Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spørsmål om ketose og ketostix

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-05, 17:45   #1
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Spørsmål om ketose og ketostix

Har kjøpt meg ketostix for moro skyld (har ikke gått på induksjon) og da jeg tok en i dag så fikk jeg utslag! De jeg bruker heter Keto-diabur 5000. Jeg fikk en lyselilla farge. På scalaen står det (5,6) Er jeg da i ketose??? Og når skal man egentlig teste om man er i ketose.. Er det forskjell på urinen så man helst bør ta den på morgenen hvor urinen er mest konsentrert?? Moro om jeg er i ketose uten å ha jobbet målrettet for det da (men har vært veldig nøye med kostholdet da..)

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 18:40   #2
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Men nå noen minutter senere er den blitt ganske lilla.. ikke det mørkeste på skalaen, men hakket lysere.. HM... Når er det riktig å lese av stixen da? Skal man vente noen miutter, eler er det bare et miutt eller hva??


og så tok jeg ny test nå. og den ga ingen utslag!

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 18:43   #3
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

takk for enda en koselig dag sammen med deg tonje..super jente du....rart den ga utslag først også ikke noe....du skal helst teste på eftan/kvelden.og skal sjekkes etter ca 1 min mener jeg,,,det står vel på boksen.


fortsett som nå så går detta bra vøttu,,kjempe flink du

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 18:46   #4
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av snoopygirl

takk for enda en koselig dag sammen med deg tonje..super jente du....rart den ga utslag først også ikke noe....du skal helst teste på eftan/kvelden.og skal sjekkes etter ca 1 min mener jeg,,,det står vel på boksen.


fortsett som nå så går detta bra vøttu,,kjempe flink du

Har vært så tett i pappen at jeg har kastet bruksanvisningen da.. At det går an å være så teit!!

Koselig å ha deg på besøk også Snoopigirl

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 19:06   #5
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

tonje da.....ler,,at det går ann..ler.må ikke kaste sånt vøttu.....tiss i en rein boks eller hva du vil,dypp raskt sticksen nedi og vent ei lita stund så ser du resultatet....jeg har ihvertfall bestandig testa på eftan jeg.

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 19:28   #6
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

På mine skal du lese av etter 15 sekunder...
Får du utslag, er du i ketose uasett hvor svak/sterk streken er. Om du får helt lilla strek, bør du kanskje drikke litt mer....
(de jeg bruker, er fra Bayer)

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 20:27   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Les mer om ketose her: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...37&postcount=1

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 08:59
Ketostix og Fløte Skorpia Atkins kosthold 23 10-07-11 13:11
Ketose - individuelle "betingelser"? themonk Lavkarbo generelt 10 22-05-06 23:04
et spørsmål om denne ketose målingen hannahgamlem Induksjonen 3 16-12-04 22:00
Hvordan måler man ketose?? NettaMamma Atkins kosthold 7 27-11-04 23:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no