Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Nå gidder jeg snart ikke mer!!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-05, 08:04   #1
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Nå gidder jeg snart ikke mer!!

Vekten går bare oppover, veide i dag 1,5 kg mer enn forrige fredag....er det mulig sier jeg bare

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 17-09-05, 09:06   #2
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Nå vet ikke jeg om du har journal her inne. Men det kan være lurt å skrive opp hva du spiser slik at andre kan kommentere det. Vanskelig å gi deg råd ellers. Og du. Ikke gi opp!

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-05, 09:37   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Ja, lag en journal du - så kan vi hjelpe deg bedre!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-09-05, 10:00   #4
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Hva med livmålet, er det også større?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-09-05, 16:08   #5
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Har startet opp med journal og skriver hva jeg spiser, skal føre inn gårsdagens og dagens senere
Har ikke målt meg, men føler ikke at buksene har blitt noe trangere siste uken. Ketostixene er lilla, men det har kanskje ingen betydning for vekttap. Blir litt frustert av dette når jeg føler at jeg er flink med maten.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 18-09-05, 14:01   #6
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

hei du

kan godt skjønne du snart ikke orker mere,,,,den følelsen har jeg hatt maaaange ganger altså,,,men ikke gi deg.....jeg har ikke gått opp nå...men går heller ikke ned..samma hvor flink jeg er så vil ikke vekta ned........fortsett å skriv i dagboka di alt du spiser,,så er det mye lettere for folk å kunne se om du kansje gjør noe galt.......håper du får opp motet litt ..ønsker deg lykke lykke til....ikke noe gøy når det går gæli vegen når man er flink altså.....


ha en best mulig da

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-05, 15:27   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Skjønner at du blir motløs, men du er ikke alene her. Du har tatt av en god del på de 14 dagene du har holdt på også. Det ville væreutrolig dumt å gi opp nå.

Når jeg ser på hva du spiser er det ikke noe som stikker seg ut, - iallefall ikke sånn umiddelbart. Tvertimot ser det veldig bra ut !

Du kan være ketose med mørkt utslag om du har drukket lite og/eller spist mye fett rett før du testet. Ketose betyr ikke nødvendigvis at man tar av. Stixen viser bare hvor mye ketoner det er i urinen din, ikke hvor ketonene kommer fra.

Om du er i ketose og legger på deg så kan det være vann - mat/drikke som binder vann i kroppen. Det kan være hormoner, hvor du er i syklusen din, og det kan være du har spist noe kroppen din reagerer på. Du kan være oppblåst i magen og det kan være du ikke har gått på do på en stund......


Nå er det ganske normalt at vekttapet stopper opp etter to tre uker på Atkins eller Ketolyse. Det er kroppen som må områ seg litt. Den tror rett og slett ikke at den får nok mat og sparer på det den har. VANN. Og den holder og holder og holder. Det kan ta alt fra en uke til 4-5. Når den finner ut at den FÅR nok mat, så slipper den vannet og du føler deg mindre oppblåst - og vekta går ned igjen. Det er ikke morsomt, -men det er noe de fleste opplever en eller flere ganger prosessen. Selv har jeg hatt flere stanser som har vart i månedsvis. Vekttap går i rykk og napp !

Det er uansett veldig uvanlig at folk legger på seg FETT om de gjør induksjonen etter boka. Tror ikke jeg har hørt om noen..... Det ER viktig å ikke gi opp. Dessverre er det akkurat her de fleste gjør nettopp det - Så stå på jente, dette klarer du !

Har du begynt å trene, eller begynt å trene mer enn det du har gjort før ? Da hender det at vekten står stille, aller at man - i verste fall - legger på seg.

Det er veldig viktig å spise regelmessig og minst 3 måltider til dagen. Frokost bør ikke være krem & kesam eller latte, men det ser jeg du bare har innimellom. Alle måltider skal inneholde proteiner, fett, antioksidanter/grønnsaker for å være fullverdige måltider.

Mitt forslag er at du i en 14 dagers periode prøver å gjøre en ren induksjon etter boka. Med så lite kunstig søtstoff og koffein som mulig. Vær forsiktig med salt/saltholdige varer. Spis meieriprodukter med de begrensninger det står om i boka og minst 3 måltider pr dag (inkl frokost). Det er vikrig å ikke spise for lite. Drikk minst 2.5 liter til dagen og om du ikke trener, begynn med en eller anne form for lett trening, 30 min rask gåtur pr dag kan gjøre underverker.

Hvis du prøver det først - så kan vi se om det løsner.....






__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-09-05, 16:49   #8
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Takk for oppmuntringen dere
Jeg skal følge induksjonen til punkt og prikke i 14 dager, ikke så mye som et maiskorn skal få snike seg inn
Trimme gjør jeg nok av, går turer med vogn ca 2 timer per dag. Har en pilates video liggende i hylla, kanskje på tide å børste støv av den.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no