Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-08, 13:19   #276
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg syns IKKE din argumentasjon på noen måte er dårlig!


-

Takk, Kula! Dere er så flinke til å ordlegge dere her, og jeg må innrømme at dette temaet er så viktig for meg, at jeg er litt bevende med tanken på at jeg kan villede med det jeg sier, litt redd for å bli misforstått...gammel vane...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 13:43   #277
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og jeg tror månen er laget av lavkarbobrød. Så får alle andre tro det de vil. :fnis:

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Støtter denne,

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Jeg støtter ikke denne!
Sånne kommentarer gjør at jeg faller av lasset i enhver diskusjon.

Jeg lo hjertelig av den absurde replikken fra Iset, og oppfattet den ikke som ondsinnet.

Hvorfor lo jeg? For replikken fikk meg til å se denne lange og intense tråden med et skråblikk - og dette burde jeg nok forklart da jeg sendte inn støtteerklæringen:
Her sitter vi alvorlige med stort engasjement og sender inn flere hundre innlegg med lenker og argumentasjon, mens Impulsiw freidig insisterer på sin rett til å tro akkurat hva hun vil - uansett. Og den retten har hun jo selvfølgelig, det skulle bare mangle!

Det blir riktignok litt pussig når Impulsiw "tror" ting som går på tvers, ikke bare av det andre dokumenterer, men også på tvers av det hun selv har vist til tidligere i diskusjonen …
Men det er helt greit! For det jeg plutselig innså, er at alle vi som har valgt lavkarbo sannsynligvis har gjort det valget på grunnlag av:
- en del tro
- en del erfaringer på egen kropp og
- en del dokumentasjon.

Så vi er faktisk alle litt i samme båt, og det hadde jeg glemt! Jeg fikk en opplevelse av at "boblen sprakk", temperaturen sank og latteren fikk senket skuldrene mine. Sånn var altså min reaksjon.

Jeg ønsker dere alle en riktig god dag, med (minst) en god latter og senkede skuldre!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 14:03   #278
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Jeg føler ivrig med på diskusjonene her, og jeg må innrømme at jeg ikke er god på argumentering, så jeg drister meg til å sitere litt fra "Bedre uten brød". Sikker ikke riktig av meg, men jeg føler det er på sin plass her.

Oksygenmangel er tegn på oksidasjon, er det ikke? Hvis jeg har forstått rett, er det det.
Ergo kan faktisk animalsk fett hjelpe til å forebygge enkelte typer kreft, ikke sant?

Hjertet kan ikke få kreft, antageligvis fordi det er det eneste organet i kroppen som nesten bare bruker fett til energi...

Ikke noe jeg mener eller tror, det er noe jeg har lært...

Fullstendig enig. Mangel på oksygen er kanskje ikke grunnet oksidasjon, men dårlig form og helse. Med lite lungevolum, dårlig oksygenopptak (feks røyking), lave blodverdier (røde legemer), svakere hjerte og kretsløp som kan forsyne dårligere, lite utbygd kappilærnettverk, dårlig fungerende opptak i cellene, lavere fungerende kjemiske prosesser i cellen så vil cellene konstant måtte ty til anaerobe prosesser (melkesyre) for å skaffe seg energi ved anstrengelser. Anstrengelser som å gå i trapp, vaske, rydde, gå i butikken, etc, etc.
En konstant grad av melkesyreproduksjon er ikke bra i lengden.

PGA DETTE OVER ER RØYKESLUTT OG GOD FORM EN MEGET VIKTIG FAKTOR FOR HELSE !

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 15:48
Mettet fett eller enumettet og flerumettet for slanking? dydde Trening 4 06-07-08 14:44
bør man ta umettet fettsyrer i tilegg hvis maten inneholder mettet fett? Chumpsy Ketolysekuren 5 10-08-05 15:17
Villedende om mettet fett? themonk Generell ernæringsdebatt 6 07-01-05 07:40
Atkins og mettet fett MHM Atkins kosthold 15 25-03-04 12:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no