Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Velkommen til spørsmål & svar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-10, 14:53   #276
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

"Dere går glipp av MASSE næringsstoffer på lavkarbo, f.eks C-vitamin. Det er derfor ikke bra å gå på lavkarbo over tid"

Det finnes ikke essensielle karbohydrater, vi får det vi trenger fra protein- og fettholdig mat. Dessuten er det mer C-vitamin i grønnsaker enn i feks appelsin:
http://www.ringblad.no/nyheter/article4637834.ece artikkel om hva som har mest c-vitamin i seg - og det er IKKE frukt Paprika har 4 ganger mer c-vitamin i seg enn appelsiner.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vitamin_C lengre liste over c-vitamin innhold i matvarer (nb engelsk)

Sitat:

"Lavkarbo fungerer kun fordi dere kutter i kalorier"

Dette stemmer for noen - men ikke for alle. Noen må passe kcal, mens andre spiser av hjertens lyst ganske mye kcalorier. Det er i tillegg mye lettere å spise mindre på lavkarbo, fordi man er aldri (sjeldent) sulten.

Sitat:

"Man går opp i kolesterol og kan få hjerteproblemer på lavkarbo"

Dette er et resultat av FETTMYTEN! Til og med GR anbefaler MER fett og MINDRE karbohydrater på sine kurs nå.
Kroppen produserer kolesterol etter som hvor mye man tar inn via mat - dermed er det slik at jo mer kolesterol man spiser, jo mindre produserer kroppen. En del forskning er utprøvd på KANINER - som ble sterkt åreforkalket etter å ha blitt foret med fett. Kaniner har ikke den mekanismen mennesker har med at kroppen reduserer sin egen produksjon om den får i seg mer kolesterol - slik at det er kanskje ikke rart kaninene ble syke... Dessverre blir slike resultat av og til overført til å gjelde mennesker også - selv om det ikke stemmer...

Kolesterol er livsviktig for kroppen, bare så det er sagt.

Myten om at fettholdig mat er farlig for kolesterolet bygger på tvilsomme forskningsresultater feks "Seven countries study" - ref side 94 i boka Bedre uten brød av Lutz. (Med tvilsom mener jeg at resultatene ble vridd for å passe bedre med hypotesen forskningen skulle bevise i utgangspunktet...) Det er utrolig hva som kan bli til sannheter bare de blir gjentatt ofte nok Senere forskning ble basert på de resultatene forskerne valgt å legge mer vekt på, men det ble problemer med å bekrefte at fett var farlig for hjertet. I dokumentasjonen for studiene ble det faktisk nevnt at "sukkerinntaket viste samsvar med hjertesykdom" - uten at dette ble begrunnet noe sted ellers.
I dag er det flere og flere som heller til Homocysteinteorien som bakgrunn for åreforkalkning. Underskudd av B6, B12 og folat øker homocysteinverdiene i kroppen, og dette er vel de fleste nå enige om at øker forkalkningen i årene. Ved et karborikt kosthold, spesielt med mye såkalt "raske" karbohydrater får man underskudd av ovennevnte. Med lavkarbo hvor man spiser mye ren mat, kjøtt, fisk, fugl, grønnsaker og fett får man bedret disse verdiene.

Jeg kan nevne for min egen del at jeg hadde svært lave verdier av B12 og folat FØR jeg begynte på lavkarbo, uten at legen hang seg spesielt opp i dette annet enn at det ble nevnt. I ettertid ser jeg jo at hadde jeg fortsatt med karbo-kosthold hadde jeg etterhvert gått strake veien mot hjerteinfarkt... Bare få mnd etter lavkarboovergang tok jeg nye prøver, og da var alt normalt

Jeg anbefaler deg å investere i boka "Bedre uten brød" av Lutz. Dette fordi den grundig ettergår mange mange års forskning på kosthold, hjertesykdom og andre sykdommer og setter resultatene litt i skammekroken. I tillegg omhandler den forskning som har vist at lavkarbo-kosthold har mange fordeler, og den forklarer i detalj (av og til litt for detaljert hehe) hvorfor det er slik.

Dette ble litt "fritt etter Lutz" og litt googling, så mulig andre vil arrestere meg på detaljene -

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 20:18   #277
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Hei, er det greit jeg bruker denne tråden til å stille argumenter jeg får slengt etter meg fra anti-lavkarbo folk ? Så jeg vet hva jeg kan svare neste gang liksom :P

"Dere går glipp av MASSE næringsstoffer på lavkarbo, f.eks C-vitamin. Det er derfor ikke bra å gå på lavkarbo over tid"
"Lavkarbo fungerer kun fordi dere kutter i kalorier"
"Man går opp i kolesterol og kan få hjerteproblemer på lavkarbo"

Du har fått svar på denne over, og det er greit. Men samtidig, om du har tro på lavkarbo så vil jeg virkelig anbefale deg å bruke litt tid på å lese om forskjellige ting i kroppen vår. F.eks hvorfor fett er viktig for oss (anbefaler å søke opp medisinfagskolen på youtube, og se på de fettvideoene) og karbohydrater ikke fullt så viktig. Hvordan prosessene er i kroppen etc.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 11:26   #278
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Takk for gode svar

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 16:23   #279
bommpi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 2
bommpi er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

hei, jeg er ny her, så lurer egentlig på en liten ting
ser at flere av brukerne her inne har sånn bmi/vekt-linje, hvordan får man laga den? finner ikke det noe sted her?

bommpi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 16:26   #280
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av bommpi, her.

hei, jeg er ny her, så lurer egentlig på en liten ting
ser at flere av brukerne her inne har sånn bmi/vekt-linje, hvordan får man laga den? finner ikke det noe sted her?


Gå hit:
http://www.tickerfactory.com/ezticke...r_designer.php

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 19:37   #281
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av bommpi, her.

hei, jeg er ny her, så lurer egentlig på en liten ting
ser at flere av brukerne her inne har sånn bmi/vekt-linje, hvordan får man laga den? finner ikke det noe sted her?

Opprinnelig lagt inn av bibi, her.

Gå hit:
http://www.tickerfactory.com/ezticke...r_designer.php

Eller enda bedre: Ticker Factory- En guide
Areolas glimrende bruksanvisning til hvordan man lager en ticker fra a til å!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 12:34   #282
bommpi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 2
bommpi er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

tusen takk for hjelpen! =) da blir det greit å holde styr på fremgangen hehe

bommpi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 16:42   #283
Debbie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 34
Debbie er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

.....

Debbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 20:38   #284
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Debbie, her.

.....

Bare en test Debbie??

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:51   #285
Debbie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 34
Debbie er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Bare en test Debbie??

Beklager. Jeg har fremdeles ikke funnet en god måte å finne egne innlegg på. Takk for tålmodigheten, Debz.

Debbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 22:41   #286
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Debbie, her.

Beklager. Jeg har fremdeles ikke funnet en god måte å finne egne innlegg på. Takk for tålmodigheten, Debz.

For å se innlegg du har skrevet eller tråder du har startet; gå på din egen profilside, det ligger under statistikk.
Når du skriver innlegg i en tråd eller starter en ny tråd, abbonerer du automatisk på det, og da kommer det opp på en liste dersom andre har svart etter deg når du trykker på kontrollpanel øverst til venstre på den grønne linja.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 18:26   #287
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg er ny her og lurer på hvor mange dager det går hvis man er flink og følger muren før man er i ketose ?

Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 19:21   #288
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Kristine L Vaaland, her.

Jeg er ny her og lurer på hvor mange dager det går hvis man er flink og følger muren før man er i ketose ?

Det varierer fra ca 36 timer til 4 døgn!
Se opp for ketoseånde, hodepine og lett kvalme, så vet du når den slår inn!

Har du lest denne tråden?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 00:52   #289
Hegus
Juniormedlem
 
Hegus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 12
Hegus er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei, jeg lurer på en ting! Det er sikkert ett veldig DUMT spørsmål, men jeg spørr lell!

I morgen begynner jeg på ketolyse kuren, 30 kg ska av til å begynne med før jeg krabler meg videre! Jeg har faktiskt aldrig prøvd å slanke meg før å ser faktiskt frem i mot det, men det var ikke det som var mitt spørsmål! ;P

Mitt spørsmål er, er det noen som vet om man kan drikke pepsi MAX? Det står at det er 0 karbohydrater pr 100ml, men egeltig står det at det er 0 av nesten allt, er det noen som vet? Jeg er nemelig så å si avhengig av denne forbannede drykk!

__________________


Hegus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 00:55   #290
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Ja du kan drikke den ,men enkelte kan bli ekstra søtsugne og vekta kan stå stille.Jeg drikker av og til og det går greit hos meg men med måte selvfølgelig.Er vel ikke særlig sundt nei..

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 01:14   #291
Hegus
Juniormedlem
 
Hegus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 12
Hegus er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Ååja okei! Tusen takk for svar!

__________________


Hegus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:59   #292
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

jeg lurer på om det er noen som har erfaring med lavkarbo og migrene.
om man kommer til og få mye migrene av alt fette. det er vanlig og reagere på det,men det er selfølglig ikke alle kan være veldig individuelt
forløbig vanlig "skallebank"

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:09   #293
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hvor lenge har du holdt på? Er du i starten kan det være "overgangs" plager som er vekk i løpet av et par uker. Drikker du nok vann?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:27   #294
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei jeg har spist lavkarbo i 4mnd nå men merker nok en liten bedring etter skifte av kosthold.Men nå er jeg kronisk plaget da og kan ikke jobbe pga.migrene,cervikogen hodepine.
Men i begynnelsen kan du få en uke med mye hodeverk,men jeg har hatt en liten bedring vel og merke
Er du mye plaget med migrene fra før kan kostholdsendring hjelpe

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:54   #295
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

jeg lurer på om det er noen som har erfaring med lavkarbo og migrene.
om man kommer til og få mye migrene av alt fette. det er vanlig og reagere på det,men det er selfølglig ikke alle kan være veldig individuelt
forløbig vanlig "skallebank"

Jeg har nå gått på lavkarbo i 6 mnd, har to ganger spist hvetemel som var det eneste å finne - det ga meg migrene 2-3 dager etterpå. Jeg har funnet ut at jeg får migrene av hvetemel og karbo mat.
Spiser mye fett nå å har et hode som fungerer å en form som ikke kan måles med det jeg hadde tidligere
JEG SKAL ALDRI TILBAKE TIL KARBO MAT OVER BÅDE HODEPINE, MIGRENE Å HELSA MI

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:04   #296
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

jeg lurer på om det er noen som har erfaring med lavkarbo og migrene.
om man kommer til og få mye migrene av alt fette. det er vanlig og reagere på det,men det er selfølglig ikke alle kan være veldig individuelt
forløbig vanlig "skallebank"

Jeg kan på personlig vegne si at takket være lavkarbo er jeg kvitt en migrene som holdt på å bli invalidiserende! Ikke aller er så heldige, men jeg hører om mange tilfeller med bedring . I tillegg er det viktig med nok d-vitamin. Du får IKKE migrene av fett! Det kan jeg love deg . Derimot, om du skal være i ketose kan det hende du får litt hodepine i starten, men det er ikke relatert til migrenen, det er bare noe av kroppens måte å reagere på når man tømmer karbolagrenee og kroppen "avruses" .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:30   #297
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

jeg lurer på om det er noen som har erfaring med lavkarbo og migrene.
om man kommer til og få mye migrene av alt fette. det er vanlig og reagere på det,men det er selfølglig ikke alle kan være veldig individuelt
forløbig vanlig "skallebank"

Min erfaring er; Helt fra jeg var unge = masse hodepine og til dels sterke migreneanfall uten diagnose. Etter lavkarbo= null hodepine fram til i høst hvor jeg har hatt hodepine hver eneste dag. Har stram nakke og skuldre og betente triggerpunkter occipinalt så det er skylden

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:01   #298
Hegus
Juniormedlem
 
Hegus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 12
Hegus er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg har ett spørsmål! Kan man spise "sukkerarter" når man går på ketolyse eller er det bare sukkeralkoholer man kan spise? (takknemmelig for hurtig svar siden jeg spiser sjokolade fra Cloetta akkuratt nå!! haha! :P

__________________


Hegus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:32   #299
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

jeg lurer på om det er noen som har erfaring med lavkarbo og migrene.
om man kommer til og få mye migrene av alt fette. det er vanlig og reagere på det,men det er selfølglig ikke alle kan være veldig individuelt
forløbig vanlig "skallebank"

Eg hadde ca 2-4 anfall i mnd, som gjerne varte i 3 dager kvar, før eg begynte på lavkarbo. No har eg toppen 1 anfall, og då gjerne relatert til syklusen min.

Opprinnelig lagt inn av Hegus, her.

Jeg har ett spørsmål! Kan man spise "sukkerarter" når man går på ketolyse eller er det bare sukkeralkoholer man kan spise? (takknemmelig for hurtig svar siden jeg spiser sjokolade fra Cloetta akkuratt nå!! haha! :P

Er "mjölksjokolade" du et? Den sukkerfrie?
For den et eg også av og til Og eg går ikkje ut av ketolyse pga den.
Men med måtehold, sjølvsagt. Den er lakserende...

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:25   #300
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Hegus, her.

Jeg har ett spørsmål! Kan man spise "sukkerarter" når man går på ketolyse eller er det bare sukkeralkoholer man kan spise? (takknemmelig for hurtig svar siden jeg spiser sjokolade fra Cloetta akkuratt nå!! haha! :P

Du kan IKKE spise sukkerarter, men du kan trekke sukkeralkoholer fra de totale kabene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
oppbækking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
5 spørsmål, håper på mange svar *Tussi* Ketolysekuren 5 16-04-05 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no