Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Etter lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-09-06, 20:46   #1
Chilicat
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1
Chilicat er på en erverdig vei

Etter lavkarbo

Hei

Jeg har tenkt å gå ned ca. 5 kilo med å unngå karboer. Jeg har tenkt å spsie normalt igjen når jeg har nådd målet mitt. Er det da typisk at man går lett opp i vekt igjen? Har et helt vanlig og variert kosthold og trener 2-3 ganger i uka. Noen som har erfaringer å dele?

Chilicat er avlogget   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 20:48   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Etter lavkarbo

Om du bytter tilbake til det vanlige kostholdet vil du mest sannsynlig gå opp igjen... Det lureste er å øke litt og litt med karbene og se når du slutter å gå ned i vekt/begynner å gå litt opp. Også bør du holde deg der.

Et sted mellom 45 og 160 karber pr dag. Er du heldig så tåler du kanskje mer?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 21:15   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Etter lavkarbo

Hvis du bare skal gå ned fem kilo og ikke har tenkt å spise lavkarbo på sikt, er det nok lurere å bare kutte ut sukker, hvitt mel etc en periode.

Skal du på lavkarbo bør du ha bestemt deg for å følge det for livet, men kanskje øke karbene etterhvert slik Aline sier.

Å kutte drastisk på karbohydrater for så å gå tilbake til vanlig norsk kosthold igjen er IKKE å anbefale - da kommer du sannsynligvis til å legge på deg igjen både det du gikk ned og litt til. Det blir jo-jo-slanking...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 21:18   #4
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Etter lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chilicat, her.

Hei

Jeg har tenkt å gå ned ca. 5 kilo med å unngå karboer. Jeg har tenkt å spsie normalt igjen når jeg har nådd målet mitt. Er det da typisk at man går lett opp i vekt igjen? Har et helt vanlig og variert kosthold og trener 2-3 ganger i uka. Noen som har erfaringer å dele?


Hva er meningen med å gå tilbake til et kosthold du vet du legger på deg av?
Det er jo nettopp det som har fått så mange av oss til å bli 30-70 kilo for tunge. Nei dette er bare tull. Og vil på sikt påføre deg uante resultater i vektøkning.

Dessverre.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 21:34   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Etter lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chilicat, her.

Hei

Jeg har tenkt å gå ned ca. 5 kilo med å unngå karboer. Jeg har tenkt å spsie normalt igjen når jeg har nådd målet mitt. Er det da typisk at man går lett opp i vekt igjen? Har et helt vanlig og variert kosthold og trener 2-3 ganger i uka. Noen som har erfaringer å dele?

Jeg tror Optimal Ernæring er rette filosofien for deg. Boka heter Bedre uten brød, og en av forfatterne heter Wolfgang Lutz. Denne dietten er ikke så streng og boka gir deg mange gode grunner til å passe kostholdet livet ut.
Det spørs jo hva du vil, om du vil gå ned fem kilo i løpet av en måned og så gå opp ti kilo etterpå, eller om du vil gå ned fem kilo i løpet av ett år og så holde vekten år etter år.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektstabilisering etter ketolysekuren Torkil Ketolysekuren 2 27-06-06 23:29
Lavkarbo flymat jankph Lavkarbo generelt 20 21-06-06 23:59
Matallergi av lavkarbo ??? Nille Lavkarbo generelt 1 12-12-04 23:02
Barn og lavkarbo kosthold Summer Barns kosthold 41 02-03-04 05:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no