Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vivians nøttegodt

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-12, 00:20   #1
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Vivians nøttegodt

Du kan se bilder her.

Jeg smakte Polly's nøttegodt (eller hva de heter) her om dagen. De var gode. Men jeg tenkte at det kunne jo ikke være så vanskelig å lage en lavkarboversjon. Mine ble veldig gode, men jeg har ikke målt hvor mye jeg brukte av hver ingrediens. Så dette er litt sånn ca.

Ca to håndfuller Pekannøtter
Ca to håndfuller Cashewnøtter
Ca to håndfuller Mandler
Ca 5-6 ss Tagatesse
ca 2 ts smør
Et par gode klyper maldonsalt


Jeg hakket nøttene litt opp, drysset maldonsalt over, smeltet smøret i pannen, hadde ca en ss vann i og drysset halvparten av tagatessen i. Karamelliser tagatessen og tilsett nøttene slik at den karamellen er jevnt fordelt. Jeg hadde bakepapir i en brødform og trykket det ut over bunnen. Jeg lagde den i to omganger for at det skulle bli lettere. Dersom det blir litt lite karamell er det bare å lage litt til av tagatesse.

Etter den har stivnet ordentlig kuttet jeg den i kvadrater med en skarp kniv.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 00:31   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vivians nøttegodt

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Du kan se bilder her.

Jeg smakte Polly's nøttegodt (eller hva de heter) her om dagen. De var gode. Men jeg tenkte at det kunne jo ikke være så vanskelig å lage en lavkarboversjon. Mine ble veldig gode, men jeg har ikke målt hvor mye jeg brukte av hver ingrediens. Så dette er litt sånn ca.

Ca to håndfuller Pekannøtter
Ca to håndfuller Cashewnøtter
Ca to håndfuller Mandler
Ca 5-6 ss Tagatesse
ca 2 ts smør
Et par gode klyper maldonsalt


Jeg hakket nøttene litt opp, drysset maldonsalt over, smeltet smøret i pannen, hadde ca en ss vann i og drysset halvparten av tagatessen i. Karamelliser tagatessen og tilsett nøttene slik at den karamellen er jevnt fordelt. Jeg hadde bakepapir i en brødform og trykket det ut over bunnen. Jeg lagde den i to omganger for at det skulle bli lettere. Dersom det blir litt lite karamell er det bare å lage litt til av tagatesse.

Etter den har stivnet ordentlig kuttet jeg den i kvadrater med en skarp kniv.

Takker, jeg har vært så frista av de nøttegodtposene

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 00:37   #3
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Vivians nøttegodt

Bare hyggelig. Disse ble minst like gode. Liker at de smaker litt smør og

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 07:42   #4
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Vivians nøttegodt

Såg veldig fristene ut. Kanskje lage med en liten boks til jeg skal på fjellet i helga.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 07:54   #5
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Vivians nøttegodt

Denne må prøves! Nøttegodt er bare knallgodt

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 08:49   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Vivians nøttegodt

Nøttegodt er en gedigen favoritt her, så denne skal absolutt og definitivt testes ut!

Takk for oppskrift!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 01:31   #7
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Vivians nøttegodt

Dette var lesesalsmotivasjonen min i dag og den funket. Mer effektiv i dag enn jeg har vært på lenge. Dette kommer jeg definitivt til å lage til broren i helga. Skal på besøk for å lage lavkarbomat som han kan fryse (lillebror er en elendig kokk). Tror han kan trenge litt motivasjonsnøtter og

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 09:59   #8
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Vivians nøttegodt

Har laget, brukte mrd paranøtter i stede for så mye chashewnøtter for å spare kh. Rett og slett fantastisk nydelig.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 10:19   #9
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Vivians nøttegodt

Ja her er det nok bare å variere nøtter etter smak Jeg hadde tilfeldigvis de nøttene som polly bruker den kvelden jeg fikk for meg å lage de Bra de falt i smak. Var mengdene i oppskriften min noenlunde ok?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 10:49   #10
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Vivians nøttegodt

Men hallo i luken, dette er jo genialt! Denne må man kunne bruke som et kjapt mellommåltid som smaker nammenamm. Ser også for meg denne på lengre sykkelturer (i motsetning til de jeg lager og har på jobb, som er med sjokolade og cocosa som renner typ overalt).

Fra dypet av mitt hjerte: TAKK!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 11:33   #11
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Vivians nøttegodt

Jeg brukte kanskje litt mere smør, men hadde nok litt mere nøtter i også. Synes også at det er godt med litt smørsmak. Ellers var målene helt fine. Tagatessen ga heller ingen bismak overhode.

Bare farlig godt. Får vel prøve å begrense meg litt. men elsker salt og søtt sammen også.

Tusen takk igjen. :-)

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:00   #12
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Vivians nøttegodt

Dette høres godt ut

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:11   #13
Spreeze
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 2
Spreeze er ny på veien

Sv: Vivians nøttegodt

Åhhhh. Dette var helt fantastisk godt. Brukte en nøtteblanding jeg hadde med paranøtter, valnøtter, mandler, pecannøtter m.m. Tok tydligvis litt for mye nøtter i forhold til tagatessemengden, men det var jo bare å lage mer og blande i. Lot det stivne i en form og knekte det i ujevne biter. Nydelig, nydelig, nydelig

Spreeze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo - opp til 50 kh pr dag Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 15:48   #14
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vivians nøttegodt

Hold da helt op hvor lyder det godt Kan jeg mon bruge sukrin istedet for tagatesse? - tagatesse er umuligt at opdrive i DK.

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 17:06   #15
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vivians nøttegodt

Tror det skal gå fint å bruke sukrin. Går jo an å lage karameller av sukrin

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 18:07   #16
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vivians nøttegodt

Har laget disse nå, og de var supergode. Blir helgeknasken dette Brukte mandler, valnøtter og hasselnøtter. Er jo bare å bruke det man har tilgjengelig

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 20:17   #17
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Vivians nøttegodt

Opprinnelig lagt inn av Efterår, her.

Hold da helt op hvor lyder det godt Kan jeg mon bruge sukrin istedet for tagatesse? - tagatesse er umuligt at opdrive i DK.

Jeg har aldri klart å karamellisere sukrin. Så er litt usikker på om det vil holde sammen på samme måte. Men du kan jo forsøke. Det som er så fint med Tagatesse er at det karamelliserer på samme måte som sukker.


Så hyggelig at så mange liker denne De har vært ypperlige som lesesalsmotivator. Kjempefine som mellommåltid og snacks

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 22:20   #18
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vivians nøttegodt

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg har aldri klart å karamellisere sukrin. Så er litt usikker på om det vil holde sammen på samme måte. Men du kan jo forsøke. Det som er så fint med Tagatesse er at det karamelliserer på samme måte som sukker.


Så hyggelig at så mange liker denne De har vært ypperlige som lesesalsmotivator. Kjempefine som mellommåltid og snacks

Finnes en oppskrift på karameller med sukrin her: http://sunnfamilie.net/2010/12/14/myke-karameller/ Kanskje den kan brukes og tilsette div nøtter.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 06:47   #19
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vivians nøttegodt

TAK - det skal afprøves

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:55   #20
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Vivians nøttegodt

Knalllllgodt!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 10:06   #21
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Vivians nøttegodt

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Finnes en oppskrift på karameller med sukrin her: http://sunnfamilie.net/2010/12/14/myke-karameller/ Kanskje den kan brukes og tilsette div nøtter.

Fristende Lavksrbo fudgen / karamellene er også gode, men de blir ganske anderledes. De blir ikke seige på samme måten. Men som sagt også gode, men litt kraftigere pga. Av mye smør og fløte.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 18:53   #22
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Vivians nøttegodt

Noe av det beste jeg har laget på lenge, søster var innom å smakte å hu syntes de var bedre enn Polly sine orginale. De har ikke jeg pøvd så jeg kan ikke sammenlikne selv.

Men jeg brukte pecannøtter, paranøter og macademia nøtter (mine favoritter). Å dette var avhengihetskapende

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 18:56   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vivians nøttegodt

Dette ser bare FOR godt ut! jammen bra jeg aldri får somlet meg til å få kjøpt tagatose.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 20:30   #24
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Vivians nøttegodt

Flott at de faller i smak Jeg lagde en ladning av disse til min bror i dag. Hadde valnøtter istedefor cashew og det var også veldig godt. Tror de fleste typer nøtter fungerer.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 21:50   #25
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vivians nøttegodt

Nesten for godt Har spist opp mine allerede.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vivians ostekake med bringebærsmak vimsen85 Kake/dessert og snacks 10 11-01-12 00:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no