Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Har du lavt stoffskifte?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-07, 21:33   #1
Fluffy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 58
Innlegg: 9
Fluffy er på en erverdig vei

Har du lavt stoffskifte?

Hei,
Jeg er nylig diagnosert med lavt stoffskifte. Prøver med på skaldeman metoden. Hadde vært fint med tilbakemeldinger eller gode tips fra de med lavt stoffskifte. Bruker Levoxin.

Fluffy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 22:02   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

Hvis du leser mer på den delen av forumet du har postet innlegget ditt på, finner du mange med samme problem og mange gode råd !

Her: Stoffskifte / hormonproblemer

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 19:57   #3
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

Hei, jeg har også lavt stoffskifte, og jeg har sett etter andres erfaringer med lavkarbo i forhold til dette. Men hvor Nille ser disse rådene og erfaringene her, det er meg en gåte...
Jeg gikk gradvis over til moderat lavkarbo etter Lutz sine prinsipper for noen måneder siden. I begynnelsen virket det som om jeg ble varmere i kroppen, hvilket var veldig positivt, men nå har det snudd, og jeg er atter en frysepinn. Hvorfor aner jeg ikke. Fortsetter likevel, siden jeg nå stort sett er fri for migrenen og jeg slipper å være sulten hele tiden.
Vil gjerne høre andres erfaringer!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 21:49   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Men hvor Nille ser disse rådene og erfaringene her, det er meg en gåte...!

Det første er jo å lese trådene i forumet da.....

Vi kan jo begynne med disse trådene (som alle ligger under linken jeg postet). Mener dere at jeg må kopiere inn alle trådene for dere ?

OK, - her er noen få:

Lavt stoffskifte
lavt stoffskifte??Hjelp!!!!
Noen som kan hjelpe?

og inne på en av alle trådene så finnes det info på denne linken:

http://home.online.no/~meretlun/hypotyreose.htm

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 22:31   #5
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

Det er jo litt merkelig Nille, men de er faktisk ikke å se for meg, bortsett fra i ditt svar. Usynlig blekk kanskje?
Ellers takk for hjelpen!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 22:38   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

Nei, nei, ser du det ikke - så ser du det ikke.....

Når du trykker på linken, får du ikke opp en lang liste med tråder da ? Det skal være to sider med tråder der.........

..eller mener du at du ikke finner de tipsene/rådene du trenger i dem ?

Skjønner ikke problemet jeg - beklager. Kanskje noen andre skjønner det og kan forklare.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 22:44   #7
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

Jeg har løsningen

Under alle trådene i underforumet så er der en boks, der kan du velge om du vil vise alle trådene fra siste døgn, 2 dager, siste uken, siste 2 uker osv. Velg fra begynnelsen, så dukker nok alle trådene opp.

Du kan også gå inn i profilen din, og velge at dette skal gjelde for alle underforumene.

[edit] for å endre instillingene for alle trådene, gå inn på kontrollpanel -> endre valg -> Standard avkorting for trådalder, velg "vis alle tråder"


Sist redigert av Lemen : 13-02-07 kl 00:59. Årsak: lagt til hvordan endre instillingene
Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 22:46   #8
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

Aha, takk Lemen! Det var løsningen ja. Veldig mye interessant dukket plutselig opp... Oops.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 22:49   #9
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Aha, takk Lemen! Det var løsningen ja. Veldig mye interessant dukket plutselig opp... Oops.

Ikke så lett å vite, jeg oppdaget det ved en tilfeldighet en gang for lenge siden.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 23:41   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

...og jeg tenkte ikke på det engang......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 23:55   #11
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

Ante ikke noe om den funksjonen jeg - hos meg har alle trådene alltid vært synlige ...

Du kan ikke tenke på alt vet du Nille

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 00:38   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ante ikke noe om den funksjonen jeg - hos meg har alle trådene alltid vært synlige ...

Ja, det er det som skal være forum standard så vidt jeg vet. Men jeg skjønte heller ikke at hun ikke fikk de frem, - det var derfor jeg spurte.....

Godt at Lemen fant ut av det da !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 00:46   #13
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Ja, det er det som skal være forum standard så vidt jeg vet. Men jeg skjønte heller ikke at hun ikke fikk de frem, - det var derfor jeg spurte.....

Godt at Lemen fant ut av det da !

Etter masse søke- og lese-aktivitet her på forumet, så begynner jeg å bli godt kjent her vet du Nille.

Tror ikke det er forum standard, vet vertfall at jeg har endret det i profilen min her på lavkarbo, og på andre forum med samme utforming.

Men, det hadde vært en god idè å ha det som forumstandard, for da blir det litt lettere for nye å søke opp i gamle tråder. Er liksom ikke så lett å finne svar på noe, når trådene ikke ligger tilgjengelig.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 00:51   #14
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

Jeg hadde "vis alle tråder" som innstilling. Kan ikke huske at jeg har gjort det selv, men det begynner å bli en stund siden jeg meldte meg inn ...

Nå prøvde jeg å stille inn på forumstandard, og fikk da opp bare fire tråder i dette underforumet som vi er i nå ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 00:56   #15
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg hadde "vis alle tråder" som innstilling. Kan ikke huske at jeg har gjort det selv, men det begynner å bli en stund siden jeg meldte meg inn ...

Nå prøvde jeg å stille inn på forumstandard, og fikk da opp bare fire tråder i dette underforumet som vi er i nå ...

Måtte prøve jeg også

Og det ser ut som om at siste måneden er forumstandard.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:27   #16
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Har du lavt stoffskifte?

...og fire tråder er litt lite, sant? Hehe, følte meg som i en parallell verden en stund...
Går det an å rette forumstandarden slik at de nye ikke føler seg så utenfor?

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:24   #17
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Har du lavt stoffskifte?

Hei, jeg har lavt stoffskifte. Her er et forum som går på bare stoffskiftespørsmål: http://www.xlpluss.no/thyroforum/

Ellers kan du godt spørre meg på en PM så kan jeg svare så godt jeg kan...men alt jeg vet har jeg lært på Sonjas stoffskifteforum!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forklaring på insulinresistens MHM Dr Lindbergs 87 09-12-11 15:26
Tanker om livet, hvordan, hvorfor og bare sånn generelt tanker om det Caxa Generell diskusjon 18 01-10-11 19:02
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 12:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no