Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Swiss diet

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-14, 11:03   #1
MrsM
Juniormedlem
 
MrsM sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 15
MrsM er på en erverdig vei

Swiss diet

Noen som har prøvd Swiss diet mot søtsug?

__________________
MrsM
MrsM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 19:44   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Swiss diet

Såvidt jeg leser meg frem til, så står det ingenting om at det skal hjelpe mot søtsug, annet enn at to forbrukere sier det? http://www.swissclinic.no/no/artikla...l#Prdkt-bottom

Krom hjelper, og er du konsekvent og ikke spiser noe som helst søtning, så vil etterhvert søtsuget forsvinne.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 19:52   #3
Kvakk
Seniormedlem
 
Kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 1.563
Kvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt likt

Sv: Swiss diet

Jeg er skikkelig sukkeroman.
Måtte kutte ut sukkeret helt, også søtningsmidler er jeg ytterst forsiktig med.
Holder jeg meg helt unna, forsvinner søtsuget her etter kjempet litt i mot abstinensene.
Det holder seg borte når jeg er flink å spise nok fett.
Kroppen skriker etter søtt hvis jeg spiser for lite, har jeg funnet ut.

__________________

Tro på deg selv

Kvakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 20:16   #4
MrsM
Juniormedlem
 
MrsM sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 15
MrsM er på en erverdig vei
Post

Sv: Swiss diet

Jeg er også der, Kvakk.
Jeg vet at det mest effektive er å holde seg unna alt som er søtt, men jeg håper i det lengste at det finnes en enkel løsning.. så jeg kan kose meg med litt sjokolade/kake/dessert innimellom uten at det ødelegg alt (dvs at søtsuget kommer tilbake i fullt monn). Men det er vel for godt til å være sant, kanskje..

__________________
MrsM
MrsM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 20:19   #5
Kvakk
Seniormedlem
 
Kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 1.563
Kvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt likt

Sv: Swiss diet

Opprinnelig lagt inn av MrsM, her.

Jeg er også der, Kvakk.
Jeg vet at det mest effektive er å holde seg unna alt som er søtt, men jeg håper i det lengste at det finnes en enkel løsning.. så jeg kan kose meg med litt sjokolade/kake/dessert innimellom uten at det ødelegg alt (dvs at søtsuget kommer tilbake i fullt monn). Men det er vel for godt til å være sant, kanskje..

For meg har det visst seg for godt å være sant, dessverre.
Smaker jeg, så trigger jeg bare meg selv og må gjennom den tunge tiden igjen.
Så har byttet det ut med krem og jordbær, eller noe slikt.
Eggedosis med litt splenda, uten at jeg blir "ødelagt" av det, har jeg funnet ut.

__________________

Tro på deg selv

Kvakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 21:20   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Swiss diet

Opprinnelig lagt inn av MrsM, her.

Jeg er også der, Kvakk.
Jeg vet at det mest effektive er å holde seg unna alt som er søtt, men jeg håper i det lengste at det finnes en enkel løsning.. så jeg kan kose meg med litt sjokolade/kake/dessert innimellom uten at det ødelegg alt (dvs at søtsuget kommer tilbake i fullt monn). Men det er vel for godt til å være sant, kanskje..

Er du i ketose? Hvor lenge har du vært det? Får du i deg nok fett og nok vann? I såfallbør du bli kvitt søtsuget ganske snart.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 12:03   #7
MrsM
Juniormedlem
 
MrsM sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 15
MrsM er på en erverdig vei

Sv: Swiss diet

Har aldri testet det, men har vel vært det i perioder. Spiser stort sett nok fett ja. Spiser jeg bra over tid har jeg lite søtsug, men det kommer jo alltid fristelser. I tillegg har jeg slått fra meg ideen om å forsøke helt å slutte å spise søtt - det er jo så mye godt! (og da mener jeg ordentlig godt, ikke bare søtt fordi det er søtt). Jeg prøver å ha et jevnt over bra kosthold, med sært lite søtt (og selvsagt mye fett), og så får jeg heller tåle at suget kommer innimellom. Å slutte helt å kose seg vil jeg rett og slett ikke, så en gang i måneden eller når det er spesielle anledninger, vil jeg nyte noe godt og søtt. Til helga skal vi ha bursdag, og da blir det kake, som jeg har gledet meg til leenge

__________________
MrsM
MrsM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 13:05   #8
Kvakk
Seniormedlem
 
Kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 1.563
Kvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt likt

Sv: Swiss diet

Må gjerne kose deg med søtt.
Bare være forberedt på strafferunder, som jeg kaller det.....at det tar tid å komme tilbake til der en var. Helt i orden det, planlagt utskeielse og ingen krise.
Har en for hyppig kos med søtt, så motarbeider en i grunn egentlig seg selv om målene sine, hvis målet er vektforminskning. Da er det igjen snakk om prioritering.
Betyr ikke nødvendigvis en må være så streng mot seg selv hele tiden,
at aldri skal kunne unne seg noe.
Opp til hver enkelt individ å veie for og i mot hva gjør og hva vil.

__________________

Tro på deg selv

Kvakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 20:25   #9
MrsM
Juniormedlem
 
MrsM sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 15
MrsM er på en erverdig vei

Sv: Swiss diet

Ja, det er jeg klar over, og jeg kan ikke gjøre det for ofte, da sklir det ut. Og det er målet mitt, å ha stort sett kontroll på søtsuget, ikke nødvendigvis å gå ned i vekt

__________________
MrsM
MrsM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
The Anabolic Diet Nordmørsloppa Andre dietter 0 27-07-12 11:44
The anabolic diet/TNT diet. ketoseprinsen Andre dietter 2 29-05-12 19:13
Lav Kal Diet perjan Lavkarbo generelt 2 06-04-10 17:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no