Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Matvarer

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-06, 22:04   #1
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Matvarer

Etter en ide fra en annen bruker her inen så lager jeg en liten tråd her om det er mulig.

Kan man legge ut en liste over matvarer som en bør ha i hus når man går på denne kuren? Med drikke mat etc etc.

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-06, 22:23   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Matvarer

Tror det skal ligge flere tilsvarende tråder ute altså.. muligens under Atkins?

Skal se om jeg finner noen link til deg.. eller kanskje noen andre har en?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-09-06, 22:26   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Matvarer

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ht=handleliste

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 08:28   #4
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Matvarer

Tusen takk for linken, har jo atkins boka da så jeg kan jo bare følge hans uten alt fettet og plusse på grønnsaker? Eller har jeg misforstått nå?

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 20:50   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Matvarer

Opprinnelig lagt inn av Smurfine

Tusen takk for linken, har jo atkins boka da så jeg kan jo bare følge hans uten alt fettet og plusse på grønnsaker? Eller har jeg misforstått nå?



Du skal ha fett på ketolyse...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 21:01   #6
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Matvarer

Opprinnelig lagt inn av Georgine



Du skal ha fett på ketolyse...

Men like mye som hos atkins?

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 21:13   #7
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Matvarer

Opprinnelig lagt inn av Smurfine

Men like mye som hos atkins?

Javisst

Ketolyse er veldig lik Atkins, men er enklere å følge da den er tilpasset norske matvarer.

Jeg spiser 70 - 75 % fett, 5 % karber og 20 - 25 % protein

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 21:28   #8
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Matvarer

Uff, da er ikke denne noe for meg heller, jeg blir kvalm av for mye fett i maten. Bruker ikke smør på skiva, klarer ikke hmelk eller fete oster på skiva. Fettet på evt kjøtt skjærer jeg bort, samme på den gelen på skinka. Forsto det sånn at man skulle følge litt fedon blanda med litt mer fett jeg og mye mindre enn på atkins å trodde derav at denne kunne være noe for meg

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 01:21   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Matvarer

75 % fett betyr ikke at 75% av maten er fett, men at 75 energi prosent er det. Dvs. av alle kaloriene du spiser kommer 75% fra fett. Fett inneholder masse kalorier sp det er ikke så ille som det høres ut for. Men det er få lav karbo retninger som funker uten fett. Det er matens unike sammensetnin som gjør at de forskjellige retningene funker. Hverken Atkins, Ketolyse eller selv ikke Fedon Lindberg er lavfett.

Om du vil ha en lavkarbo diett med lite fett bør du velge South Beach dietten. Dessverre er det lite info om den her inne fordi det pr dato er få eller ingen som følger den her. Men du kan lese litt her: SOUTH BEACH DIETTEN

Det er den eneste som profilerer seg som lavfett.

Helmelk er forresten ikke anbefalt på noen av lavkarbo diettene. Melk er mettende of fortrenger plassen til vikrige matvarer, den er karborik og du kan få i deg de samme næringstoffene gjennom ost og andre meierivarer.

Mer riktig fett i maten gir helsegevinst for alle !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 13:44   #10
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Matvarer

Tusen takk for alle gode svar, er så mange som kan så mye her inne. Jeg driver å setter meg inn i ting, i går leste jeg boken sukkerbiten å da skrev jeg opp masse matvarer som jeg kunne spise å prøver å følge dette prinsippet når jeg handler nå.

I dag har dagen så langt gått veldig bra, gjenstår å se hvordan kvelden blir. Nå har jeg spist nøtter, frokost og lunsj. Å drikki en halv liter med cola light, så føler meg ganske så flink i dag faktisk. Jeg skal greie dette .

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matvarer tillatt på Fase 2 smosje Fase II 3 22-09-10 17:01
Hvilke matvarer inneholder magnesium? Kristian Spørsmål og svar 9 04-04-09 09:47
Liste over fiberinnhold i matvarer Tingeling Lavkarbo generelt 1 21-10-05 13:15
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! HP Induksjonen 0 25-02-04 21:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no