Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-15, 21:18   #1
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Då er det mulig å importere vitaminar som før.

http://www.dagbladet.no/2015/11/16/n...port/41983983/

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 21:20   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Supert!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 17-11-15, 01:08   #3
aceton
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Hvor: Bergen
Innlegg: 12
aceton er på en erverdig vei

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Flott! Mista nyleg ein heil pakke frå iHerb pga ein gratisprøve med skumle multivitaminer.

aceton er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-15, 15:45   #4
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Veldig fornøyd

Jeg overdoserer jevnlig vitamin D3, og nå kan jeg fortsette med det!

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 00:37   #5
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Leste også dette idag og var godt fornøyd, selv var jeg stor importør av D-vitaminer før forbudet kom. Jeg simpelthen elsker iHerb sitt utvalg!

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 17:34   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Dette er veldig gode nyheter!
Det er bare en ting jeg ikke finner noen forklaringer på i ordlyden i noen av de artiklene jeg har lest siden regelendringen, og det er om det fortsatt er restriksjoner som tidligere - altså at privatimporten begrenser seg til inntil tre måneders forbruk innenfor EØS. Noen som vet?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 18:58   #7
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dette er veldig gode nyheter!
Det er bare en ting jeg ikke finner noen forklaringer på i ordlyden i noen av de artiklene jeg har lest siden regelendringen, og det er om det fortsatt er restriksjoner som tidligere - altså at privatimporten begrenser seg til inntil tre måneders forbruk innenfor EØS. Noen som vet?!

Nei, det tror jeg ikke, for det de har gjort er å fjerne klassifiseringen som legemiddel fra vitaminer og mineraler. Merk at det betyr at det bare er vitaminer og mineraler som er unntatt fra den nye loven (som jeg mener fortsatt er i strid med EØS-avtalen).

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 13:04   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Nei, det tror jeg ikke, for det de har gjort er å fjerne klassifiseringen som legemiddel fra vitaminer og mineraler. Merk at det betyr at det bare er vitaminer og mineraler som er unntatt fra den nye loven (som jeg mener fortsatt er i strid med EØS-avtalen).

Ah, takk! Så da kan man bestille fra iHerb også, som jeg forstår det. (Selv om jeg har hørt folk si at de ikke er helt oppdaterte og fjernet sperren fra høydose-vitaminer enda).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 16:32   #9
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah, takk! Så da kan man bestille fra iHerb også, som jeg forstår det. (Selv om jeg har hørt folk si at de ikke er helt oppdaterte og fjernet sperren fra høydose-vitaminer enda).

Det er litt vanskelig å vite hva som gjelder, for det er vanskelig å finne noe fra det offentlige om dette, og nå hørte jeg nettopp noen som mente det bare gjelder for vitaminer og ikke for mineraler. Så jeg vet ikke, og hvis noen finner forskriften eller noe annet offisielt vedtatt om dette, så er jeg veldig interessert.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 21:59   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

På denne gruppa er det til enhver tid oppdatert informasjon om reglene: https://www.facebook.com/groups/Vita...jonen/?fref=ts

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 01:00   #11
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

På denne gruppa er det til enhver tid oppdatert informasjon om reglene: https://www.facebook.com/groups/Vita...jonen/?fref=ts

Jeg er ikke på facebook, men har nå funnet endringen på lovdata:
https://lovdata.no/dokument/LTI/fors...015-11-23-1342
I § 2 Legemiddellisten skal følgende oppføringer strykes:
- Askorbinsyre
- Biotin
- Cyankobalamin
- Folsyre (acidum folicum)
- Kalsiferol
- Niacin
- Nikotinsyre (acid nicotinicum)
- Pantotensyre
- Pyridoksin
- Riboflavin
- Tiamin
- Tokoferol

Det er altså bare disse vitaminene som ikke lenger er legemidler. Alt annet er vel som før, da, og rammes av den nye loven hvis det er legemiddel eller hvis Legemiddelverket bestemmer seg for at det skal regnes som legemiddel.


Sist redigert av amritam : 27-11-15 kl 01:10.
amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 13:09   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Da er i hvert fall vitamin D3 (kalsiferol) innafor, noe som var det aller viktigste for mitt vedkommende. Takk for at du sjekka det ut!
Jeg er forsåvidt med i den vitaminaksjon-gruppa, men synes det er en smule rotete hva angår informasjon der inne. Ikke så rart, med så mange brukere og tilsvarende mengde tolkninger.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 01:52   #13
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Alt av vitaminer er nå tillatt, men det var kun de vitaminene nevnt ovenfor som var satt som ulovlige. De er nå fjernet fra listen igjen

Mineraler er visst fortsatt ulovlig, og likeså urter.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 03:38   #14
Susa84
Medlem
 
Susa84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Vestfold, Sandefjord
Alder: 39
Innlegg: 162
Susa84 er på en erverdig vei

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Flotte nyheter Som helsekostveileder student jubler jeg

__________________
Journalen min
Ønsker alle en fin og flott dag


Lagre
Susa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo, lavkarbo 50-100gr pr dag Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 10:08   #15
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Er aminosyrer Ok må å bestille?m

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 23:33   #16
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Alt av vitaminer er nå tillatt, men det var kun de vitaminene nevnt ovenfor som var satt som ulovlige. De er nå fjernet fra listen igjen

Mineraler er visst fortsatt ulovlig, og likeså urter.

A-vitaminer har da vært legemidler, og jeg ser ikke noe av det på lista.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 01-12-15, 15:32   #17
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

A-vitaminer har da vært legemidler, og jeg ser ikke noe av det på lista.

I følge vitamingruppen på FB stod ikke vit K og vit A på legemiddellisten.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 18:42   #18
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Regjeringa har snudd om vitaminimport! 👍

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

I følge vitamingruppen på FB stod ikke vit K og vit A på legemiddellisten.

Merkelig, jeg finner det heller ikke der nå, men er temmelig sikker på at det har stått der. Jeg har bl.a. fått stoppet tran i tollen fordi den inneholdt for mye a-vitamin. Jeg klaget fordi jeg i lovverket fant et unntak for tran, men posten ville ikke høre på det, de sa bare at de forholdt seg til det legemiddelverket sa.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sola har snudd! Kanutten Livets lyse side 12 22-12-10 21:50
Har Lindberg snudd i spørsmålet om sunt fett? Heksa Dr Lindbergs 11 23-10-10 16:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no