Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Amming

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-11, 13:56   #1
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Amming

Jeg har en sønn på 8 mnd og siden jeg er tilbake i jobb, ammer jeg han bare tre fire ganger i døgnet. Er det ok å være i ketose da? Jeg leser mye forskjellig, men.de fleste sier at amming og ketose ikke går sammen. Jeg har holdt på i bare to dager denne gangen og vil gjerne fortsette. Noen eksperter som kan hjelpe meg?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 14:37   #2
josephin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 8
josephin er på en erverdig vei

Sv: Amming

Man vet ikke all verden om ketose og amming, men det som viten skal jeg prøve å oppsummere her: Det er flere ting du skal tenke på. Det ene er at et ketogent kosthold ikke gir deg altfor stor vektnedgang. Det anbefales ikke å gå ned mer enn ca 2 kg i måneden når man ammer, dette for å unngå at miljøgifter frigjøres i stort monn og går over i melka.

Har man en stor mengde ketoner i blodet, vil ketoner gå over i morsmelka. Dette er ikke farlig for barnet, men det kan endre smak på melka og føre til at barnet mister interessen. Dette skjer ikke for alle, og du må selv vurdere om du tar sjansen. Dersom det skjer, kan du jo trappe opp karboinntaket og håpe at barnet tar brystet igjen, men det er ingen garanti for det. Selv ammer jeg et større barn enn ditt, og jeg er i ketose. Det har gått helt fint for vårt vedkommende.

En tredje ting du skal være obs på er at enkelte får redusert melkeproduksjon på en veldig lavkarbodiett, dette skyldest vanligvis for lavt væskeinntak eller for lavt kaloriinntak, eller et for raskt fall i kaloriinntak ved oppstart på dietten. Dette går seg til igjen om man avslutter dietten.


Sist redigert av josephin : 23-09-11 kl 14:53.
josephin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 14:39   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Amming

Ettersom han er så stor og sikkert spiser masse annen mat også, gjør det ikke noe om du er i ketose!
Det er kun dersom man fullammer man ikke bør være i ketose, sånn for sikkerhets skyld!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 19:25   #4
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Amming

Så bra, nå ble jeg lettet! smaken er visst fortsatt bra nok for han.
Ketolyse fungerte kjempebra for meg etter forrige fødsel, så satser på det samme nå.
Takk for svar :-)

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Amming Evah Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 2 20-06-11 19:37
Amming! Momse Lavkarbo generelt 9 07-05-10 23:04
Amming bella donna Fysisk og mental helse 1 10-06-09 18:22
Amming Annhild Spørsmål og svar 8 28-08-08 12:16
Amming Evah Spørsmål og svar 6 11-08-08 10:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no