Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

K vitamin

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-06, 01:47   #1
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

K vitamin

Skal helst ikke ha for mye k-vitamin da det forstyrrer virkningen av noen medisiner jeg går på. Mange av grønnsakene som er på liste 1 på eurodiett er grønnegrønnsaker med mye k-vitamin. Er det noen andre som har samme problem og hvordan har dere løst det?

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-06-06, 21:56   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: K vitamin

nå vet jeg ikke så mye om eurodiett, hvor mye k-vitamin grønne grønsaker inneholder, eller hvilket medikament dette dreier seg om, men så vidt jeg har forstått det, så er eurodiett noe som man får via lege. Det kan kanskje være greit for deg å snakke med legen om dette og høre hva du får anbefalt av han/hun...

I tilfelle det ikke er mere k-vitamin i grønnsakene dine enn at det går greit... I så fall sparer du deg en bekymring

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 00:57   #3
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: K vitamin

Legen er inne i bildet og blodprøver blir tatt, men det hadde vært greit å høre fra noen med erfaring....

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 15:36   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: K vitamin

Opprinnelig lagt inn av Dante

Legen er inne i bildet og blodprøver blir tatt, men det hadde vært greit å høre fra noen med erfaring....

viss legen din sier det er ok, så vil jeg tro det er greit at du spiser disse grønnsakene...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-06-06, 01:27   #5
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: K vitamin

Nei det er ikke så enkelt. Grønnsaker med mye vitamin K påvirker blodet og medisin dosen må justeres. Det medfører at en må ta blodprøver ofte. Derfor hadde det vært greit å utveksle erfaring med andre med samme problem, andre har gjerne triks eller råd som legen ikke kan gi

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-06-06, 14:29   #6
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: K vitamin

Hei. Det er vel særlig blomkål, brokkoli, rosenkål, salat, tomat, spinat og kål som inneholder vit.K. Det finnes jo noen andre grønnsaker du kan spise...
Skjønner det kan bli problematisk, håper du finner ut av det

__________________

start: 28.nov 2008


Sist redigert av manikken : 07-06-06 kl 14:44.
manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-06, 16:24   #7
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: K vitamin

Opprinnelig lagt inn av manikken

Hei. Det er vel særlig blomkål, brokkoli, rosenkål, salat, tomat, spinat og kål som inneholder vit.K. Det finnes jo noen andre grønnsaker du kan spise...
Skjønner det kan bli problematisk, håper du finner ut av det

Du har helt rett, de grønn du nevner har mye k og de står på liste en, den en kan spise mest av. Det er å få balansert dette. Jeg har latt være å spise de grønne men da har det blitt lite tillegg til produktene. Det er litt sånne ting det er greit å diskutere med de som har samme problem

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-06-06, 16:59   #8
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: K vitamin

Hva med å spørre Fedon selv? Han bør vel kunne gi deg et svar

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-06, 19:57   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: K vitamin

Det er litt vanskelig å vite, for du gir lite informasjon om medisinen du tar. Jeg kan bare tenke meg at dette har noe med blodfortynnende å gjøre, siden K-vitamin først og fremst har med blodets evne til å koagulere å gjøre... feks så må jo medikamenter som marevan nøye følges med, med pt-INR-prøver (ekller hva de het).

Jeg tror det lureste er å snakke med legen din om dette, da de har den kunnskapen om behandling og din klinikk.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-06-06, 23:55   #10
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: K vitamin

Ja som jeg tidligere har skrevet, det følges opp med blodprøver, alt det medisinske er på plass, det er "brukerråd" og "brukererfaring" jeg søker.

Medisinen er marevan og problemet er k-vitamin, men jeg lurer på hvordan andre medikamentbrukere legger opp dagen sin, inntak av grønne grønnsaker osv
Det er ikke lege råd jeg er ute etter men likesinnedes råd

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-06-06, 00:37   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: K vitamin

Opprinnelig lagt inn av Dante

jeg lurer på hvordan andre medikamentbrukere legger opp dagen sin, inntak av grønne grønnsaker osv
Det er ikke lege råd jeg er ute etter men likesinnedes råd

Spørsmålet er vel heller om det er så mye k-vitamin i de grønnsakene du skal spise at det gir deg problem i forhold til medisinen du bruker. I så fall bør du kanskje se på lista over hva du kan spise, og plukke ut de som du tåler best i forhold til medikamentet. Ellers er jo slike ting veldig individuelle da. Jeg har ikke erfaring med slike medikamenter selv, og kan kun svare som sykepleier. Derfor jeg har snakket mye om lege.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins Advantage Bars HP Atkins kosthold 9 18-02-11 10:20
vitamin beregning- Fitday!! dingpot Generell diskusjon 2 08-03-05 22:53
C- vitamin istedet for antibiotika Begod Kosttilskudd 8 11-02-05 22:42
Enda en ernæringsekspert som ikke kan stort. Begod Kosttilskudd 27 15-05-04 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no