Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 30-12-10, 16:34   #4876
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan kokosfett oppbevares på benken etter åpning?

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 30-12-10, 16:35   #4877
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg fikk faktisk kontantkort av bestevenninna mi til jul . Hadde noen gitt meg onepiece derimot, tror jeg ikke jeg en gang hadde klart å takke høflig, for det ville vitnet om at vedkommende knapt kan vite hvem jeg er .
Med det sagt fikk jeg absolutt alt jeg ønsket meg til jul! Nye converse og favorittparfymen min. Lykke!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-12-10, 16:39   #4878
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg fikk faktisk kontantkort av bestevenninna mi til jul . Hadde noen gitt meg onepiece derimot, tror jeg ikke jeg en gang hadde klart å takke høflig, for det ville vitnet om at vedkommende knapt kan vite hvem jeg er .
Med det sagt fikk jeg absolutt alt jeg ønsket meg til jul! Nye converse og favorittparfymen min. Lykke!

Lucky you. Jeg fikk stort sett ingenting av det jeg ønska meg, men jeg bytta + penger så nå er jeg innehaver av ting jeg faktisk vil ha :P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 30-12-10, 16:48   #4879
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Lucky you. Jeg fikk stort sett ingenting av det jeg ønska meg, men jeg bytta + penger så nå er jeg innehaver av ting jeg faktisk vil ha :P

Det var nå det eneste jeg ønsket meg, og innenfor budsjettet til de involverte, så jeg ble ikke overrasket. Men veldig veldig glad! Hadde faktisk trodd jeg bare skulle få en av delene, men da hadde jeg ikke tatt søstra mi med i regninga, ettersom hun aldri spurte, bare mamma .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-12-10, 20:46   #4880
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det nokon som veit kva slags slalomsko som har plass til mine legger? Dei er noko større enn normalen
Vanlige slalomsko kveler føtane mine.

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening
Gammel 31-12-10, 12:16   #4881
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Er det nokon som veit kva slags slalomsko som har plass til mine legger? Dei er noko større enn normalen
Vanlige slalomsko kveler føtane mine.

Sånn har jeg det også, men har funnet flere som har vært gode i skiutleiene. (jeg leier utstyr fra gang til gang inntil videre). Kanskje du kan gå et slikt sted og be om å få pøve noen forskjellige for ekstra brede legger?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-12-10, 14:58   #4882
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Er det nokon som veit kva slags slalomsko som har plass til mine legger? Dei er noko større enn normalen
Vanlige slalomsko kveler føtane mine.

Off det er så kjipt når ingen sko passer! Verken store vinterstøvler eller pene, små nette partysko!

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 31-12-10, 21:31   #4883
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Off det er så kjipt når ingen sko passer! Verken store vinterstøvler eller pene, små nette partysko!

Ja Men har mest problemer med slalomsko, for dei er så forbaska smale i leggen!!! Grrr

Godt nyttår til alle, forresten

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening
Gammel 01-01-11, 11:28   #4884
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sånn har jeg det også, men har funnet flere som har vært gode i skiutleiene. (jeg leier utstyr fra gang til gang inntil videre). Kanskje du kan gå et slikt sted og be om å få pøve noen forskjellige for ekstra brede legger?

Eg prøvde det, men dei hadde ikkje på Voss. Berre større str...
Endte opp med 9,5... Og den var nesten like smal som 8..
Broder'n meinte eg burde få custom made innerdko, men skal sjekke med Platou sport i Bergen. Dei sa dei hadde sko med ulike leggstr.

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening
Gammel 01-01-11, 16:29   #4885
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det var en jente som ramlet i går på ett utested vi var på. Hun var full og slo hodet mot en kant og vi fikk ikke liv i henne. Jeg er så bekymret for henne og spesielt siden jeg var med på "førstehjelpen" til ambulansen kom, så føler jeg ett lite ansvar. Kan man ringe sykehuset og rett og slett spørre om det går bra med jenta? Har de lov til å si noe?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 01-01-11, 16:39   #4886
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Det var en jente som ramlet i går på ett utested vi var på. Hun var full og slo hodet mot en kant og vi fikk ikke liv i henne. Jeg er så bekymret for henne og spesielt siden jeg var med på "førstehjelpen" til ambulansen kom, så føler jeg ett lite ansvar. Kan man ringe sykehuset og rett og slett spørre om det går bra med jenta? Har de lov til å si noe?

Bare ring og spør! Jeg har vært med på det samme selv. Selv om de ikke kan si så mye, så kan de i allefall si litt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-01-11, 13:20   #4887
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg ble syk i sommer mens jeg hadde ferie (første uka i juli). Jeg havnet på akutten, men kom ut igjen samme dag. Uka etter måtte jeg til lege igjen grunnet sykdom. Jeg spurte da om jeg kunne bli sykemeldt slik at hele ferieperioden min ikke gikk ad undas. Det ville ikke legen; han mente jeg hadde nok lang ferie til både å feriere samt bli frisk på... Jeg lå syk stort sett hele sommern.. Jeg begynte jobbe igjen i midten av august. Vi kom oss ikke på planlagt kjæresteferie i sommer grunnet det at jeg var syk. Derfor planla vi en uke ferie i september, til Irland seff! MEN så ble jeg fullt sykemeldt fra begynnelsen av september og ferien gikk seff ad undas, igjen. Nå vet ikke jeg hvor lenge jeg blir videre sykemeldt, jeg rår ikke over det lengere, det er legene som nå har den styringen. MEN vi har så lyst å ta en liten langhelg over til Irland for å treffe vennene våre. KAN jeg reise bort et par tre dager utenlands når jeg er sykemeldt?? Jeg er jo bare fryktelig slapp etc etc og har levd med dette et halvårs tid nå. Jeg vet jo at det ikke er noe farlig, det er bare ubehagelig slapt.. I Irland bor vi på et hotel ca 50 meter fra der vennene våre pleier spille og jeg har ikke tenkt bevege meg mye mer enn fra hotellet og dit. Flyreisen går greitt. Sambo fikser alt! Om så rullestol mellom utgangene!

Jeg savner så sårt noe som kan gi positivt input, er det dumt av meg å prøve gjennomføre dette og lar det seg gjøre med tanke på NAV??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-01-11, 13:26   #4888
Vasp
Medlem
 
Vasp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 64
Vasp er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ta en telefon til NAV og spørr?

__________________
Hjernen er alene
Vasp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 02-01-11, 13:27   #4889
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Vasp, her.

Ta en telefon til NAV og spørr?

Tørr nesten ikke... Innbiller meg at NAV sier NEI uansett hva jeg spør om...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-01-11, 13:34   #4890
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ta kontakt med legen din og få en anbefaling på at du har godt av en tur og at den ikke ødelegger hverken helsen eller eventuelle behandlingsopplegg.
Ta så kontakt med Nav.
Vi gjorde dette for samboeren da han gikk sykemeldt, gikk helt fint.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 02-01-11, 13:47   #4891
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Ta kontakt med legen din og få en anbefaling på at du har godt av en tur og at den ikke ødelegger hverken helsen eller eventuelle behandlingsopplegg.
Ta så kontakt med Nav.
Vi gjorde dette for samboeren da han gikk sykemeldt, gikk helt fint.

Jeg tenker på tapte penger og folkesnakk... "Hun har råd til å dra på ferie og føler seg frisk nok til å dra på ferie, men jobbe?? nei DET kan hun ikke!! "

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-01-11, 13:47   #4892
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Ta kontakt med legen din og få en anbefaling på at du har godt av en tur og at den ikke ødelegger hverken helsen eller eventuelle behandlingsopplegg.
Ta så kontakt med Nav.
Vi gjorde dette for samboeren da han gikk sykemeldt, gikk helt fint.

Signerer!
Jeg var 14 dager i Thailand mens jeg var sykemeldt. Snakket med legen min først og han kunne garantere at det ikke gikk ut over noe, snarere tvert i mot, så det var bare å reise!

Var ikke så bekymret for NAV jeg, da, men mer for reiseforsikringen. Tenk om det skjer noe når man er i utlandet og forsikringen brått ikke virker fordi man har "sneket" seg på ferie!

Så lenge du ikke er i aktiv behandling som lider under at du reiser, vil en liten tur bare gjøre deg godt og det vet NAV også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 02-01-11, 13:51   #4893
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tenker på tapte penger og folkesnakk... "Hun har råd til å dra på ferie og føler seg frisk nok til å dra på ferie, men jobbe?? nei DET kan hun ikke!! "

Du taper da ikke penger på det! NAV trenger ikke vite noe, de! Bare legen(e) dine godkjenner at det ikke gjør deg verre!
Hvor du velger å være syk, har ingen noe med! Hev deg over sånt snakk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 03-01-11, 09:34   #4894
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

"Hun har råd til å dra på ferie og føler seg frisk nok til å dra på ferie, men jobbe?? nei DET kan hun ikke!! "

Kall det "spesialist i utlandet" til de som føler de måtte ha noe med det

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-01-11, 10:19   #4895
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

*haster*

Hvis man skal ta blodprøver fastende, kan man drikke vann? Eller ødelegger det også?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-01-11, 10:44   #4896
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

*haster*

Hvis man skal ta blodprøver fastende, kan man drikke vann? Eller ødelegger det også?

Jeg ville ikke gjort det, selv om mange nok ville sagt noe annet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 03-01-11, 10:48   #4897
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg ville ikke gjort det, selv om mange nok ville sagt noe annet!

Man kan skylde munnen med vann. Det fjerner litt av tørstfølelsen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 03-01-11, 10:49   #4898
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva betyr utslag på anca blodprøver??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 03-01-11, 10:53   #4899
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva betyr utslag på anca blodprøver??

Har aldri vært borte i det, men dette sier Fürst laboratorie om saken:

S-MPO-ANCA

[S-MPO-ANCA] 273 (A) (Myeloperoksidase - Antinøytrofilt cytoplasma antistoff) 0,5 mL serum
Indikasjon: ANCA antistoffer bør bestemmes hos pasienter hvor man ut fra kliniske funn mistenker systemiske inflammatoriske sykdommer, og spesielt der hvor nyrer og luftveier er affisert.
Referanseområde: 7 kU/L
Tolkning: Anti-MPO forekommer ved vaskulitt-relatert og pauci-immun crescent glomerulonefritt. Anti-MPO forekommer også ved andre former for vaskulitt, som mikroskopisk polyangitt, Churg-Strauss syndrom, og polyarteritis nodosa. Anti-MPO antistoffer kan videre sees ved Wegeners Granulomatose (WG) og ved systemisk lupus erythematosus (SLE).






S-PR-3-ANCA

[S-PR-3-ANCA] 274 (A) (Proteinase 3-Antinøytrofilt cytoplasma antistoff) 0,5 mL serum
Indikasjon: ANCA antistoffer bør bestemmes hos pasienter hvor man ut fra kliniske funn mistenker systemiske inflammatoriske sykdommer, og spesielt der hvor nyrer og luftveier er affisert.
Referanseområde: 2,0 IkU/L
Tolkning: C-ANCA - Anti-proteinase 3 antistoffer - forekommer særlig ved Wegeners Granulomatose. En negativ test ekskluderer ikke WG. Nivået korrelerer til sykdomsaktivitet og positive tester bør følges opp av nye. C-ANCA forekommer også ved mikroskopisk polyangitt og idiopatisk nekrotiserende crescent glomerulonefritt.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 03-01-11, 11:12   #4900
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Kan kokosfett oppbevares på benken etter åpning?

Jeg oppbevarer min i et vanlig kjøkkenskap etter åpning, og har ikke hatt noe problem med det men så blir nå ikke krukka så gammel heller

Nå bor jeg riktignok i et gammelt hus slik at skapene er nok noe kaldere enn normalt. I tillegg har jeg det nok kjøligere på kjøkkenet (faktisk i hele huset) enn folk flest, siden jeg tilbringr så lite tid der.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no