavkarbo+Trening lavkmika Spørsmål og svar 14 12-05-11 17:06
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening? wollafruen Trening 6 23-03-11 09:35
Trening og lavkarbo Frida Lavkarbo generelt 9 13-06-09 00:35
trening og lavkarbo eipa Trening 5 13-10-04 10:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no