Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

I dag er jeg skikkelig lei av dette her!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-07, 07:30   #1
Tette80
Medlem
 
Tette80 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 44
Innlegg: 69
Tette80 er ny på veien
Cool

I dag er jeg skikkelig lei av dette her!

Hadde som plan å holde på til 4. juni med ketolyse, men i dag satt jeg meg mål til 17. mai. Da har jeg gått på kuren i 4,5 uke. Jeg er dritlei egg og bacon til frokost, og savner brød me syltetøy noe inderlig! Har tatt av meg ca 5 kg på 2,5 uke, så er jo kjempefornøyd med det, men skulle gjerne tatt av 5 kg til! Tror rett og slett ikke jeg orker å holde på med egg og bacon no mer for denne gang altså! Har dere noen andre gode frokostforslag???

__________________
Tette80
Tette80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 07:35   #2
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!!!

Nøttemuffinsene til Nille er kjempebra frokostalternativ. Eller pannekaken til MHM
Prøv, det er bedre enn å sprekke

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 07:35   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!!!

Alle rester fra middag dagen før er fint;
Kyllingfileet m Remulade
Stekt ørret/laks eller annen fisk

Det er bare fantasien vår som er styrt av gamle vaner om at frokost, det MÅ være en brødskive... Du kan spise hva som helst av det du spiser ellers om dagen til frokost.

Ikke gi deg, du har jo en fin fremgang. Tenk at det bare er i dag du føler sånn...i morgen er du igang med andre tanker igjen.
krysser fingre for deg.

Lykke til!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 08:32   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!!!

Først og fremst, brød med syltetøy bør IKKE psises til frokost samme hvilken filosofi man følger eller ikke følger....

Og se her for frokost-forslag: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494

Og hvis man MÅ ha syltetøy så finnes det heistad sukkerfritt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 08:59   #5
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!!!

Du kan jo til nød ta ei skive med lindberg-brød.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:28   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!!!

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Du kan jo til nød ta ei skive med lindberg-brød.

Ikke på Ketolysekuren nei, da er det ikke mye karber igjen til resten av dagen.....
Njjjaaa, det kommer jo an på hvr tjukk skive men tar da, - den må i tilfelle være innnnnnmari tynn !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:29   #7
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!!!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Ikke på Ketolysekuren nei, da er det ikke mye karber igjen til resten av dagen.....
Njjjaaa, det kommer jo an på hvr tjukk skive men tar da, - den må i tilfelle være innnnnnmari tynn !

Jepp, det er det jeg mener. Rundt 10 gram eller no.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:29   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!!!

Smoothie er også innmari godt, om du har blender eller stavmikser

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:32   #9
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!!!

Slike dager tror jeg de fleste "kommer borti"..... men bit tenna i sammen og hold ut, i morgen kan det være over. Har du prøvd å lage ziggy-lapper?
Lag deg en sandwich med "hauger" av pålegg mellom, smør og majones eller bak lavkarb.brødet, står oppskrift utenpå boksen.... ellers mange andre oppskrifter på forumet. Når du kommer dithen at du skal tilsette bær i kostholdet, bruk friske eller frossne bær, klem med gaffel og bruk som syltetøy en gang i blandt..... Som beskrevet i innlegg før, så er Nille`s nøttemuffins et nydelig innslag, smaker himmelsk med creme cherie eller annen ost. Håper du kommer deg over den "lille sperringa" du opplever nå, ønsker deg masse lykke til videre!!!!

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:59   #10
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!!!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og hvis man MÅ ha syltetøy så finnes det heistad sukkerfritt.

Det inneholder fortsatt 36% sukker, så jeg tror ikke det er aktuelt på Ketolyse.


Tunfisksalat med hjemmelaget majones. Fetasalat. Avocado med ett eller annet kjøtt til. Mozarella og tomatsalat. Omelett. Det finnes mange alternativer til egg og bacon.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 14:27   #11
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!!!

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.


Det er bare fantasien vår som er styrt av gamle vaner om at frokost, det MÅ være en brødskive... Du kan spise hva som helst av det du spiser ellers om dagen til frokost.
Lykke til!

Duuuh , spiser du fortsatt det derre stekte egget ditt

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 14:50   #12
Tuttan
Medlem
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 61
Tuttan er på en erverdig vei

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!!!

Her er en frokost fra Nille som jeg har fått helt dilla på.

Jeg har justert oppskriften litt ved å ha i en ss meierismør. Da blir smaken mye rundere.
Prøvde også noe annet i dag morges: hadde i valnøtter. Det er egentlig "snacs-rasjonen" min, men guuud så godt det var


Frokost: Mock Danish. (Minner litt om arme riddere):

50 gr kremost
2 egg
1 ss meierismør
15 gr proteinpulver m/vanilje smak
1 ts kanel
1/2 ts Splenda (eller Natreen)
og (når du er ferdig med induksjon - 30 gr bringebær)

Alt vispes til jevn røre (bruker liten hurtigmixer til stavmixer'n) og helles over i flatbunnet form på størrelse med en frokost asjett. 2 min +/- i mikro og vips - en litt tykk "amerikansk" pannekake.

Når du er på vedvarende tar du 30 gram (en liten neve) FROSNE bringebær og fordeler over røren før du setter i mikroen. Da er det 2 min 20 sek. perfekt tid.

Eller
Du kan ha oppi en liten håndfull valnøtter som stavmixeren finmaler sammen med alt det andre. Nyyydelig!!!

Eller
du kan la være å ha søtstoff oppi og ha bacon biter i isteden.

__________________
Tuttan
Minus 11 kilo før Ketolysekuren - minus 8 på Ketolyse - og så 8 opp igjen. Den evige jo-jo slankeren!
Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 09:56   #13
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!!!

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

Duuuh , spiser du fortsatt det derre stekte egget ditt

Nei...nå spiser jeg to

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 10:31   #14
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!

Lager dere frokosten deres på morgenen, eller kvelden i forveien?

Egg/bacon må man vel steke på morgenen, men selv orker jeg ikke å steke og brase tidlig på morgenen før jeg skal på jobb. Da må vi ha noe lettvint som en bare kan slenge på en tallerken og så krype opp i sofaen med en kopp kaffe, og prøve og våkne...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 10:40   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!

Jeg ordner frokosten som oftest om morgenen, men jeg spiser ikke før etter jeg har kommet på jobb. Sånn 1,5-2t etter jeg står opp.
Egg koker jeg kvelden før, resten fikser jeg på morgenen. Som f.eks i dag: 2 kokte egg, 1/2 boks tunfisk (king oscar sitron og pepper typen), purre og 3 ss majones.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 13:54   #16
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 38
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!

hva med å lage litt salat til forkost?

I dag hadde jeg restesalat fra igår. Med isbergsalat, littegrann paprika, agurk og bacon. nam nam.. Så kokte jeg meg 2 egg å tok det oppi sammen med rømme..

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 12:13   #17
kokonuts
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 53
Innlegg: 31
kokonuts er på en erverdig vei

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!

Jeg prøvde å lage OE brød etter ziggys oppskrift, syntes det var herlig å kunn spise litt brød igjen uten å gi opp kuren. lettvint å ta enskive med makrell, leverpostei eller salami/fårepølse, rekesalat mm. egentlig en god del pålegg vi kan spise. synes også det er godt til egg og bacon.
du finner ziggys oppskrift på forumet for optimaL ernæring, egen tråd om brødet, dersom du ikke har bakemix går det f.eks an å bruke linfrø som du tar i hurtigmixeren eller annnet grovt mel(du trenger bare litt. laget en variant selv siden jeg ikke klarte vente tilø jeg fikk tak i bakemix.

250 gr hasselnøtter
100 gr linfrø
1 ts. Bakepulver
1 ts seltin
7-8 egg
0,5 dl fløte
125 gram smeltet smør

Jeg kjørte linfrøene i hurtigmixeren til jeg hadde en litt melen masse, deretter nøttene. Helte blandingen i en bakebolle og blandet egg og smør i mixeren. Blandet alt i bakebollen og tilsatte fløte og salt. Helte deigen i en liten brødform med bakepapir. Steketid ca 40 min på 190 grader med varmluftsovn, lot brødet avkjeles i ovnen.

Takk igjen til Ziggy, for mange gode oppskrifter og ideer. Jeg ser mye lysere på lavkarbodietten nå som jeg kan spise brød

lykke til ikke gi opp

kokonuts er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no