Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Grønn som fy ...

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-11, 14:28   #1
Peanuts
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 7
Peanuts er på en erverdig vei
Red face

Grønn som fy ...

Jeg er på min tredje uke med lavkarbo Hurra for meg!!! Er allerede kvitt magesmerter og en kilo eller to... Ser ut til at kroppen reagerer på mel og da stopper vi med det.. Raske karbohydrater har jeg alltid hatt en hang etter men ser at jeg ikke har noe særs savn etter det nå. Sjokolade har jeg ALLTID lyst på men tar meg en liten knekk 70% så er det over. Det jeg sliter mest med er frokost... Er ikke fan av fett om morgenen og min stakkars ektemann (som "er med på leken") savner brød.... Har laget utallige brød men enten så er det for bløtt, for eggete, for mye kokossmak eller som gamle sponplater å regne Vanskelig det der med brød gitt!! Knekkebrød går på ett vis men vi får slettes ikke i oss nok fett.. Har prøvd Karens beste brød fra oppskriftene her og Mitt beste brød men det ble ikke suksess... Noen som har ett godt tips?

Peanuts er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg, Takk:) Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:33   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Grønn som fy....

Jeg bakte disse - men som knekkebrød og med 2ts paprikapulver og 2 ts løkpulver. Jeg synes de ble kjempegode som "påleggsunderlag".

De er Ikke brød, de ble heller ikke knekkebrød, men sånne seige skiver. Uansett - falt i smak både hos meg og Husets Herre (Wasa-mannen)
http://villevesten.blogspot.com/2011...mkjeks_11.html

Neste gang skal jeg forsøke med litt bakepulver oppi - eller hele egg for å få litt heving.


En annen ting du kan gjøre er å lage deg lavkarbo frokostblanding (finnes flere oppskrifter både der ute og her inne) og spise med helfet youghurt. Kokkospannekaker fungerer også fint, synes jeg. Og om du liker egg så se på oppskrifter av typen "egg i frakk" eller eggmuffins.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:40   #3
Peanuts
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 7
Peanuts er på en erverdig vei

Sv: Grønn som fy....

Jeg liker egg til en viss grad Ser at brød fra div bloggerinneholder så mye som 12 egg så der går grensen.. Hehhehehe... Laget foccacia med hvitløk og krydder å det falt i smak. Men må begrense det saltet for jeg merker at begge to lagrer en del vann.. Hehe.. Men forumet her inneholder MAAAANGE oppskrifter på masse godt så jeg tror dette skal fungere bra!!

P.S. Takk for svar

Peanuts er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg, Takk:) Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:43   #4
Peanuts
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 7
Peanuts er på en erverdig vei

Sv: Grønn som fy....

Hjelpes meg så flink du er å scrappe da!!!! Måtte jo bare kikke på bloggen!!!

Peanuts er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg, Takk:) Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 15:06   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Grønn som fy....

Opprinnelig lagt inn av Peanuts, her.

Hjelpes meg så flink du er å scrappe da!!!! Måtte jo bare kikke på bloggen!!!

Det er nok ikke meg - bare drr hvor jeg hentet oppskrifta første gang.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 15:11   #6
Peanuts
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 7
Peanuts er på en erverdig vei

Sv: Grønn som fy....

Ååååå.. Hehehhehee... Jaja Heldig den som er så flink uansett..

Peanuts er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg, Takk:) Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 16:31   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Grønn som fy....

Har du prøvd Karins "mitt aller beste brød" her inne? Det synes jeg er godt, og slett ikke eggete. Ellers liker jeg også godt spisdegslank.no sin brødmix

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 16:46   #8
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Grønn som fy....

hvis jeg har laget/kjøpt et lavkarbobrød som jeg syntes er for bløtt, legger jeg det bare i brødristeren et par min, så blir det nydelig

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 20:25   #9
Peanuts
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 7
Peanuts er på en erverdig vei

Sv: Grønn som fy....

Har nesten ikke gjort annet enn å bakt brød de siste ukene Karin aller beste tror jeg hadde blitt bra med mindre veske så jeg får bare prøve igjenGullegulla på ti elsker det med kokossmak som jeg fant oppskriften på i en svensk blogg.. Mannen misliker kokos sterkt og jeg spiser egenkomponert musli Her har vi de gøy Hehehhehehe... Gjør meg ingenting å eksprimentere litt heller da... For jeg ser jo at dette er veien å gå.

Peanuts er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg, Takk:) Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 22:48   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Grønn som fy....

Opprinnelig lagt inn av Peanuts, her.

Har nesten ikke gjort annet enn å bakt brød de siste ukene Karin aller beste tror jeg hadde blitt bra med mindre veske så jeg får bare prøve igjenGullegulla på ti elsker det med kokossmak som jeg fant oppskriften på i en svensk blogg.. Mannen misliker kokos sterkt og jeg spiser egenkomponert musli Her har vi de gøy Hehehhehehe... Gjør meg ingenting å eksprimentere litt heller da... For jeg ser jo at dette er veien å gå.

La røra (karins) stå leeeenge og svelle! Jeg får den nesten ikke utav foodprocessoren, men jeg kjører solsikkefrø og valnøttkjerner i en frø/nøtteknuser som tilhører min andre kjøkkenmaskin slik at det blir finmalt. Jeg kjører også cottage cheese, egg og olje til røra er HELT fin.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 01:06   #11
Peanuts
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 7
Peanuts er på en erverdig vei

Sv: Grønn som fy ...

Gir meg ikke Høvelig brød skal de bli!!! Har kjøpt en ferdimiks på helsekosten som jeg skal prøve på i morgen... Fra Adams eller noe slikt? Håper det vil falle i smak

Peanuts er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg, Takk:) Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 09:55   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Grønn som fy ...

Et godt tips i forhold til å få i seg nok fett på morran uten at det virker fett om du først skal ha brød er å velge skikkelig fett pålegg; tjukt lag med smør og tjukke skiver med brie, røkelaks med majones, makrell i tomat (men skrap bort litt av tomaten) med majones, egg i skiver med majones og kaviar (gjestekaviar er den mest gangbare i forhold til kh-innhold). Om jeg spiser brødskiver, så er det nærmest pålegg med brødskiver, i stedet for brødskiver med pålegg om du skjønner. Og masse smør! Jeg bruker ostehøvel!
Brødristertrikset er lurt. Eller brødskiver i ovnen på varmluft, eller ovnsdøra på gløtt funker også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
brød søthunger


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grønn te Diwa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 06-04-11 14:31
Grønn te... Borealis Artikler 3 23-04-07 19:32
grønn te seagirl Kosttilskudd 18 20-09-04 16:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no