Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Aldri sulten? Underernært?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-10, 13:33   #1
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Aldri sulten? Underernært?

Jeg har alltid vært sulten. Alltid. Pleide å spise frokost kl. 7 og en frukt eller noe annet som gjerne var søtt med masse karber (Bixit fullkornsbar f.eks.) kl. 10 og være halvdød av sult før lunsjtid ca. 12-12:30.

I dag spiste jeg kl. 8 frokost bestående av 1 havreknekkebrød (jeg er ikke i ketolyse, kun ganske lavkarbo) med bremykt og masse makrell i tomat, en _liten_ skive kjempegrovt brød (max. 10 karber i den) med bremykt, et kokt egg og kaviar og en bra dunge salat (div. salater + paprika) og et par glass vann. Ble god og mett, men ikke sånn at maten ligger tuuuungt i magen slik det pleide å være før.

Nå er klokka straks 13:30, det har altså gått 5,5 time siden frokost og jeg er ikke spesielt sulten!!! Har drukket 7 dl vann (en stor bonaqua-flaske med springvann) siden da, men ikke noe annet, har ikke engang lyst på en kopp te, jeg som alltid pleide å gå rundt med tekoppen i hånda! Lurer på om jeg i det hele tatt blir sulten nok til lunsj før jeg skal hjem fra jobb jeg...

Formen er på topp, humøret likeså, men jeg har i grunnen ikke noe vekt som skal bort så jeg blir jo nesten bekymret over om jeg skal bli underernært når jeg spiser så lite? Eller regulerer kroppen dette selv når den får den maten den trenger ved ikke å be om mer på en stund?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 14:16   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Aldri sulten? Underernært?

Hei,
Ikke en uvanlig opplevelse, mange av oss har måttet lære oss på nytt hva sult er etter at lavkarbo kostholdet endelig har stabilisert blodsukkeret. Dette går seg til etter hvert men prøv å ikke gå over 6 timer mellom hvert måltid. Jeg spiser stort sett 2 måltider pr dag og en sjelden gang 3.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 14:58   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Aldri sulten? Underernært?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Ikke en uvanlig opplevelse, mange av oss har måttet lære oss på nytt hva sult er etter at lavkarbo kostholdet endelig har stabilisert blodsukkeret. Dette går seg til etter hvert men prøv å ikke gå over 6 timer mellom hvert måltid. Jeg spiser stort sett 2 måltider pr dag og en sjelden gang 3.

Jeg tok en liten matbit etter 6 timer, skal jo få resten av ettermiddagen til å henge sammen både aktivitets- og måltidsmessig også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 15:05   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Aldri sulten? Underernært?

Jeg har ingen problemer med å utsette frokosten til lunchtider nå (selv om det er sjeldent at jeg gjør det).
Før i tiden ble jeg "syk av sult", ble kvalm og spydde hvis jeg ikke fikk i meg mat ila 1-2 timer etter at jeg var stått opp.
Nå får kroppen den energien den trenger fra fettlagrene og jeg er rolig og avbalansert () kvinne som det faktisk går an å prate med før jeg har fått i meg frokost

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 20:35
Sulten - veldig sulten! Sophie Lavkarbo generelt 17 20-08-09 21:43
Ut på tur, aldri sur! nellie Trening 3 14-05-08 19:48
Aldri mer! Valeriana Lavkarbo generelt 8 24-08-07 13:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no