Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Iskremmaskin

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-07, 00:28   #26
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Hvordan blir isen i sånne maskiner? Som softis eller?

Når den er nylaget er den ganske myk, men den har blitt steinhard når jeg har fryst den. Da er den nødt å tine en stund før det er mulig å forsyne seg av den.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:33   #27
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Når den er nylaget er den ganske myk, men den har blitt steinhard når jeg har fryst den. Da er den nødt å tine en stund før det er mulig å forsyne seg av den.




Takk for at du svarte. Følte meg jo IIIIIIKKE oversett.


Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:34   #28
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Du rakk å poste før et av mine innlegg, og da ble du jammen oversett gitt.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:37   #29
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Elementet på Philps sin er lite og tar ikke store plassen det... mitt ligger i fryseren hele tiden det.. og jeg har ikke stor fryser, men merker ikke at det tar store plassen...

Og Philipsen lager mere enn 0,5 l pr porsjon og...

.

...kan jeg spørre om mål på din?

Ismaskina!! Mål på ismaskina!!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:38   #30
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

...kan jeg spørre om mål på din?

Ismaskina!! Mål på ismaskina!!


Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:45   #31
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

...kan jeg spørre om mål på din?

Ismaskina!! Mål på ismaskina!!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 09:43   #32
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Iskremmaskin

Blir det bare en halv liter is i 1,6 liter bolle??

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 11:24   #33
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

...kan jeg spørre om mål på din?

Ismaskina!! Mål på ismaskina!!





Når det gjelder ismaskina, så måler den ca 22 x 22 når motoren ikke er montert

Kjøleelementet, som er det eneste som skal i frysen, måler ca 4 x 19 cm, så det tar betraktelig mindre plass enn Kenwood sin løsning, ja...


.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 13:47   #34
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.





Når det gjelder ismaskina, så måler den ca 22 x 22 når motoren ikke er montert

Kjøleelementet, som er det eneste som skal i frysen, måler ca 4 x 19 cm, så det tar betraktelig mindre plass enn Kenwood sin løsning, ja...


.

Altså, en gang til, kun kjøleelementet i frysa? Noen lenger oppe i tråden nevnte at bollen også skal i frysa?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 15:09   #35
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Altså, en gang til, kun kjøleelementet i frysa? Noen lenger oppe i tråden nevnte at bollen også skal i frysa?

Som jeg har sagt tidligere i denne tråden, det er bare kjøle-elementet som skal i frysa, for jeg snakker om Philips sin utgave, de andre snakker om Kenwood sin utgave, hvor hele bollen må i frysa...

Håper det blei klarere nå...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 16:29   #36
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskremmaskin

Jeg har Krups ismaskin, og på den skal hele bollen i frysa. Bollen har tykke vegger som er fylt med væske og virker som fryseelement.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 16:53   #37
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Som jeg har sagt tidligere i denne tråden, det er bare kjøle-elementet som skal i frysa, for jeg snakker om Philips sin utgave, de andre snakker om Kenwood sin utgave, hvor hele bollen må i frysa...

Håper det blei klarere nå...

.

Yess...helt klart.

.....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 16:56   #38
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Yess...helt klart.

.....




.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 19:04   #39
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Iskremmaskin

Er det bare Philips sin som har sånt kjøleelement istedenfor at man må stappe hele greien i fryseren? Isåfall blir det Philips..

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 19:14   #40
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

...kan jeg spørre om mål på din?

Ismaskina!! Mål på ismaskina!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 19:40   #41
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Når en skal lage is skal en ha røren i bollen (som skal ha stått i minst 24 t i fryseren først), så setter en i gang maskinene. Maskinene rører da i isen hele tiden, slik at det ikke blir krystaller i den. Etter ca 20-30 min er den ferdig, og da kan en ta den over i en annen bolle å fryse den, eller spise den.

Det kunne ikke jeg gjøre med min Krups-maskin. Da frøs jo hele greia fast før jeg begynte å røre. Jeg måtte helle røra i MENS maskinen gikk, så ikke alt frøs fast i hverandre.

Jeg har lyst på ny ismaskin men finner ingen jeg vil ha, alle er så pokkers små!?! Husker de store de solgte på åttitallet, hvorfor er de blitt så små nå??

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 19:43   #42
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det kunne ikke jeg gjøre med min Krups-maskin. Da frøs jo hele greia fast før jeg begynte å røre. Jeg måtte helle røra i MENS maskinen gikk, så ikke alt frøs fast i hverandre.

Jeg har lyst på ny ismaskin men finner ingen jeg vil ha, alle er så pokkers små!?! Husker de store de solgte på åttitallet, hvorfor er de blitt så små nå??

Oj, min feil det her. Takk Iset.

Stemmer det Iset sier, en må starte maskinen FØR en heller i røra.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bruk av iskremmaskin... hjelp:) Distrea Generell diskusjon 7 26-04-07 21:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no