Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Et liv på avføringsmidler

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-15, 16:41   #1
Solsita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 1
Solsita er på en erverdig vei

Et liv på avføringsmidler

Jeg har hele mitt liv vært "avhengig" av avføringsmidler, har vært hos lege men alle sier det samme: spis mer fiber og drikk mer vann. Endelig nå I en alder av 35 byttet jeg lege, det første han gjorde var å ta ett par prøver. Fikk påvist laktoseintoleranse.
Mitt liv har vært preget av kjempe vondt I magen etter nesten hvert måltid. oppblåst, forstoppelse og en følelse av å vrenge tarmen når en går på do... for det kommer nesten aldri noe ut. Forstoppelse gjør noe med almenntilstanden. En blir bare aldri på topp!
MEN - jeg har testet lavkarbo I perioder, for det er det kostholdet som kroppen/hodet mitt sier er veldig fornuftig/sundt.
Magen og avføringen min er helt perfekt på dette kostholdet.
Når jeg spiser vanlig kosthold er livet mitt rett og slett grusomt. Magen er så oppblåst at jeg nesten ser 4 mnd gravid ut, den lager masse lyder når jeg på jobb må holle inne all luften, kaldsvetter. Har vært hos endoskopi men tarmen var helt fin. Legen sier at jeg heller ikke har cøliaki.
Er det andre med samme erfaringer? Hvor lavkarb kosthold rett og slett har gjort en frisk?

Solsita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-06-15, 10:04   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Et liv på avføringsmidler

Opprinnelig lagt inn av Solsita, her.

Jeg har hele mitt liv vært "avhengig" av avføringsmidler, har vært hos lege men alle sier det samme: spis mer fiber og drikk mer vann. Endelig nå I en alder av 35 byttet jeg lege, det første han gjorde var å ta ett par prøver. Fikk påvist laktoseintoleranse.
Mitt liv har vært preget av kjempe vondt I magen etter nesten hvert måltid. oppblåst, forstoppelse og en følelse av å vrenge tarmen når en går på do... for det kommer nesten aldri noe ut. Forstoppelse gjør noe med almenntilstanden. En blir bare aldri på topp!
MEN - jeg har testet lavkarbo I perioder, for det er det kostholdet som kroppen/hodet mitt sier er veldig fornuftig/sundt.
Magen og avføringen min er helt perfekt på dette kostholdet.
Når jeg spiser vanlig kosthold er livet mitt rett og slett grusomt. Magen er så oppblåst at jeg nesten ser 4 mnd gravid ut, den lager masse lyder når jeg på jobb må holle inne all luften, kaldsvetter. Har vært hos endoskopi men tarmen var helt fin. Legen sier at jeg heller ikke har cøliaki.
Er det andre med samme erfaringer? Hvor lavkarb kosthold rett og slett har gjort en frisk?

Kjenner meg igjen i det du beskriver, jeg har hatt en velfungerende mage i flere år på lchf kosthold

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-15, 12:24   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Et liv på avføringsmidler

Kanskje du skal høre med legen om hun kan henvise deg til test for fruktosemalabsorpsjon også? Det er en pusteprøve på samme måte som laktosetesten. Jeg vet laboratoriet på Haukeland (og Barneklinikken) utfører testen, sikkert andre sykehus også. Symptomene er de samme, om du blir bra på lavkarbokost så er det ikke usannsynlig om du har begge deler.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no