Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Opptrapping av metformin

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-15, 21:57   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opptrapping av metformin

Jeg har de siste dagene doblet dosen metformin, og har blitt veldig tungpustet. Husker at det har skjedd tidligere også, det er rett og slett slitsom å trekke pusten. Noen som vet hvorfor? Er det en form for allergisk reaksjon?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 22:05   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Opptrapping av metformin

Det er en mulig allergisk reaksjon. Står at man bør oppsøke lege hvis man opplever det.

http://www.rxlist.com/glucophage-sid...rug-center.htm

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 22:22   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Opptrapping av metformin

Jeg finner bare info om pusteproblemer. Det er nok noen hakk mer alvorlig enn det jeg opplever. Det er mer som å være ordentlig sliten, og at det er slitsomt å trekke pusten helt inn, samt følelese av å ikke ha noe energi å hente til det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 22:26   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Opptrapping av metformin

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg finner bare info om pusteproblemer. Det er nok noen hakk mer alvorlig enn det jeg opplever. Det er mer som å være ordentlig sliten, og at det er slitsomt å trekke pusten helt inn, samt følelese av å ikke ha noe energi å hente til det.

Konsentrer deg om å puste med magen og ikke med brystkassen. Da får du i allefall luft nok.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 22:31   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Opptrapping av metformin

Er det forskjell på "veldig tungpusten" som du sier du er og å ha pusteproblemer?

Men da et det sikkert bare til å vente noen dager og se hvordan det går.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 00:18   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Opptrapping av metformin

Pusteproblemer er for meg mer hakkete pust, kvelningsfornemmelser, hyperventilering e.l. Ordet -problemer indikerer at det mye høyere alvorlighetsgrad.

Kanutten: jeg puster forsåvidt med magen, men det er som om lufta bare passerer lungene uten at de utvider seg eller at den på noe vis stopper opp der

Jeg var egentlig bare nysgjerrig på om noen opplevde det samme og visste hva som slo ut slik. Før har jeg tolket det som litt kraftig pollenallergi, men i dag har det definitivt ikke vært pollen i lufta

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Opptrapping hjelp/tips knuttien Spørsmål og svar 3 01-12-12 08:45
Formel for opptrapping av karber - hvor mye fett skal jeg kutte ut? chikelu420 Ketolysekuren 1 23-08-10 14:49
Korn opptrapping- Hvilken type korn? Lofus Lavkarbo generelt 4 28-12-09 10:42
Lavkarbo - opptrapping - tilskudd isabella Lavkarbo generelt 0 14-03-09 11:14
Hvor rask opptrapping av karber? Elephanta Ketolysekuren 3 08-03-09 22:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no