Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Festmat

Enkel pizzabunn

Festmat Fest og høytid er en del av livene våre, og her kan vi poste og finne oppskrifter som kan gjøre disse dagene til gode opplevelser for oss som spiser etter en lavkarbofilosofi.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-12, 20:45   #1
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Enkel pizzabunn

Ved en tilfeldighet, kom jeg over en blogg i dag, med oppskrift på en enkel pizzabunn

Jeg prøver å begrense inntaket av frø/nøtter og melkeprodukter, så denne pizzabunnen var av de bedre.
Den smakte bra, var ikke soggy og holdt fyllet godt.

2 egg
150 gr cottage cheese
75 gr revet ost
en klype salt
litt hvitløkskrydder

Blitz eggeplommene sammen med cc og hvitløkskrydder til en glass masse. Bland inn revet ost.
Stivpisk eggehvittene sammen med saltet.
Bland dette forsiktig sammen så lufter ikke går ut.
Bre utover bakepapir med slikkepott, og forstek 15 - 20 min på 180 grader.
(Jeg stekte i 20 min).

La den avkjøles før du legger på fyll og ost, og stek videre til osten er smeltet.
Jeg stekte videre på 225 grader i 15 min.

Dette var GODT

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 20:51   #2
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Enkel Pizzabunn

Tusen takk Dietta for en enkel oppskrift,må prøves

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:32   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Enkel pizzabunn

Rett inn i oppskriftsmappa.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 02:06   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Enkel pizzabunn

Blir ikke denne veldig svampete, når den bare inneholder egg og ost?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 02:27   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Re: Enkel pizzabunn

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Blir ikke denne veldig svampete, når den bare inneholder egg og ost?

Jeg forstekte den i 20 min, og den var ikke svampete i det hele tatt. Faktisk er dette den beste bunnen jeg har prøvd. (Har da aldri forsøkt disse som er basert på brødoppskrifter)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 02:27   #6
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Enkel pizzabunn

Stekes ganske lengemå være god

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 02:29   #7
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Enkel pizzabunn

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Stekes ganske lengemå være god

Ja, jeg synes den var veldig bra. Ikke svampete, og smakte absolutt ikke egg. Veldig glad jeg har funnet en oppskrift med så lite karbo, uten nøtter/frø/mel og såpass lite ost

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 17:20   #8
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Enkel pizzabunn

Denne skal prøves!
Takk for at du deler!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:36   #9
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Enkel pizzabunn

Laget ny pizzs i dag, men i dag var fyllet veldig fuktig, og da ble bunnen bløt. God, men bløt. Fyllet i går var mye tørrere, og da holdt jeg pizzaen i hånda da jeg spiste.
Så - "tørt" fyll for de som skal teste

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 23:20   #10
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Enkel pizzabunn

Det blir pizza i mårgå, for denne må prøves

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 15:00   #11
bjarneo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim Rock City
Alder: 46
Innlegg: 4
bjarneo er på en erverdig vei

Sv: Enkel pizzabunn

Ligner veldig på http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25131

__________________


bjarneo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pizzabunn Smelia Middag 2 29-08-11 15:19
Pizzabunn? bærrgen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 13-05-11 22:34
Pizzabunn Lisbeth Middag 0 28-04-10 22:36
Pizzabunn Lindabtn Middag 31 01-05-08 13:47
Pizzabunn? cilemora Dr Lindbergs 11 07-11-07 21:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no