Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Januarstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-11, 01:25   #26
echs
Medlem
 
echs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 45
Innlegg: 90
echs er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Trur ikkje eg helomvender til Fedon på 1 dag, men tenker å begynne så smått over helga
Må sikkert forberede litt for å komme i gang skikkelig...

Har funnet en 2 ukers "Fedon-diett" liggende på Klikk.no som eg printa ut og vil bruke som mal i begynnelsen, så håper eg det blir litt lettere å følge enn om eg skulle komponere dagsplanen sjølv
Ellers ligger det jo masse fine oppskrifter inne på fedon sine nettsider også som eg kan bruke!
Det største problemet blir nok først å konvertere fra mitt høgkarbo-kosthold, særlig no etter jul der eg har levd på kaker og sjokolade....
Som nummer 2 blir det nok å finne mat som gubben også liker sånn at vi kan spise hvertfall nokonlunde samme middag

__________________


echs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 14:55   #27
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Januarstartere

Juhu! Ikke at det er kroppsfett liksom, men vekta viser 2,5 kg mindre enn på mandag, og det er alfa og omega for motivasjonen

Det jeg spiser i løpet av en dag er som regel:
Egg til frokost med noe tomat feks, kanskje litt ost.
Salat med kylling og fetaost.
Middag - fisk, grønnsaker, mye wok.
Kvelds - ryvita knekkebrød

Så blir det litt frukt og kanskje en yoghurt innimellom.

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 08:09   #28
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Januarstartere

Deilig a merke at vannet forsvinner og at buksene ikke strammer i livet lenger. Har gatt ned 1,8 kilo vann siden mandag og alt i magen, virker det som. Det merkes!

De siste dagene har jeg spist min vanlige frokost med eggerore av 2 egg. Til lunsj har jeg spist stekt sverdfisk med salat en dag og scampi med hvitlok og chili i gar. Middager har blitt stor gronn salat med rokelaks, avokado og skogsbaer, og kyllingvinger. Hasselnotter som snacks. Har drukket litt PepsiMax og Cola Zero.

Sover godt, bra humor og ikke sulten

I dag skal vi ha gjester pa pinnekjott, og jeg skal spise en potet og et par skjeer kalrotstappe. Jeg ligger veldig lavt pa karboene vanligvis (ca 10 gram) og tror ikke denne middagen vil odelegge noe. Men saltet vil nok binde litt vann et par dager...

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 11:22   #29
Tonelore
Juniormedlem
 
Tonelore sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 21
Tonelore er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Hei!

Jeg blir gjerne med på denne! Gikk ned 4-5 kg i høst med Fedon/lavkarbo generelt, men så skled det ut, og jeg gikk opp 2 kg igjen. Nå skal jeg ned 5 Her sitter alt på magen, og jeg har prøvd å spise Roede-sunt i mange år for å bli kvitt disse fem kiloene, men ble så lei av å gå sulten! Ikke gikk jeg ned heller.

Det som er så herlig med lavkarbo, er at jeg kan spise meg mett, og likevel gå ned

Kan ikke alle skrive opp hva de spiser, så får vi litt inspirasjon? Jeg er altfor dårlig på å få i meg grønnsaker, og sliter med å holde meg unna sukker også

I dag har jeg spist:
Frokost: havregrynsgrøt av 0.5 dl store havregryn, 1 dl lettmelk, 1 ts fruktose, kanel, en neve hakkede mandler og 2 ss cottage cheese

Lunsj: blandet salat av linser, bønner, kikerter, fetaost, soltørket tomat, løk, paprika, solsikkekjerner og karridressing.

Middag: en halv kylling + salat

Tonelore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 11:33   #30
Tonelore
Juniormedlem
 
Tonelore sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 21
Tonelore er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Så flinke dere er, Tøsa og Hanne! Fin nedgang

__________________


Tonelore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 18:55   #31
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

Deilig a merke at vannet forsvinner og at buksene ikke strammer i livet lenger. Har gatt ned 1,8 kilo vann siden mandag og alt i magen, virker det som. Det merkes!

De siste dagene har jeg spist min vanlige frokost med eggerore av 2 egg. Til lunsj har jeg spist stekt sverdfisk med salat en dag og scampi med hvitlok og chili i gar. Middager har blitt stor gronn salat med rokelaks, avokado og skogsbaer, og kyllingvinger. Hasselnotter som snacks. Har drukket litt PepsiMax og Cola Zero.

Sover godt, bra humor og ikke sulten

I dag skal vi ha gjester pa pinnekjott, og jeg skal spise en potet og et par skjeer kalrotstappe. Jeg ligger veldig lavt pa karboene vanligvis (ca 10 gram) og tror ikke denne middagen vil odelegge noe. Men saltet vil nok binde litt vann et par dager...

Hanne

Er ikke det lite ift Fedons filosofi?
Eller spiller det liten rolle?
Jeg trodde man skulle spise litt fiber og frukt i løpet av dagen.
Jeg ligger på ca 50 karber tror jeg.
Du er jo under ketolyse-niva.
Bare spør altså, fordi jeg ikke vet, kritiserer ikke

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 19:40   #32
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Tøsa!, her.

Er ikke det lite ift Fedons filosofi?
Eller spiller det liten rolle?
Jeg trodde man skulle spise litt fiber og frukt i løpet av dagen.
Jeg ligger på ca 50 karber tror jeg.
Du er jo under ketolyse-niva.
Bare spør altså, fordi jeg ikke vet, kritiserer ikke

Går helt greit å droppe C-måltider, frukt, bønner/linser osv på Lindberg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 13:21   #33
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Januarstartere

Første helg på lavkarbo nærmer seg slutten, og med pinnekjøtt med tilbehør på fredagskvelden var jeg litt skeptisk til hvordan det ville gå med vekta, men det har gått fint. Gikk opp 100gram fra fredag til lørdag og ned 200 gram fra i går til i dag, så jeg er såvidt litt lettere i dag enn fredag morgen.

Gleder meg over at magen er flatere og at jeg sover som en stein om natta. Ulempene er gummibein i trapper og oppoverbakker og merkelig lukt av urinen.

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 15:40   #34
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

Første helg på lavkarbo nærmer seg slutten, og med pinnekjøtt med tilbehør på fredagskvelden var jeg litt skeptisk til hvordan det ville gå med vekta, men det har gått fint. Gikk opp 100gram fra fredag til lørdag og ned 200 gram fra i går til i dag, så jeg er såvidt litt lettere i dag enn fredag morgen.

Gleder meg over at magen er flatere og at jeg sover som en stein om natta. Ulempene er gummibein i trapper og oppoverbakker og merkelig lukt av urinen.

Hanne

Du er nok i ketose siden du spiser så lite karbohydrater.. Da blir gjerne urinen ganske stram, siden vannbehovet blir endel større..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 19:47   #35
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg hopper på imorgen på fedon!!
Og jeg lurte på, hvor mye kalorier skal man ha i seg på lindberg? Har bestilt meg bok, fra fedon, men enn så lenge lurer jeg..

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 23:37   #36
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av swimzy, her.

Jeg hopper på imorgen på fedon!!
Og jeg lurte på, hvor mye kalorier skal man ha i seg på lindberg? Har bestilt meg bok, fra fedon, men enn så lenge lurer jeg..

Lurer egentlig jeg og på.
Uansett, jeg prøver å ligge på rundt 1500...

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 07:32   #37
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Januarstartere

Hei januarstartere!

Offisiell veiedag i dag: ned 2,6 kilo siden forrige mandag. Inn 3 cm i livet, fra 82 til 79. Da var nok det meste av vannet ute av kroppen, og na gjenstar fettet!!!

Onsker dere alle en fin uke

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 08:03   #38
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Tøsa!, her.

Lurer egentlig jeg og på.
Uansett, jeg prøver å ligge på rundt 1500...

Jeg finner ikke noe om hva Fedon sier om kalorier. Han er mest opptatt av GI og GB. Men kalorier er vanligvis ikke viktig i lavkarbofilosofier.

En del av diskusjonen rundt lavkarbo gar nettopp pa dette. Mange spiser faerre kalorier enn for fordi de kutter ut sukker, og fett og protein metter mer enn karbohydrater (sa man spiser mindre). Er det da lavkarboen man gar ned av, eller de faerre kaloriene? Mens andre spiser flere kalorier pa lavkarbo enn for, og de gar ogsa ned. Sa det er veldig varierende fra person til person. Jeg varierer naturlig mellom 1100-1800 kalorier, og da spiser jeg tre fulle, varme maltider per dag + litt nottesnacks. Dette er selvsagt faerre kalorier enn jeg spiste for, men jeg har ikke plass til mer mat

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 11:38   #39
Tonelore
Juniormedlem
 
Tonelore sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 21
Tonelore er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Så bra, Hanne! Flott nedgang, da.

Angående kalorier, så ligger jeg nok rundt 2000, om ikke enda mer Men liker å slippe å telle kalorier på lavkarbo

Helga gikk rett vest hva mat angår, men nå er jeg i gang igjen.

Frokost: samme som alltid
Lunsj: hjemmelaget salat med bønner, kikerter, osteterninger, tomat, agurk og stekt kyllingfilet. Balsamicodressing.
Mellommåltid: yoghurt dobbel 0% med blåbær, solsikkekjerner, valnøtter, mandler
Middag: kjøttdeig og tomatsaus. Salat.
Kvelds: Tja?

__________________


Tonelore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 12:18   #40
echs
Medlem
 
echs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 45
Innlegg: 90
echs er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Første test av Linberg middagsoppskrift i går blei totalt misslykka!
http://www.fedon.no/Krydret+lam.9UFRHYWE.ips

Mannen likte ikkje smaken, og nekta å ete.....så da gjekk maten, som egentlig skulle vare i 2 dager, rett i søpla og vi spiste stekt egg og brødskive i stedetfor
No var ikkje smaken sånn veldig god syntes eg heller, men eg spiser vanligvis maten likevel eg....
Hvertfall blei kvelden ikkje spesielt bra, eg var skuffa over ødelagt mat, og gubben meinte eg surmula

Trur vi holder oss til vanlig middagsmat framover, så får eg heller kutte på brød og ris osv, og prøve Linberg-oppskrifter kun til måltider der eg skal ete aleine (frokost, lunsj, kveldsmat).

I dag blei det "frokostpannekake" av 3 egg, kanel, splenda, litt vaniljesukker og salt, og med rørte bær oppå. Smakte litt omelett med syltetøy på

__________________


echs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 13:29   #41
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg mente jo selvsagt karbohydrater, og ikke kalorier

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:14   #42
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

Jeg finner ikke noe om hva Fedon sier om kalorier. Han er mest opptatt av GI og GB. Men kalorier er vanligvis ikke viktig i lavkarbofilosofier.

En del av diskusjonen rundt lavkarbo gar nettopp pa dette. Mange spiser faerre kalorier enn for fordi de kutter ut sukker, og fett og protein metter mer enn karbohydrater (sa man spiser mindre). Er det da lavkarboen man gar ned av, eller de faerre kaloriene? Mens andre spiser flere kalorier pa lavkarbo enn for, og de gar ogsa ned. Sa det er veldig varierende fra person til person. Jeg varierer naturlig mellom 1100-1800 kalorier, og da spiser jeg tre fulle, varme maltider per dag + litt nottesnacks. Dette er selvsagt faerre kalorier enn jeg spiste for, men jeg har ikke plass til mer mat

Det har alltid vært min egen teori iallefall...
Men nå har ikke jeg kompetanse til å uttale meg da... hehe.

Tror nok også at mange kutter ut brus er utslagsgivende.
Men at kroppen forbrenner fett dersom den ikke får karber er jo sant.
Eller "forbrenner fett feilaktig" som vi lærer i ernæringsundervisningen.

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:29   #43
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av echs, her.

vi spiste stekt egg og brødskive i stedetfor

Hvorfor brødskive? Stekt egg kan utmerket godt spises alene, evt med litt salat, skinke eller bacon til.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:36   #44
Tonelore
Juniormedlem
 
Tonelore sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 21
Tonelore er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Njæsj, under 100-150 g karber? Generell lavkarbo er nok litt mindre, og for de som skal i ketose, må mange under 20 g pr. dag, mens andre tåler mer. Jeg må ha en viss andel karber hver dag, ellers blir jeg svimmel og får spagettiarmer og -ben Men prøver å få i meg karber i form av bønner, linser og kikerter, i stedet for lavkarbobrød. Savner ikke brød, men savner å lage meg noe som er lettvint.

__________________


Tonelore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:39   #45
Tonelore
Juniormedlem
 
Tonelore sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 21
Tonelore er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Nå har jeg laget en stor porsjon omelett med squash, hvitost og spekeskinke, så da har jeg til lunsj et par dager på jobben

Ellers har jeg spist:
Frokost: det samme (store havregryn, melk, cottage cheese, mandler, fruktose, kanel)
Lunsj: salat med agurk, kikerter, bønner, ost, balsamicodressing
Middag: tomatsuppe med kikerter og bønner (ja, litt karber i suppa, men orket ikke lage noe annet enn det datteren min ville ha )
Kvelds: mer tomatsuppe, pluss gräddost og spekeskinke
Snacks: en liiiten rute kokesjokolade (altfor søtt )
Ja, og en banan.

Lavkarbo? Tjaaa... vekta får vise.

__________________


Tonelore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 11:53   #46
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Januarstartere

De siste par dagene har jeg spist:

frokost: som vanlig 2 egg
lunsj: en dag biff med gronne aspargesbonner og en dag kokt oksekjott med litt kal og blomkal med smor
middag: en dag svinekjott og brokkoli med karrisaus (8,5 kh) og en dag kyllingvinger
snacks: mandler, peanotter og en kopp cappucino fra pulver (9 kh)

Litt lite gronnsaker sa langt denne uka, far prove a ta det igjen

Vekta star stille siden mandag morgen. Kroppen lurer nok pa hva som foregar...

hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 07:57   #47
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Januarstartere

I gar spiste jeg
Frokost: 2 egg som vanlig
Mellommal: en enkel latte uten sukker
Lunsj: eggerore og spekemat, mandler
Middag: svine- og oksekjott med brokkoli og karrisaus

Snikveiing halvveis i denne uka viser 300 gram ned

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:29   #48
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Hei.. hiver meg med her jeg også
Startet dette nye året med Fedon..

Har tatt av 10 kilo på ketolyse for ett par år sia, levd ala lavkarbo siden da, så jeg har klart å holde vekta. med nå skal de 15 siste også av og da må jeg ha et litt strengere lavkarbo-regime for å få til det.

Kjekt hvis vi er flere som motiverer hverandre og gir hverandre gode råd

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:45   #49
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januarstartere

Dere trenger hverken henge dere opp i kalorier eller karbohydrater, så lenge dere følger retningslinjene. Balanser måltidene. Hold dere til ett C-måltid om dagen. Spis når dere er sultne. Stopp når dere er mette.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 03:29   #50
echs
Medlem
 
echs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 45
Innlegg: 90
echs er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor brødskive? Stekt egg kan utmerket godt spises alene, evt med litt salat, skinke eller bacon til.

Var såpass sur og lei etter middagskatastrofen at eg spiste det gubben satte fram....og gubben spiser brød til alle måltider! Spiser fint egg uten brød til vanlig og når eg spiser aleine

Middag blir nok vår største utfordring!
Ingen problem å spise lavkarbo når eg er aleine....vanskeligere når eg skal spise sammen med en mann som overhode ikkje har tru på det eg prøver på...

__________________


echs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Januarstartere - veiedag mandag? m.f Ketolysekuren 179 03-07-10 07:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no