Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Ny på skaldeman, ikke sulten?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-11, 22:24   #1
Isbergan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 10
Isbergan er på en erverdig vei

Ny på skaldeman, ikke sulten?

Hei jeg er ny her, og har meldt meg inn på diett.no for å få litt oversikt. Jeg har spist etter skaldeman i en uke nå, og det går helt greit, ingen søtsug, ingenting

Problemet er at jeg ikke er sulten, ikke om morgenen, og ikke om kvelden. Når jeg legger inn på diett.no så ser jeg at jeg ligger lavt både på karb og kalorier. 8-9gr karb og rundt 1700 kalorier. Er dette for lite til å gå ned i vekt på en god måte? Jeg har vel ca 40 kg for mye som skal spises bort. Fett og proteiner er ok ihht skaldemann.

Jeg har lest GI0, og holder på med Spis deg ned i vekt, og som jeg forstår det så skal man ikke spise for lite. Hva bør man ligge på sånn ca i kalorier pr dag når man er en ganske stillesittende mann?

Ganske irriterende egentlig, da jeg så for meg at jeg ikke skulle trenge å tenke kalorier, men så kom jeg på diett.no og der er det jo umulig å ikke se dem Ellers er jo siden veldig bra, men den fikk meg til å begynne å tenke kalorier.

Er det noen her som har den samme erfaringen som meg?

Isbergan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemaninspirert Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 22:55   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ny på skaldeman, ikke sulten?

Så lenge vekten går nedover og du føler deg opplagt og frisk så er det vel ingen grunn til å endre på noe som funker?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 23:15   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny på skaldeman, ikke sulten?

Enig med TrillTrall, 1700 er helt ok om du er mett og fornøyd, går ned i vekt, har overskudd og nyter maten!

Er det ikke deilig med manglende sultfølelse?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 01:03   #4
Elin_no
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Elin_no er på en erverdig vei

Sv: Ny på skaldeman, ikke sulten?

Jeg føler meg også passe mett i løpet av dagen, kjempefint! Jeg spiser kun tre måltider til dagen. Kalorier følger jeg ikke med på. Endelig en diett som passer meg!

Elin_no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 02:22   #5
Isbergan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 10
Isbergan er på en erverdig vei

Sv: Ny på skaldeman, ikke sulten?

Okei så da får jeg bare vente til veiinga imorgen,, og dersom vekta er ned så er det ingen grunn til panikk Er ganske sikker på at jeg går ned mye 1. uka, gjorde hvertfall det på atkins for noen år siden(rundt 5 kg om jeg ikkke husker feil) Men mye nedgangen 1.uke er jo vann som forlater kroppen.

Tror egentlig jeg må vente til veiinga neste uke før jeg får endelig svar på om det funker med såpass få kalorier. Kunne selvsagt hatt endel fløte i kaffen, men jeg liker den best svart, så jeg vil aller helst slippe

Det er deilig å ikke føle seg sulten, og jeg synes også jeg har mere energi allerede, men det er vel bare placeboeffekt muligens.

Isbergan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemaninspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er ikke sulten! divachris Spørsmål og svar 1 04-03-11 19:07
Er ikke sulten ... tattoogl Lavkarbo generelt 12 13-02-11 14:32
Er syk og ikke sulten Sincity Spørsmål og svar 9 21-05-10 10:01
Hjelp! Ikke sulten! matitt Lavkarbo generelt 30 21-03-10 15:08
Ikke sulten ... isabella Lavkarbo generelt 14 10-10-08 15:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no