Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-11, 10:42   #1
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Jeg spiser IKKE lavkarbo og lavkarbo er bare tull! sier Hellstrøm. Og legger til at han spiser frukt og grønnsaker, ren fisk og rent kjøtt og ikke halvfabrikata. Såvidt jeg har fått med meg bruker han også smør og ikke margarin.

Øh. Jeg tror ikke den godeste Hellstrøm har den ringeste aning om hva lavkarbo er jeg gitt!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 11:55   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Vis meg en kokk som bruker margarin isteden for smør.. Da har han i tilfelle ikke fulgt med noe særlig på det der kulinariske instituttet sitt Tipper ikke engang margarinkokken bruker margarin.

Man ser jo ganske tydelig at Hellstrøm ikke spiser lavkarbo. Tynn som en strek over og under magen også en skikkelig god karbovom.

Vet ikke helt jeg. I programmet sitt, detta "Hellstrøm rydder opp hjemme", er jo det aller meste han lærer bort og lager lavkarbo/lav GI. Så han er vel bare ikke fan av begrepet lavkarbo og alt det bærer med seg da. Det er nok mange som har en forestilling om hva lavkarbo er og derfor holder seg langt unna å ville assosieres med det begrepet. Tror mer på det jeg ser enn det jeg leser i VG, for å si det mildt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 11:59   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Man ser jo ganske tydelig at Hellstrøm ikke spiser lavkarbo. Tynn som en strek over og under magen også en skikkelig god karbovom.

He, he. Kanskje vi skulle tipse han om: Wheat Belly Blues - sangen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 12:08   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

He, he. Kanskje vi skulle tipse han om: Wheat Belly Blues - sangen

Tror selv ikke den får en gammal ungkar til å gi opp øl`en.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 22:19   #5
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10023151

Sukk!

Når jeg leser artikkelen så virker det ikke som han er mot lavkarbo likevel. Masse grønnsaker og rent kjøtt. Ja takk, sier jeg

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 22:46   #6
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Selvfølgelig vet Hellstrøm hva lavkarbo er, mannen er kokk, og er det noe kokker kan, så er det kosthold og ernæring.
Det er vel neppe generell lavkarbo Hellstrøm uttaler seg om,men ekstreme varianter som LCHF.
Det er vel heller ingen her inne som med handa på hjertet kan si at de tror at LCHF er sunt i lengden, altså at man kan leve på det resten av livet uten at det får konsekvenser. Det tror iallefall jeg

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 22:53   #7
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Det er vel heller ingen her inne som med handa på hjertet kan si at de tror at LCHF er sunt i lengden, altså at man kan leve på det resten av livet uten at det får konsekvenser. Det tror iallefall jeg


Her tror jeg du tar veldig feil. Tror det er mange her inne som vil si at det er sunt, og kommer til å følge det hele livet. Jeg er en av dem!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 23:30   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av Supah, her.

Her tror jeg du tar veldig feil. Tror det er mange her inne som vil si at det er sunt, og kommer til å følge det hele livet. Jeg er en av dem!

Jeg kommer definitivt og spise lchf resten av livet!! Skulle ønske jeg hadde oppdaga det for lenge siden! Har aldrig hatt det så bra som nå!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 23:39   #9
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Selvfølgelig vet Hellstrøm hva lavkarbo er, mannen er kokk, og er det noe kokker kan, så er det kosthold og ernæring.
Det er vel neppe generell lavkarbo Hellstrøm uttaler seg om,men ekstreme varianter som LCHF.
Det er vel heller ingen her inne som med handa på hjertet kan si at de tror at LCHF er sunt i lengden, altså at man kan leve på det resten av livet uten at det får konsekvenser. Det tror iallefall jeg

Dette skjønte jeg ikke? Fint hvis du kan forklare hvorfor LCHF er ikke sunt i lengden.

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 00:19   #10
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Det er vel heller ingen her inne som med handa på hjertet kan si at de tror at LCHF er sunt i lengden, altså at man kan leve på det resten av livet uten at det får konsekvenser. Det tror iallefall jeg

Jeg har INGEN planer om å gå over til høykarbo igjen iallefall!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 00:29   #11
Katta66
Medlem
 
Katta66 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 141
Katta66 er på en erverdig vei

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

JEg blir så sint!! Er så lei av tabloidenes vranglære når det gjelder lavkarbo. Og dette her Hellstrøm, er det mest selvmotsigende intervjuet jeg noensinne har sett!! Det avslører bare at du ikke kan en skitt om lavkarbo kosthold!! Skam deg!

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 01:26   #12
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Sitat:

Kjendiskokken har ikke lest en eneste lavkarbobok, men registrerer at dette er noe som selger godt.

Det kan jo være greit å vite litt om noe man uttaler seg bastant om kanskje?

Og hvorfor påstår journalisten at farsemat er lov på lavkarbo? Hun burde spesifisert at det må være farsemat av høy kvalitet - altså som ikke er vannet ut med stivelse.

Og så skjønner jeg ikke hvorfor Hellstrøm absolutt skal ha rent kjøtt. Det gjør meg ingenting om det er litt diverse andre rester av dyret så lenge det smaker godt og er spiselig. Jeg liker ikke at samfunnet bare vil ha det rene kjøttet.

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Det er vel heller ingen her inne som med handa på hjertet kan si at de tror at LCHF er sunt i lengden, altså at man kan leve på det resten av livet uten at det får konsekvenser. Det tror iallefall jeg

Ikke? Snakker vi om samme forum? Jeg er overbevist om at LCHF er sunt i lengden. Hvorfor skulle det ikke være det?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 01:52   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

at man kan leve på det resten av livet uten at det får konsekvenser.

Jeg håper da for Guds skyld at det får konsekvenser at jeg lever på det resten av livet. Konsekvenser som et lengre og sunnere liv, lavere vekt, bedre humør, ingen betennelser....

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Og så skjønner jeg ikke hvorfor Hellstrøm absolutt skal ha rent kjøtt. Det gjør meg ingenting om det er litt diverse andre rester av dyret så lenge det smaker godt og er spiselig. Jeg liker ikke at samfunnet bare vil ha det rene kjøttet.

Jeg har forstått det som at han mener rent kjøtt uten tilsetninger. Han har flere frakter snakket om de ulike delene vi ikke bruker nok av osv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 02:03   #14
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Det er vel heller ingen her inne som med handa på hjertet kan si at de tror at LCHF er sunt i lengden, altså at man kan leve på det resten av livet uten at det får konsekvenser. Det tror iallefall jeg

Håper inderlig du tar feil, fordi både diabetesen min og andre auto-immune dritter trenger at jeg lever LCHF, og de sykdommene kommer til å være med meg resten av livet (akkurat som LCHF).

Men jeg ser jo av og til disse smarte kommentarene at om man er syk på en eller annen måte så er det trygt, sunt og uten bivirkninger og leve LCHF. Men er man fysisk frisk, så er det farlig, spesielt over lang tid.

Skjønner ikke den logikken at min skranglete kropp skal takle det "livsfarlige" fettet så mye bedre enn de av dere som er friske

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 03:36   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Folk får spise som de vil Ketogen kost er ikke noe for meg, men jeg tror ikke det er usunt. Og noen her kommer til å spise ketogent om ti år(photo). Veldig mange ikke. So what? dø av sunn mat kommer ingen til å gjøre

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 03:37   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Synes det er heeeeelt kurrant at Hellstrøm ikke vil ha noe med lavkarbo å gjøre Det er hans fulle rett og det skal "vi" bare drite i....

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 08:36   #17
FruFrydenstrup
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: I et lite hus :)
Innlegg: 9
FruFrydenstrup er på en erverdig vei

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Selvfølgelig vet Hellstrøm hva lavkarbo er, mannen er kokk, og er det noe kokker kan, så er det kosthold og ernæring.
Det er vel neppe generell lavkarbo Hellstrøm uttaler seg om,men ekstreme varianter som LCHF.
Det er vel heller ingen her inne som med handa på hjertet kan si at de tror at LCHF er sunt i lengden, altså at man kan leve på det resten av livet uten at det får konsekvenser. Det tror iallefall jeg

Akkurat det er ikke helt sant. Det er riktignok kostholdslære, men det er bare en brøkdel av utdannelsen. I resturantbransjen vet mange ikke om hygienereglene med bla cøliaki. Lavkarbo er heller ikke noe som er en del av utdannelsen og melange er definnitivt billiger enn smør. Alt handler om penger og økonomi.

FruFrydenstrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 09:10   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Synes det er heeeeelt kurrant at Hellstrøm ikke vil ha noe med lavkarbo å gjøre Det er hans fulle rett og det skal "vi" bare drite i....

Omg. Alkolås på forumet, please.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 09:30   #19
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Jeg bladde såvidt innom intervjuet og i første spm svarer han noe som dette: folk flest kan ingenting om kosthold! Og jeg har ikke lest en eneste av disse lavkarbobøkene. Men folk kan for lite om kosthold! Det er sitert etter hukommelsen, memo budskapet tror jeg stemmmer ganske bra... Så nei, han kan ikke noe om lavkarbo. Han har ikke lest noe!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 09:33   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Jeg bladde såvidt innom intervjuet og i første spm svarer han noe som dette: folk flest kan ingenting om kosthold! Og jeg har ikke lest en eneste av disse lavkarbobøkene. Men folk kan for lite om kosthold! Det er sitert etter hukommelsen, memo budskapet tror jeg stemmmer ganske bra... Så nei, han kan ikke noe om lavkarbo. Han har ikke lest noe!

Nettopp! Også sier han at han er for ren mat, mye kjøtt og grønnsaker og lite ferdigmat, ikke disse ekstremkurene.... Det beviser at han snakker sant når haan sier han ikke veit noe!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 10:16   #21
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har forstått det som at han mener rent kjøtt uten tilsetninger. Han har flere frakter snakket om de ulike delene vi ikke bruker nok av osv.

Ah, da er vi enige. Gah, han bør sette seg inn i hva lavkarbo faktisk er.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:43   #22
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg spiser IKKE lavkarbo og lavkarbo er bare tull! sier Hellstrøm. Og legger til at han spiser frukt og grønnsaker, ren fisk og rent kjøtt og ikke halvfabrikata. Såvidt jeg har fått med meg bruker han også smør og ikke margarin.

Øh. Jeg tror ikke den godeste Hellstrøm har den ringeste aning om hva lavkarbo er jeg gitt!

Helt enig, jeg tror han som kokk, bare hater alt som kan kalles "diett". Og VG gjør jo sitt for å få frem i STORE overskrifter og FETE typer at han er skeptisk. Karbohydratavisen VG - aldri en dag uten karbo!
(Vgs vektklubb, er avisens tredje største inntektskilde. Nå skjønner du sikkert hvorfor de alltid skriver negativt om lavkarbo.)

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:46   #23
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av Katta66, her.

JEg blir så sint!! Er så lei av tabloidenes vranglære når det gjelder lavkarbo. Og dette her Hellstrøm, er det mest selvmotsigende intervjuet jeg noensinne har sett!! Det avslører bare at du ikke kan en skitt om lavkarbo kosthold!! Skam deg!


Jeg tror det er VG som på forhånd har bestemt seg for hva slags sak de ville ha ut av dette. De vet kokker generelt sett er ganske negative til dietter/kostprogram osv. De la ordene i munnen på Hellstrøm, kanskje? Overskriften stemmer jo lite med det Hellstrøm faktisk sier. Han sier jo at lavkarbo unektelig er bra for overvektige og diabetikere.

Det er bare VGs vektklubb som ikke har skjønt at lavkarbo er bra diabetikere og overvektige. Bli medlem nå!

God søndag!

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:31   #24
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Det er vel heller ingen her inne som med handa på hjertet kan si at de tror at LCHF er sunt i lengden, altså at man kan leve på det resten av livet uten at det får konsekvenser. Det tror iallefall jeg

Hånda på hjertet, dette skal jeg leve på resten av livet!!!

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:45   #25
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Selvfølgelig vet Hellstrøm hva lavkarbo er, mannen er kokk, og er det noe kokker kan, så er det kosthold og ernæring.

Kan du vise meg hvor i kokkeutdanningen de lærer om hvordan maten påvirker hormoner og fysiologiske prosesser i kroppen?

Er det noe kokker kan, så er det å lage mat. Er det noe ernæringsfysiologer kan (eller bør kunne), så er det kosthold og ernæring.

I den episoden der Hellstrøm drar hjem til en familie der datteren har diabetes (link i en annen tråd her på forumet), sier han jo at han slettes ikke vet noe om diabetes, og derfor blir med på sykehuset for å lære om hvordan sykdommen fungerer. Der får han en innføring i insulinmekanismene, og konkluderer med at datteren må redusere kraftig på inntaket av karbohydrater.

Greit nok at Hellstrøm er en fantastisk kokk, men jeg ville ikke derav plassert han som ernæringsekspert...

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hellstrøm og diabetes taraquin Nyheter / media 18 24-10-11 23:32
Lavkarbokonferanse i Mo i Rana lørdag 24. september 2011 Matmonsen Lavkarbo generelt 0 31-08-11 23:54
Fakta på lørdag MHM Generell diskusjon 5 16-03-04 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no