Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Ny på LCHF

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-12, 11:50   #1
angel69
Juniormedlem
 
angel69 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 17
angel69 er på en erverdig vei

Ny på LCHF

Hei!
Da har jeg bestemt meg til å prøve LCHF, vet at kroppen min liker seg på lavkarbo etter å ha prøvd Ketolyse for mange år siden.

Har greid å legge på meg 15 kg siden jeg giftet meg og fikk barn for 10 år siden. Jeg er 158 cm og veier 89 kg Det verste er at jeg ikke føler meg så tung, men irriterer meg mest at jeg ikke kan få på meg tøy som jeg liker

Satser på å spise max.50 gr.karbs.pr.dag. Eller burde jeg starte med mindre karbs.?

Er litt "rusten" og har litt spørsmål:
1. Er det noe begrensning med nøtter og ost?
2. Kan jeg ta meg et par glass vin i uken?
3. Hvilken vitaminer tar dere i tillegg til maten?
4. Har dere noen gode Smoothies som kan brukes som frokost, er det da best å bruke tyrkisk eller gresk yougurt?

Takker for svar og jeg leser nå masse på Lavkarbo sidene og prøver å skaffe meg mest mulig info. Er super motivert og håper at det fortsetter til jeg har nådd målet mitt med ned 30 kg......

__________________


angel69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 12:42   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ny på LCHF

Rundt 50gram burde være helt OK det. Jeg for min del har gått ned 16 kg siden august på 50-70g. Så det er fullt mulig.

Et glass vin nå og da går greit, men unngå de søte variantene.

Nøtter og ost er OK, men enkelte kan oppleve at melkeprodukter generelt er en showstopper. Jeg for min del har ikke merket stort til dette.

Det eneste jeg inntar nå som jeg ikke gjorde før er magnesium mot kramper. Ellers tar jeg B-vitamin, nattlysolje og Omega 3, og iblant C-vitamin. Men disse tok jeg før jeg begynte på lavkarbo også.

Smoothie aner jeg ingenting om, har aldri smakt det engang...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 14:49   #3
angel69
Juniormedlem
 
angel69 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 17
angel69 er på en erverdig vei

Sv: Ny på LCHF

Takk for svar index! Da skal jeg prøve å holde meg på rundt 50 karbs.

Hadde innkjøp av:
* Fiberhusk
* Sesamfrø
* Solsikkekjerner
* Mandelmel
Skulle også ha kjøpt JB......men for noen priser!!! Hvor kjøper dere disse varene til en grei pris?

__________________


angel69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 15:17   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ny på LCHF

JBKM er ikke noe å trakte etter synes jeg! Har brukt det et par ganger, men kuttet det helt ut nå. Det har den egenskapen at det gjør ellers gode retter og sauser fullstendig slimete og uspiselige. Så jeg ville prøvd andre alternativer for å gjøre rettene tykkere.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 15:30   #5
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på LCHF

Vil bare si hei og lykke til! Dette klarer du!!!

Jeg tar vitaminene som jeg får kjøpt på www.ketolyse.no.
Jeg spiser valnøtter hver dag, men kanskje lurt å begrense seg litt

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 16:54   #6
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Ny på LCHF

Smoothie kan du søke etter på oppskriftsforumet. Ellers har jeg proteinpulver fra iherb stående som jeg blander med vann, fløte, h-melk, kokosolje eller litt linfrøolje, alt etter behag. Kjøper det og mye mer på iherb.

Tips til iherb handling: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36018&page=86

Oppskrifter: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125

Ellers tar jeg gjerne litt på slump, egg / eggehvite eller plomme (rester fra baking eller matlaging), litt bær, fløte osv som over. Sjelden jeg følger oppskrift...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 19:30   #7
angel69
Juniormedlem
 
angel69 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 17
angel69 er på en erverdig vei

Sv: Ny på LCHF

Tusen takk for linker til smoothie!

Gleder meg til å ta disse stegene sammen med dere til en litt mindre utgave av meg selv

Flere spørsmål kommer sikkert, det blir spennende å se resultatet på mandag etter første uke på LCHF.
Har vært på kjøkkenet i flere timer i dag og laget, nøttemuffins, sesamkjeks og lavkarbo brød med rømme/mandler og sesamfrø. Alt ble faktiskt helt nydelig - er nå forberedt til å dra på hytta

__________________


angel69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 20:31   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på LCHF

Opprinnelig lagt inn av angel69, her.

Takk for svar index! Da skal jeg prøve å holde meg på rundt 50 karbs.

Hadde innkjøp av:
* Fiberhusk
* Sesamfrø
* Solsikkekjerner
* Mandelmel
Skulle også ha kjøpt JB......men for noen priser!!! Hvor kjøper dere disse varene til en grei pris?

på iherb.com

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 20:36   #9
angel69
Juniormedlem
 
angel69 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 17
angel69 er på en erverdig vei

Sv: Ny på LCHF

Supert! Tusen takk Yrla

__________________


angel69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 23:58   #10
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: Ny på LCHF

Gratulerer med omlegging!Er temmelig ny i gamet selv,men har fått masse nyttig informasjon via Dr Hexebergs bok "Frisk med Lavkarbo" og "Bedre uten Brød" som er skrevet av Christian B.Allan og Wolfgang Lutz.OG her på forumet er det sååå mange hyggelige mennesker som deler god info og erfaringer.Er bare å spørre

Lykke til

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 21:57   #11
toneeli
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1
toneeli er på en erverdig vei

Sv: Ny på LCHF

Hei.
Har for 4 uker side avslutta et kurs i HFLC,kurset gikk over 8 uker, og jeg mistet ca 4 kg,og 7 cm rundt midjen ,men etter 6 uker på kurset var det stopp. Det er 4 uker siden kurset var slutt,og vekta står stille. Hva gjør jeg feil?? Synes jeg spiser riktig .

toneeli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 22:52   #12
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ny på LCHF

Ikke lett å si hva du gjør feil når du ikke sier hva du gjør, egentlig...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 02:51   #13
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på LCHF

Opprinnelig lagt inn av angel69, her.

Hei!
Da har jeg bestemt meg til å prøve LCHF, vet at kroppen min liker seg på lavkarbo etter å ha prøvd Ketolyse for mange år siden.

Har greid å legge på meg 15 kg siden jeg giftet meg og fikk barn for 10 år siden. Jeg er 158 cm og veier 89 kg Det verste er at jeg ikke føler meg så tung, men irriterer meg mest at jeg ikke kan få på meg tøy som jeg liker

Satser på å spise max.50 gr.karbs.pr.dag. Eller burde jeg starte med mindre karbs.?

Er litt "rusten" og har litt spørsmål:
1. Er det noe begrensning med nøtter og ost?
2. Kan jeg ta meg et par glass vin i uken?
3. Hvilken vitaminer tar dere i tillegg til maten?
4. Har dere noen gode Smoothies som kan brukes som frokost, er det da best å bruke tyrkisk eller gresk yougurt?

Takker for svar og jeg leser nå masse på Lavkarbo sidene og prøver å skaffe meg mest mulig info. Er super motivert og håper at det fortsetter til jeg har nådd målet mitt med ned 30 kg......

Hei og velkommen tilbake
Håper du finner masse svar på forumet og mange oppskriter.Masse lykke til

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 11:54   #14
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Ny på LCHF

Velkommen og lykke til!

Det er veldig stor forskjell på nøtter. Cashewnøtter har f.eks en del karbs. Ellers er nøtter i begrensede mengder en veldig god kilde til næringsstoffer. Spesielt mineraler.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 01:41   #15
Signis82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 2
Signis82 er på en erverdig vei

Sv: Ny på LCHF

Så spennende! Startet opp for første gang i starten av mai i år og har mistet 8 cm rundt livet til nå, er supermotivert og leser og lærer så godt jeg kan :-)

Signis82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 01:58   #16
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på LCHF

Supert på så kort tid,gratulerer masse

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-12-13, 22:10   #17
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien
Smile

Sv: Ny på LCHF

Velkommen
Jeg er også ganske ny og synes dette er spennende. Har prøvd mye og kan mye om kosthold men aldri turt å prøve lchf! Etter tre uker har det begynt å skje noe så det er moro

__________________
Jeg ønsker å være den beste versjonen av meg selv
Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lchf Østfoldjenta Andre dietter 2 05-07-11 15:04
Lchf Connie_88_ Spørsmål og svar 9 28-04-11 09:10
En uke med lchf sk1974 Livets lyse side 4 24-10-10 23:29
LCHF og CLA StegforSteg Generell diskusjon 2 27-04-10 10:49
Ny på LCHF Virgo2 Generell diskusjon 6 26-01-10 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no