Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kaloriinntak og kh-inntak

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-10, 21:17   #1
binia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 18
binia er på en erverdig vei

Kaloriinntak og kh-inntak

Jeg har nettopp begynt å redusere karbohydrater i kostholdet mitt, og det er en omveltning, jeg er så utrolig glad i brødmat og sjokolade

jeg fører logg over hva jeg spiser og det jeg trener. Og i dag kom jeg til bare 600 kalorier (inneholdt ca. 60 kh), og 500 kalorier tapt i trening. Er litt skjelven i kroppen og føler meg litt uvel. Har spist hovedsaklig knekkebrød, salat og ost og litt frukt.

Bør jeg få opp kaloriinntaket eller er det bare bra for fettforbrenningen?

__________________


binia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: begynner sakte med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 23:58   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kaloriinntak og KH inntak

Det var da veldig lite mat for en som trener i tillegg!
Knekkebrød og frukt er ikke særlig lavkarbo, bytt det heller ut med proteinrik mat som kjøtt/fisk etc.
Ikke er det noe fett der heller, annet enn det lille som muligens var i osten!
Øk gjerne fettinntaket og pass på å få i deg minst et gram protein pr kilo kroppsvekt pr dag! Ellers mister du også muskelmasse, og DET vil du ikke!

At du er uvel og skjelven er ikke rart. Kroppen din går jo i megaunderskudd på så og si alt!
Hold gjerne rede på hvor mye du spiser av hva, men spis nok mat, dette er IKKE noen sultekur!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:39   #3
binia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 18
binia er på en erverdig vei

Sv: Kaloriinntak og kh-inntak

Nei, jeg tenkte ikke å sulte, men inntaket bare ble slik når jeg kuttet ut brød, potet, melk, yoghurt og sjokolade Jeg er enda litt i villrede på hva jeg skal spise til frokost, så det blir liksom knekkebrød med masse pålegg. Det er jo bare 5-6 kh i et knekkebrød, og det er jo ikke så mye ? Liker ikke egg, så har kanskje et lite problem med tanke på frokoster
Får lete etter oppskrifter og være flinkere til å gjøre ting klart kvelden før!

__________________


binia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: begynner sakte med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:59   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kaloriinntak og kh-inntak

Du burde nok spise mye mer. Du slanker deg vel ikke for å bryte ned kroppen din, fucke opp hele forbrenninga og tære opp alt som heter muskel og beinmasse? Poenget bør jo være å få en friskere og raskere kropp og det får du ikke ved å sulte den..

ET PAR (!!) knekkebrød om dagen går så fint på generelt lavkarbo atter. 5-6 stk .. litt for mye. Bare pass på å less dem opp med masse proteinrikt pålegg + fett. Og spis knekkebrød som er 100% fullkorn. Delikatess sesam fra Wasa er bra. Står på forsiden av pakkene hvor mye fiber og hvor mye fullkorn de består av..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 10:51   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kaloriinntak og kh-inntak

Knekkebrød er ikke noe særlig lavkarbo uansett hvordan du snur og vender på det! Så sant det ikke er noen du har bakt selv feks etter denne oppskriften!
Eller denne!

Her har du en masse gode forslag til frokost både med og uten egg!
Husk at det er du selv som definerer måltidene dine. Du kan godt spise biff med bernaise og salat til frokost om du vil! Det er liksom ikke en uskreven lov om at frokost MÅ være brød eller egg og bacon!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 13:39   #6
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kaloriinntak og kh-inntak

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Knekkebrød er ikke noe særlig lavkarbo uansett hvordan du snur og vender på det! Så sant det ikke er noen du har bakt selv feks etter denne oppskriften!
Eller denne!

Kitt, dette er jo direkte feilinformering. Fedon godtar et par knekkebrød om dagen!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 13:52   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kaloriinntak og kh-inntak

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Kitt, dette er jo direkte feilinformering. Fedon godtar et par knekkebrød om dagen!

Sorry, da!
Jeg sa "ikke noe særlig"!
Og ingen har sagt noe som helst om Fedon!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 14:15   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kaloriinntak og kh-inntak

Ingen har sagt noe som helst om ketolyse heller

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaloriinntak på ketolyse lille_Venn Ketolysekuren 18 28-05-10 11:07
Kaloriinntak! Idaaee89 Spørsmål og svar 4 26-02-10 08:46
Kaloriinntak må telle, eller? Bergen27 Spørsmål og svar 8 20-08-08 18:24
Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak Nike Generell ernæringsdebatt 14 23-06-08 09:15
Kaloriinntak vs vekttap sea4me Atkins kosthold 1 22-09-07 01:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no