Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Lapper

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-11, 23:45   #1
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Lapper

Har laget disse lappene med stor suksess. Begge ungene synes de var kjemåe gode og har hatt de med på skolen som niste.

Ca fem lapper:

2 store egg
1 toppet ss fiber husk
2 ss soya mel
0,5 beger rømme el fløte
0,5 ts bakepulver
ca 0,5 ts salt

alt dette er litt sånn cirka. La røra svelle i ca 10 min før du steker lappene. Dersom røra blir for tørr så tilsett mer rømme/fløte.

Lappene er kjempe gode på smak. Ikke noe egg, soya smak.

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 10:20   #2
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lapper

Nam!
Disse var gode, og også mine kresne barn langet innpå!

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 11:40   #3
mimmi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 41
mimmi29 er på en erverdig vei

Sv: Lapper

Jeg har ikke soya mel og får ikke tak i det i dag, men kan jeg bruke mandelmel tru?

mimmi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo skal jeg prøve meg på Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 03:20   #4
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 46
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Lapper

Jeg har laget de nå, hadde i en ss sukrinmelis og en dæsj smeltet smør, men røra ble utrolig limete. Lurer på om det er soyamelet som gjorde det, skal prøve med mandelmel neste gang. Brukte veldig lang tid på å steke de siden røra ble så kompakt. Hadde oppi massevis av både rømme og fløte (lagde dobbel porsjon), men måtte spe på med en god del vann også, allikevel var den veldig tykk og gummiaktig. Har latt de stå på svak varme en god stund etter å ha fått riktig farge på ene siden....og de smaker jo himmelsk da! Som sveler skal gjøre
Jeg skal ha dugnad på min datters fotballcup i morgen, skal sikkert stå og steke vafler...da blir det godt å ha med seg noen skikkelige gode substitutter

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:39   #5
Serenity_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 6
Serenity_ er på en erverdig vei

Sv: Lapper

Kjempegode! =)
Jeg brukte grovt mandelmel i stedet for soyamel, og det funket utmerket for min sin del! De er ikke like faste som ekte "sveler", men smaker uansett kjempegodt! =)

Serenity_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - max 50gkh Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 21:54   #6
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Lapper

Disse gleder jeg meg til å prøve i helgen. Ungene mine har blitt bortskjemt med alt for mye amerikanske pannekaker de siste årene, og jeg har ikke lagd det på lenge. Det blir mye egg og bacon for tida, da.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 23:31   #7
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lapper

Spennende Steker du dem på tørr panne eller bruker du takke?

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 20:09   #8
Morla
Juniormedlem
 
Morla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Vestenfor sol
Innlegg: 21
Morla er på en erverdig vei

Sv: Lapper

Disse var kjempegode! Luftige og deilige med mild smak av egg. Brukte lang til på å steke dem, hadde baconfett/olje i panna. Veldig mettende, og nydelige med smør på eller jalapeno-ost. Anbefales!

__________________


Morla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 22:19   #9
Diwa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 49
Diwa er på en erverdig vei

Sv: Lapper

hvor mange karbs er det i disse?

Diwa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 20:29   #10
Monja66
Juniormedlem
 
Monja66 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 16
Monja66 er på en erverdig vei

Sv: Lapper

Hva bruker du til pålegg ?

Monja66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf kosthold Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 09:32   #11
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Lapper

Kjempegode!

Brukte mandelmel, stevia og litt ekstra væske. Nystekte lapper med rørte bringebær - Mmmmmm....

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 22:02   #12
NIK
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 53
NIK er på en erverdig vei

Sv: Lapper

Nam!!!!!

NIK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 13:47   #13
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lapper

Tusen takk for denne faktastiske oppskriften... Disse lappene var helt nyyyydelig.... jeg gjorde noen små forandringer utifra hva jeg hadde i kjøkkenskuffa, og bytta ut soya mel (som jeg ikke klarer smaken og luka på) med kokosmel og så tilsatte jeg en t-skje sukrin og litt mindre salt.... Det var helt nyyyydelig... Jeg fikk 4 store lapper av denne røra og spiste meg stappmett på to.... spiste de med bremyk på, og kan bare tenke meg hvor godt det ville vært med pisket krem og bær til (men har ikke tilsatt bær inn i kosten min enda)...igjen... takk for oppskrifta, redda frokosten min idag

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:41   #14
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Sv: Lapper

Kjempe gode!

Prøvde dem i dag tidlig! Jeg brukte (som andre her) mandelmel.
Var kjempe gode når de var nystekte med litt kremost på!
mmm... dette blir en ny hit på frokostbordet!

Jeg fikk også 4 stk- 2 til frokost og 2 blir til mellommåltid før trening senere!

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 14:16   #15
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Lapper

Veldig gode!
Mitt soya-mel var blitt for gammelt og smakte forferdelig, så jeg lagde lappene med en ss kokosmel, 0,5 ss mandelmel og 0,5 ss glutenmel. Og så hadde jeg litt rømme, fløte og litt smeltet smør i røren (prøver å ikke bruke for mye fløte, derfor smøret). Ble veldig bra resultat!

__________________


Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 12:48   #16
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Lapper

Finnes det flere typer mandelmel?? Jeg fulgte oppskriften slavisk og "røra" ble som betong

Jeg måtte bruke to bokser med rømme, en halv med fløte og masse vann for at det i det hele tatt skulle ligne på noe som heter røre...... Og så tok det en evighete å steke det.... Hva kan jeg ha gjort galt?

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 12:51   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lapper

Ja, du har kanskje brukt avfettet mandelmel? Da blir det tørre greier.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 13:10   #18
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Lapper

Ja, fåglarna vet hva jeg har gjort, Nellie, men jeg vet ikke om denne oppskriften får beholde plassen sin under "favoritter" Er ikke noe glad i lage mat i utgangspunktet, så når det blir fiasko frister det ikke til gjentagelse akkurat. Kanskje prøve med kokosmel neste gang..

Ett lyspunkt; hunden likte dem i alle fall!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 13:15   #19
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Lapper

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, du har kanskje brukt avfettet mandelmel? Da blir det tørre greier.

Nå fikk jeg sjekket, Nellie, og JEPP du hadde rett..... Da må jeg antagelig bruke ikke-avfettet mandelmel til denne oppskriften da. Men hva kan en bruke det avfettede melet til?

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 13:46   #20
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lapper

Etter min smak: ingenting. Men det brukes vel til sånt som dette.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 21:39   #21
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lapper

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Etter min smak: ingenting. Men det brukes vel til sånt som dette.

Å, jo. En ting. Karamellpinner ( brune pinner). De eneste gode småkakene uten sukker, gluten og stivelse jeg har smakt. Bakes alltid til jul her i huset.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 21:51   #22
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Lapper

Hadde vært godt med lapper, men jeg tåler ikke soyamel.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 22:10   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lapper

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Å, jo. En ting. Karamellpinner ( brune pinner). De eneste gode småkakene uten sukker, gluten og stivelse jeg har smakt. Bakes alltid til jul her i huset.

Nå sa jeg vel etter min smak. Jeg baker også karamellpinner til jul. Med hjemmekverna mandelmel, som er tørket litt i ovnen.

Alt med mandelmel smaker forferdelig, etter min smak. Men det er mange som bruker det til alt mulig da. Smaken er som baken.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gode lapper! JannickeR Bakst 2 21-02-17 21:42
Ny variant - lapper! luringen Frokost og kveldsmat 5 16-08-10 22:04
Lapper til kveldskosen JKG Kake/dessert og snacks 8 20-08-09 19:14
Benedictes Lapper xeena82 Frokost og kveldsmat 7 03-06-08 11:39
Ziggy-lapper Milla81 Ketolysekuren 12 02-10-07 22:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no