Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-10, 10:36   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=595495

Herregud, blir ikke VG snart lei av å trykke søppel? Eller, hva kan man forvente av en Se & Hør-avis, egentlig.

NÅR skal det begynne å skilles mellom fet og karborik mat, og fet og karbofattig mat? Hvordan kan de kalle pommes frites for fet mat når mesteparten bare er stivelse? Og her snakker de om bacon og ostekake i samme setning, jeg vet ikke hvor mye mer jeg klarer av disse hårreisende og uintelligente "undersøkelsene" før jeg blir sprø!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 11:40   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain

Iset, du må slutte å lese VG! .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 11:51   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain

Klarer ikke, det er som en ulykke; det er grusomt å se på man kan kan liksom ikke la være. *sutre*

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 12:07   #4
pheona
Medlem
 
pheona sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 145
pheona er på en erverdig vei

Sv: Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain

pommes frites er vel fet mat fordi de blir frityrstekt....

__________________

pheona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 12:29   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain

Ja jeg skjønner jo det, men poenget mitt er at jeg synes det er rart de ikke skiller mellom fet- og stivelsesrik mat og ren fettrik mat. De kaller det fet mat og skylder på fettet når de snakker om en Big Mac-meny på McDonalds, det blir jo helt feil! En slik meny med brus er jo nesten BARE karbohydrater.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 13:40   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain

Jepp, i tillegg til fullstendig ødelagte fettsyrer. Fritering med alt ødelagt olje, liksom, hurrr!
Så å liksom sidestille junk som f.eks burgere som er utspedd med alskens drit med bacon er jo så latterlig at jeg får ikke sagt det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 14:39   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain

Litt på siden av temaet, men jeg vil fortelle om min erfaring med å jobbe på gatekjøkken til skrekk og advarsel mot slik mat.

Jeg jobbet på et lite gatekjøkken i en liten by uten det beste og nyeste utstyr. Vi fikk beskjed om å legge hamburgeren i frityren før vi la den på stekeplata så den ble tint opp og stekt hurtigere. I denne frityren la vi også kylling som skulle "grilles" og pommes frites. Denne olja skiftet vi ut kun en gang i uka.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 14:43   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Litt på siden av temaet, men jeg vil fortelle om min erfaring med å jobbe på gatekjøkken til skrekk og advarsel mot slik mat.

Jeg jobbet på et lite gatekjøkken i en liten by uten det beste og nyeste utstyr. Vi fikk beskjed om å legge hamburgeren i frityren før vi la den på stekeplata så den ble tint opp og stekt hurtigere. I denne frityren la vi også kylling som skulle "grilles" og pommes frites. Denne olja skiftet vi ut kun en gang i uka.

!
Jeg VISSTE det var en grunn til at jeg ikke har spist på Maccern eller tilsvarende siden typ 1992 ... Det må være rent overlevelsesinnstinkt eller noe ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 19:56   #9
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain

OMG!!
LOL!!


Jaggu glad eg allereie veit beire!! herregud! viss det er ein ting eg har følt meg avhengig av her i verden (bortsett fra gubbe og røyk...) so må det vere sukker og karbs, ikkje feitt... MEN! skulle gjerne blitt feittavhengig, det kunne vert greitt når ein vil leve lavkarbo...

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 20:00   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain

Opprinnelig lagt inn av Hette, her.


skulle gjerne blitt feittavhengig, det kunne vert greitt når ein vil leve lavkarbo...

Haha ja.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 21:35   #11
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain

Iset, du uttrykker hva jeg har ment i mange år, om den kullørte presse fra hovedstaden.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 15:53   #12
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain

Her er et grovt overslag laget i Mat på data over den prosentvise energifordelingen i et måltid med hamburger, pommes frites og sukkerholdig cola

Meny:
Hamburger, dobbel, med brød, dressing mv, kjøpt 1 stk 210.0 g
Pommes frites, gatekjøkken 140 g
Brus med sukker 0,5 liter

Energifordeling:
Protein 11%
Fett 38%
Karbohydrat 51%

Som dere ser er det altså karbohydrater som bidrar med den høyeste andelen av energien i maten og ikke fett.

__________________


Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Synes på en måte det er rart at jeg går ned Lindabtn Ketolysekuren 14 06-05-10 22:38
Sukker Verre Enn Kokain ? Nille Nyheter / media 13 26-08-07 15:47
Sjokolade ligner kokain HP Generell ernæringsdebatt 2 03-02-04 23:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no