Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Et litt anderledes syn på lavkarbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-11, 18:12   #1
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Et litt anderledes syn på lavkarbo

Hei

Har sett det er mye oppstyr rundt lavkarbo og alt dette her.
Har erfaring fra dette kostholdet selv etter 4 år med lavkarbo, høy fett spesielt animals fett, men prøvde også vegetar versionen med mye plante fett osv.
Har en del spørsmål jeg vil alle lavkarbo folk skal svare eller tenke på, disse går som følgende.

Har dere noengang hørt om idrettsfolk i verdenseliten som kjører lavkarbo kosthold? disse lever av gullmetajler og det gjør også støtteapperatet, så hvis dette er så fantastisk hvorfor blir det ikke praktisert? Jeg vet godset og odd kjører lignende men jeg snakker om VERDENSeliten.

Hvis alle folk skulle levd på dette, hvordan ville jorda og verden sett ut?

Hva med alle sukserike sivilisasjonene opp gjennom de siste 10 000 årene som kun levde på stivelse produkter omtrent, supplert med noe frukt og grønnt. Tenker på asiatene med ris, afrikanerene med poteter, amerikanerene med poteter osv. osv. "Les The China Study" for all dokumentasjon.

Har universet/gud/ hva du vil kalle det laget jorda slik at det letteste å dyrke, det som har mest vitaminer og mineraler pr kalori skal være giften for oss? Jeg snakker da hovedsaklig om frukt. Dette blir da vanskeligere når man flytter fra tropiske områder hvor da folk brukte ris, poteter osv.. for å livnære seg siden dette kunne lagres.

Hva med alle folkestammene rundt omkring som alle er tynne, raske, friske osv. og disse lever jo kun på karbo? bare ris å noe grønnsaker osv. Ikke noe kjøtt, fløte osv.

Noe å tenke på... men selvfølgelig kritiser også om du er uenig.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 18:19   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Hei


Har dere noengang hørt om idrettsfolk i verdenseliten som kjører lavkarbo kosthold? disse lever av gullmetajler og det gjør også støtteapperatet, så hvis dette er så fantastisk hvorfor blir det ikke praktisert? Jeg vet godset og odd kjører lignende men jeg snakker om VERDENSeliten.

Yepp.... OL-vinner i skiskyting, Bjørn Ferry

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 18:36   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Hei

Har sett det er mye oppstyr rundt lavkarbo og alt dette her.
Har erfaring fra dette kostholdet selv etter 4 år med lavkarbo, høy fett spesielt animals fett, men prøvde også vegetar versionen med mye plante fett osv.
Har en del spørsmål jeg vil alle lavkarbo folk skal svare eller tenke på, disse går som følgende.

Har dere noengang hørt om idrettsfolk i verdenseliten som kjører lavkarbo kosthold? disse lever av gullmetajler og det gjør også støtteapperatet, så hvis dette er så fantastisk hvorfor blir det ikke praktisert? Jeg vet godset og odd kjører lignende men jeg snakker om VERDENSeliten.

Ja det har jeg. Bjørn Ferry er en av de.



Sitat:

Hvis alle folk skulle levd på dette, hvordan ville jorda og verden sett ut?

Hm, kanskje full av normalvektige friske mennesker uten kostholdsinduserte sykdommer som diabetes?

Sitat:

Hva med alle sukserike sivilisasjonene opp gjennom de siste 10 000 årene som kun levde på stivelse produkter omtrent, supplert med noe frukt og grønnt. Tenker på asiatene med ris, afrikanerene med poteter, amerikanerene med poteter osv. osv. "Les The China Study" for all dokumentasjon.

Jeg kan ikke komme på en eneste del av verdens befolkning i dag som ikke sliter med kostholdsinduserte sykdommer og massiv overvekt... du kan kanskje gi noen mer konkrete eksempler?

Sitat:

Har universet/gud/ hva du vil kalle det laget jorda slik at det letteste å dyrke, det som har mest vitaminer og mineraler pr kalori skal være giften for oss? Jeg snakker da hovedsaklig om frukt. Dette blir da vanskeligere når man flytter fra tropiske områder hvor da folk brukte ris, poteter osv.. for å livnære seg siden dette kunne lagres.

Mennesket har alltid spist proteiner, dette fordi proteiner inneholder essensielle aminosyrer som er livsviktige for kroppen. Svært mange blir i dagens velferdssamfunn seriøst syke av all den lett tilgjengelig karbomaten. Tidligere var maten mindre prosessert og hadde mer næring, slik er det ikke i dag.

Sitat:

Hva med alle folkestammene rundt omkring som alle er tynne, raske, friske osv. og disse lever jo kun på karbo? bare ris å noe grønnsaker osv. Ikke noe kjøtt, fløte osv.

Ingen kan leve kun på karbo og være friske. Jfr protein-behovet nevnt ovenfor. Denne påstanden er så tynt begrunnet at jeg tror ikke jeg skal kommentere den nærmere

Jeg anbefaler at du tar en titt på Gary Taubes forelesningsserie om temaet du tar opp, han viser til mange undersøkelser gjort på de såkalt friske grupperingene du nevner

Sitat:

Noe å tenke på... men selvfølgelig kritiser også om du er uenig.

De aller fleste på lavkarbo spiser ikke mer proteiner enn tidligere, jeg regner med det er det du tenker på spesifikt. I tillegg spiser jeg mye mer grønnsaker enn noengang før. Jeg tåler karbo særdeles dårlig, jeg blir faktisk syk av det. Bla har jeg chrons som nå er nær 100% under kontroll etter kostholdsendring.

Mitt valg om å spise lavkarbo er basert på generell bedre helse - så jeg forstår ikke egentlig hva det er jeg skal tenke over? Jeg tar ansvar for mitt liv og helse - og sparer forhåpentligvis det offentlige mange penger på denne måten

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 21-05-11, 19:46   #4
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Lite innspill til deg nerthus, du har rett i at det pr idag ikke finnes folkeslag som ikke sliter ift kostholdsrelaterte problemer (om man ser bort i fra enkelte indianere\utstammer i asia og sør-amerika som knapt har hatt noe besøk utenfra. Dog har mye forandret seg, det er ikke til å skyve under en stol at mange asiater tidligere har hatt meget god helse, eks kina og japan, mens de idag begynner å slite. 2 ting har skjedd: De har fått et mer vestlig kosthold med raffinerte karbohydrater, godteri og de er i tillegg mer inaktive, noe som ikek påvirker vekta i særlig grad, men har mye å si ift hjerte- og karsykdom. Tidligere spiste man mer grønnsaker, fisk, brunris\naturris, minimalt med sukker osv, og man hadde da generelt mye bedre helse enn idag. Gary Taubes har fått mye kritikk for å være selektiv med sin bruk av studier, da han siler bort de som ikke støtter hans syn. Han hadde bl.a en utveksling med Fedon hvor flere stillehavssamfunn med god helse og en god del karbo (da i form av rotfrukter, frukt og grønt, men i tillegg endel kokos og fisk) og god helse, disse tok ikke Taubes med i sine bøker da de ikke backet opp hans syn. Han bruker også flere studier fra 50\60-tallet som idag ikke hadde blitt publisert pga mange feilkilder bl.a ift kaloriinntak og selvrapportering når f.eks tvillingsstudier (double-labbeled water studiene) og avviksstudiene hvor overvektige ofte underrapporterer matinntak (uten å lyve med vilje) elegant hoppes over.

Jeg er enig med Taubes i at raffinerte karbohydrater er hovedsynderen, men synes han drar det vell langt jmf det jeg skrev ovenfor.

Ift lavkarbo og protein så spiser omtrent samtidlige i ulike studier mer protein enn høykarbo. Såklart er det mulig å ikke øke proteininntaket, men det er svært vanskelig å ikke spise mer protein på lavkarbo siden både kjøtt, fisk, nøtter og meieriprodukter har svært høyt proteininnhold, sammenlignet med f.eks brød, potet og ris. Selv ovenjords grønnsaker har et høyt proteininnhold sammenligna med andelen karbo. Ikke noe galt med det, protein er viktig, metter bra og flere proteiner er ketogene og kan støtte opp om ketosen ved å danne ketoner Jeg kjenner flere som lever på lavkarbo og noen som kjører ketose og de sliter med å spise mindre proteiner enn før med mindre de velger mye mer grønnsaker og oljer som olivenolje, kokosolje i stor utstrekning.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste
Gammel 21-05-11, 19:50   #5
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Hvor mye Karbo spiser Bjørn Ferry til dagen?

Ok så det hadde ikke godt utover natur eller nogenting hvis alle skulle levd slik? Hva med alle dyr vi må drepe og ha for å produsere nok melk, fløte osv. Hva med alle kyllingene siden vi skal ha 5 egg minst til dagen?

http://www.youtube.com/watch?v=YbVECw_v3YI Der er det noen folkeslag som blir nevnt.

Jeg tenker på helse, velvære, sport, planeten og menneskene. Og jeg skårer topp hos alle.

Ser på Taubes, kult at han går tilbake så langt som hele 40-60 år tilbake i tid. Gi meg noe med mange tusen eventuelt millioner.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 19:52   #6
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Når jeg snakker om høy karbo snakker jeg om naturlige kilder.
Nr 1. Best av alt er frukt så grønnsaker
Nr 2. Stivelse produkter som potet, ris, fullkorn osv. Som folk har levd på i TUUUUUUSENER av år ikke de siste 60 årene som Taubes snakker om

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 19:53   #7
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Når jeg snakker om høy karbo snakker jeg også om lav protein og lav fett. Altså max 10% av kaloriene fra begge. Jeg snakker om vegetar måte å leve på som de mest sukserike og atletiske, friske folkegruppene gjorde i tuuuuusener av år

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 19:58   #8
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

I følge Ferry selv ligger han på ca 15% karbohydrater.

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF
Gammel 21-05-11, 20:00   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Mulig jeg er litt i "valpetåka" her, men hva er det du EGENTLIG vil ha diskusjon på? At det ødelegger jorda om alle skal spise lavkarbo? Eller noe i den duren?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 20:04   #10
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Nope. At du ikke klarer å yte maksimalt, at det ikke er sunneste måten å spise på i det hele tatt. At ingen som har hatt valget har levd slik før i tida

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 20:07   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Nope. At du ikke klarer å yte maksimalt, at det ikke er sunneste måten å spise på i det hele tatt. At ingen som har hatt valget har levd slik før i tida

Riktig... Så du forteller oss at vi ikke kan spise som vi gjør? Hva med feks inuittene da? Regner med at du har en masse, solid dokumentasjon på det ikke er bra å spise naturlig, ren mat?

Har aldri vært så frisk som etter at jeg la over til lavkarbo jeg for min del, etter 5-6 år hjemme ser det ut til at jeg kan forsøke meg i jobb igjen

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 20:10   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Hvem er Bjørn Ferry egentlig? Har bare sett navnet hans "brukes" mye her inne. Hva er han i verdenseliten i?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 21-05-11, 20:12   #13
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Vil bare informere jeg, gikk til helvete med meg når jeg kjørte 4 år på lavkarbo, så vil bare at folk skal lete rundt med åpent sinn når de ser etter kostholdsråd.
http://www.20potatoesaday.com/
wow trodde ikke det kunne gå ann i følge lavkarbo guruene
Vil bare hjelpe thats it

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 20:13   #14
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvem er Bjørn Ferry egentlig? Har bare sett navnet hans "brukes" mye her inne. Hva er han i verdenseliten i?

Svensk skiskytter, olympisk mester.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 20:13   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

I nyere tid, eller?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 21-05-11, 20:16   #16
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

I nyere tid, eller?

Han vant jaktstarten nå i -10 Om du googler fyren finner du masse

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 20:17   #17
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Vil bare hjelpe thats it

Hjelpe med hva? Setter alltid pris på hjelp

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 20:18   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Orker ikke google med mobilen
Men thanks.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 21-05-11, 20:20   #19
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hjelpe med hva? Setter alltid pris på hjelp

Si min erfaring med 4 års lavkarbo og hva som har hjulpet meg og mange andre til et bedre liv

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 20:22   #20
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Si min erfaring med 4 års lavkarbo og hva som har hjulpet meg og mange andre til et bedre liv

Det er jo kjempeflott!

Men, har jeg forstått det korrekt om du levde 4 år på lavkarbo og var dårlig hele tiden?
Tror nok ikke jeg hadde holdt på i 4 år om jeg og kroppen min ikke trivdes på et slik kosthold altså

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 20:25   #21
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Dog har mye forandret seg, det er ikke til å skyve under en stol at mange asiater tidligere har hatt meget god helse, eks kina og japan, mens de idag begynner å slite.

Du er klar over at når sumobryterne skal spise seg opp og bli enorme så er det ris de kjører i seg? Ikke fett og kjøtt.

Inuitter spiste kun fisk og rein og var friske som bare det, hjerte-kar-sykdommer fantes ikke der. Likeså det folkeslaget i Afrika som jeg ikke husker navnet på, de spiste også kjøtt og blod. Friske som bare fy og null livsstilsykdommer.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 21-05-11, 20:27   #22
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Likeså det folkeslaget i Afrika som jeg ikke husker navnet på, de spiste også kjøtt og blod. Friske som bare fy og null livsstilsykdommer.

Masaier?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 20:31   #23
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Masaier?

Ja, masaier var det.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 21-05-11, 20:47   #24
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Hvor mye Karbo spiser Bjørn Ferry til dagen?

Ok så det hadde ikke godt utover natur eller nogenting hvis alle skulle levd slik? Hva med alle dyr vi må drepe og ha for å produsere nok melk, fløte osv. Hva med alle kyllingene siden vi skal ha 5 egg minst til dagen?

Vi må ikke drepe dyr for å få melk, fløte og egg.... det er best om de er i live når de blir melket og skal legge egg

Sitat:

http://www.youtube.com/watch?v=YbVECw_v3YI Der er det noen folkeslag som blir nevnt.

Jeg tenker på helse, velvære, sport, planeten og menneskene. Og jeg skårer topp hos alle.

Hvordan skårer du topp hos alle??

Sitat:

Ser på Taubes, kult at han går tilbake så langt som hele 40-60 år tilbake i tid. Gi meg noe med mange tusen eventuelt millioner.

?? jeg kan godt gi deg en mengde linker med informasjon, men jeg lukter at du ikke er så veldig interessert

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 21-05-11, 20:53   #25
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Dydde er muligens en liten kranglefant som er misunnelig på andre som får det til? Bare en tanke..

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo litt som kristendom?? Jorkla Generell diskusjon 15 31-10-10 01:33
Litt lavkarbo? Tussi80 Generell diskusjon 2 25-09-10 16:22
Litt opphengt i lavkarbo? Søster Lavkarbo generelt 13 22-07-08 10:06
South beach , og litt spm om lavkarbo Lisekir Spørsmål og svar 3 06-04-08 21:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no