Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Hjelp! utslag på urinstix

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-10, 23:17   #1
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Hjelp! utslag på urinstix

Jeg er gravid og hadde svangerskapskontroll i dag. Da de sjekket urinen min ble det utslag på ketoner og proteiner og dermed fikk jeg beskjed om å spise og drikke mer. Prøvde å spørre mer om hva dette ville si, men vikarlegen snakket svært dårlig norsk og var veldig stressa, så jeg fikk ingen respons.

Noen her som kan si noe om hva dette vil si, har jeg spist for mye fett og lite karbo, er jeg i ketose?? For det er jo ikke bra for babyen. Jeg har trodd at jeg har ligget på rundt 60-70 karbohydrater hver dag...

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 23:26   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hjelp! utslag på urinstix

Kan jo være i ketose på 50-60 karber tror jeg.. og er det utslag så kan det være ketose ja..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 23:31   #3
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp! utslag på urinstix

Au da! da bør jeg vel spise mindre fett og mer karbo da eller?

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 23:35   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hjelp! utslag på urinstix

Kjøp deg ketostix på apoteket og følg med selv.. får du utslag så må du vel spise mer karber kanskje..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 23:37   #5
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp! utslag på urinstix

Det må jeg gjøre da!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 23:41   #6
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp! utslag på urinstix

Har hørt at det ikke skal være farlig for barnet å være i ketose, jeg. Men har hørt at man skal øke med ti karber hver svangerskapsmnd eller noe sånt også. Men som sagt vet jeg ikke. Men tror ikke det er farlig at du er i ketose nå.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 00:03   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! utslag på urinstix

Det er vanlig at de som lider av ekstrem svangerskapskvalme får ketoner i urinen fordi de kaster opp det lille de får i seg av mat og drikke! Legges man inn på sykehus pga av dette, slipper man ofte ikke ut igjen før urinen er fri for ketoner! Men da snakker vi ketoner pga ALT for lavt næringsinntak!

Det er ikke ketonene som er farlige for fosteret sånn sett, men det at mor får i seg alt for lite næring, og det gjør du vel ikke!?

Om ketoner var farlige for babyen, hvordan ville det da ha gått med menneskeheten den gangen de stor sett bare spise kjøtt, eller babyer på Grønland?

Prøv å telle karber et par dager. Ofte ligger man mye lavere enn man tror når man skal ligge rundt 70!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 00:23   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! utslag på urinstix

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er vanlig at de som lider av ekstrem svangerskapskvalme får ketoner i urinen fordi de kaster opp det lille de får i seg av mat og drikke! Legges man inn på sykehus pga av dette, slipper man ofte ikke ut igjen før urinen er fri for ketoner! Men da snakker vi ketoner pga ALT for lavt næringsinntak!

Det er ikke ketonene som er farlige for fosteret sånn sett, men det at mor får i seg alt for lite næring, og det gjør du vel ikke!?

Om ketoner var farlige for babyen, hvordan ville det da ha gått med menneskeheten den gangen de stor sett bare spise kjøtt, eller babyer på Grønland?

Prøv å telle karber et par dager. Ofte ligger man mye lavere enn man tror når man skal ligge rundt 70!

Sikkert derfor unga mine er rare, for jeg spiste stort sett kinakål da jeg gikk gravid...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 01:19   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp! utslag på urinstix

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Jeg er gravid og hadde svangerskapskontroll i dag. Da de sjekket urinen min ble det utslag på ketoner og proteiner og dermed fikk jeg beskjed om å spise og drikke mer. Prøvde å spørre mer om hva dette ville si, men vikarlegen snakket svært dårlig norsk og var veldig stressa, så jeg fikk ingen respons.

Noen her som kan si noe om hva dette vil si, har jeg spist for mye fett og lite karbo, er jeg i ketose?? For det er jo ikke bra for babyen. Jeg har trodd at jeg har ligget på rundt 60-70 karbohydrater hver dag...

Sofie Hexebergs råd for gravide er å spise litt mer karbo hver mnd, slik at man ved svangerskapets slutt spiser 100 gram karbo/dag.
Man skal da øke med 5 gram karbo hver graviditetsmnd.

Hvis man da skal spise 100 gram mot slutten, så er det jo bare å regne seg bakover.

Starte med 55 gram karbo når man akkurat har blitt gravid, og så legge til 5 gram karbo/dag etter en mnd osv....man havner da på 100 gram karbo/dag den siste mnd.

Men, andre har andre meninger, og f.eks Annika Dahlqvist ligger noe lavare på karbomengden...tror hun sier 60-70 gram karbo/dag, for man behøver/bør ikke tenke på slanking når man er gravid.....MED MINDRE man legger kraftig på seg i svansgerskapet, eller får svangerskapsdiabetes, da gjelder strikt/striktere lavkarbo, sier Annika.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 01:19   #10
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! utslag på urinstix

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Jeg er gravid og hadde svangerskapskontroll i dag. Da de sjekket urinen min ble det utslag på ketoner og proteiner og dermed fikk jeg beskjed om å spise og drikke mer. Prøvde å spørre mer om hva dette ville si, men vikarlegen snakket svært dårlig norsk og var veldig stressa, så jeg fikk ingen respons.

Noen her som kan si noe om hva dette vil si, har jeg spist for mye fett og lite karbo, er jeg i ketose?? For det er jo ikke bra for babyen. Jeg har trodd at jeg har ligget på rundt 60-70 karbohydrater hver dag...

1. Du kan ligge i ketose på 70 karber pr dag.
2. Det er ikke sikkert du er i ekstrem ketose. Kroppen produserer ketoner fra en plass mellom 120 0g 100 karber og under (har Fedon sagt)
3. Tell karbene dine da, og se hva du spiser.
4. Spis mer karbmat da. Fullkornsris, fullkornspasta, bønner, linser, grønnsaker, etc.
5. Det kan jo tyde på at du holder på å utvikle svangerskapsdiabetes, kan det ikke? I så tilfelle bør du jo følges opp.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 23:49   #11
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp! utslag på urinstix

Takk for svar alle sammen!

Har googlet litt og fedon og Thorkild mener man ikke bør være i ketose når man er gravid....og så jeg jeg som digget kostholdet jeg praktiserte, med mye fett!
Men får ta det når babyen er ute og ammingen er over, har da noe å se til frem til på matfronten, så får jeg leve på lavkarbo med fornuft. Spiser ikke sukker eller raske karbohydrater!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utslag Bustas-2 Stoffskifte / hormonproblemer 5 17-01-09 02:01
15 cheezdoodles kl.18, når vil stix'en gi utslag/manglende utslag? tonemor Ketolysekuren 3 29-10-08 23:23
Tid før utslag? murmeluppa Ketolysekuren 3 21-05-08 11:45
Søtstoffer/urinstix ketanore Ketolysekuren 4 19-03-08 00:10
Urinstix under mensen 1979 Ketolysekuren 1 09-07-07 22:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no