Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Svangerskap og ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-11, 15:28   #1
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Svangerskap og ketolyse?

Hei! Jeg lurer på om det er farlig å gå på ketolyse hvis man er gravid? Jeg vet ikke om jeg er gravid, men det er en god mulighet for det..
Mulig det er svart på før, men spør uansett

FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:19   #2
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Svangerskap og ketolyse?

Om det er farlig kan ikke jeg gi deg det rette svaret på, er vel litt delte meninger ettersom jeg har skjønt. Men det anbefales vel ikke å være i ketose, men lavkarbo anbefales, da altså med mer karbs enn på ketolyse!

Etter de første mnd av svangerskapet,da ble det en del raske karbs pga kvalme osv., så har lavkarbo fungert utmerket for meg.
Ble rådet til å øke med fem kb pr. mnd og ende opp med 100 pr dag den siste mnd. Men jeg ligger ikke riktig så høyt og det varierer litt fra dag til dag.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:24   #3
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Svangerskap og ketolyse?

Oki, takk for svar Da tror jeg at jeg ser det ann noen dager! Jeg må nok gå på lavkarbo under svangerskapet, for sist så gikk jeg opp alt for mye, å jeg har enda ikke gått ned alt, så da boller det seg på for hver gang liksom:S hehe

FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:35   #4
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Svangerskap og ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Unnimoor, her.

Oki, takk for svar Da tror jeg at jeg ser det ann noen dager! Jeg må nok gå på lavkarbo under svangerskapet, for sist så gikk jeg opp alt for mye, å jeg har enda ikke gått ned alt, så da boller det seg på for hver gang liksom:S hehe

Jeg kjenner DEN følelsen ja Selv har jeg vært i ketose en stund nå, men jeg spiser minst 50-60 karber om dagen, og prøver egentlig å komme meg ut av denne ketosen. De første mnd av svangerskapet var jeg på høykarbokjøret og spiste bare brød boller og sukker, gått opp 20 kg så langt, og tenker vel egentlig at ketose MÅ DA være sunnere for babyen enn bare sukker! Nå får jeg iallefall i meg masse vitaminer og proteiner Har 7 uker igjen, full skjerpings, vil ikke opp 30 kg slik som sist Lykke til!

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:36   #5
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Svangerskap og ketolyse?

Prøv å finne boken til Hexeberg!

Hun anbefaler å noe sånt som å øke med ca 5 gr karber i uka fremover i graviditeten.
Mest for at kroppen skal belastes så lite som mulig, mhp leverfunskjon og nyrer etc. Kroppen prioriterer bolle og ikke ovn.
Da kan du jo bruke frukt som dessert til andre måltider, bær og fløte (også karber i fløte) eller et kvart eple. Mindre dramatisk enn man tenker når man er dypt inne i ketolyse-tellinga

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:56   #6
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Svangerskap og ketolyse?

Kjenner til det ja, forrige gang la jeg på meg 17 kilo, ble jo borte igjen med lavkarbo, men unødvendig var det, spiste jo snickers til kveldsmat den gangen!
Er i uke 35 nå og har lagt på meg 7 kilo, så da er jeg fornøyd, babyen vokser som den skal og vannet har holdt seg vekk, bank i bordet!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:02   #7
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Svangerskap og ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Kjenner til det ja, forrige gang la jeg på meg 17 kilo, ble jo borte igjen med lavkarbo, men unødvendig var det, spiste jo snickers til kveldsmat den gangen!
Er i uke 35 nå og har lagt på meg 7 kilo, så da er jeg fornøyd, babyen vokser som den skal og vannet har holdt seg vekk, bank i bordet!

7 kilo, sååå lite! Gratulerer, sier jeg bare Jeg har MASSE vann da, forrige gang forsvant 15 kg etter få dager, og har ødem 2 denne gangen også. Sååå,.,,,mye forsvinner av seg selv, men best å ta seg litt mer sammen denne gangen

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:42   #8
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Svangerskap og ketolyse?

He, he, takk for det bigmum! Føler jeg har klart meg bra til tross for et helt j...søtsug! regner med å legge på meg mer nå mot slutten, er mer og mer sulten for hver dag. Men det blir nok ikke 17 kilo til sammen denne gangen.
Og går vel ned igjen etterpå vi med lavkarbo.

Vann er kjipt, hadde også ganske mye sist på slutten. Er herlig når skinnet er for stramt...Du har jo en god trøst i at mange av kiloene ikke rer fett men vann!
Lykke til med de siste 7 ukene!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:56   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Svangerskap og ketolyse?

Jeg hadde hvertfall ikke tenkt noe over det, før jeg evt visste at jeg var gravid

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og svangerskap? Millsi Spørsmål og svar 2 24-01-10 15:00
Ketolysetabletter og svangerskap Cho Ketolysekuren 1 12-06-08 22:11
Bukplasikk før evt. svangerskap? Dolly Spørsmål og svar 21 13-04-07 08:25
Ketolysedietten og Svangerskap Lille Du Lavkarbo generelt 13 22-06-06 08:21
Proteiner og svangerskap Maz Lavkarbo generelt 10 06-03-04 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no