Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-11, 23:35   #1
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil

Gjett hva Trond Wiggo gjorde for å gå ned i vekt...?


Sitat:

- Før gikk det veldig mye i cola, potetgull og pizza. Jeg spiste alt som var usunt, egentlig, sier han.

- I begynnelsen av slankeprosessen hadde jeg et veldig strengt kosthold, og spiste blant annet kun knekkebrød med makrell i tomat til frokost og lunsj hver dag. Til middag spiste jeg typisk karbohydratfritt. Nå spiser jeg mer variert, og spiser mye grove karbohydrater blant annet.

- Det som Trond Wiggo har fått til etter de første 30 kiloene, er både imponerende og smart. Nå spiser han vanlig sunn mat, med fokus på å unngå raske karbohydrater.

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 23:49   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

trener 50 timer i uka? går det an å trene så mye? hørtes ikke sunt ut. må være en feil...

men han var blitt litt av en søting

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 23:50   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

trener 50 timer i uka? går det an å trene så mye? hørtes ikke sunt ut. må være en feil...

En annen plass i artikkelen står det 50 timer i måneden. Vet ikke hva som er riktig.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 23:51   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

trener 50 timer i uka? går det an å trene så mye? hørtes ikke sunt ut. må være en feil...

men han var blitt litt av en søting

Det står 50 timer i mnd da. 50 timer i uka hadde vært litt i overkant ja...

Men flink kar! *respekt*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 23:51   #5
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

det må være 50 timer i mnd. går ikke an å trene 50 timer i uka.. 7 timer om dagen? no way!!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 23:52   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det står 50 timer i mnd da. 50 timer i uka hadde vært litt i overkant ja...

Men flink kar! *respekt*

det står 50 timer i uka.. under bildet.. så fikk litt bakoversveis.. men 50 timer i mnd er jo ganske bra det også da. jeg trener ikke 50 timer i året engang så :<

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 07:35   #7
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

Men rådene han gir videre til andre er ikke så veldig lavkarboaktige da:
"Mitt beste tips til andre, er at det er ikke så veldig mye som skal til for å få et bedre kosthold. Bytt til fullkornsprodukter for eksempel, bruk kesam i stedet for rømme, skift ut melk med lettmelk, og vanlig ost med magerost, råder superslankeren."

PS 50 timer i uka er absolutt overkommelig for en toppidrettsutøver. Grete Waitz trente 13-14 ganger i uka da hun var aktiv, det er to økter om dagen. Hun sto opp kl 05 for å trene da...

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 09:03   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

PS 50 timer i uka er absolutt overkommelig for en toppidrettsutøver. Grete Waitz trente 13-14 ganger i uka da hun var aktiv, det er to økter om dagen. Hun sto opp kl 05 for å trene da...

Men Grete Waitz hadde etterhvert ingen annen jobb ved siden av løpingen såvidt jeg husker. Å trene 50 timer i uka i tillegg til jobb eller skole er ikke mulig, man må faktisk sove også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:57   #9
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

Joda, hun var lærer. Men hun kjørte sjelden mer enn 13-15 km per økt, og det blir ikke mer enn 3 kvarter, cirka.
Bjørn Dæhlie trente opp mot 750 - 850 timer i året når han var på topp. Det blir ca 2, 2.5 timer om dagen, det.
Men vi må huske på at det som Trond Wiggo og vi mener med trening, er noe helt annet en det "de store gutta" mener med trening. De har en annen evne til å hente ut krefter etter at de er "gått tomme". Det kreves mange år med trening å klare det, minst 5-6 år med hard trening på full tid.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:37   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Joda, hun var lærer. Men hun kjørte sjelden mer enn 13-15 km per økt, og det blir ikke mer enn 3 kvarter, cirka.

Hun var lærer til å begynne med ja, men sluttet hun ikke etterhvert når sponsorene dukket opp og løp på heltid?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 14:13   #11
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hun var lærer til å begynne med ja, men sluttet hun ikke etterhvert når sponsorene dukket opp og løp på heltid?

Moder'n hadde Grete Waitz som gymlærer i sin ungdom, mener hun hadde lærerjobben hele skoletiden hennes i allefall. Var visst en del vikarer rett som det var

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 23:58   #12
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

Jasså så den godeste Andersen mener lavkarbo vil føre til en kjempesprekk ti slutt?? Er uenig!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 00:19   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Jasså så den godeste Andersen mener lavkarbo vil føre til en kjempesprekk ti slutt?? Er uenig!

Jeg ser ikke helt hva som er feil med det jeg da.. Det er mange som går på en kjempesprekk og det er mange som holder seg på matta. Dumt å si det som at det er noe som skjer med alle da, men det skjer jo med mange

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 18:36   #14
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Veide 137 kilo for to år siden - nå går han NM i sprint

Ja men på ham virker det jo som om at alle som prøver seg går på en sprekk. Jeg har ikke tenkt å gi ham rett

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ved siden av gele? Klistine Ketolysekuren 2 29-10-10 17:04
1.6 kg siden 2.januar søt uten sukker Ketolysekuren 13 09-02-10 23:32
4 uker siden Tonemi Mer enn 30 kg overvekt 11 09-07-09 01:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no