Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Fettprosent

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-05, 18:09   #51
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Fettprosent

Opprinnelig lagt inn av des65

Får altså ikke den der fit to gether til å regne ut fettprosenten på meg, hmmm...

Skjer ikke noe når jeg trykker på knappen!!

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 18:16   #52
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: Fettprosent

Opprinnelig lagt inn av Benzo

Skjer ikke noe når jeg trykker på knappen!!

Nei ikke hos meg heller....

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 18:20   #53
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Fettprosent

Opprinnelig lagt inn av nøtta

må man bestille fettklypa på internett ??

*bare sørger for at spørsmålet mitt kommer på side tre*

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 19:36   #54
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent

Opprinnelig lagt inn av Snow

Når det gjelder denne websiden mybodycomp så går disse tallene kun ut i fra din alder, høyde og vekt. Spør du meg så tilsvarer dette BMI-index, som igjen etter min oppfatning har null betydning i det virkelige liv.

Mybodycomp bruker ikke bare alder, høyde og vekt. Den bruker også detaljerte mål fra hele kroppen + aktivitetsnivå.

Er forresten enig ang. BMI - irriterende greie.

Tanitavekten det refereres til er den store intrikate saken med eget tastatur hvor man skiver inn alder, høyde etc. Ikke badevekt med andre ord.

Problemet med både bodycomp og Tanita er at de forutsetter en ”standard” sammensetning mellom fett og muskler, samtidig som de også benytter avrundinger for kjønn, alder, rase, hydrering, elektrolyttbalanse og så videre. De to sistnevnte variablene lager store problemer fordi du på en og samme dag kan få forskjellig måling av fettprosenten ved å spise saltholdig mat og/eller drikke mer eller mindre væske, og dette er jo åpenbart ikke ting som skal påvirke kroppsfettet!

Feilberegning på Tanita kommer altså spesielt til syne dersom man har mye vann i kroppen. Vannet "forstyrrer" resulatet. "Å forstyrre" betyr å dytte tørrstoff/muskler litt falsk ned, og fettmasse litt falskt opp. Har MHM forklart meg engang.....


En fettkaliper vil derimot måle tykkelsen på en hudfold, som består av hud og fettlag, og er derfor en bedre metode for å se endringer i selve fettlagringen. Husk at en viss del av fettprosenten også består av såkalt essensielt fett, som er det fettlageret vi har rundt vitale organer. Hos kvinner utgjør dette rundt 9-10%, og hos menn rundt 2-3%.

Jeg hadde dette resultatet engang for et års tid siden:

25/5 - Tanita: 35,5 %
21/6 -
www.mybodycomp.com : 32,71 %
21/6 - Fettklype: 27.3 % - (måletall - arm/b: (15) 11 arm/f: (8) 7 rygg: (18) 10 midje: (20) 15)

(måletallene fra fettklypa i parantes er fra november året før - hvordan de regner ut prosenten vet jeg ikke)


Velger å tro på klypa jeg..... ... nå er jeg på rundt 24 syns jeg å huske......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 20:54   #55
Snow
Juniormedlem
 
Snow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Vestby
Alder: 45
Innlegg: 12
Snow er ny på veien

Sv: Fettprosent

Opprinnelig lagt inn av nøtta

*bare sørger for at spørsmålet mitt kommer på side tre*

Tror det er flere treningssentre som selger fettklyper. Ellers kan du også bestille via internett: http://fitnessonline.no/?index=webshop/webshop3

Selv kjøpte jeg min via http://www.tn.no men det ser ikke ut til at de har fettklyper lenger...

Snow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/RYP Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 23:40   #56
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: Fettprosent

Jeg kjøpte akkurat en bosch vekt og den kan man også legge inn alder, høyde, kjønn osv slik at den måler fett, vann, muskler, kalorier og slikt. Antar den er lik Tanita da.

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 12:31   #57
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent

*dytte*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 17:50   #58
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent

Linker til denne jeg: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1827

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 16:56
Vekt som måler fettprosent Huldr Generell diskusjon 11 17-03-06 18:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no