Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Lavkarbo skader hjernen?

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-10, 18:23   #26
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen???

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Så det er bare å sluke alt om lavkarbo rått, helt uten motforestillinger? Hvordan vet du at det er så sunt med lavkarbo diett?

Fordi at ETTER at jeg begynte med lavkarbo har alle blodprøver, urinprøver, blodtrykk, etc etc havnet innenfor referansområdene til de ymse testene. Da kan man vel kjapt trekke konklusjonen om at dette var bra for kroppen??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 18:25   #27
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen???

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Fordi at ETTER at jeg begynte med lavkarbo har alle blodprøver, urinprøver, blodtrykk, etc etc havnet innenfor referansområdene til de ymse testene. Da kan man vel kjapt trekke konklusjonen om at dette var bra for kroppen??

Og jeg koser meg HVER gang de gratulerer meg med at jeg har klart å få ned kolesterolet fra 10 til ca 5. De spør hva jeg har spist og jeg svarer mye fett, grønnsaker og proteiner.. Da MÅÅÅÅPER de!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 18:52   #28
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Ikke la dere provosere av jae-ols - han er her nå bare for å provosere uansett...finnes ikke saklighet eller hold i noen av påstandene.

Leste artikkelen og kjenner jeg blir fryktelig frustrert. De har ikke belegg for flesteparten av påstandene sine. Og Tonelise - les boka "bedre uten brød" den går gjennom de største forskningsprosjektene på kosthold de siste 50 årene (minst) - og avslører at myndighetenes anbefalinger er anbefalt på DELER av konklusjoner fra disse - de delene som bekrefter det slike som Drevon og Frølich mener er korrekte.

Ser denne artikkelen som et desperat forsøk på å skremme folk fra å gå på lavkarbo. Tonelise sier at "noen" har fått gode resultater fra lavkarbo - vi er ikke bare "noen" vi er VELDIG mange!

Edit: Til alle: jeg har 20 års personlig erfaring med Drevons anbefalinger... og med det opptil 25 kg pluss som aldri gikk av til tross for trening, lavkcal og trening... NÅ - etter bare noen få mnd har jeg gått ned nesten 10 kg, chronssymptomene somholdt på å ødelegge mitt sosiale liv er nesten vekke - og overskuddet og gleden over livet er tilbake! Så tenk selv hva jeg har mest tro på for min egen del?

Legg også merke til at det er stort sett Drevon og Frølich som uttaler seg negativt om lavkarbo - hva sier det om kampen mot lavkarbo?? At disse to alene får så mye plass i denne debatten er ufattelig!

Håper denne artikkelen trigger flere til å komme hit på forumet for å lære mer enn at den skremmer folk vekk - fordi det er MANGE som lider av overvekt og sykdommer dag som kan få en bedre hverdag UTEN å sulte, UTEN å bli pakket full av medisiner!

SPIS DEG FRISK OG SLANK MED LAVKARBO sier nå bare jeg


Sist redigert av Nerthus : 13-09-10 kl 19:03.
Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 19:44   #29
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Avisen ble ble kjøpt og fortet meg hjem for å lese. Frustrasjonen over den dårlige reportasjen var stor, (Og hvis det er noen som ikke bryr seg om de individuelle menneskers "særtrekk" så er det vel Drevon...!! Ja, jeg har vært med i vgs vektklubb...)
En unyansert og dårlig reportasje,bortkasta penger. MEN, når irritasjonen la seg var jeg jo ganske så letta, ingen nye forskningsresultater som viser at lavkarbo er skadelig ble vist til :-) Ingen gode motargumenter, rett og slett ingenting nytt bortsett fra et dårlig avsnitt som sa at "Det er individuelt hvor grensa går for når det er skadelig å kutte ned på karbohydratene. Men går du under grensa di, risikerer du at hjernen ikke kan utføre oppgavene sine" (Fordi hjernen er en muskel, muskler består av proteiner og dermed vil muskelmassen bli redusert når du er i ketose)
Jeg lurer på om Hexenberg i det hele tatt fikk mulighet til å svare på den versjonen?

Ufattelig dårlig journalistikk, det er ikke slik dere øker opplaget Dagbladet!

(Okei da, var litt frustrasjon i meg ennå, he he)

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 20:20   #30
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Tonelise:
Hvor mange i dette landet som sliter med dårlig psykisk helse, overvekt, diabetes, mage- tarmlidelser, hjertelidelser, migrene osv. har ikke jeg noe tall på.
Men jeg er ganske sikker på at de aller fleste har et høykarbo kosthold, eller hadde det da de ble syke.

Hvorfor advares vi ikke mot det kostholdet Tonelise? Det er av det kostholdet disse "ekspertene" anbefaler som gjør flesteparten av disse menneskene syke.

Dette er noe mange av oss på LCHF har erfart, så vi må få lov til å reagere på skriverier som vi atter en gang blir servert fra "ekspertisen" innen norsk kosthold. Vi anser det som det rene vås og tåpelig tom skremselspropaganda.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:18   #31
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

å stole på informasjonen de gir folket om lavkarbo er som å stole på infoen om kjøtt fra en hardcore veganer.

Eller oppdrettsråd om pelsdyr av PETA...

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Ufattelig dårlig journalistikk, det er ikke slik dere øker opplaget Dagbladet!

Det funka da i dag, sikkert massevis av lavkarbere som kjøpte avisa

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:35   #32
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det funka da i dag, sikkert massevis av lavkarbere som kjøpte avisa

Busted!
Må være flere år siden jeg kjøpte Dagbladet i papirutgave!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 23:22   #33
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Moren min hadde sett forsiden og kjøpte dagbladet hun også. Vel vel, da fikk jeg lest artikkelen i alle fall. Stod ikke mye nyttig der, gitt.

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Ingen gode motargumenter, rett og slett ingenting nytt bortsett fra et dårlig avsnitt som sa at "Det er individuelt hvor grensa går for når det er skadelig å kutte ned på karbohydratene. Men går du under grensa di, risikerer du at hjernen ikke kan utføre oppgavene sine" (Fordi hjernen er en muskel, muskler består av proteiner og dermed vil muskelmassen bli redusert når du er i ketose)

Det var vel heller det at hjernen trenger ca 200g "sukker" hver dag. Men tror ikke de de vet at ketoner er ett supert brensel og hjernen fungerer helt fint på 50/50 ketoner og glukose. Og så tror jeg ikke de har hørt om glukoneogenese - nydannelse av glukose fra andre stoffer enn karbohydrater.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 00:54   #34
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Eller oppdrettsråd om pelsdyr av PETA...


Det funka da i dag, sikkert massevis av lavkarbere som kjøpte avisa

sant nok...

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 01:08   #35
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Moren min hadde sett forsiden og kjøpte dagbladet hun også. Vel vel, da fikk jeg lest artikkelen i alle fall. Stod ikke mye nyttig der, gitt.
Det var vel heller det at hjernen trenger ca 200g "sukker" hver dag. Men tror ikke de de vet at ketoner er ett supert brensel og hjernen fungerer helt fint på 50/50 ketoner og glukose. Og så tror jeg ikke de har hørt om glukoneogenese - nydannelse av glukose fra andre stoffer enn karbohydrater.

det er jo det som gjør artikkelen så vanvittig dårlig. Det er jo nesten fair nok at ikke alle høy karbo entusiaster kjenner til det, eksperter eller ikke,
-men en avis som slår det opp som hovedargument uten at noen med lavkarbo kunnskap uttaler seg om påstanden er jo en tragedie, og avisen fremstår jo da som fullstendig useriøs. Litt sånn "ta en spansk en" for å få en fengende førsteside. Hvis journalisten i det hele tatt vet hva hun skriver om vet hun jo at førstesiden hadde gått i dass hvis hun hadde fått uttalelser fra lavkarbo kjennere..

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 01:24   #36
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Hvem skrev artikkelen?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 01:52   #37
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvem skrev artikkelen?

Nå måtte jeg en liten tur i papirsøpla, for der havna avisa fort i dag gitt Merete Landsend står det...

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 08:25   #38
Coopteddy
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Alder: 44
Innlegg: 43
Coopteddy er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Fikk en del kommentarer på dette oppslaget i går, gitt. Jeg gadd ikke kjøpe avisa. Har jevnt over sluttet å bry meg med slike oppslag; ifølge alskens forskningsresultater så er det jo et under at vi overhodet lever. I det minste skulle vi hatt kreft hele gjengen. (Finnes det mat som ennå ikke har vært innom kreftfarligkategorien?)

På mange måter var det som man kunne forvente at Dagbladet skulle komme med et slikt oppslag. Husk at de har hatt en del positivt om lavkarbo, blant annet intervju med Hexeberg og påfølgende nettmøte. Der slapp kritikerne til i bare en bitteliten bisak. Nå var det omvendt. Helt typisk.

Ang. forsiden: Husk at journalisten svært ofte ikke er med på å utforme/bestemme den. Unntaket er slike som meg, som både skriver og redigerer avisa jeg jobber i. :-)

__________________


Coopteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veggis-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 12:09   #39
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Kjenner at jeg ikke bryr meg det spøtt om usaklige uttalelser fra Devildemon.

Og Dagbladet synes jeg rett og slett er så elendig at jeg ikke ville kjøpt det om det kosta 5 øre en gang. Eleeeendig journalistikk.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 12:34   #40
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Apropos Dagbladet så har de også i dag en om mulig enda mer *fantastisk* overskrift; "Det er farlig å snakke med de døde". Jeg elsker sånne bastante superskumle krigstyper, altså. Det morsomme er at uttalelsen er av Toralf Gjerstad, som videre forteller at det også er umlig. Og presiserer videre at han aldri har prøvd ...! Uhm, ok. Jeg skal ikke ta stilling til om man kan eller ikke kan snakke med døde, altså, men det er jo like mye en ikkesak som Drevons uttalelser om lavkarbo, i og med at han helt klart ikke verken har erfart eller har særlig mye kunnskap om det.
Sukk, jeg husker en gang Dagbladet var en avis, jeg. Typ på nittitallet, eller noe?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 13:28   #41
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.

Kjæresten kom inn døra idag og sa "Lavkarbo skader hjernen, det står det ihvertfall i dagbladet" var visst på forsiden. Men finner ikke saken på nettutgaven. Noen som har lest artikkelen??? Er det jeg som er skikkelig dårlig på å søke?? hehe

Uansett kan ikke jeg bli mer skada.. :-P tjihi..

Hehehehe kjenner meg rimelig hjernedød her jeg sitter ja

....meeeeeeeeen det står jo i avvisa (Blabla) så da må det jo være sant eller....

Sånn til informasjon så holder jeg på med en doktorgrad og jeg tror hjernen min fungerer utmerket i forhold til mange andre.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 13:35   #42
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Jeg tror Dagbladet satt antilavkarboartikkelen på førstesiden för å lyse opp hverdagen til folk flest. Tenk på alle de tusener av nordmenn som i går dro hjem, satt på potenene - og pustet lettet ut over at de har holdt seg unna disse skumle lavkarbogreiene. Rørende :-)

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 13:40   #43
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen???

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Står det noe om hvor lang tid det tar før skadene blir merkbare? Jeg har holdt på å fire år, og venter spent. I motsetning til før kostholdet har jeg bedre konsentrasjon og klarere tanker, så kanskje det er sånn at det blir bedre før det blir verre, eller er det snakk om akutt brain mail function? Det siste virker jo mest forlokkende, selv om det kan bli litt pinlig om det skulle oppstå typ midt i en samtale, f.eks.

Kanskje du bare har forfalt sånn sakte men sikkert slik at du egentlig ikke har merka noe..... Kanskje du er "skada" allerede?

Jeg kan ihvertfall ikke bli noe verre enn jeg er allerede så jeg er "home safe", herregud jeg ler så jeg griner her - "brain malfunction du lissom

Til dere som gikk fem på og kjøpte blekka, henvises det til noe seriøs forskning eller er det bare Devron som er ute med leppa så lang eller er det stor?? Øhyy tror hjernen ikke er helt med her - fnis

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 13:53   #44
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen???

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Kanskje du bare har forfalt sånn sakte men sikkert slik at du egentlig ikke har merka noe..... Kanskje du er "skada" allerede?

Jeg kan ihvertfall ikke bli noe verre enn jeg er allerede så jeg er "home safe", herregud jeg ler så jeg griner her - "brain malfunction du lissom

Til dere som gikk fem på og kjøpte blekka, henvises det til noe seriøs forskning eller er det bare Devron som er ute med leppa så lang eller er det stor?? Øhyy tror hjernen ikke er helt med her - fnis

Ja, kanskje jeg rett og slett har blitt så fordervet av å spise ren og ubearbeida mat at jeg ikke er i stand til å vurdere mine mentale evner lenger, og tolker det derhen til at tankene er klarere, rett og slett fordi jeg har blitt en enkel sjel? Akk, ikke godt å vite.
Jeg har ikke kjøpt og lest den, må jeg innrømme, noe jeg kanskje burde ha gjort før jeg uttaler meg; Men! ut fra hva som er sagt av de som har lest den, så er det visst bare gammelt nytt, noe som jo er litt underlig. Man skulle tro at sånne fete oppslag kom ut fra revolusjonære oppdagelser. Og jeg som trodde agurktidene stort sett var over i august ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:04   #45
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen???

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, kanskje jeg rett og slett har blitt så fordervet av å spise ren og ubearbeida mat at jeg ikke er i stand til å vurdere mine mentale evner lenger, og tolker det derhen til at tankene er klarere, rett og slett fordi jeg har blitt en enkel sjel? Akk, ikke godt å vite.
Jeg har ikke kjøpt og lest den, må jeg innrømme, noe jeg kanskje burde ha gjort før jeg uttaler meg; Men! ut fra hva som er sagt av de som har lest den, så er det visst bare gammelt nytt, noe som jo er litt underlig. Man skulle tro at sånne fete oppslag kom ut fra revolusjonære oppdagelser. Og jeg som trodde agurktidene stort sett var over i august ...

Hehehe omtrent samme konklusjonen jeg har kommet fremt til, vi er så skada at vi ikke vet det selv en gang. Men takke meg til å være en enkel sjel som har det godt med seg selv

Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe avisa i går men fant ut at det er jo totalt bortkasta penger, regna med å få kortversjonen her inne uansett

Nå regner det kattunger her så nå tenker jeg det er på tide med en liten joggetur....

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:14   #46
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Vel, jeg var ihvertfall et lett offer for Dagbladet denne gangen for å si det sånn...tenkte "NÅ presenteres det ny forskning!" Det har vel litt med å gjøre at jeg kjenner på noen bivirkninger når når jeg reduserer inntaket såpass mye at jeg faktisk mister vekt. (ca 8-10 el mindre fordelt utover dagen tenker jeg) Jeg er "tung i huet", får ikke sove godt om nettene (sover lite og våkner ofte) og trøtt på dagen, og tung i kroppen... Og jeg føler meg ikke så sunn nei... Men jeg er så lei av å stå stille på vekta, hjelper ikke med trening heller, prøvde med daglige økter i hele august, (30 min cardio) da gikk jeg opp i vekt..

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:18   #47
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen???

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hehehe omtrent samme konklusjonen jeg har kommet fremt til, vi er så skada at vi ikke vet det selv en gang. Men takke meg til å være en enkel sjel som har det godt med seg selv

Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe avisa i går men fant ut at det er jo totalt bortkasta penger, regna med å få kortversjonen her inne uansett

Nå regner det kattunger her så nå tenker jeg det er på tide med en liten joggetur....

Ja, hadde jeg enda vært en enkel sjel . God joggetur, gærning.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:21   #48
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Vel, jeg var ihvertfall et lett offer for Dagbladet denne gangen for å si det sånn...tenkte "NÅ presenteres det ny forskning!" Det har vel litt med å gjøre at jeg kjenner på noen bivirkninger når når jeg reduserer inntaket såpass mye at jeg faktisk mister vekt. (ca 8-10 el mindre fordelt utover dagen tenker jeg) Jeg er "tung i huet", får ikke sove godt om nettene (sover lite og våkner ofte) og trøtt på dagen, og tung i kroppen... Og jeg føler meg ikke så sunn nei... Men jeg er så lei av å stå stille på vekta, hjelper ikke med trening heller, prøvde med daglige økter i hele august, (30 min cardio) da gikk jeg opp i vekt..

Synd at du skal føle deg sånn! Men er du sikker på at du behøver å få i deg så lite karbohydrater? Drikker du nok vann? Spiser du rent? Og ikke minst; Hvor lenge har du holdt på? For å være dårlig i en overgang som du beskriver er jo ganske naturlig, man snur tross alt opp og ned på forbrenninga i kroppen, og det kjennes gjerne.
Jeg har aldri i mitt liv følt meg sunnere enn jeg har gjort de siste årene ved å få lov til å spise meg passe mett på helt rene matvarer, jeg tåler fint å leve på omtrent nullkarbo, men det er jo langt fra optimalt for alle.

Edit: Så først nå at du har vært medlem siden mai, men jeg vet jo uansett ikke hvor lenge du har levd på så lite kh.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:14   #49
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Godt å endelig få en forklaring på hvorfor jeg er gal.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:21   #50
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Godt å endelig få en forklaring på hvorfor jeg er gal.

For min del tror jeg det var lost case lenge før lavkarbo'n...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo, negativt for hjernen? Evah Lavkarbo generelt 13 14-11-09 11:57
Forskning: Gravide som spiser mye fett, skader fosteret Gracella Generell ernæringsdebatt 3 20-01-09 20:22
Får hjernen nok energi på lavkarbo ? Ullabulla Lavkarbo generelt 4 02-10-08 09:10
Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen? Aadna Lavkarbo generelt 12 27-09-06 18:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no