Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

uff.... jeg har en uvane!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-06, 19:42   #1
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

uff.... jeg har en uvane!

Jeg har denne DUMME uvanen med å veie meg, titt og ofte iløpet av dagen, morgen og kveld!!

Tasset forbi vekten og uten å tenke på det....vips så var jeg på vekta grrrrrrrr!! Er det mulig å gå opp 1,5 kg iløpet av dagen Jeg har gått tur, spist 12 karber så langt idag, gått tur 1 time og drikker masse vann! Ikke så motiverende og veldig dumt av meg å hoppe opp på den dumme vekta !!

Er det flere der ute med samme "dumme" uvane????? Skal prøve nå å holde meg til mandag.....!!

__________________










Sist redigert av nita58 : 25-09-06 kl 19:53.
nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 19:53   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: uff.... jeg har en uvane!

Har samme uvanen...

Men jeg synes det hjelper å ha en fast veiedag, på den måten blir det ikke så ille å se at det går litt opp og ned

Men om du har spist og drukket masse vann og har på tunge klær i forhold til morgenveiingen, så kan man lett gå opp 1.5 kg iløpet av dagen

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 19:59   #3
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: uff.... jeg har en uvane!

hadde det sånn en stund tidligere,nå sitter jeg vekk vekten og klarer å veie meg "bare hver 2-3 dag... vekten varierer lett 1,5 kg i løpet av en dag ja..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:01   #4
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: uff.... jeg har en uvane!

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Har samme uvanen...

Men jeg synes det hjelper å ha en fast veiedag, på den måten blir det ikke så ille å se at det går litt opp og ned

Men om du har spist og drukket masse vann og har på tunge klær i forhold til morgenveiingen, så kan man lett gå opp 1.5 kg iløpet av dagen

....det må være verdens tyngste truse jeg hadde på meg........ ...skulle dusje etter gåturen min! Merker at jeg er utrolig stinn i magen idag, lurer hva jeg har spist idag???!!!

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:51   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: uff.... jeg har en uvane!

Vekta kan faktisk variere opp til over 2 +/- kg i løpet av dagen. (Har hørt om 3 kg, men det er skjeldent tror jeg).

Det er bare tull å veie seg så ofte. Om morgenen, etter dobesøk, før dusj & frokost - EN GANG i uka er mer enn nok !

Mest av alt fordi vekta varerier såpass mye, men også fordi man blir stressa = STRESS HORMONER = hemmer vekttap.

Så om dere er en gjeng med selvplagere på dere bare fortsette.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:54   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: uff.... jeg har en uvane!

Jeg er selvplager av rang

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 22:34   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: uff.... jeg har en uvane!

Hos oss må samboeren gjemme vekta innimellom når jeg blir for ille. Også får jeg låne den 1 dag i uka....
Før, mens jeg hadde SKIKKELIG anstrengt forhold til mat og kropp veide jeg meg 8-10 ganger om dagen. Til og med før og etter tannpuss for å se om det hadde utslag.
Det merkeligste var at jeg ofte veide 2-3,5 kg mer om morgenen enn om kvelden. Så jeg var jo happy hver kveld... og så var de tilbake neste morgen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 01:52   #8
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: uff.... jeg har en uvane!

Kast badevekta! Vekt er bare et tall. Og for svært mange: et ødeleggende tall. Finner du motivasjon og glede i å veie deg, fortsett med det. Er vekta en fiende: kvitt deg med den!

Jeg blåser i hva jeg veier. Jeg knøt og flammeforseglet et Skaldeman-tau rundt livet dagen før jeg begynte på lavkarbo. Tauet er nå blitt veeeeeeeldig for stort. Jeg vil inn i en størrelse 40 i bukser. Da spiller det ingen rolle hva vekta ender på.

Hvor mye jeg veier i dag? Hakke peiling

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 12:22   #9
Melankolibri
Juniormedlem
 
Melankolibri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 43
Melankolibri er på en erverdig vei

Sv: uff.... jeg har en uvane!

Jeg er desverre med i den klubben jeg også.
Jeg er skikkelig stolt hvis jeg ikke har vært på vekten på to-tre dager.
Men min faste veiedag er tirsdager, og jeg går ut ifra det. Selv om jeg sniker litt.

__________________











1.delmål og komme under 100 kilo.
Melankolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 12:30   #10
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: uff.... jeg har en uvane!

Nok er nok-nå har jeg tatt ut batteriet på vekta!! Nå blir det ikke så lett å hoppe på vekta når man ser den!

Settes ikke inn igjen før mandag.....nemlig!

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 18:10   #11
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: uff.... jeg har en uvane!

Bravo! Sånn skal det låte

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 06-10-08 00:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no