Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Dere som står stille på vekta

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-10, 13:00   #26
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Dere som står stille på vekta

Og her var en artikkel til..

http://www.dinside.no/833909/feit-av-forstyrret-sovn

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 18:44   #27
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Dere som står stille på vekta

Dette må testes ut. Har selv stresset masse i det siste på grunn av leilighetsalg (i annet land..) og sovet ekstremt dårlig, våkner 04 og tenker på alt jeg bør, må, skal, huske å gjøre. Nå er det over og jeg skal kooose meg og samle energi! Dessuten er den der tidlige trøttheten/glassbobla jeg fikk da jeg la om kostholdet, borte.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 19:01   #28
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som står stille på vekta

Må bare pirke litt i Carisma, som er sååå misunnelig på oss med iPhone

Har kjøpt en genial app som måler hvor tungt du sover. I tiden før du skal stå opp, ligger den på lur og følger med deg. Og akkurat i det du sover som lettest, smeller den til med vekkesignalet! Helt suverent. Har aldri vært så lett å våkne før. Og så får du statistikk over hvordan du har sovet om natten. At det funker, fikk jeg bevist på lørdag etter en heller fuktig tur på byen. Da viste statistikken koma i fire sammenhengende timer etter at jeg la meg

  Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 19:35   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som står stille på vekta

Jeg tror også dette har noe for seg. Etter at jeg begynte med metformin før jul begynte vekta å bevege seg ned igjen, men i januar har det vært ekstremt mye stress med Nav og flytting, og jeg har ikke gått ned ett gram, faktisk litt opp! Og jeg har sovet dårlig i flere uker nå, med unntak av to eller tre gode netter.
Så jeg holder fortsatt en knapp på at når ting kommer på plass, hvilket det snart gjør, så vil vekta begynne å rusle ned igjen også!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:00   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dere som står stille på vekta

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

smeller den til med vekkesignalet!

Sånn har jeg også, kalles vekkerklokke... Hatt det i årevis faktisk...

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

At det funker, fikk jeg bevist på lørdag etter en heller fuktig tur på byen. Da viste statistikken koma i fire sammenhengende timer etter at jeg la meg

Tsk, det kan da jeg notere på sambo etter byturer også, helt uten Eple-dingser! Lyd og lukt liksom

Men, er det snart noe den dingsen ikke gjør for dere? Godter meg litt over at de på jobben klager over at den dør når det blir -10 eller meg

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 08:38   #31
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som står stille på vekta

Jeg har også den opp-vekkings appen! Problemet er at jeg tydligvis ligger absolutt HELT stille fram til jeg våkner. Så om jeg halv-våkner før tida er inne for å stå opp, er jeg smart nok til å ligge muse-stille fram til den piper, som er absolutt siste sjanse for å stå opp
Men jeg har altså den - også fikk jeg sånn oppvekkingslyslampe til jul. De er begge veldig greie, men jeg trenger i tillegg noen som kan tvinge meg i seng til riktig tid - og en stemme om morgenen som kan si "Snooozing er ikke svaret..." "Snooozing er ikke svaret...." for så å skrike høyt: "AREOLA! Når du nå er nesten våken, og fått hjelp av TO hjelpe-midler - da kan du for søren meg STÅ OPP også! God tid er bare en illusjon!"

*sukk*

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:21   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som står stille på vekta

Jeg har ikke fått henta gardiner ennå, og jeg må si, det er vidunderlig å våkne til dagslys. I natt har jeg sovet som en unge, minst åtte timer! Herlig

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 10:35   #33
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Dere som står stille på vekta

Kanskje ting blir annerledes for meg nå, nå når jeg har fått meg noe å sove på Natt til idag var første natta på et halvt år som jeg har sovet ordentlig (dvs jeg la meg klokken 10 og sovnet halv 11....det siste halvåret lå jeg våken til 2-3-4 på natta, uansett når jeg la meg..)

Det kan bli interessant å se på. Uansett var det fantastisk å sove skikkelig igjen.. er såpass at jeg gleder meg til å legge meg idag

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 10:42   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som står stille på vekta

Jeg har sovet som en unge i natt, ikke en eneste oppvåkning, helt uttert vidunderlig!
Nå var jeg nok veldig sliten i går, kjente det i hele kroppen at jeg har stått hardt på den siste uka.
Og, jeg har ikke fått opp gardiner ennå, og det var veldig ok å våkne til dagslys

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 11:14   #35
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Dere som står stille på vekta

Jeg merker også stor forskjell når jeg sover nok og når jeg ikke gjør det.

Nå er jeg ferdig så sent på jobb for tiden, at jeg ikke er hjemme før nærmere ett ofte. Og når jeg da skal opp igjen med barna på morgenen før skolen begynner, blir det for få timer for meg. Og da går jeg ikke ned heller.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 13:45   #36
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som står stille på vekta

"Apple" er ikke tillat på lavkarbo...

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 19:03   #37
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dere som står stille på vekta

Oppvåkningsklokke er definitivt ikke et alternativ hos oss. Sambo står ikke opp før et par timer etter meg, og tviler på at han er særlig keen på høylys dag klokka seks om morran... han uffer og oier seg nok bare jeg slår på lyset for å hente klær liksom.
Men i dag har jeg satt på 3 alarmer på klokka mi fra 22 til 22:15, såd et burde være mulig å komme seg i seg før 23 det meinste... Mer enn 5t søvn høres vidunderlig ut.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 19:40   #38
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som står stille på vekta

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sånn har jeg også, kalles vekkerklokke... Hatt det i årevis faktisk...


Tsk, det kan da jeg notere på sambo etter byturer også, helt uten Eple-dingser! Lyd og lukt liksom

Men, er det snart noe den dingsen ikke gjør for dere? Godter meg litt over at de på jobben klager over at den dør når det blir -10 eller meg



Jeg har ett tips til dere som lever i den analoge 80-talls verden. Vi har seriøst vurdert det til datteren vår. Det er en vekkerklokke som gir deg en eneste sjanse. De neste gangene hopper den ned på gulvet, triller rundt om kring og gjemmer seg. Fant ikke linken i farten, men den hørtes ut som en fin sak.

  Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 19:51   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som står stille på vekta

Den beste vekkerklokka jeg har hatt tror jeg er da jeg hadde stereoanlegg med alarmfunksjon. Jeg satte på Bolero med Ravel ca ti minutter før jeg skulle stå opp, når de begynner å slå på paukene er det ikke snakk om å putte hodet under puten. Veldig effektivt, og ikke så verst behagelig

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:06   #40
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som står stille på vekta

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

"Apple" er ikke tillat på lavkarbo...

Jeg elsker apple, kanskje det er problemet??

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:30   #41
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dere som står stille på vekta

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

neste gangene hopper den ned på gulvet, triller rundt om kring og gjemmer seg.

Har noe lignende, den hopper opp i senga, ned fra senga, opp igjen, tråkker ivrig rundt på dyna, så legger den seg på puta så jeg får kjeften full av pels og mjauer høylydt til den får oppmerksomhet. Drawbacket er at den ikke opererer etter mennekelig tidsberegning og vil ikke holde seg til faste vekketider....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:30   #42
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Dere som står stille på vekta

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har noe lignende, den hopper opp i senga, ned fra senga, opp igjen, tråkker ivrig rundt på dyna, så legger den seg på puta så jeg får kjeften full av pels og mjauer høylydt til den får oppmerksomhet. Drawbacket er at den ikke opererer etter mennekelig tidsberegning og vil ikke holde seg til faste vekketider....

*ler*

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:42   #43
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Dere som står stille på vekta

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har noe lignende, den hopper opp i senga, ned fra senga, opp igjen, tråkker ivrig rundt på dyna, så legger den seg på puta så jeg får kjeften full av pels og mjauer høylydt til den får oppmerksomhet. Drawbacket er at den ikke opererer etter mennekelig tidsberegning og vil ikke holde seg til faste vekketider....

Ha,ha,ha! Jeg har TO sånne, og får i tillegg ett lite forsiktig bitt i nesa hvis jeg ikke reagerer, så da kommer man seg opp!!!!!!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 22:20   #44
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Dere som står stille på vekta

Ai, en oppvekker (haha) for meg også! Jeg er altfor dårlig til å legge meg tidlig nok når jeg har dagskift... Har hatt to uker med dagskift nå... Døgnrytmen blir litt så som så når man jobber 24/7-turnus og er b-menneske og ikke har noen andre enn seg selv å stå opp for. Men da har jeg enda en motivator for å legge meg. Takk!

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

"Apple" er ikke tillat på lavkarbo...

Denne her er jeg veldig enig i. Jeg er stolt over å være eple-hater! Jobben tilbyr iTelefon til de ansatte, men det kommer jeg aldri til å si ja til! Heller en skikkelig touch-telefon da og ikke noe overpriset jalla fra et snevert firma som eple. Jeg vil velge programmene mine selv, takk. Og iLåter suger. Og kan jeg også nevne det "fantastiske" konseptet iBind? Så! Der var det sagt, 100g lettere allerede!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Den beste vekkerklokka jeg har hatt tror jeg er da jeg hadde stereoanlegg med alarmfunksjon. Jeg satte på Bolero med Ravel ca ti minutter før jeg skulle stå opp, når de begynner å slå på paukene er det ikke snakk om å putte hodet under puten. Veldig effektivt, og ikke så verst behagelig

Funker også veldig bra å bo på studenthjem og med vilje sette volumet litt for høyt. Altså, høyere enn jeg ville utsette andre for så tidlig på morgenen. Og jeg våknet av at anlegget satte seg på og CD-skifteren begynte å spinne. Da var det bare å hoppe ut av senga (senga var en meter over gulvet) og komme seg til anlegget fort som fy. Jeg kom meg på hver eneste forelesning første semesteret.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har noe lignende, den hopper opp i senga, ned fra senga, opp igjen, tråkker ivrig rundt på dyna, så legger den seg på puta så jeg får kjeften full av pels og mjauer høylydt til den får oppmerksomhet. Drawbacket er at den ikke opererer etter mennekelig tidsberegning og vil ikke holde seg til faste vekketider....

Har også vært borti den der... Vi har 7 katter (pluss en som er på ferie her), og 6 av de kattene er ofte nede hos meg om natta. Familien liker ikke å ha kattene inne om natta, så da står de på vinduet mitt og mjauer og jeg har ikke hjerte til å la dem være ute.

Eventuelt småsøsken/barn forresten. Jeg hadde to småsøsken (8 og 10 år yngre enn meg) som elsket å vekke meg (godt oppmuntret fra moren vår) i helgene. Jeg lærte å låse døra før jeg la meg gitt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 22:41   #45
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Dere som står stille på vekta

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Den beste vekkerklokka jeg har hatt tror jeg er da jeg hadde stereoanlegg med alarmfunksjon. Jeg satte på Bolero med Ravel ca ti minutter før jeg skulle stå opp, når de begynner å slå på paukene er det ikke snakk om å putte hodet under puten. Veldig effektivt, og ikke så verst behagelig

Vekket en venninne med "Hallelujakoret" fra Messias av Händel på full guffe, den gangen jeg gikk på folkehøyskole i Valdres...hehe...hun bråsatt opp med øynene på like full guffe som musikken...hehe...morro...

...tror forresten ikke hun trengte å gå ned i vekt...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 22:52   #46
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som står stille på vekta

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.



Jeg har ett tips til dere som lever i den analoge 80-talls verden. Vi har seriøst vurdert det til datteren vår. Det er en vekkerklokke som gir deg en eneste sjanse. De neste gangene hopper den ned på gulvet, triller rundt om kring og gjemmer seg. Fant ikke linken i farten, men den hørtes ut som en fin sak.

De selger den på butikken med det morsomme navnet Enklere Liv, http://www.enklereliv.no/productDeta...tId=0&pId=3032

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 23:30   #47
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som står stille på vekta

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.



Jeg har ett tips til dere som lever i den analoge 80-talls verden. Vi har seriøst vurdert det til datteren vår. Det er en vekkerklokke som gir deg en eneste sjanse. De neste gangene hopper den ned på gulvet, triller rundt om kring og gjemmer seg. Fant ikke linken i farten, men den hørtes ut som en fin sak.

Vi har en sånn som letter og flyr avgårde! HUFFHUFF. Slitsomme greier. Kult i førsten da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:52   #48
nicola
Juniormedlem
 
nicola sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: trønder
Innlegg: 15
nicola er på en erverdig vei

Sv: Dere som står stille på vekta

hører at det ikke er lurt å jobbe nattevakt da..hehe
Huff, kommer til å stå stille hele tiden jeg da? har SJELDENT fri også :O

nicola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 10:09   #49
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som står stille på vekta

Ja søvn er viktig, i akkurat passe mengde. 7-8 timer. For å sovne vender jeg oppmerksomheten fra tankene der oppe til følelsen i kroppen litt lenger ned. Kjenner på spenninger, kankje det ligger noen følelser under i form av sinne eller sorg? Jeg forløser da disse og blir da mer avslappet. Jeg kan kjenne etter slik noen ganger før jeg blir så avslappet at jeg sovner. Denne dietten gjør at jeg sover som en stein. Yoga før leggetid er også utmerket. Den løsner blokkeringer(følelser) som da er lettere tilgjengelige ved den siste stillingen men kan ta i senga: å legge rett ut i dødmannstillingen. Yoga lader opp kroppen med kraft. Det er også supert om man har lite seksualenergi. Den lader nemlig opp med energi på alle nivå.Jeg har gjort ashtangayoga i over ett år og har aldri hatt det bedre.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 13:42   #50
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som står stille på vekta

Enig i det med yoga. Jeg praktiserer tantrisk yoga (og nei, det har ingenting med sex å gjøre sånn i praktisk forstand av utøvelsen ), og har gjort det i snart seks år, men jeg klarer (eller klarte i hvert fall) ikke å gjøre det rett før sengetid, for jeg blir så himla våken og klar i kroppen, så midt på dagen er perfekt for meg for å hente energi til resten av dagen. Men jeg er ikke i tvil om at det påvirker søvnen senere positivt også, da yoga motiverer meg til å være mer aktiv og tilstede på ettermiddagen/kvelden.
Men det å flytte fokuset, eller hjerneaktiviteten fra hodet til kroppen er en veldig god idé. Jeg lærte sånne autonome øvelser allerede på barneskolen da vår førtste gymlærer hadde steinerskoleutdannelse. Det har vært et nyttig verktøy for meg i mange år.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta står jo bom stille! leyla73 Lavkarbo generelt 14 09-09-08 21:35
Vekta står stille :( LilleMill Ketolysekuren 9 01-06-08 20:33
Argh, vekta står bom stille! Robyn Ketolysekuren 14 10-07-07 20:35
Vekta står stille babe26 Ketolysekuren 10 04-06-07 20:21
Når vekta står stille - vektplatå... Chumpsy Lavkarbo generelt 24 28-11-05 16:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no